Torchlight 2: Outlander - Sigil Skills
Aktualizacja:
Sigil Skills
Blade Pact
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Tworzy niewielkie bagno, które spowalnia wszystkich wrogów, którzy w nie wejdą Prędkość ataku i poruszania się wszystkich zainfekowanych wrogów maleje o 15% na 3 sekundy (-2% do prędkości ataku i -1,5% do prędkości poruszania się na poziom umiejętności) -8% do fizycznego pancerza zainfekowanych wrogów na 3 sekundy (-2% na poziom umiejętności) Czas trwania: 7 sekund | Bagno ma promień około 5 metrów | I: 9 sekund trwania II: 11 sekund trwania III: 13 sekund trwania |

Opis: spowolnienie wrogów jest całkiem przydatne, a umiejętność nie wymaga wielu punktów many ani czasu odnowienia. Co prawda nie zadaje żadnych obrażeń, ale oddziaływuje na spore grono potworów. Stanowi ciekawą alternatywę dla Glaive Throw i Vortex Hex oraz innych zdolności zabezpieczających bohatera przed nawałą wrogów.
Shadowshot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Wystrzeliwuje pocisk, który zadaje obrażenia w wysokości 76% DPS (+4% na poziom umiejętności) Jeśli pocisk trafi w przeciwnika, rozszczepi się na 3 części, które będą poszukiwały następnych wrogów zadając im obrażenia w wysokości 76% DPS broni (+2% na poziom) Wymaga broni dystansowej innej niż działo | Zasięg wzroku | I: Pocisk dzieli się na 4 odłamki II: Pocisk dzieli się na 5 odłamków III: Pocisk dzieli się na 6 odłamków |

Opis: całkiem potężna i przydatna umiejętność, kosztująca niewiele punktów many i niewymagajaca czasu odnowienia. Dodatkowe pociski zadają całkiem spore obrażenia i same poszukują odpowiednich przeciwników. Wadą skilla jest to, ze wymusza na bohaterze stacjonarną pozycję, przez co ten staje się łatwym celem. Warto przy tym zauważyć, że zwykły strzał z shotguna czyni nieraz znacznie większe zamieszanie w zastępach wrogów, przez co inwestycja w tę umiejętność wydaje się być niezbyt opłacalna.
Bane Breath
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Trujący oddech, który zadaje obrażenia od trucizny, zależne od poziomu bohatera oraz umiejętności (tak natychmiastowe, jak i okresowe) Zabite cele eksplodują w chwili śmierci Jeśli zainfekowany cel zginie, powstanie z niego Shadowling Fiend - sojusznik bohatera, żyjący przez 10 sekund Statystyki sojusznika wzrastają z poziomem bohatera Nie ma limitu przyzwanych sojuszników | 5 metrów | I: Fiend porusza się i atakuje o 10% szybciej II: Fiend porusza się i atakuje o o 20% szybciej III: Fiend porusza się i atakuje o 30% szybciej |

Opis: całkiem niezła zdolność, pozwalająca na zadanie sporych obrażeń i przywołanie stosunkowo silnych sojuszników. Jeśli zamierzasz bawić się w przywoływacza bestii, obowiązkowo połącz ją ze zdolnością Death Ritual, która przedłuży czas życia Fienda i zwiększy zadawane przez niego obrażenia. Jeśli jednak preferujesz bardziej bezpośrednie metody walki, całkowicie zlekceważ tę umiejętność i skup się na zadawaniu obrażeń mocami ze szkoły Warfare Skills.
Repulsion Hex
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 21 | Przywołuje niewielką czaszkę, która podąża za bohaterem i strzela do wrogów Czaszka działa przez 40 sekund (+4 sekundy na poziom umiejętności) 20 odrzucenia (+3 na poziom umiejętności) Czaszka ma 10% szans na przerwanie czynności przeciwnika (+5% na poziom umiejętności) Czaszka strzela co sekundę (-0,05 sekundy na poziom umiejętności) | Około 5 metrów | I: 10% szans na ucieczkę trafionych przeciwników przez 5 sekund II: 20% szans na ucieczkę trafionych przeciwników przez 5 sekund. III: 30% szans na ucieczkę trafionych przeciwników przez 5 sekund. |

Opis: Czaszka nie zadaje żadnych obrażeń i ma niewielką szansę na wywołanie dodatkowych efektów. Jest przy tym niecelna i strzela zaskakująco rzadko. Oferowane przez nią premie są tak słabe, że nawet ich nie zauważysz. Jest to jeden z najsłabszych skilli w grze - omijaj go szerokim łukiem.
Stone Pact
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 28 | Przywołuje aurę, która leczy wszystkich bohaterów w zasięgu i wzmacnia ich odporność na wszystkie obrażenia Wartość leczenia i premii zależy od poziomu bohatera i samej umiejętności Aura działa na wszystkich herosów, którzy w nią wejdą, a jej efekty funkcjonują przez 3 sekundy po wyjściu z niej Aura działa przez 20 sekund Okres odnowienia: 8 sekund | Promień około 10 metrów | I: Odbija z powrotem 25% obrażeń zadanych przez przeciwnika II: Odbija z powrotem 50% obrażeń zadanych przez przeciwnika III: Odbija z powrotem 75% obrażeń zadanych przez przeciwnika |

Opis: jeśli grasz w grupie, zdecydowanie zainwestuj w tę umiejętność i rozwiń ją do najwyższego możliwego poziomu. Daje ona gigantyczne premie i pozwala na błyskawiczne leczenie wszystkich sojuszników w zasięgu. Należy odnawiać ją tak często, jak to tylko możliwe, wspierając w ten sposób całą drużynę. Outlander okazuje się być najlepszym wsparciem dla zespołu - właśnie dzięki tej zdolności. Niestety - jeśli grasz sam, nie przyda Ci się ona na nic (z racji Twojej mobilności).
Shadowmantle
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 35 | Otacza bohatera obronną aurą, która ma 33% szans na odbicie 75% obrażeń dystansowych wroga (+3% szans na poziom umiejętności) 33% szans na oślepienie wroga, który zaatakował bohatera (+3% szans na poziom bohatera) Działa przez 10 sekund Okres odnowienia: 30 sekund | Bohater | I: Odbite obrażenia dystansowe wynoszą 125% wyjściowej wartości II: Odbite obrażenia dystansowe wynoszą 175% wyjściowej wartości III: Odbite obrażenia dystansowe wynoszą 250% wyjściowej wartości |

Opis: zupełnie bezsensowna umiejętność - szansa na odbicie pocisków jest zbyt mała, a one same nie muszą trafić w przeciwnika. Co gorsza, skill działa przez zaledwie 10 sekund, a wymaga półminutowego czasu odnowienia - co sprawia, że dłużej będziesz na niego czekał, niż cieszył się jego zaletami. Nie warto się nim zajmować.
Shadowling Brute
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 42 | Przywołuje potężnego potwora, który wspiera bohatera Moc bestii zależy od poziomu bohatera +5% do obrażeń zadawanych przez bestię na poziom umiejętności (począwszy od drugiego) Brutal żyje przez 10 sekund Okres odnowienia: 30 sekund | - | I: Brutal może używać wślizgu II: Brutal może doskakiwać do przeciwników III: Moc bestii wzrasta o 30% |

Opis: chociaż przyzwany sojusznik jest całkiem potężny, to jednak nie warto się nim interesować. Żyje przez 10 sekund, a wymaga półminutowego odnowienia umiejętności. Można co prawda wydłużyć bytność potwora na ziemi przy pomocy zdolności Death Ritual, jednak nie jest to gra warta świeczki. Po prostu w tym momencie bestia nie będzie już stanowić konkurencji dla wysokopoziomowych przeciwników, którzy nawet jej nie zauważą.
Master of the Elements
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Zwiększa obrażenia zadawane od ognia, lodu i elektryczności o 2% (+2% na poziom umiejętności) Premia do obrażeń od trucizny wynosi 4% (+4% na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: dzięki tej umiejętności wzmocniesz te skille i bronie, które opierają swoją moc na żywiołach. Jest ich całkiem sporo: Chaotic Burst, Cursed Daggers, Venomous Hail, Glaive Throw, Tangling Shot, Bramble Wall, Poison Burst, Bane Breath (trucizna) Burning Leap oraz Flaming Glaives (ogień). Jak więc widać, jest to podstawowa umiejętność pasywna Outlandera, równie ważna co wspomiany Poison Burst oraz zdolnolności pasywne ze szkoły Warfare Skills.
Shadowling Ammo
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Za każdym razem, gdy zabijesz przeciwnika, istnieje 12% szans na przywołanie latającego sojusznika (+4% szans na poziom) Moc potworka zależy od poziomu bohatera Widmowy nietoperz żyje przez 10 sekund | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: jeśli zamierzasz specjalizować się w przywoływaniu potworów, obowiązkowo zainwestuj w tę umiejętność. Pozwoli Ci ona na częste przywoływanie słabych, ale za to mobilnych sojuszników, którzy zadają nienajgorsze obrażenia. Warto połączyć tego skilla ze zdolnością Death Ritual, która uczyni go bardziej opłacalnym. Pamiętaj jednak, ze zadawanie wrogom bezpośrednich obrażeń (np. dzięki szkole Warfare Skills) jest znacznie bardziej opłacalne.
Death Ritual
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Widmowi sojusznicy (Shadowling) żyją o 1,5 sekundy dłużej i otrzymują premię w wysokości +5% do zadawanych obrażeń (na każdy poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: jeśli specjalizujesz się w przywoływaniu potworów, obowiązkowo zainwestuj w tę umiejętność. Wzmacnia ona wszystkie utworzone maszkary, przedłużając długość ich życia i wzmacniając atak. Świetnie komponuje się ze skillami: Shadowling Ammo, Shadowling Brute oraz Bane Breath. Pamiętaj jednak, ze zadawanie wrogom bezpośrednich obrażeń (np. dzięki szkole Warfare Skills) jest znacznie bardziej opłacalne.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
@aope
Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.
Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)
Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.
Pax. :)
mateo91g Generał
Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.
zanonimizowany792631 Chorąży
Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)
Alt3ir Generał
Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.
Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).
Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.
zanonimizowany917115 Junior
Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.
zanonimizowany974437 Legionista
Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę
zanonimizowany1108612 Junior
Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.
Szyszkłak Legend
Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.
Dami^^ Junior
Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130
Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.
Dami^^ Junior
Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










