Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
Aktualizacja:
Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
(Raiders of the Caribbean)
Początek | Styczeń 1652 |
Ukończyć do: | Styczeń 1656 |
Surowce: | 500 złota 15 desek |
Cele | 1. Wybudować Stocznie (Boatyard). 2. Zgromadzić przynajmniej 3000 sztuk złota |
Brąz | Ukończyć w ciągu 4 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 1 roku i 9 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 12,5 miesięcy |
Nareszcie nieco trudniejsze zadanie. Mamy za mało niewolników, by obsadzić wszystkie stanowiska pracy. Musimy, więc samodzielnie ustawić, w których zakładach powinni oni pracować. Proponuje zwolnić cześć z pracowników z Tartaku, Obozu drwali i dwóch Farm kukurydzy (Corn Farm). W tym celu zaznaczcie każdy z tych budynków, klikając na znajdujących się w nim pracowników. Teraz należy jeszcze zablokować zwolnione miejsce pracy-ponownie na nim kliknijcie przytrzymując klawisz shift. Dopiero, gdy na wyspie pojawi się więcej niewolników, te miejsca pracy będzie można ponownie odblokować. Zaczynamy od wybudowania Stoczni, na zachód od Palisady niewolników, tuż przy plaży (rysunek nr 6).

rys. 6
Wcześniej należy doprowadzić tam jednak drogę i oczywiście wybudować w pobliżu Namiot budowniczych, który zniszczcie po zakończeniu budowy. W międzyczasie do Doków powinien przybić nasz piracki statek. Czas zając się drugim zadaniem, zdobywając odpowiednią ilość złota. Po pierwsze potrzebujemy dwóch nowych marynarzy. Zaznaczcie w Menu edyktów (Edicts Menu), w zakładce Indywidualne decyzje (Individual Attention) decyzje wcielenia do gangu (gang edict) wybierając kolejno dwóch niewolników i tworząc z nich piratów. Warto przytrzymać klawisz CTRL wydając decyzję, dzięki czemu nie trzeba będzie ponownie wchodzić opcji. Załoga statku skompletowana, jednak nim wyruszy on łupić, potrzebujemy jeszcze dwóch rzeczy- jedzenia i mieczy. Zarówno jedne jak i drugie są przez nas produkowane (w Fabryce morskich racji żywnościowych i u Kowala) jednak, ponieważ wraz z każdym rejsem będziemy musieli uzupełniać ich zapasy- zadbajcie, więc by ich produkcja utrzymywała się na maksymalnym poziomie. W tym celu sprawdźcie każde miejsce pracy jest obsadzone we wszystkie budynkach z danego sektora. Dla racji żywnościowych będą to Farmy kukurydzy i Fabryka, dla mieczy- Kopalnia żelaza, Wielki piec i Kowal. Najwyższa pora ruszyć do boju! By ostatecznie rozwiązać problem braku niewolników w pierwszym z rejsów uprowadzimy ich z jakieś wioski. Wydajcie na statku odpowiedni rozkaz (Raid Settlement) i cierpliwie czekajcie na wyniki. Kolejne rejsy będą już czysto rabunkowe- zmieniamy rozkazy na statku na rejs (cruise), sposób walki na abordaż (board 'em) i ustawić podział łupów skąpy (miserly), przy którym my zagarniamy prawie wszystko (rysunek nr 7).

rys. 7
Wraz z każdym rejsem zdobędziemy trochę złota, wystarczy, więc tę czynność wielokrotnie powtarzać. W międzyczasie możecie zadbać o poziom zadowolenia naszych piratów, budując im kilka Domów publicznych (Wench & Masseuse) w pobliżu Doków (rysunek nr 8).

rys. 8
I jeszcze jedna uwaga na koniec- przed każdym z rejsów warto zapisywać stan gry (klawisz Q), albowiem istnieje mała szansa, iż nasz statek zostanie zatopiony! Oczywiście będziemy mogli wybudować nowy w Stoczni, jednak to znacznie przedłuży czas rozgrywki. Dlatego lepiej nie ryzykować i jeśli jedyny z naszych okrętów pójdzie na dno- wczytać poprzedni stan gry.
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.