Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 6 - Dyplomacja i wojna

(Diplomacy and War)

Początek

Kwiecień 1663

Ukończyć do:

Kwiecień 1669

Surowce:

Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $900, 10 desek, łup $100

Cele

1. Osiągnąć harmonijne (Harmonious) stosunki z Francją lub Hiszpanią.

2. Odłożyć łup 1500 sztuk złota.

Brąz

Ukończyć w ciągu 6 lat.

Srebro

Ukończyć w ciągu 4 lat i 9,5 miesięcy.

Złoto

Ukończyć w ciągu 3 lat, 10 miesięcy.

Jeśli w ostatniej misji zaoszczędziliście przynajmniej 5.000 złota, to ten scenariusz okaże się dziecinnie prosty. Wręcz nie trzeba w nim nic robić, tylko czekać! Zacznijcie od sprawdzenia, czyja osada znajduje się w pobliżu naszej bazy (ikona teleskopu). Jeśli będzie to osada Francuska, to będziemy bratać się z Hiszpanią, lub odwrotnie (rysunek nr 19).

rys - Misja 6 - Dyplomacja i wojna | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 19

Teraz otwieramy menu edyktów i w ostatniej zakładce dotyczącej dyplomacji międzynarodowej (International Diplomacy) wydajemy rozkaz ogłoszenia pokojowej polityki (Announce Peace Policy) wobec Hiszpanii lub Francji (rysunek nr 20).

rys - Misja 6 - Dyplomacja i wojna | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 20

Co więcej, w zakładce dotyczącej rejsów (Cruise Orders) zakażcie atakowania (Prohibit Victims) tego samego państwa. I wreszcie na koniec nakażcie uwolnić wszystkich więźniów tej narodowości (Free Captives). Dzięki takim poczynaniom, stosunki z danym państwem powinny wzrosnąć do serdecznego poziomu (cordial). Do osiągnięcia poziomu harmonicznego, dzieli nas już tylko jeden krok- wystarczy cierpliwie poczekać. Naszym kolejnym zadaniem jest odłożenie 1500 sztuk złota. Podobnie jak wcześniej w jaskini piratów ustawcie maksymalną poziom odkładanego złota, dzięki czemu osiągniemy nasz cel szybciej. Jeśli zależy wam na dobrym wyniku, możecie zając się rozbudowywaniem waszej bazy. Robimy to identycznie jak w misji poprzedniej, z tą różnicą, iż większy nacisk należy na początku zrobić na pozyskiwanie niewolników (10-15 rajdów). Za 1500 sztuk złota opłaca się kupić od szpiega informacje o angielskich szlakach handlowych (rysunek nr 21) i posłać w tamten rejon nasze statki, które za każdym razem zdobędą maksymalny łup. Wymagane 1500 sztuk złota powinniście bez trudu odłożyć w ciągu dwóch lat.

rys - Misja 6 - Dyplomacja i wojna | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 21

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl