Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 5 - Jamajski rum

(Jamaican Rum)

Początek

Marzec 1657

Ukończyć do:

Marzec 1665

Surowce:

2000 złota 10 desek

Cele

1. Odłożyć minimum 1,000 sztuk złota łupu w ciągu 8 lat.

Brąz

Odłożyć ponad 1000 sztuk złota

Srebro

Odłożyć ponad 2000 sztuk złota

Złoto

Odłożyć ponad 3000 sztuk złota

Pierwsza, długa misja pozwalająca nam w pełni poczuć się zarządcą. Jej czas jest z góry ustalony (dokładnie 8 lat) i warto ukończyć ją z jak najlepszym wynikiem, albowiem złoto, które odłożymy będziemy mogli wykorzystać w kolejnym scenariuszu. W pierwszej kolejności wybudujcie Fabrykę morskich racji żywnościowych. Gdy tylko kilka z nich zostanie dostarczonych na okręt, poślijcie go w morze z misją najechania wioski, dzięki czemu zyskamy nowych niewolników. Powtórzcie całą czynność przynajmniej 5 razy, bo mimo dostaw niewolników od Anglików, rąk do pracy wciąż będzie brakować. Następnie w zachodniej części wyspy stawiamy dwa Obozy drwali i Tartak- będziemy potrzebować dużo desek. Kolejnym budynkiem jest farma kukurydzy i czarny rynek. Dzięki niemu będziemy mogli zakupić miecze (7 za 336$, opcja w Dokach) co jest na początku lepszym i szybszym rozwiązaniem niż samodzielna ich produkcja. Po uzbrojeniu załogi możemy wysyłać statek w rejs rabunkowy z czego warto korzystać. W międzyczasie wyślijcie go również z misją uprowadzenia budowniczego statków i kucharza którzy za chwilę będą nam potrzebni. Kontynuujemy rozbudowę tym razem zlecając postawienie Stoczni na zachodzie (rysunek nr 12) i Doków na południu.

rys - Misja 5 - Jamajski rum | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 12

Poczekajcie, aż uzbiera się 50 desek i rozpocznijcie konstrukcje nowego statku- Sloopa. Następnie wybudujcie Jaskinie Piratów (Pirate Cove) w której będziemy składować nasz łup. Koniecznie ustawcie w niej maksymalny poziom odkładanego złota (Stash maximum) by jak największa cześć pieniędzy ze skarbca spływała na nasze osobiste konto (rysunek nr 13).

Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze3
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl