Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 14 - Obrona Piratów

(Pirate Defense)

Początek

Styczeń 1710

Ukończyć do:

Styczeń 1720

Surowce:

Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $450, łup $50, 20 desek, 70 racji żywności

Cele

1. Odłożyć łup wynoszący 10,000 sztuk złota

2. Osiągnąć harmoniczne stosunki z jednym z państw lub zapewnić wyspie obronę na poziomie ok. 87%.

Brąz

Ukończyć w ciągu 10 lat

Srebro

Ukończyć w ciągu 8 lat i 3 miesięcy

Złoto

Ukończyć w ciągu 6 lat i 10 miesięcy

Łatwa i przyjemna misja. W myśl zasady, że pokorne ciele 2 matki ssie, nasz główny cel spróbujemy wykonać na dwa sposoby. Przede wszystkim zawrzyjcie jak najszybciej pokój i Hiszpanią i zaniechajcie atakowania ich statków. Zmniejszy to tylko minimalnie ilość zdobywanych łupów, albowiem ich flota handlowa jest najmniej liczna. Naszym drugim celem jest odłożenie 10.000 złota. Region w którym się znajdujemy jest dość bogaty, jednak niebezpieczny. Po pewnym czasie, warto się, więc przenieść w inne miejsce. Przeszukajcie obszar na północnym zachodzie w okolicy południowej Hispanioli, powinniście odkryć osadę, której łupienie będzie równie intratne a mniej ryzykowne (rysunek nr 43).

rys - Misja 14 - Obrona Piratów | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 43

Oprócz wyprodukowania małego okrętu do porywania niewolników, opłaca się wybudować jeszcze jedną Fregatę lub Galeon. Rozbudowa bazy w tej misji nie przysporzy większych problemów, dzielnice rozrywkową najlepiej zaplanować w południowo wschodniej części wyspy (rysunek nr 44).

rys - Misja 14 - Obrona Piratów | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 44

Gdy wymagane do ukończenia misji złoto znajdzie się w Jaskini Piratów, przystępujemy do wykonania głównego zadania. Jeśli wasze stosunki z Hiszpanią są na poziomie serdecznym, wystarczy zdradzić piratów i już osiągnęliśmy sukces. W przeciwnym wypadku, szybko podnieście poziom obrony na naszej wyspie. Należy wybudować ze dwa Forty w okolicy nabrzeża (rysunek nr 45) i Chirurgie (Surgery).

rys - Misja 14 - Obrona Piratów | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 45

By móc to zrobić trzeba posiadać ponad 150 desek i wcześniej porwać inżyniera i chirurga. Jeśli poziom obrony wciąż nie osiągnął 87% (można to sprawdzić w dzienniku pokładowym (rysunek nr 46), dobudujcie kilka pomników z armatą. Koszt jednego wynosi 10 desek.

rys - Misja 14 - Obrona Piratów | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 46

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl