Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
Aktualizacja:
Misja 9 - Zatoka przemytników
(A Smuggler's Cove)
Początek | Styczeń 1681 |
Ukończyć do: | Styczeń 1690 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 10 desek, 80 racji żywności |
Cele | 1. Wybudować Fabrykę cygar 2. Wybudować Destylarnie rumu 3. Wybudować Piekarnie 4. Wybudować Browar 5. Wybudować Zatokę przemytników (Smuggler's cove) |
Brąz | Ukończyć w ciągu 9 lat. |
Srebro | Ukończyć w ciągu 6 lat i 4 miesięcy. |
Złoto | Ukończyć w ciągu 4 lat i 11 miesięcy. |
Stosunkowo długi scenariusz, w którym opłaca się starać by odłożyć jak największą ilość złota, dzięki czemu w kolejnym będzie znacznie łatwiej. Ostatni budynek (najlepiej Piekarnie) proponuje postawić dopiero, gdy w jaskini zostanie odłożone 10.000 sztuk złota. Znajdujemy się pod patronatem Francji, dzięki czemu będą nam oni regularnie dostarczać nowych niewolników. Co więcej, tuż na początku przyślą nam prezent- 5000 sztuk złota! By go odebrać wydajcie rozkaz Finansowania nagłych wypadków (Emergency Funding) który znajdziecie w menu edyktów, w zakładce dotyczącej polityki międzynarodowej (rysunek nr 28).

rys. 28
Wcześniej koniecznie ustawcie maksymalny poziom oszczędzania w Jaskini piratów, dzięki czemu wpłynie tam natychmiast 1250 sztuk złota, co znacznie przybliży nas do końcowego sukcesu. Wykonanie wszystkich celów w tej misji jest stosunkowo proste- wystarczy rozbudowywać bazę identycznie jak w piątym scenariuszu, plantacje umieszczając w północno zachodniej części wyspy. Pamiętajcie o tym by porwać odpowiednich pracowników. Szczególną uwagę należy zwrócić na produkcję racji żywnościowych, których zawsze będzie brakować dla załogi naszego Galeonu. Koniecznie wybudujcie 3 nowe farmy kukurydzy i jak najszybciej uprowadźcie dwie kucharki zatrudniając je w Fabryce morskich racji żywnościowych, co znacznie przyspieszy ich produkcję. Opłaca się też zburzyć Doki na zachodzie i wybudować drugie w południowej części wyspy, tak by piraci nie szwendali się po terenach gdzie pracują niewolnicy (rysunek nr 29).

rys. 29
W miarę szybko wybudujcie Zatokę przemytników ustawiając w niej opcję handlu z Francją, dzięki czemu nasz skarbiec zacznie się zapełniać (rysunek nr 30). I na koniec jedna rada- Stoczni nie trzeba w tej misji budować- nasz jeden Galeon w zupełności wystarczy do rajów rabunkowych, podczas gry drugi okręt wykorzystamy do porywania niewolników i badania morskich obszarów.

rys. 30
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.