Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
Aktualizacja:
Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
(The War of Jenkins' Ear)
Początek | Styczeń 1738 |
Ukończyć do: | Styczeń 1748 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $450, łup $50, 40 desek, 70 racji żywności |
Cele | 1. Odłożyć łup wynoszący 10,000 sztuk złota. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 10 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 8 lat |
Złoto | Ukończyć w ciągu 6 lat |
Czas na wielki finał. Który wcale nie jest tak spektakularny, jakby się mogło wydawać-kolejna zadziwiająco łatwa misja. Zaczynamy ze znakomicie rozbudowaną bazą i wyposażoną Fregatą. Warto skorzystać z okazji i przyjąć 5.000 złota od Hiszpanów, a także opłacić szpiega dzięki któremu poznamy szlaki handlowe Anglików. Początkowo pływajcie tylko w naszym macierzystym sektorze, gdy jest najmniejsze niebezpieczeństwo. Mimo to koniecznie zapisujcie stan, gdy przed wypłynięciem statku z portu. Cała trudność polega na tym, iż okoliczne wody są bardzo dobrze bronione przez angielską flotę, więc zdobycie łupów nie będzie łatwe. Wybudujcie, więc nowy statek, najlepiej Brygadierę (Brigadine (rysunek nr 50), która ogniem armatnim będzie wspierać Fregatę. Zacznijcie też konstrukcje Galeonu, bo prawdopodobnie któryś z naszych okrętów pójdzie nad dno nim zostanie on skończony.

rys. 50
By zwiększyć nasze szanse wybudujcie szkoły i poślijcie piratów na kursy fechtunku i obsługi dział. Nie zaszkodzi też postawić pracowni Cieśli (Carpenter), Sklepu z Kapeluszami (Hat Shop) i Ptaszarni (Parrot Aviary (rysunek nr 51). Oczywiście wcześniej należy zlecić porwanie odpowiednich pracowników.

rys. 51
Produkcja w zakładach trwa dość długo, jednak dając piratom drewniane nogi, papugi i kapelusze zwiększamy ich współczynniki. Obdarujcie więc nimi przynajmniej kapitanów. Wystarczy być cierpliwym, regularnie budować nowe statki i gromadzić złoto. Ujrzenie podobnego do tego obrazka nie jest trudne (rysunek nr 52).

rys. 52
I tylko ciekawi mnie jedno-jakim cudem nasz główny bohater dożył wieku 98 lat! Har, har har!
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.