Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
Aktualizacja:
Misja 13 - Nowa Wojna
(A New War)
Początek | Styczeń 1704 |
Ukończyć do: | Styczeń 1717 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $450, łup $50, 20 desek, 70 racji żywności |
Cele | 1. Osiągnąć harmoniczne stosunki z jednym z państw 2. Posiadać przynajmniej cztery statki (Fregaty bądź Galeony). 3. Odłożyć łup wynoszący 5,000 sztuk złota. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 13 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 9 lat i 7 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 7 lat i 11 miesięcy |
Zaczynamy od wybrania państwa, z którym będziemy rozwijać pokojowe stosunki. Anglia odpada, bo ma najbogatszą flotę którą warto nękać. Na mapie morskiej, sprawdźcie jaka nacja ma osadę w waszym rejonie i pokój podpiszcie z inną. Ja wybrałem Hiszpanie. Podobnie jak w misji 6 wydajcie wszystkie rozkazy z menu edyktów zwiększające ich sympatie (rysunek nr 39), dzięki czemu już po chwili stosunki powinny znaleźć się na serdecznym poziomie. W ciągu trzech lat staną się harmoniczne, wystarczy czekać.

rys. 39
W tym czasie musimy zająć się kolejnym zadaniem- odłożeniem 5000 sztuk złota łupu. To również jest łatwe, albowiem od szpiega możemy zakupić informacje na temat szlaków handlowych. Wiadomości będą spływać do nas przez ok. 2 lata, na koniec można również wybudować Komnatę przesłuchań (Interrogation chamber) i za 500 sztuk złota wycisnąć z naszego szpiega informacje o szlakach handlowych jego ziomków, czyli Brytyjczyków (rysunek nr 40). Komnata przesłuchań ma również dobry wpływ na naszych więźniów, z którymi w tej misji będzie wiele problemów.

rys. 40
Czuwajcie nad poziomem ich zadowolenia i pod żadnym pozorem nie dopuśćcie by spadł poniżej 50%. Ucieczka niewolnika zazwyczaj powoduje, iż państwo, z którego pochodził dowie się o lokalizacji naszej wyspy i może spróbować inwazji! Oprócz środków opisanych w misji poprzedniej warto również korzystać z menu edyktów i opcji Opłacania informatorów (Pay for Informants (rysunek nr 41) co zwiększy poziom strachu wśród niewolników.

rys. 41
Jak najszybciej wybudujcie im Kościół i postawcie kilka pomników zwiększających poziom porządku (w produkcyjnej części wyspy). Jednak naszym głównym celem, jest wybudowanie trzech nowych statków. Najlepiej Fregat, bo są tańsze. Pochłonie to wiele drewna, dlatego wybudujcie 4 Tartaki i tyle samo obozów drwali. Opłaca się też porwać aż trzech budowniczych statków, co znacznie przyspieszy proces konstrukcji. Musimy postawić 4 nowe Doki, albowiem jeden z nich powinien okupować statek Śnieg, wybudowany na samym początku, który podobnie jak w misji poprzedniej będzie wciąż porywał niewolników z wiosek. I ostatnia rada-gdy poziom niezadowolenia piratów będzie zbyt wysoki, cześć z nich możecie zdradzić (Betray pirates) i oddać w ręce państwa na poprawieniu stosunków, z którym wam szczególnie zależy (rysunek nr 42). Mniej piratów, mniejszy kłopot.

rys. 42
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.