Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 4 - Majtkowie nie Piraci

(Privateers, not Pirates)

Początek

Kwiecień 1655

Ukończyć do:

Kwiecień 1660

Surowce:

3000 złota 12 desek

Cele

1. Wybudować Slop dla Henrego Morgana.

2. Osiągnąć poziom 62,5% szczęścia piratów.

Brąz

Ukończyć w ciągu 5 lat

Srebro

Ukończyć w ciągu 2 lat i 9 miesięcy

Złoto

Ukończyć w ciągu 2 lat

Zaczynamy na nowej wyspie, praktycznie od zera. Zaczynamy od wybudowania Obozu drwali we wschodniej części wyspy, koło Tartaku. Ponieważ w tej misji będziemy potrzebowali dużo desek, proponuje od razu wybudować jeszcze jeden, a także dodatkowy Tartak. Mamy mało niewolników i musimy ich trochę uprowadzić- wydajcie na statku rozkaz najechania wioski i natychmiast wyślijcie go w morze. Całą czynność watro powtarzać przynajmniej z 5 razy, zadbajcie, więc o odpowiednią ilość racji żywnościowych dla piratów- budując nową farmę kukurydzy w pobliżu fabryki. Kolejnym z budynków który postawimy będzie Stocznia- najlepiej umiejscowić ją w północnej części wyspy pamiętając by wcześniej doprowadzić do niej drogę. Wcześniej potrzebujemy wykwalifikowanego pracownika- wydajcie więc na statku rozkaz uprowadzenia rzemieślnika (kidnap craftsman) zaznaczając, iż potrzebujemy budowniczego statków (shipwright) (rysunek nr 9).

rys - Misja 4 - Majtkowie nie Piraci | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 9

Misja szybko powinna zakończyć się sukcesem. Warto też zlecić porwanie innych kluczowych pracowników- kucharza i prostytutki, którzy są niezbędni by wybudować nowe budynki. Biorąc pod uwagę, iż zlecenie porwania rzemieślnika kosztuje, aż 250 sztuk złota, w tej misji nie ma już sensu porywać kolejnych. Do rozpoczęcia budowy statku, potrzebujemy dodatkowych Doków, stawiamy je niedaleko tych, które już posiadamy (rysunek nr 10).

rys - Misja 4 - Majtkowie nie Piraci | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 10

Teraz wystarczy chwile poczekać i po uzbieraniu 50 desek zlecić w stoczni konstrukcje Sloopa. Jego budowa potrwa dość długo i ten czas wykorzystamy na wykonanie drugiego zadania- zwiększenie poziomu szczęścia naszych piratów (można go sprawdzić w dzienniku pokładowym (rysunek nr 11).

rys - Misja 4 - Majtkowie nie Piraci | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 11

W tym celu musimy zapewnić im odpowiednią rozrywkę- zacznijcie od wybudowania browaru w pobliżu farm kukurydzy. Następnie rozbudowujemy dzielnicę w pobliżu Doków, stawiając w niej przynajmniej cztery Domy publiczne, Knajpę przemytników, Kasyno (Gambling Den) i Zwierzęcą Jamę (Animal Pit) i Tanią Jadłodajnie (Cheap Eatery). Za resztę desek warto stawiać w dzielnicy portowej pomniki anarchii (Anarchy Decoy) i przeznaczyć całe dostępne złoto, na zorganizowanie festiwalu piratów (Pirate festiwal) wydając odpowiedni rozkaz w menu edyktów. Jak zwykle na koniec uwaga- wbrew temu co mówi nasz pomocnik w grze, nie trzeba w tej misji budować kopalni Żelaza, Wielkiego pieca i Kowala. Bez mieczy można sobie poradzić, a dzięki temu zaoszczędzimy dużo czasu i desek.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl