Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
Aktualizacja:
Misja 2 - Przemysł Piratów
(Pirate Industry)
Początek | Listopad 1650 |
Ukończyć do: | Maj 1652 |
Surowce: | 500 złota 8 desek |
Cele | 1. Wybudować Fabrykę morskich racji żywnościowych (Sea ration factory). 2 Wybudować Kopalnie żelaza (Iron mine). 3. Wybudować Kowala (Blacksmith). 4. Wybudować Dok (Dock). 5. Wybudować Wielki piec (Blast furnace). |
Brąz | Ukończyć w ciągu 19 miesięcy |
Srebro | Ukończyć w ciągu 15 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 13 miesięcy |
Kolejna prosta misja polegająca na rozbudowie bazy. Zaczynamy od postawienia Namiotu budowniczych, w południowej części mapy, tuż nad samą wodą (by mieli blisko do pracy) i natychmiast budujemy Doki. Zauważcie, iż budynek musi być ustawiony pod odpowiednim kontem (równolegle go linii brzegowej), dlatego obróćcie go używając strzałek w dolnym menu (rysunek nr 3).

rys. 3
Jedno z zadań wykonane. Zburzcie namiot budowniczych i postawcie nowy w centralnej części wyspy, tuż koło Palisady niewolników (Stockade). W Tartaku i Obozie drwali ustawcie wysoki priorytet, by mieć pewność, iż wszystkie miejsca pracy zostaną obsadzone. Gdy wyprodukujecie 10 desek, można stawiać kolejny budynek- Fabrykę morskich racji żywnościowych. Najlepiej umiejscowić ją nieco na lewo od Browaru. Ponownie czekamy, aż w Tataraku zostanie wyprodukowana odpowiednia ilość desek i stawiamy Kopalnie żelaza w północnej części wyspy, tam gdzie złoża surowców są najbardziej obfite. Poznacie to po zielonym kolorze im go więcej, tym oczywiście lepiej. Zauważcie, iż sam budynek Kopalni żelaza nie należy jednak stawiać w miejscu gdzie surowca jest najwięcej, ale tuż obok by nie marnować złóż. Do wybudowania pozostały nam już tylko dwa budynki. Dzięki automatycznemu wyławianiu z morza rozbitków (rysunek nr 4), regularnie będzie się zwiększać ilość naszych niewolników- warto wykorzystać ich do pracy stawiając kolejne Namioty budowniczych.

rys. 4
Czas na ostatnie dwa budynki, które stawiamy w pobliżu kopalni. Po zdobyciu 15 desek możemy postawić pracownie Kowala, jednak moim zdaniem warto chwilę poczekać i po uzbieraniu 20 wybudować Wielki piec (rysunek nr 5). Bez niego kowal i tak nic nie wyprodukuje.

rys. 5
Na koniec jeszcze jedna uwaga- prawdę mówiąc to nie musicie przejmować się stawianiem budynków w optymalnych lokacjach. Następną misję i tak zaczniemy z bazą, w której każda budowla znajduje się w najlepszym możliwym miejscu..
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.