Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 15 - Ostatni złoty wiek

(The Last Golden Age)

Początek

Styczeń 1718

Ukończyć do:

Styczeń 1730

Surowce:

Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $450, łup $50, 20 desek, 70 racji żywności

Cele

1. Posiadać 6 statków dowodzonych przez 6 kapitanów

Brąz

Ukończyć w ciągu 12 lat

Srebro

Ukończyć w ciągu 11 lat

Złoto

Ukończyć w ciągu 10 lat

Zadziwiająco łatwa misja. Powołanie 3 kapitanów kosztuje 15000 sztuk złota, więc brakuje nam już tylko 5000 (rysunek nr 47). Tyle można zarobić w jeden udany rejs.

rys - Misja 15 - Ostatni złoty wiek | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 47

Cel jest więc prosty- jak najszybciej wybudować Stocznie, porwać dwóch budowniczych statków, postawić cztery dodatkowe Doki i zlecić produkcję 5 najmniejszych statków z możliwych (rysunek nr 48). Bo nigdzie nie jest powiedziane, że nasi kapitanowie mają dowodzić Galeonami!

rys - Misja 15 - Ostatni złoty wiek | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 48

Całą misję można ukończyć w iście ekspresowym tempie. Jedynym problem może być agresywna polityka ze strony mocarstw. Jeśli poznają lokalizacje naszej wyspy, inwazja jest niemal pewna! W takim przypadku podpiszcie z nimi pokój, zaniechajcie atakowania ich statków, czy też nawet zdradźcie piratów danej narodowości. Tego ostatniego pomysłu jednak nie polecam, albowiem będzie on również naszych kapitanów! Dlatego najlepiej jest nie dopuścić do ucieczki więźniów z wyspy, stosując wszelkie możliwe sposoby by utrzymać ich w ryzach. Jeśli wybudowanie Gilotyny, Komnaty przesłuchań i Cmentarza nie przyniesie skutków, to polecam opłacenie informatorów i losowe egzekucje. Choć prawdopodobnie ukończycie ten scenariusz szybciej nim zaczną się jakieś problemy (rysunek nr 49). Szczególnie, jeśli na początku porwiecie dwóch zawodowych drwali i umieścicie ich w Tartaku, co zapewni znacznie szybszą produkcje desek.

rys - Misja 15 - Ostatni złoty wiek | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 49

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl