Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills
Aktualizacja:
Tundra Skills
Frost Breath
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Zadaje 15% DPS broni jako obrażenia lodowe (+1,5% na poziom umiejętności) 20% szans na zamrożenie celu na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) 80% szans na unieruchomienie celu na 4 sekundy Obrażenia zadawane celowi wzrastają o 20% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) | 5 metrów 90 stopni przed bohaterem | I: Zasięg zwiększony do 6 metrów i 120 stopni. II: Zasięg zwiększony do 7 metrów i 150 stopni III: Zasięg zwiększony do 8 metrów, pozwala na kradzież życia oraz many |

Opis: mimo pozorów, nie jest to zbyt przydatna umiejętność. Chociaż pozwala na znaczne osłabienie przeciwników (a nawet ich unieruchomienie), to jednak pozostaje znacznie mniej opłacalna, niż skille zadające bezpośrednie obrażenia. Po co zatrzymywać wroga, skoro można go zabić?
Stormclaw
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Kiedy zaatakujesz wroga w zwarciu, istnieje 50% szans na to, że zadasz mu (oraz maksymalnie dwóm kolejnym celom) obrażenia elektryczne w wysokości 40% DPS (+3% do obrażeń na poziom umiejętności) | Działa na bohatera jako buff, zasięg błyskawicy to kilka metrów | I: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 3 razy II: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 4 razy III: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 5 razy |

Opis: stosunkowo przydatna umiejętność, pozwalająca na łatwą eliminację grupy wrogów. Kosztuje niewiele punktów many i trwa przez długi czas (40 sekund). Funkcjonuje jako pasywny buff o dużej częstotliwości zastosowania (20 sekund cooldown). Pewną wadą tego skilla jest niestety to, że działa on jedynie w przypadku konwencjonalnych ataków - nie łączy się z innymi umiejętnościami. Mimo to, warto poświęcić na niego jeden punkt doświadczenia.
Storm Hatchet
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Rzucasz toporem, który zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 85% DPS (+3% na poziom umiejętności) i spowalnia cel o 100% na 1,8 sekundy Każdy trafiony wróg generuje 5% ładunku (+1% na poziom umiejętności) | 5 metrów | I: Zasięg rzutu zwiększony do 20 metrów, topór leci szybciej II: Rzucasz trzema toporkami równocześnie III: Topory rozbijają tarcze |

Opis: zasięg rzucanego toporka jest niewielki, zadawane obrażenia niewystarczające, a koszt many - zdecydowanie zbyt wysoki. Skill staje się przydatny dopiero od Tier II - przedtem jest praktycznie bezsensowny. Dlatego nie warto w niego inwestować i lepiej skupić się na innych, znacznie potężniejszych umiejętnościach.
Northern Rage
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 21 | Zadaje obrażenia od lodu w wysokości 20% DPS Zadaje natychmiastowe obrażenia od lodu (zwiększają się wraz z poziomem bohatera i umiejętności) 80% szans na zamrożenie celu na 3 sekundy 15% szans na zrzucenie tarczy wroga (+2% na poziom umiejętności) 25 odrzucenia | Trzy strumienie, każdy po kilkadziesiąt metrów | I: Cztery strumienie, większy zasięg II: Pięć strumieni, większy zasięg III: Sześć strumieni, największy zasięg |

Opis: chociaż jest to umiejętność o dużym zasięgu oddziaływania, to jednak jej przydatność jest bardzo dyskusyjna. Zadaje niewiele obrażeń i wiąże się ze sporym wydatkiem w punktach many. Wrogowie mogą dość łatwo uniknąć dodatkowych efektów, jakie towarzyszą temu skillowi, pozostając sporym zagrożeniem. Jest przydatny jedynie pod warunkiem, ze wbiegnie się w sam środek grupy przeciwników - co samo w sobie jest niebezpieczne i często po prostu głupie.
Iceshield
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 28 | Wytwarza lodową tarczę, która ma 55% szans na wchłonięcie 50% obrażeń nadlatujących pocisków (+5% szans na poziom umiejętności) 44% szans na zwiększenie ładunku postaci o 10% (+4% szans na poziom umiejętności) 10 sekund trwania | Bohater | I: Tarcza odbija 75% obrażeń dystansowych. II: Tarcza odbija 100% obrażeń dystansowych. III: Tarcza odbija 125% obrażeń dystansowych. |

Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, kosztuje dużo punktów many i działa tylko na te pociski, które zadają bezpośrednie obrażenia bohaterowi (czyli np. rozlany kwas nie jest już brany pod uwagę). Pewną zaletą tego skilla jest to, że pozwala on na szybkie naładowanie ładunku postaci (Berserker Charge Bar), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla ewentualnej inwestycji.
Permafrost
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 35 | Eksplozja zimna, która powoli zadaje obrażenia wszystkim okolicznym wrogom w ciągu 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności) Cooldown: 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności) | 16 metrów | I: 25% szans na zamrożenie przeciwnika na 6 sekund. II: 25% szans na całkowite unieruchomienie wroga na 6 sekund. III: szansa na unieruchomienie wroga wzrasta do 50%. |

Opis: niezbyt przydatna umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia w długim czasie i kosztująca sporo punktów many. Co prawda działa na sporym obszarze, jednak sama w sobie nie jest zbyt potężna. Dodatkowe efekty, które jej towarzyszą, również nie są warte zachodu - lepiej zadawać ciosy przeciwnikom, niż lekko ich osłabiać. Nie przydaje się nawet w walkach zespołowych - od obrażeń obszarowych jest Embermage i Outlander, a nie Berserker.
Glacial Shatter
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 42 | W wybranym miejscu powstaje pięć gejzerów, które zadają wrogom obrażenia (wzrastające z poziomem bohatera i umiejętności) 33% szans na 70% oślepienie trafionego wroga na 5 sekund (+2% oślepienia na poziom umiejętności) 7 odrzucenia 35% szans na przerwanie przeciwnikowi | Zasięg wzroku bohatera, gejzery o średnicy 2-3 metrów. | I: 7 gejzerów II: trafieni wrogowie zostają dodatkowo podpaleni III: 9 gejzerów |

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, jednak w rzeczywistości nie zadaje zbyt dużych obrażeń i oferuje za mało efektów dodatkowych. Pozwala co prawda na dość szybkie zlikwidowanie grupy wrogów (brak cooldownu), ale w praktyce sprawdza się to średnio - zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę koszt w punktach many oraz lekkie opóźnienie, jakie towarzyszy tryskającym gejzerom. Skill jest umiarkowanie korzystną inwestycją jedynie pod warunkiem, że bohater potrafi szybko regenerować punkty magii.
Cold Steel Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Zwiększa obrażenia fizyczne o 2% (+2% na poziom umiejętności) oraz lodowe o 6% (+6% na poziom umiejętności). | Bohater | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: umiejętność tylko w niewielkim zakresie zwiększa zadawane obrażenia, przez co nie jest zbyt przydatna. Co prawda większość zdolności z grupy Tundra Skills opiera się na mocy lodu (którą wzmacnia ten skill), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla tej inwestycji. One same są bowiem zbyt słabe, aby warto było marnować punkty doświadczenia na ich wzmocnienie.
Shatter Storm
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Kiedy zabijasz zamrożonego wroga, eksploduje on mroźną energią, która unieruchamia okolicznych wrogów na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności). 5% szans na zamrożenie okolicznych wrogów na 10 sekund (+5% szans na poziom umiejętności) -5% do odporność na lód dla wszystkich okolicznych wrogów (-5% na poziom umiejętności) na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności) | 4 metry | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: jedyna umiejętność pasywna, dla której można myśleć o inwestowaniu w drzewko Tundra Skills. Sprawia ona, że zamrożeni wrogowie stają się bardzo łatwymi celami, stanowiąc ogromne zagrożenie dla swoich sojuszników. To swego rodzaju perpetuum mobile - zmrożony wróg w chwili śmierci zamrozi kilku kolejnych, którzy osłabią następnych itd. Jeśli więc postanowiłeś rozwijać lodowe moce Berserkera, obowiązkowo rozwiń tę zdolność do granic możliwości.
Rage Retaliation
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Kiedy jakiś wróg zadaje Ci obrażenia, natychmiast otrzymuje cios zwrotny w wysokości 120% Twojego DPS Umiejętność działa raz na 2 sekundy (-0,2 sekundy na poziom zdolności) Pojedyńczy wróg może być uderzony przez tę zdolność co najwyżej raz na sekundę | Pojedynczy wróg obok | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: dość ciekawa umiejętność defensywno-ofensywna. Tworzy ona z bohatera swego rodzaju kolczatkę - każdy zadany mu cios spotka się z natychmiastowym odwetem. Problem polega na tym, że zasadniczo należy unikać ciosów wrogów, a nie przyjmować je na siebie - w przeciwnym razie szybko się zginie. Dlatego też nie warto poświęcać temu skillowi zbyt wiele uwagi - tym bardziej, ze zadaje on niewielkie obrażenia i to niezbyt często.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
@aope
Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.
Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)
Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.
Pax. :)
mateo91g Generał
Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.
zanonimizowany792631 Chorąży
Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)
Alt3ir Generał
Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.
Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).
Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.
zanonimizowany917115 Junior
Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.
zanonimizowany974437 Legionista
Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę
zanonimizowany1108612 Junior
Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.
Szyszkłak Legend
Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.
Dami^^ Junior
Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130
Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.
Dami^^ Junior
Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










