Torchlight 2: Engineer - Construction Skills
Aktualizacja:
Construction Skills
Healing Bot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Przywołuje małego robota, który podąża za bohaterami i co 12 sekund generuje leczniczą falę o zasięgu 8 metrów (-0,5 sekundy i +0,5 metra na poziom umiejętności) Wartość leczenia zależy od poziomu postaci i umiejętności oraz trwa przez 4 sekundy Robot nie znika z czasem, ale może zostać zabity Czas odnowienia: 10 sekund | 8 metrów (+0,5 metra na poziom umiejętności | I: Leczniczy puls regeneruje również manę II: +8% do pancerza inżyniera i jego sojuszników. III: +16% do pancerza inżyniera i jego sojuszników. |

Opis: jedna z najprzydatniejszych umiejętności w Torchlight II - zwłaszcza jeśli gra się w grupie. Mały robot regeneruje punkty życia bohatera i wszystkich jego sojuszników, o ile Ci znajdą się w zasięgu promienia. Droid śledzi herosa i nie znika z czasem - może za to zostać zabity (chociaż przeciwnicy w niego nie celują). Na wyższych poziomach staje się jeszcze przydatniejszy, generując dodatkowe efekty oraz działając z większą częstotliwością i skutecznością.
Blast Cannon
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Długi strzał, który zadaje obrażenia w wysokości 120% DPS (+2% na poziom umiejętności) Zwiększa obrażenia fizyczne i otrzymywane od ognia o 2% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności, począwszy od 2) Wymaga działa | Kilkanaście metrów | I: 25% szans na oślepienie przeciwnika na 4 sekundy II: 50% szans na oślepienie przeciwnika na 4 sekundy III: 75% szans na oślepienie przeciwnika na 4 sekundy |

Opis: potężny strzał z działa nadaje się do zadawania monstrualnych obrażeń najsliniejszym przeciwnikom, ale sam w sobie wymaga pewnych nakładów w punktach many oraz unieruchamia postać. Korzystanie z broni dystansowej nie jest zbyt dobrym pomysłem podczas gry inżynierem - postać ta sprawdza się dużo lepiej w roli tanka, niż strzelca (którym powinien być Outlander). Dlatego lepiej odstawić tę zabawkę i chwycić coś bardziej poręcznego - na przykład miecz i tarczę. Chyba, że zamierza się połączyć ten skill z innymi zdolnościami zasięgowymi, takimi jak Spider Mines, Shock Grenade albo Fusillade.
Spider Mines
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Przywołuje trzy małe pajączki, które funkcjonują jako miny i zadają obrażenia od ognia (tak natychmiastowe, jak i okresowe) zależne od poziomu bohatera Pająki żyją przez 15 sekund (+1 sekunda na poziom umiejętności) 5% szans na przywołanie ulepszonego pająka (+5% na poziom umiejętności) Ulepszone pająki zadają o 20% więcej obrażeń i ogłuszają cele na 2 sekundy 3 sekundy odnowienia (-0,1 na poziom umiejętności) | Zwykłe pająki: trzymetrowy wybuch Ulepszone pająki: pięciometrowy wybuch | I: Koszt rzucenia mniejszy o 20% II: Koszt rzucenia mniejszy o 40% III: Koszt rzucenia mniejszy o 60% |

Opis: jedna z najbardziej śmiercionośnych umiejętności w grze, pozwalająca na pozostanie w dużej odległości od pola walki i równoczesne zadawanie dużych obrażeń. Przywołane pajączki podążają za bohaterem i same poszukują wrogów, zadając im ogromne obrażenia obszarowe. Dzięki nim da się zabić całą armię przeciwników przy pomocy kilku ledwie min. Nie ma żadnego limitu ilości posiadanych naraz robotów - może ich być nawet kilkadziesiąt. Jedynym ograniczeniem jest tutaj czas - automaty eksplodują po kilku chwilach, ale ich istniene wydłuża się z każdym poziomem umiejętności. To wszystko sprawia, że skill staje się naprawdę doskonałym orężem - zarówno przeciwko dużym gromadom wrogów, jak i pojedynczym przeciwnikom.
Gun Bot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 21 | Przyzywa robota strzelającego serią pocisków, których moc zależy od poziomu bohatera +5% do wszystkich obrażeń (+5% na każdy poziom umiejętności, począwszy od drugiego) Droid istnieje przez jedną minutę 3 minuty odnowienia | Kilkanaście metrów | I: Podwojony zasięg strzału. Czas odnowienia umiejętności maleje go 2,5 minuty II: Strzały przeszywają wrogów. Czas odnowienia umiejętności maleje do 2 minut III: Potrójny rozstrzał. Czas odnowienia umiejętności zmniejszony do 1,5 minuty |

Opis: robot przyzwany przez bohatera jest całkiem potężnym wsparciem na polu bitwy - zadaje duże obrażenia i jest umiarkowanie celny (chociaż ma tendencję do bezsensownego biegania po planszy). Niestety, jego przydatność przekreśla bardzo długi czas odnowienia - wynosi on aż trzy minuty, podczas gdy sam automat działa przez minutę. Sprawia to, że dłużej się na niego czeka, niż korzysta z jego pomocy. Dlatego lepiej zainwestować w pajęcze miny (Spider Mines) lub inne umiejętności ofensywne.
Shock Grenade
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 28 | Granat, który zadaje obrażenia elektryczne zależne od poziomu bohatera 20% szans na porażenie celu na 4 sekundy (+2% szans na poziom umiejętności) 50% szans na ogłuszenie celu na 4 sekundy (+2% szans na poziom umiejętności) 100% szans na przerwanie czynności trafionego celu | Czterometrowy promień ekplozji | I: Zasięg eksplozji wzrasta do 5 metrów II: Czas trwania dodatkowych efektów wzrasta do 5 sekund III: Zasięg eksplozji wzrasta do 6 metrów a czas trwania efektów do 6 sekund |

Opis: obrażenia zadawane przez tę umiejętność nie są zbyt imponujące, a uzyskane efekty dodatkowe - niezbyt znaczące. Dużo lepszym wyborem są umiejętności ofensywne, takie jak Spider Mines, Onslaught albo Shield Bash. Granatami nie warto zawracać sobie głowy - to marnotrawstwo many oraz punktów doświadczenia. Jeśli jednak w nie zainwestowałeś, koniecznie połącz je z mocą Coup de Grace - zwiększy to ich użyteczność.
Fusillade
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 35 | Wystrzeliwuje dwie samonaprowadzające rakiety, które zadają obrażenia od ognia w wysokości 30% DPS (+2% na poziom umiejętności) Umiejętność funkcjonuje tak długo, jak długo gracz naciska odpowiedni przycisk Wymaga działa | Zasięg wzroku | I: 3 rakiety II: Zasięg wybuchu wzrasta do 3 metrów III: 4 rakiety |

Opis: ta zdolność czyni z działa prawdziwą wyrzutnię rakiet - niezbyt śmiercionośną, ale za to celną. Jej największą wadą jest stacjonarność strzelającego bohatera - staje się on bardzo łatwym celem dla wszystkich okolicznych wrogów. Warto połączyć tę umiejętność ze skillem Spider Mines, chociaż należy pamiętać, że inżynier sprawdza się dużo lepiej w roli tanka, niż strzelca. Dlatego też najlepiej zlekceważyć możliwości oferowane przez działa i przystąpić do bardziej bezpośredniej walki.
Sledgebot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 42 | Przyzywa robota walczącego wręcz, który zadaje obrażenia zależne od poziomu bohatera +5% do zadawanych obrażeń oraz wszystkich odporności (+5% na każdy poziom umiejętności, począwszy od drugiego) Robot działa przez 30 sekund (+3 sekundy na każdy poziom umiejętności) Czas odnowienia: 1,5 minuty | - | I: Robot otrzymuje atak wślizgowy II: Robot może miażdżyć wrogów III: Robot może wystrzeliwać rakiety |

Opis: droid przywoływany przez bohatera stanowi całkiem potężne wsparcie - zadaje całkiem duże obrażenia, sam wyszukuje cele do ataku i jest bardzo odporny na ciosy. Skupia też na sobie znaczną część wrogów, dzięki czemu inżynier może zająć się swoimi sprawymi. Jedyną wadą robota stanowi krótki czas jego przyzwania i długi odnowienia - co sprawia, że pojawia się stosunkowo rzadko. Dlatego też lepiej zainwestować w inne, bardziej śmiercionośne i odnawialne umiejętności.
Bulwark
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Wzmacnia pancerz fizyczny bohatera o 2% (+2% na poziom umiejętności) Zmniejsza ilość otrzymywanych obrażeń fizycznych o 2% (+2% na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: wydawałoby się, że umiejętność pozwala na całkiem skuteczną obronę bohatera, ale w rzeczywistości nie przynosi prawie żadnych korzyści. Bardzo niewielu przeciwników zadaje obrażenia fizyczne, przed którymi chroni ta zdolność - większość opiera swą moc na żywiołach. Dlatego też zysk z inwestowania w tego skilla jest praktycznie zerowy. Należy omijać go szerokim łukiem i przeznaczać punkty doświadczenia na inne zdolności.
Fire and Spark
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | +5% do obrażeń od ognia +5% do obrażeń od elektryczności | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: zdolność zwiększa ilość obrażeń od ognia i elektryczności. Umiejętności oparte na pierwszym żywiole to: Flame Hammer, Seismic Slam, Emberquake, Spider Mines, Fusillade oraz Fire Bash. Z mocy pioruna korzystają zaś: Ember Hammer, Onslaught, Storm Burst, Coup de Grace, Shock Grenade, Overload oraz Dynamo Field. Jak więc widać, jest to podstawowa umiejętność pasywna inżyniera, wspierająca cała masę jego skilli.
Charge Domination
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Za każdym razem, gdy uderzasz wroga, istnieje 3% szans na napełnienie pełnego ładunku postaci (+0,5% szansy na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: przydatna zdolność, którą warto wykupić w podstawowym zakresie (ale rozwijanie jej nie jest zbyt sensowne). Możliwość łatwego zapełnienia paska ładunków (Engineer Charge Bar) jest szczególnie ważna dla postaci, które często z niego korzystają. Dlatego warto ją połączyć z takimi skillami jak Shield Bash, Forcefield, Overload, Tremor, Fire Bash, Charge Reconstitution oraz Flame Hammer.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany974437 Legionista
Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę
zanonimizowany1108612 Junior
Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.
Szyszkłak Legend

Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.
Dami^^ Junior
Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130
Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.
Dami^^ Junior
Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.