Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
Aktualizacja:
Misja 7 - Pirat Renegat
(A Turncoat Pirate)
Początek | Kwiecień 1667 |
Ukończyć do: | Kwiecień 1677 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $1080, 10 desek, łup $120, 20 racji żywnościowych |
Cele | 1. Wybudować 2 szkoły piratów 2. Posiadać 4 statki. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 10 lat. |
Srebro | Ukończyć w ciągu 5 lat i 9 miesięcy. |
Złoto | Ukończyć w ciągu 4 lat i 8 miesięcy. |
Stosunkowo łatwa misja. Podpowiem, że do przybycia kapitana Morgana mamy 10 lat, więc nie musicie budować już żadnych budynków by uzyskać tę informację. Zaczynamy z dobrze rozbudowaną bazą i praktycznie od razu możemy zabrać się do tego, co lubimy najbardziej, czyli łupienia. Obydwa nasze statki wysyłamy z rozkazami porywania niewolników, powtarzając całą czynność ok. 10 razy. W najbliższym czasie trzeba będzie dodatkowo dobudować kolejne trzy Namioty z odpadkami, inaczej niewolnicy umrą z głodu (rysunek nr 22).

rys. 22
W Jaskini piratów ustawcie maksymalny poziom odkładanego złota. Dopiero teraz przystępujemy do rejsów rabunkowych. Wykorzystamy do tego celu tylko większy statek, mniejszym proponuje badać obszary położone na zachód od naszej bazy (4x) by później dokonywać tam grabieży. Okoliczne wody są bardzo niebezpieczne, dlatego obowiązkowo zakupcie na Czarnym rynku maksymalną ilość mieczy, muszkietów i dział i przed każdym wyjściem w morze koniecznie zapiszcie stan gry. Na początku ustawcie skąpy podział łupów, dzięki czemu co rejs wpłynie do naszej kasy blisko 10.000 sztuk złota! Kontynuujcie grabieże, w międzyczasie rozbudowując bazę o Browar, Parcele budowlane i budynki zapewniające rozrywkę (rysunek nr 23).

rys. 23
Uprowadźcie budowniczego statków, wybudujcie Stocznie i zacznijcie konstruować kolejny statek- najlepiej najmniejszy (rysunek nr 24). Po jego zwodowaniu, wybudujcie nowe Doki (na zachodzie, budynek należy obrócić) i stwórzcie kolejny okręt. Oczywiście musicie zatrudnić też dwóch nowych kapitanów.

rys. 24
Od końcowego sukcesu dzieli nas już tylko wybudowanie dwóch szkół np. szermierki (Swordmanship) i nawigacji (Navigation) (rysunek nr 25). Koszt jednej to 40 desek i 650 sztuk złota- zebranie odpowiednich surowców nie powinno trwać, więc za długo. Scenariusz powinniście zakończyć w ciągu niespełna 3 lat i w tym czasie odłożyć ok. 5000 sztuk złota. I na koniec jeszcze jedna rada- zwracajcie pilną uwagę na miejsca, w których mogą pracować tylko kobiety. Prawdopodobnie pracownic będzie za mało, więc zwolnijcie je z Farmy kukurydzy i Namiotów budowniczych, gdzie mogą zastąpić je mężczyźni.

rys. 25
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.