Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
Aktualizacja:
Misja 12 - Wesoły Roger
(The Jolly Roger)
Początek | Styczeń 1699 |
Ukończyć do: | Styczeń 1707 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 20 desek, 70 racji żywności |
Cele | 1. Odłożyć łup wynoszący 5,000 sztuk złota. 2. Posiadać przynajmniej 50 Piratów 3. Utrzymać poziom zadowolenie piratów na poziomie wyższym niż 62,5% |
Brąz | Ukończyć w ciągu 9 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 6 lat i 7 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 5 lat i 5 miesięcy |
Będzie ciężko. Pierwsze dwa cele są banalnie proste- wymagane złoto można zgromadzić w ciągu 5 rejsów, bo okoliczne wody są pełne bogatych statków, które w dodatku są słabo bronione. W menu edyktów, możecie za 1.500 sztuk złota zakupić od szpiega informacje o Francuskich szlakach handlowych- opłaca się to zrobić (rysunek nr 36). Na mapie są, aż trzy takie sektory- grasujcie w nich na zmianę, zmniejszając ryzyko, iż nasz okręt zostanie wytropiony i zatopiony.

rys. 36
Z naborem piratów też nie powinniście mieć problemów- kilka rejsów, w których załoga zabiera prawie cały łup powinno sprowadzić nowych rekrutów. W razie co zawsze możecie mianować piratami naszych niewolników. Problemem jest jednak zapewnienie korsarzom zadowolenia na poziomie 62,5% więc tą kwestię szerzej omówię. Początek jest bardzo trudny i wymaga od nas zdecydowanych działań. Jak najszybciej wybudujcie czarny rynek, zakupcie miecze i poślijcie statek w rejs rabunkowy. Niech załoga zatrzyma większość łupu, będą mieli z czego wydawać. Zburzcie Doki znajdujące się na północnym wschodzie (rysunek nr 37), by piraci nie wałęsali się po terenach gdzie pracują niewolnicy. Wybudujcie drugie, gdzieś na północnym zachodzie.

rys. 37
Szybko postawcie stocznie i wyprodukujcie nowy statek- jak najmniejszy- Śnieg (Snow), będzie idealny. Przez całą grę powinien on non-stop najeżdżać wioski i porywać niewolników, bo tych będzie nam brakować. A skoro już o nich mowa, to na początku grozi wam ich bunt (rysunek nr 38)- wybudujcie więc Szubienice, kilka Wież strażniczych i Cmentarz, co powinno ostudzić ich zapędy. Później przyda się też Kościół oraz kolejne Noclegownie i Namioty z odpadami.

rys. 38
Po uzbieraniu 5.000 sztuk złota, warto dalej pływać i łupić, z tą różnicą, iż większość łupu ma przypadać załodze- pozytywnie wpłynie to na ich zadowolenie. Oprócz wybudowania wszystkich możliwych budynków rozrywkowych, należy też zająć się przemyłem obowiązkowo stawiając plantacje cukru, tytoniu, papai i bananów. Piekarnia, Destylarnia i Fabryka Cygar okażą się również niezbędne. Ponieważ pracowników wciąż będzie brakować, proponuje zaoszczędzić kilka miejsc burząc Kopalnie żelaza i Fabrykę racji żywnościowych- lepiej się w nie zapatrywać na czarnym rynku. Aby ostatecznie podnieść poziom zadowolenia piratów, urządźcie im wszystkie możliwe imprezy dostępne w menu edyktów i indywidualnie rozdajcie im całe złoto ze skarbca w formie dotacji.
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.