Torchlight 2: Outlander - Lore Skills
Aktualizacja:
Lore Skills
Glaive Throw
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Rzut glewią, która zadaje obrażenia od trucizny zależne od poziomu bohatera i umiejętności Pocisk odbija się od jednego przeciwnika, tym samym zadając obrażenia dwóm celom 80% szans na przerwanie czynności wroga Prędkość ruchu zmniejszona o 25% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Generuje 2% ładunku postaci (+0,2% na poziom umiejętności) | 10 metrów | I: Glewia odbija się 2 razy II: Glewia odbija się 3 razy III: Glewia odbija się 4 razy |

Opis: w pierwszych stadiach gry jest to całkiem przydatna umiejętność, którą da się później zastąpić przez nieco przydatniejsze zdolności (jak Shadowshot czy Cursed Daggers). Zadaje całkiem niezgorsza obrażenia dwóm celom, chociaż nietrudno zauważyć, że zwykły strzał z shotguna jest od niej bardziej śmiercionośny. Przydaje się głównie do spowalniania przeciwniów i szybko staje się bezużyteczna - nie warto w nią zbytnio inwestować.
Trangling Shot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Zaklęty pocisk, który unieruchamia trafiony cel na 3 sekundy i zadaje mu niewielkie obrażenia od trucizny w czasie 3 sekund (ich ilość zależy od poziomu bohatera i umiejętności) Przeciwnicy w zasięgu 3,5 metra od trafionego celu mają 50% szans na zarażenie się tą samą klątwą, co i on Wymaga broni dystansowej innej niż działo | Zasięg strzału - 15 metrów Promień drugorzędnego efektu: 3,5 metra | I: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 4,5 metra. 65% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników II: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 5,5 metra. 80% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników III: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 6,5 metra. 95% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników |

Opis: umiejętność byłaby całkiem fajna, gdyby działała na wszystkich przeciwników - a nie tylko tych najmniejszych. Niestety, co bardziej masywne potwory bez problemu unikają unieruchomienia, przez co zdolność staje się wobec nich całkowicie nieprzydatna. Z tej też przyczyny nie warto w nią inwestować - tym bardziej, że zadaje bardzo niewielkie obrażenia od trucizny.
Glaive Sweep
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Bohater kręci glewią dookoła siebie, zadając obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu Obrażenia wynoszą 30% DPS (+2% na poziom umiejętności) 40 odrzucenia 50% szans na przerwanie przeciwnikowi 50% szans na ogłuszenie celu na 3 sekudny Generuje 5% ładunku za każdego trafionego przeciwnika (+0,5% na poziom umiejętności) | 4 metry | I: Cel krwawi II: Zasięg wzrasta do 5,5 metra III: Szansa na ogłuszenie wzrasta do 95% |

Opis: otoczony strzelec to martwy strzelec. Glaive Sweep oferuje całkiem ciekawe i przydatne efekty, ale dużo lepiej uciec przed wrogami, niż zadawać im obrażenia w bezpośrednim starciu. Warto zainwestować w Rune Vaut i szybko czmychać przed hordami potworów, a nie bawić się w walkę twarzą w twarz. Outlander jest zbyt wrażliwy na ciosy, by pozwalać sobie na takie ekstrawagancje.
Sandstorm
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 21 | Tworzy trąbę powietrzną, która podróżuje w losowych kierunkach, zadając obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności 15 odrzucenia 100% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+0,1 sekundy na poziom umiejętności) Każdy trafiony przeciwnik generuje 1,5% ładunku postaci Trąba rykoszetuje od wszystkich trafionych obiektów | 20 metrów | I: Zabici wrogowie uwalniają plagę morderczych much II: Zasięg wzrasta do 40 metrów III: Zasięg wzrasta do 50 metrów |

Opis: ta umiejętność ma w zasadzie tylko jeden cel - szybkie ładowanie paska ładunków (Outlander Charge Bar). Pozostałe przypisane jej funkcje nie są zbyt efektowne - ogłuszenie trwa za krótko, a obrażenia są niewielkie. Jeśli jednak użyć trąby w wąskim korytarzu, pozwala na błyskawiczne naładowanie postaci. Dlatego umiarkowanie warto zainwestować w tę zdolność jeden (i tylko jeden!) punkt doświadczenia.
Bramble Wall
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 28 | Tworzy zaporę z cierni, które zatrzymują wrogów przez 10 sekund (+3 sekundy na poziom) Przeszkoda może zostać zniszczona - wówczas eksploduje, generując 45 odrzucenia Odpornośc cierni na ciosy wzrasta wraz z poziomem bohatera Okres odnowienia: 2,5 sekundy | Ćwierćkole dookoła bohatera | I: Pnącza zadają obrażenia podczas wzrostu (od trucizny, zależne od poziomu bohatera) II: Pnącza wydłużają się, tworząc półkole III: Pnącza wydzielają trujący gaz |

Opis: teoretycznie pnącza są całkiem niezłym sposobem na ucieczkę przed przeciwnikami, ale w praktyce ustępują skutecznością innym umiejętnościom defensywnym - zwłaszcza Rune Vaut. Ich największą słabością jest to, że dysponują ograniczoną odpornością - wielu wrogów pokona je bez większego problemu. Co gorsza, wszystkie latające stworzenia nie mają najmniejszego problemu w przeleceniu nad przeszkodą, a strzelanie przez nią jest często niewygodne (i naraża gracza na dalekozasięgowe ataki potworów). Wszystkie pociski generowane przez bestie przechodzą ponad pnączami, co dodatkowo umniejsza ich znaczenie. Innymi słowy - zdolność jest wadliwa pod praktycznie każdym względem.
Burning Leap
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 35 | Skok do przodu, który zadaje obrażenia od ognia w wysokości 75% DPS wszystkim wrogom na trasie przelotu (+5% na poziom umiejętności) 30% szans na podpalenie wrogów na 4 sekundy (+5% szans i 0,3 sekundy na poziom umiejętności) 45 odrzucenia | Do 7 metrów | I: 10% szybsze rzucanie czaru i 9 metrów zasięgu II: 20% szybsze rzucanie czaru i 11 metrów zasięgu III: 30% szybsze rzucanie czaru i 13 metrów zasięgu |

Opis: ciekawa wariacja na temat Rune Vaut. Przeskok odbywa się do przodu i zadaje bardzo duże obrażenia wszystkim wrogom na trasie przelotu. Pozwala na szybkie przemieszczenie się po polu bitwy i nie wymaga odnowienia (ale pożera sporo punktów many). Jest to alternatywa dla wspomnianej umiejętności, wygodna zarówno w ataku, jak i defensywie (pozwala na szybką ucieczkę przed przeciwnikami). Nie warto jednak jej nadużywać (zwłaszcza w ofensywie), bo może doprowadzić bohatera do zgonu.
Flaiming Glaive
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 42 | Tworzy dwie płonące glewie, które krążą dookoła bohatera po koncentrycznych, rozszerzających się kręgach, zadając obrażenia w wysokości 70% DPS (+3% na poziom umiejętności) Podpala trafionych wrogów, zadając im obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności przez 6 sekund | Rozszerzający się okrąg, o średnicy maksymalnie kilkunastu metrów | I: Zwiększa rozmiar glewii II: Trafieni wrogowie są o 30% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę III: Trafieni wrogowie są o 45% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę |

Opis: bardzo potężna, ale strasznie niecelna umiejętność. Kręgi utworzone przez bohatera mogą pudłować za każdym razem, omijając wszystkich przeciwników. Glewie rykoszetują od trafionych obiektów, przez co stają się całkowicie nieprzewidywalne. Dobrze sprawdzają się w wąskich korytarzach, ale nie jest wcale powiedziane, że polecą w kierunku przeciwników. Zadawane przez nie obrażenia stają się przez to mniej przekonujące, a sama zdolność - znacznie mniej przydatna.
Dodge Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Zwiększa szansę na unik o 4% (+2% na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: współczynnik uniku to jedna z tych cech, które ratują bohatera z najbardziej niebezpiecznych sytuacji. Warto wymaksować Dodge Mastery, by zwiększyć szansę herosa na uniknięcie obrażeń. Jest to idealne wsparcie dla zręczności Outlandera, która dodatkowo wzmacnia szansę na szczęśliwe zakończenie walki.
Poison Burst
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Każdy zabity przeciwnik ma 12% szans na wybuchnięcie trucizną, która zada pobliskim wrogom obrażenia w wysokości 50% DPS (+4% szans i +3% obrażeń na poziom umiejętności) | 6 metrów od zdetonowanego celu | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: tę umiejętność warto wymaksować niezależnie od stosowanych broni i umiejętności (choć najlepiej sprawdza się shotgun). Pozwala na przypadkowe, zupełnie pasywne zadawanie obrażeń wszystkim przeciwnikom, którzy znajdują się obok zabitego celu. Jako, że w Torchlight II trup ściele się gęsto, zdolność będzie się aktywować z bardzo dużą częstotliwością (czyniąc ogromne zamieszanie na polu bitwy i błyskawicznie oczyszczając planszę). Warto połączyć ją ze skillem Master of the Elements.
Share the Wealth
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Bohater dzieli się równowartością 20% profitów ze swojego paska ładunków ze wszystkimi sojusznikami i sam otrzymuje analogiczną premię (+4% na poziom umiejętności) Działa tylko na sojuszników w zasięgu | 16 metrów | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: jeśli grasz w drużynie, to jest to obowiązkowa inwestycja. Znacząco wzmocni ona prędkość ataku, szansę na unik i obrażenia krytyczne oraz szybkość czarowania wszystkich sojuszników w zasięgu. Jeśli preferujesz grę solową, premię będzie otrzymywało Twoje zwierzątko oraz Ty sam - w formie zwrotnej. Co chyna oczywiste, zdolność sprawdza się najlepiej w dużej grupie graczy. Jako, że jest pasywna, nie wymaga żadnych nakładów w punktach many i trwa przez cały czas - co jest jej gigantyczną zaletą.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
@aope
Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.
Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)
Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.
Pax. :)
mateo91g Generał
Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.
zanonimizowany792631 Chorąży
Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)
Alt3ir Generał
Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.
Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).
Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.
zanonimizowany917115 Junior
Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.
zanonimizowany974437 Legionista
Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę
zanonimizowany1108612 Junior
Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.
Szyszkłak Legend
Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.
Dami^^ Junior
Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130
Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.
Dami^^ Junior
Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










