Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
Aktualizacja:
Misja 10 - Tortuga
Początek | Styczeń 1686 |
Ukończyć do: | Styczeń 1670 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 20 desek, 50 racji żywności |
Cele | 1. Odłożyć 10,000 sztuk złota łupu 2. W skarbcu musi się znajdować minimum 20.000 |
Brąz | Ukończyć w ciągu 14 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 12 lat |
Złoto | Ukończyć w ciągu 10 lat |
Długa i dość denerwująca misja, moim zdaniem najtrudniejsza w całej grze! Jeśli poprawnie ukończyliście poprzedni scenariusz, to na starcie dysponujecie sporą ilością złota. Dodatkowe 5.000 ponownie uzyskamy od Francuzów. Na początku proponuje się skupić na zdobyciu wymaganego łupu, ustawiając największe odkładanie w Jaskini Piratów. Dopiero, gdy ten cel zostanie wykonany, zmieńcie ustawanie na minimalne, by cała gotówka trafiała do skarbca. Pierwsze 4 lata należy przeznaczyć na rozbudowę bazy. Będzie to utrudnione, albowiem w pobliżu nie ma żadnej osady, z której można by porywać niewolników, i ich jedynym źródłem będą dostawy od Francuzów. Wyślijcie okręty by zbadały obszar położony na zachód od naszej wyspy, za czwartym razem okryjecie hiszpańską osadę, co rozwiąże problem brakującej siły ludzkiej (rysunek nr 31).

rys. 31
Rozbudowując bazę należy zwrócić uwagę na trzy czynniki- po pierwsze uruchomić produkcję mieczy, dział i muszkietów. Ich kupno w tej misji jest nieopłacalne, a wszystkie nadwyżki zawsze można sprzedać Francuzom dzięki Zatoce przemytników. Po drugie wybudujcie 8 farm kukurydzy i dwie Fabryki racji żywnościowych- w tej misji ciągle będzie ich brakować, a kupna na Czarnym rynku również nie polecam, bo musimy liczyć się z każdą wydaną monetą! Dzieje się tak, dlatego, iż rejsy łupieżcze będą przynosić nam bardzo małe dochody- nie więcej niż 5000 złota! I wreszcie po trzecie, w tej misji konieczne jest zadbanie o poziom zadowolenia naszych piratów- pod żadnym pozorem nie może spaść poniżej 40%, albowiem grozi to buntem i innymi komplikacjami. W razie kłopotów watro urządzić im festiwal, czy też na kilka rejsów ustawić korzystny dla nich podział łupów. Ponieważ drewna mamy dużo, wybudujcie kilkadziesiąt pomników zwiększających anarchię i obronę. Najważniejsze jest jednak zapewnienie piratom wszelkich możliwych rozrywek, szczególnie tych wysokiego poziomu (Tawerny, Gospody, Uzdrowiska Kurtyzan), albowiem nasza społeczność będzie szybko awansowała (rysunek nr 32).

rys. 32
Pływanie po okolicznych wodach, pomimo tego, iż przynosi minimalne dochody, jest zajęciem bardzo niebezpiecznym. Od tej misji powinniście zaniechać wysyłania w rejsy rabunkowe pojedynczych statków, łącząc ze w grupy. Potrzebujemy przynajmniej dwa okręty- temu z większą ilością załogi tradycyjnie ustawiamy sposób walki na abordaż (Board 'Em), a drugiemu na "tłuc w nich" (Pound 'Em) dzięki czemu będą się wzajemnie wspierać. Kluczowym momentem jest wysłanie jednocześnie obu statków w morze- w tym samym czasie wciśnijcie więc ikonę dzwonu wzywającą do wypłynięcia i gdy tylko pierwszy z okrętów podniesie żagle- na drugim wydajcie rozkaz natychmiastowego wypłynięcia, bez czekania na resztę załogi (rysunek nr 33). Oczywiście obydwa statki powinny płynąć w ten sam rejon mapy.

rys. 33
I na koniec jak zwykle kluczowa rada- w tej misji warto zrobić wyjątek i trzymać na wyspie bardzo dużo uprowadzonych bogatych mieszczan. Gdy korzystają z rozrywek (można spróbować na jakiś czas ponieść maksymalnie ich cenę), rośnie wielkość okupu, jaki otrzymamy za nich głowy. Po dwóch latach, każdy z nich powinien być wart 400 sztuk złota.
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.