Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Aegis Skills

Shield Bash

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Uderzenie tarczą, która zadaje obrażenia w wysokości pięciokrotnej wartości swojej obrony

60% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+2% szans i 0,2 sekundy na poziom umiejętności)

25 odrzucenia

Spowalnia atak trafionego wroga o 20% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

Każdy zgromadzony ładunek zwiększa zadawane obrażenia o 10%

Wymaga tarczy

2 metry

I: Obrażenia są powiększone do 7,5-krotności obrony tarczy

II: Obrażenia są powiększone do dziesięciokrotności obrony tarczy

III: Obrażenia są powiększone do 12,5-krotności obrony tarczy

Opis: jeśli posługujesz się tarczą, rozważ inwestycję w tę umiejętność - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: jeśli posługujesz się tarczą, rozważ inwestycję w tę umiejętność. Zadaje ona całkiem niezłe obrażenia i pozwala na łatwe ogłuszenie przeciwnika (co w połączeniu ze skillem Coup de Grace ma niemałe znaczenie). Nie wymaga przy tym zbyt wielu punktów many i działa bez odnowienia. Mimo tych oczywistych zalet, czasami lepiej zainwestować w inne umiejętności ofensywne, które są przy tym nieco potężniejsze (szczególnie te ze szkoły Blitz Skills).

Forcefield

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Otacza bohatera ochronną sferą, która obsorbuje obrażenia przez 30 sekund (odporność sfery zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności)

Kokon osłania również sojuszników inżyniera - ale z o połowę słabszym efektem

Każdy ładunek postaci wzmacnia odporność sfery o 50% (i jest zużywany w czasie jej aktywacji)

Czas odnowienia: 8 sekund

Bohater

I: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 20%

II: Sojusznicy otrzymują pełnię tarczy

III: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 50%

Opis: bardzo przydatna, podstawowa umiejętność defensywna, przydatna zwłaszcza podczas rozgrywek drużynowych - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: bardzo przydatna, podstawowa umiejętność defensywna, przydatna zwłaszcza podczas rozgrywek drużynowych. Pozwala na uniknięcie wszystkich nadciągających obrażeń, co ma największe znaczenie podczas walk z bossami. Dzięki krótkiemu czasowi odnowienia i niewielkiemu kosztowi w punktach many, sfera ochrony pozwala na stworzenie prawdziwie nieśmiertelnej postaci. W tę zdolność warto zainwestować przynajmniej jeden punkt doświadczenia- pozostałe są opcjonalne (chociaż przydatne w ostatniej fazie gry).

Overload

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Pancerz bohatera generuje elektryczną eksplozję, która zadaje obrażenia w wymiarze 20% DPS (+1% na poziom umiejętności)

Wrogowie otrzymują dodatkowe obrażenia, zależne od poziomu bohatera

Umiejętność zużywa wszystkie ładunki, zwiększając zadawane obrażenia o 50% za każdy ładunek

50 odrzucenia

5% szans na ogłuszenie wrogów na 2 sekundy (+5% szans na poziom umiejętności, począwszy od drugiego)

Okres odnowienia: 1,4 sekundy

6 metrów, maksymalnie 5 przeciwników

I: Uszkadza 7 wrogów w zasięgu 8 metrów

II: Uszkadza 9 wrogów w zasięgu 10 metrów

III: Uszkadza 11 wrogów w zasięgu 12 metrów

Opis: odwrotność Forcefield - zamiast tworzyć obronną bańkę, bohater miota serią śmiercionośnych błyskawic, które zadają bardzo duże obrażenia kilku okolicznym wrogom - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: odwrotność Forcefield - zamiast tworzyć obronną bańkę, bohater miota serią śmiercionośnych błyskawic, które zadają bardzo duże obrażenia kilku okolicznym wrogom. Okres odnowienia nie jest przy tym zbyt długi, a koszt w punktach many stosunkowo niewielki. Chociaż umiejętność jest mordercza, to jej wadą jest zużycie wszystkich ładunków postaci. Mimo to, można jej używać z równie dużą skutecznością, co zdolności takich jak Onslaught, Seismic Slam czy Ember Hammer.

Dynamo Field

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

21 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

21

Bohatera otacza energetyczne wyładowanie, które zadaje obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu (ilość ran zależy od poziomu bohatera i umiejętności)

50% szans na przerwanie ataków okolicznych wrogów

Każdy trafiony cel generuje 0,2 ładunku (+0,02 na poziom umiejętności)

5 metrów.

I: Pole rażenia wzrasta do 7 metrów. 70% szans na przerwanie czynności przeciwników

II: Pole rażenia wzrasta do 9 metrów. 90% szans na przerwanie czynności przeciwników.

III: Pole rażenia wzrasta do 11 metrów. 110% szans na przerwanie czynności przeciwników

Opis: najbardziej bezsensowna umiejętność w grze - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: najbardziej bezsensowna umiejętność w grze. Zadaje bardzo niewielkie obrażenia i posiada niewielką szansę na uzyskanie niezbyt przydatnego efektu dodatkowego. Służy głównie do ładowania ładunków postaci (w czym dużo lepiej sprawdzają się pasywne skille: Charge Domination i Supercharge). Należy omijać tę zdolność szerokim łukiem i oszczędzać punkty doświadczenia na inne, bardziej przydatne moce.

Tremor

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

28 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

28

Wywołuje bardzo dużą falę sejsmicznych wstrząsów, które zadają obrażenia w wysokości 50% DPS (+5% na poziom umiejętności)

30 odrzucenia

40% szans na przerwanie przeciwnikowi (+4% na poziom umiejętności)

Fizyczne obrażenia otrzymywane przez wrogów są większe o 10% przez 10 sekund (+2% na poziom umiejętności)

Zadaje obrażenia jedynie pod warunkiem, że postać dysponuje wolnym ładunkiem (który zostaje wykorzystany)

Odnowienie wynosi 10 sekund

24 metry

I: 20% szans na ucieczkę przeciwników przez 10 sekund

II: Przeciwnicy zadają o 20% mniej obrażeń

III: Wszystkie cele zostają ogłuszone na 2 sekundy

Opis: potężna, dalekozasięgowa umiejętność obszarowa, która znacząco wpływa na sytuację na polu walki - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: potężna, dalekozasięgowa umiejętność obszarowa, która znacząco wpływa na sytuację na polu walki. Zadawane przez nią obrażenia nie są zbyt duże, ale dodatkowe efekty, jakie jej towarzyszą, potrafią uczynić niemałe zamieszanie podczas bitwy (zwłaszcza jeśli gra się drużynowo). Minusem tego skilla jest długi czas jego odnowienia, przez co nie można zbyt często z niego korzystać. Mimo to, warto zainwestować w niego przynajmniej jeden punkt doświadczenia, o ile bohaterowie korzystają z broni i umiejętności fizycznych.

Fire Bash

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

35 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

35

Zadaje obrażenia okresowe (od ognia) przez 3 sekundy, w wysokości zależnej od poziomu umiejętności

35 odrzucenia

Zadaje natychmiastowe obrażenia fizyczne zależne od poziomu umiejętności

Jeśli zostanie zużyty jeden ładunek, fizyczne obrażenia ulegną potrojeniu

Wymaga tarczy

6 metrów (9 z wykorzystaniem ładunku)

I: Czas trwania podpalenia wzrasta do 5 sekund, powodując większe obrażenia

II: Promień rozszerza się do 40 stopni

III: Cele otrzymują dodatkowych 50% obrażeń kiedy płoną

Opis: umiejętność zadaje całkiem spore obrażenia, ale jedynie nielicznym celom w wąskim polu przed bohaterem - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność zadaje całkiem spore obrażenia, ale jedynie nielicznym celom w wąskim polu przed bohaterem. Podczas ataku inżynier jest całkowicie bezbronny, bo nie może się ruszać. Koszt w punktach many jest przy tym stosunkowo wysoki, a konkurencyjne umiejętności ze sfery Blitz Skills - znacznie przydatniejsze. Dlatego nie warto inwestować w tę umiejętność i skupić się na innych mocach.

Immobilization Copter

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

42 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

42

Tworzy drona, który spowalnia tempo poruszania się wrogów o 20% na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

Dron zmniejsza też tempo ataku i czarowania namierzonych wrogów na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

Działa na maksymalnie 3 cele równocześnie

Okres odnowienia: 10 sekund

Czterdziestopięciostopniowy promień przed dronem, o zasięgu paru metrów

I: Zwiększa ilość namierzonych przeciwników do 5

II: Zadaje niewielkie obrażenia podczas spowalniania wrogów

III: Czynności trafionych przeciwników są nieregularnie przerywane

Opis: ta umiejętność to chyba jakiś żart albo błąd programisty - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: ta umiejętność to chyba jakiś żart albo błąd programisty. Promień przywołanego drona działa zaledwie przez 0,2 sekundy, przez co jego skuteczność jest absolutnie zerowa - przeciwnicy z łatwością uciekną z jego zasięgu (tym bardziej, że robot jest bardzo powolny). Niewielki zasięg promienia oraz wąskie pole oddziaływania to dodatkowe wady. Prawdopodobnie jest to jedna z najgorszych zdolności w grze.

Sword and Board

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

20% wartości obrony tarczy jest dodawanych do ataku bohatera jako obrażenia fizyczne (+5% na poziom umiejętności)

Wymaga tarczy i dowolnej broni kontaktowej

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, ponieważ pasywnie zwiększa ilość zadawanych przez bohatera obrażeń, jednak wielkość premii pozostawia wiele do życzenia - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, ponieważ pasywnie zwiększa ilość zadawanych przez bohatera obrażeń, jednak wielkość premii pozostawia wiele do życzenia. Tarcze nie są zwykle zbyt odporne, przez co dodatkowy atak generowany przez Sword and Board jest naprawdę mikroskopijny. Dowód? Najlepsza tarcza na 40 poziomie będzie dysponowała zaledwie 50 punktami pancerza, co po przeliczeniu oznacza... 10 dodatkowych punktów obrażeń na pierwszym poziomie umiejętności. Różnica jest praktycznie niezauważalna.

Aegis of Fate

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Kiedy bohater otrzymuje cios, istnieje 2% szans na to, że wytworzy wokół siebie obronny kokon wchłaniający obrażenia (+1% szans na poziom umiejętności)

Ilość punktów obrony kokonu wynosi dwukrotność pancerza +100

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: obronna aura, która może powstać przy każdym otrzymywanym uderzeniu, to prawdziwa gratka dla graczy preferujących bezpieczny styl gry - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: obronna aura, która może powstać przy każdym otrzymywanym uderzeniu, to prawdziwa gratka dla graczy preferujących bezpieczny styl gry. Pozyskana w ten sposób obrona potrafi uratować życie herosowi i pozwolić mu na zregenerowanie sił lub zastosowanie dodatkowych umiejętności. Zdecydowanie warto wymaksować tę zdolność - pozwala ona na bezkosztowną i całkowicie automatyczną ochronę postaci. Działa przy tym przez nieokreśloną ilość czasu - kokon rozpada się dopiero w chwili zniszczenia przez przeciwnika.

Charge Reconstitution

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Za każdym razem, gdy korzystasz z ładunków postaci, regenerujesz część punktów życia przez 2 sekundy

Moc uzdrowienia zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: chociaż moc uzdrowienia nie jest zbyt potężna, to jednak warto z niej skorzystać i zainwestować chociaż jeden punkt w jej rozwinięcie - wszak inżynier bardzo często korzysta ze swoich ładunków - Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: chociaż moc uzdrowienia nie jest zbyt potężna, to jednak warto z niej skorzystać i zainwestować chociaż jeden punkt w jej rozwinięcie - wszak inżynier bardzo często korzysta ze swoich ładunków. Zdolności wykorzystujące pasek z ładunkami to: Flame Hammer, Forcefield, Overload, Tremor oraz Fire Bash.

Podobało się?

0

Torchlight II

20 września 2012

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2012-11-02
19:30

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@aope

Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.

Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)

Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.

Pax. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-10
12:37

mateo91g Generał

mateo91g

Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.

Komentarz: mateo91g
2012-11-10
21:51

zanonimizowany792631 Chorąży

Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)

Komentarz: zanonimizowany792631
2012-12-26
16:21

Alt3ir Generał

Alt3ir

Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.

Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).

Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.

Komentarz: Alt3ir
2013-05-01
20:36

zanonimizowany917115 Junior

😡

Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.

Komentarz: zanonimizowany917115
2014-03-09
15:35

zanonimizowany974437 Legionista

Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę

Komentarz: zanonimizowany974437
2015-08-02
13:30

zanonimizowany1108612 Junior

Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.

Komentarz: zanonimizowany1108612
2015-08-02
14:20

Szyszkłak Legend

Szyszkłak

Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.

Komentarz: Szyszkłak
2015-08-13
16:07

Dami^^ Junior

Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130

Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.

Komentarz: Dami^^
2015-08-13
16:14

Dami^^ Junior

Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)

Komentarz: Dami^^

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl