Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
Aktualizacja:
Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
(Privateers, not Pirates)
Początek | Kwiecień 1655 |
Ukończyć do: | Kwiecień 1660 |
Surowce: | 3000 złota 12 desek |
Cele | 1. Wybudować Slop dla Henrego Morgana. 2. Osiągnąć poziom 62,5% szczęścia piratów. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 5 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 2 lat i 9 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 2 lat |
Zaczynamy na nowej wyspie, praktycznie od zera. Zaczynamy od wybudowania Obozu drwali we wschodniej części wyspy, koło Tartaku. Ponieważ w tej misji będziemy potrzebowali dużo desek, proponuje od razu wybudować jeszcze jeden, a także dodatkowy Tartak. Mamy mało niewolników i musimy ich trochę uprowadzić- wydajcie na statku rozkaz najechania wioski i natychmiast wyślijcie go w morze. Całą czynność watro powtarzać przynajmniej z 5 razy, zadbajcie, więc o odpowiednią ilość racji żywnościowych dla piratów- budując nową farmę kukurydzy w pobliżu fabryki. Kolejnym z budynków który postawimy będzie Stocznia- najlepiej umiejscowić ją w północnej części wyspy pamiętając by wcześniej doprowadzić do niej drogę. Wcześniej potrzebujemy wykwalifikowanego pracownika- wydajcie więc na statku rozkaz uprowadzenia rzemieślnika (kidnap craftsman) zaznaczając, iż potrzebujemy budowniczego statków (shipwright) (rysunek nr 9).

rys. 9
Misja szybko powinna zakończyć się sukcesem. Warto też zlecić porwanie innych kluczowych pracowników- kucharza i prostytutki, którzy są niezbędni by wybudować nowe budynki. Biorąc pod uwagę, iż zlecenie porwania rzemieślnika kosztuje, aż 250 sztuk złota, w tej misji nie ma już sensu porywać kolejnych. Do rozpoczęcia budowy statku, potrzebujemy dodatkowych Doków, stawiamy je niedaleko tych, które już posiadamy (rysunek nr 10).

rys. 10
Teraz wystarczy chwile poczekać i po uzbieraniu 50 desek zlecić w stoczni konstrukcje Sloopa. Jego budowa potrwa dość długo i ten czas wykorzystamy na wykonanie drugiego zadania- zwiększenie poziomu szczęścia naszych piratów (można go sprawdzić w dzienniku pokładowym (rysunek nr 11).

rys. 11
W tym celu musimy zapewnić im odpowiednią rozrywkę- zacznijcie od wybudowania browaru w pobliżu farm kukurydzy. Następnie rozbudowujemy dzielnicę w pobliżu Doków, stawiając w niej przynajmniej cztery Domy publiczne, Knajpę przemytników, Kasyno (Gambling Den) i Zwierzęcą Jamę (Animal Pit) i Tanią Jadłodajnie (Cheap Eatery). Za resztę desek warto stawiać w dzielnicy portowej pomniki anarchii (Anarchy Decoy) i przeznaczyć całe dostępne złoto, na zorganizowanie festiwalu piratów (Pirate festiwal) wydając odpowiedni rozkaz w menu edyktów. Jak zwykle na koniec uwaga- wbrew temu co mówi nasz pomocnik w grze, nie trzeba w tej misji budować kopalni Żelaza, Wielkiego pieca i Kowala. Bez mieczy można sobie poradzić, a dzięki temu zaoszczędzimy dużo czasu i desek.
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.