Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 12 - Wesoły Roger

(The Jolly Roger)

Początek

Styczeń 1699

Ukończyć do:

Styczeń 1707

Surowce:

Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 20 desek, 70 racji żywności

Cele

1. Odłożyć łup wynoszący 5,000 sztuk złota.

2. Posiadać przynajmniej 50 Piratów

3. Utrzymać poziom zadowolenie piratów na poziomie wyższym niż 62,5%

Brąz

Ukończyć w ciągu 9 lat

Srebro

Ukończyć w ciągu 6 lat i 7 miesięcy

Złoto

Ukończyć w ciągu 5 lat i 5 miesięcy

Będzie ciężko. Pierwsze dwa cele są banalnie proste- wymagane złoto można zgromadzić w ciągu 5 rejsów, bo okoliczne wody są pełne bogatych statków, które w dodatku są słabo bronione. W menu edyktów, możecie za 1.500 sztuk złota zakupić od szpiega informacje o Francuskich szlakach handlowych- opłaca się to zrobić (rysunek nr 36). Na mapie są, aż trzy takie sektory- grasujcie w nich na zmianę, zmniejszając ryzyko, iż nasz okręt zostanie wytropiony i zatopiony.

rys - Misja 12 - Wesoły Roger | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 36

Z naborem piratów też nie powinniście mieć problemów- kilka rejsów, w których załoga zabiera prawie cały łup powinno sprowadzić nowych rekrutów. W razie co zawsze możecie mianować piratami naszych niewolników. Problemem jest jednak zapewnienie korsarzom zadowolenia na poziomie 62,5% więc tą kwestię szerzej omówię. Początek jest bardzo trudny i wymaga od nas zdecydowanych działań. Jak najszybciej wybudujcie czarny rynek, zakupcie miecze i poślijcie statek w rejs rabunkowy. Niech załoga zatrzyma większość łupu, będą mieli z czego wydawać. Zburzcie Doki znajdujące się na północnym wschodzie (rysunek nr 37), by piraci nie wałęsali się po terenach gdzie pracują niewolnicy. Wybudujcie drugie, gdzieś na północnym zachodzie.

rys - Misja 12 - Wesoły Roger | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 37

Szybko postawcie stocznie i wyprodukujcie nowy statek- jak najmniejszy- Śnieg (Snow), będzie idealny. Przez całą grę powinien on non-stop najeżdżać wioski i porywać niewolników, bo tych będzie nam brakować. A skoro już o nich mowa, to na początku grozi wam ich bunt (rysunek nr 38)- wybudujcie więc Szubienice, kilka Wież strażniczych i Cmentarz, co powinno ostudzić ich zapędy. Później przyda się też Kościół oraz kolejne Noclegownie i Namioty z odpadami.

rys - Misja 12 - Wesoły Roger | Tropico 2 Zatoka Piratów - Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry

rys. 38

Po uzbieraniu 5.000 sztuk złota, warto dalej pływać i łupić, z tą różnicą, iż większość łupu ma przypadać załodze- pozytywnie wpłynie to na ich zadowolenie. Oprócz wybudowania wszystkich możliwych budynków rozrywkowych, należy też zająć się przemyłem obowiązkowo stawiając plantacje cukru, tytoniu, papai i bananów. Piekarnia, Destylarnia i Fabryka Cygar okażą się również niezbędne. Ponieważ pracowników wciąż będzie brakować, proponuje zaoszczędzić kilka miejsc burząc Kopalnie żelaza i Fabrykę racji żywnościowych- lepiej się w nie zapatrywać na czarnym rynku. Aby ostatecznie podnieść poziom zadowolenia piratów, urządźcie im wszystkie możliwe imprezy dostępne w menu edyktów i indywidualnie rozdajcie im całe złoto ze skarbca w formie dotacji.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-05-17
09:56

zanonimizowany97656 Legionista

Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??

Komentarz: zanonimizowany97656
2010-07-19
21:55

zanonimizowany722990 Junior

radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D

Komentarz: zanonimizowany722990
2011-12-31
15:36

zanonimizowany756363 Konsul

-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.

Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.

Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .

Komentarz: zanonimizowany756363

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl