Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Tundra Skills

Frost Breath

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Zadaje 15% DPS broni jako obrażenia lodowe (+1,5% na poziom umiejętności)

20% szans na zamrożenie celu na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

80% szans na unieruchomienie celu na 4 sekundy

Obrażenia zadawane celowi wzrastają o 20% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

5 metrów

90 stopni przed bohaterem

I: Zasięg zwiększony do 6 metrów i 120 stopni.

II: Zasięg zwiększony do 7 metrów i 150 stopni

III: Zasięg zwiększony do 8 metrów, pozwala na kradzież życia oraz many

Opis: mimo pozorów, nie jest to zbyt przydatna umiejętność - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: mimo pozorów, nie jest to zbyt przydatna umiejętność. Chociaż pozwala na znaczne osłabienie przeciwników (a nawet ich unieruchomienie), to jednak pozostaje znacznie mniej opłacalna, niż skille zadające bezpośrednie obrażenia. Po co zatrzymywać wroga, skoro można go zabić?

Stormclaw

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Kiedy zaatakujesz wroga w zwarciu, istnieje 50% szans na to, że zadasz mu (oraz maksymalnie dwóm kolejnym celom) obrażenia elektryczne w wysokości 40% DPS (+3% do obrażeń na poziom umiejętności)

Działa na bohatera jako buff, zasięg błyskawicy to kilka metrów

I: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 3 razy

II: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 4 razy

III: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 5 razy

Opis: stosunkowo przydatna umiejętność, pozwalająca na łatwą eliminację grupy wrogów - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: stosunkowo przydatna umiejętność, pozwalająca na łatwą eliminację grupy wrogów. Kosztuje niewiele punktów many i trwa przez długi czas (40 sekund). Funkcjonuje jako pasywny buff o dużej częstotliwości zastosowania (20 sekund cooldown). Pewną wadą tego skilla jest niestety to, że działa on jedynie w przypadku konwencjonalnych ataków - nie łączy się z innymi umiejętnościami. Mimo to, warto poświęcić na niego jeden punkt doświadczenia.

Storm Hatchet

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Rzucasz toporem, który zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 85% DPS (+3% na poziom umiejętności) i spowalnia cel o 100% na 1,8 sekundy

Każdy trafiony wróg generuje 5% ładunku (+1% na poziom umiejętności)

5 metrów

I: Zasięg rzutu zwiększony do 20 metrów, topór leci szybciej

II: Rzucasz trzema toporkami równocześnie

III: Topory rozbijają tarcze

Opis: zasięg rzucanego toporka jest niewielki, zadawane obrażenia niewystarczające, a koszt many - zdecydowanie zbyt wysoki - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: zasięg rzucanego toporka jest niewielki, zadawane obrażenia niewystarczające, a koszt many - zdecydowanie zbyt wysoki. Skill staje się przydatny dopiero od Tier II - przedtem jest praktycznie bezsensowny. Dlatego nie warto w niego inwestować i lepiej skupić się na innych, znacznie potężniejszych umiejętnościach.

Northern Rage

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

21 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

21

Zadaje obrażenia od lodu w wysokości 20% DPS

Zadaje natychmiastowe obrażenia od lodu (zwiększają się wraz z poziomem bohatera i umiejętności)

80% szans na zamrożenie celu na 3 sekundy

15% szans na zrzucenie tarczy wroga (+2% na poziom umiejętności)

25 odrzucenia

Trzy strumienie, każdy po kilkadziesiąt metrów

I: Cztery strumienie, większy zasięg

II: Pięć strumieni, większy zasięg

III: Sześć strumieni, największy zasięg

Opis: chociaż jest to umiejętność o dużym zasięgu oddziaływania, to jednak jej przydatność jest bardzo dyskusyjna - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: chociaż jest to umiejętność o dużym zasięgu oddziaływania, to jednak jej przydatność jest bardzo dyskusyjna. Zadaje niewiele obrażeń i wiąże się ze sporym wydatkiem w punktach many. Wrogowie mogą dość łatwo uniknąć dodatkowych efektów, jakie towarzyszą temu skillowi, pozostając sporym zagrożeniem. Jest przydatny jedynie pod warunkiem, ze wbiegnie się w sam środek grupy przeciwników - co samo w sobie jest niebezpieczne i często po prostu głupie.

Iceshield

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

28 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

28

Wytwarza lodową tarczę, która ma 55% szans na wchłonięcie 50% obrażeń nadlatujących pocisków (+5% szans na poziom umiejętności)

44% szans na zwiększenie ładunku postaci o 10% (+4% szans na poziom umiejętności)

10 sekund trwania

Bohater

I: Tarcza odbija 75% obrażeń dystansowych.

II: Tarcza odbija 100% obrażeń dystansowych.

III: Tarcza odbija 125% obrażeń dystansowych.

Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, kosztuje dużo punktów many i działa tylko na te pociski, które zadają bezpośrednie obrażenia bohaterowi (czyli np. rozlany kwas nie jest już brany pod uwagę). Pewną zaletą tego skilla jest to, że pozwala on na szybkie naładowanie ładunku postaci (Berserker Charge Bar), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla ewentualnej inwestycji.

Permafrost

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

35 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

35

Eksplozja zimna, która powoli zadaje obrażenia wszystkim okolicznym wrogom w ciągu 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności)

Cooldown: 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności)

16 metrów

I: 25% szans na zamrożenie przeciwnika na 6 sekund.

II: 25% szans na całkowite unieruchomienie wroga na 6 sekund.

III: szansa na unieruchomienie wroga wzrasta do 50%.

Opis: niezbyt przydatna umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia w długim czasie i kosztująca sporo punktów many - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: niezbyt przydatna umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia w długim czasie i kosztująca sporo punktów many. Co prawda działa na sporym obszarze, jednak sama w sobie nie jest zbyt potężna. Dodatkowe efekty, które jej towarzyszą, również nie są warte zachodu - lepiej zadawać ciosy przeciwnikom, niż lekko ich osłabiać. Nie przydaje się nawet w walkach zespołowych - od obrażeń obszarowych jest Embermage i Outlander, a nie Berserker.

Glacial Shatter

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

42 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

42

W wybranym miejscu powstaje pięć gejzerów, które zadają wrogom obrażenia (wzrastające z poziomem bohatera i umiejętności)

33% szans na 70% oślepienie trafionego wroga na 5 sekund (+2% oślepienia na poziom umiejętności)

7 odrzucenia

35% szans na przerwanie przeciwnikowi

Zasięg wzroku bohatera, gejzery o średnicy 2-3 metrów.

I: 7 gejzerów

II: trafieni wrogowie zostają dodatkowo podpaleni

III: 9 gejzerów

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, jednak w rzeczywistości nie zadaje zbyt dużych obrażeń i oferuje za mało efektów dodatkowych - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, jednak w rzeczywistości nie zadaje zbyt dużych obrażeń i oferuje za mało efektów dodatkowych. Pozwala co prawda na dość szybkie zlikwidowanie grupy wrogów (brak cooldownu), ale w praktyce sprawdza się to średnio - zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę koszt w punktach many oraz lekkie opóźnienie, jakie towarzyszy tryskającym gejzerom. Skill jest umiarkowanie korzystną inwestycją jedynie pod warunkiem, że bohater potrafi szybko regenerować punkty magii.

Cold Steel Mastery

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Zwiększa obrażenia fizyczne o 2% (+2% na poziom umiejętności) oraz lodowe o 6% (+6% na poziom umiejętności).

Bohater

Brak - umiejętność pasywna

Opis: umiejętność tylko w niewielkim zakresie zwiększa zadawane obrażenia, przez co nie jest zbyt przydatna - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność tylko w niewielkim zakresie zwiększa zadawane obrażenia, przez co nie jest zbyt przydatna. Co prawda większość zdolności z grupy Tundra Skills opiera się na mocy lodu (którą wzmacnia ten skill), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla tej inwestycji. One same są bowiem zbyt słabe, aby warto było marnować punkty doświadczenia na ich wzmocnienie.

Shatter Storm

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Kiedy zabijasz zamrożonego wroga, eksploduje on mroźną energią, która unieruchamia okolicznych wrogów na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności).

5% szans na zamrożenie okolicznych wrogów na 10 sekund (+5% szans na poziom umiejętności)

-5% do odporność na lód dla wszystkich okolicznych wrogów (-5% na poziom umiejętności) na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności)

4 metry

Brak - umiejętność pasywna

Opis: jedyna umiejętność pasywna, dla której można myśleć o inwestowaniu w drzewko Tundra Skills - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: jedyna umiejętność pasywna, dla której można myśleć o inwestowaniu w drzewko Tundra Skills. Sprawia ona, że zamrożeni wrogowie stają się bardzo łatwymi celami, stanowiąc ogromne zagrożenie dla swoich sojuszników. To swego rodzaju perpetuum mobile - zmrożony wróg w chwili śmierci zamrozi kilku kolejnych, którzy osłabią następnych itd. Jeśli więc postanowiłeś rozwijać lodowe moce Berserkera, obowiązkowo rozwiń tę zdolność do granic możliwości.

Rage Retaliation

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Kiedy jakiś wróg zadaje Ci obrażenia, natychmiast otrzymuje cios zwrotny w wysokości 120% Twojego DPS

Umiejętność działa raz na 2 sekundy (-0,2 sekundy na poziom zdolności)

Pojedyńczy wróg może być uderzony przez tę zdolność co najwyżej raz na sekundę

Pojedynczy wróg obok

Brak - umiejętność pasywna

Opis: dość ciekawa umiejętność defensywno-ofensywna - Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: dość ciekawa umiejętność defensywno-ofensywna. Tworzy ona z bohatera swego rodzaju kolczatkę - każdy zadany mu cios spotka się z natychmiastowym odwetem. Problem polega na tym, że zasadniczo należy unikać ciosów wrogów, a nie przyjmować je na siebie - w przeciwnym razie szybko się zginie. Dlatego też nie warto poświęcać temu skillowi zbyt wiele uwagi - tym bardziej, ze zadaje on niewielkie obrażenia i to niezbyt często.

Torchlight II

20 września 2012

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2015-08-13
16:14

Dami^^ Junior

Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)

Komentarz: Dami^^
2015-08-13
16:07

Dami^^ Junior

Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130

Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.

Komentarz: Dami^^
2015-08-02
14:20

Szyszkłak Legend

Szyszkłak

Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.

Komentarz: Szyszkłak
2015-08-02
13:30

zanonimizowany1108612 Junior

Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.

Komentarz: zanonimizowany1108612
2014-03-09
15:35

zanonimizowany974437 Legionista

Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę

Komentarz: zanonimizowany974437
2013-05-01
20:36

zanonimizowany917115 Junior

😡

Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.

Komentarz: zanonimizowany917115
2012-12-26
16:21

Alt3ir Generał

Alt3ir

Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.

Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).

Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.

Komentarz: Alt3ir
2012-11-10
21:51

zanonimizowany792631 Chorąży

Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)

Komentarz: zanonimizowany792631
2012-11-10
12:37

mateo91g Generał

mateo91g

Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.

Komentarz: mateo91g
2012-11-02
19:30

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@aope

Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.

Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)

Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.

Pax. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
17:22

aope Legend

aope
😒

Nie bardzo rozumiem co oznacza przedział skilli między poziomami casual a elite. Te poziomy trudności dzieli przepaść. Na poziomie casual nie jest istotne, jakie skille wybierzesz, ponieważ gra przechodzi się w zasadzie sama. Tak samo na normalnym poziomie trudności - na nim nawet trudno jest zginąć. Zabawa zaczyna się od poziomu veteran i tutaj dobór umiejętności to podstawa. To co zrobiłeś, to wrzuciłeś wszystkie skille do jednego worka, nadając im plakietkę "warto" i "nie warto". Nie ma w tej grze bezużytecznych skilli, nie można ich w ten sposób posegregować, ponieważ wszystko zależy od stylu gry. Nie ma uniwersalnego buildu. Chyba, że mówimy o poziomie trudności casual. Ponadto segregacja umiejętności również pozostawia wiele do życzenia, co podałem na przykładzie tych kilku dla berserkera. A przecież jest tego więcej. IMO powinieneś skupić się na opisaniu co dana umiejętność robi, kiedy jest przydatna i do jakiego buildu pasuje, zamiast stawiać twarde "nie warto". Zapytaj grających berserkiem od veterana w górę choćby odnośnie Iceshield, czy nie warto, albo o Battle standard. A to tylko berserker, Ty postawiłeś swoje tezy przy każdej klasie... Jeśli ktoś skorzysta z tych porad i jakimś cudem da radę na NG, to na NG+ bądź w rozgrywce sieciowej zostanie zwyczajnie zmieciony, a punktów przecież nie rozda od nowa.

Co do questów - robot parts to oczywista sprawa. Ale reszta? Przecież masz gwiazdki na mapie, które wskazują gdzie masz iść. Jak na taką najedziesz, to nawet wiesz czego dotyczy. Ale ok, z questami niech od biedy będzie.

Brakuje mi również podstaw takich jak przełączanie skilli/wzorca uzbrojenia w locie. To jest niby szczegół, ale zaskakujące, jak niewiele osób wie jak to zrobić, a później męczą się zmieniając to w inwentarzu. Jest to zdecydowanie niedopatrzenie samouczka (który zapewne i tak jest olewany), ale w poradniku być IMO powinno.

Co do sugerowanych elementów. Oczywiście, że "bonusy" są generowane losowo. Problem w tym, że Ty nie podałeś nawet tak podstawowej informacji, jak łączenie danych przedmiotów. Np. połączenie przedmiotu bez socketów z gemami na poziomie przedmiotu odblokuje w nim socket. Albo że poświęcając kilka sztuk słabszego napoju dostajesz mocniejszy. Albo, że łącząc przedmioty setowe dostaje się - losowo - inny setowy, tak samo z unikalnymi. itd. itp. Tych kombinacji jest kilkanaście i one nie są losowe, są stałe a odkrywają się dopiero po odpowiedniej próbie połączenia, nie są widoczne od razu. Taka wiedza naprawdę się przydaje i nie jest oczywista.

Co do przedmiotów uzyskiwanych w większości questów i szeroko pojętego lootu. Oczywiście, jest losowy. Ale fajnie gdybyś napisał, w jakich miejscach można farmić najefektywniej (ot, choćby Luminous Arena, gdzie - czego nie napisałeś - po odczekaniu kilkunastu sekund na końcu pojawia się dźwignia, prowadząca do przynajmniej jednego, pewnego unikalnego przedmiotu/gemów, ostatnia walka, z której ma się gwarantowane przynajmniej 2 unikalne przedmioty, itd.). Nie wspomniałeś słowem o opcji reroll world, która w tego typu grze jest absolutną podstawą dla chcących pofarmić, ponieważ od nowa generuje świat, rozstawia przeciwników, losuje loot, odradza szefów. Generalnie - strasznie po łebkach potraktowałeś temat, nie wgryzłeś się w niego :( A to przecież dopiero początek...

Brakuje mi też easter eggów (chyba, że przegapiłem). Oprócz tego, że same w sobie sa fajne, to dają wymierne korzyści (ot, choćby clap wyrzucający fajny, rzadki przedmiot, czy nawiązanie do Skyrim zwiększające czasowo szczęście). O ile ten ze skyrim pojawia się w losowym miejscu w konkretnej lokacji, o tyle clap jest niezmienny. Mogłeś chociaż podać, gdzie ich szukać...

Poradnik jak dla mnie, jak sama nazwa wskazuje, ma zawierać porady. Czy osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z ta grą znajdzie w tej publikacji coś ponad solucję przejścia? Czy ktoś kto już gra, znajdzie tu jakieś cenne informacje? Z przykrością stwierdzam, że moim zdaniem niestety nie. Szanuję czas, który poświęciłeś aby przygotować ten materiał, ale moim nic nie znaczącym zdaniem jest on przygotowany od złej strony.

Komentarz: aope
2012-11-02
16:32

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ aope

Przechodziłem grę czterema postaciami równolegle, testując wszystkie skille w najróżniejszych warunkach. Poradnik został napisany na podstawie poziomu normal (o czym pisałem w dziale "przeciwnicy"), ponieważ wyszedłem z przekonania, że większość graczy rozpocznie zabawę właśnie od niego. Na wszelki wypadek przetestowałem też tryb elitarny, aby porównać ewentualne różnice i wprowadzić poprawki.

Dobór skilli, przedstawiony w rozdziale z buildami, jest optymalny dla postaci pomiędzy trudnościami: Casual a Elite. Wyższe opcje przeznaczono dla naprawdę hardcorowych graczy, którzy stanowią zdecydowaną mniejszość (i na ogół są fanami tytułu, przeglądającymi specjalistyczne fora itd.). Tworząc poradnik, celowałem w potrzeby graczy, którzy mają problemy z grą i wymagają pomocy. Jeśli ktoś porywa się na tryb hardcorowy, to najwidoczniej sam uważa się za eksperta, któremu nie straszne żadne wyzwania. Taka osoba - o ile jest rozsądna - przeszła już grę na niższych poziomach trudności i dobrze wie, czego oczekuje od zabawy.

Idźmy dalej. Opis wszystkich zadań umieszczono po to, aby osoby podchodzące do gry po raz pierwszy mogły znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące je pytania. Mogą przecież utknąć w którymś momencie albo znaleźć jakiś artefakt i nie wiedzieć, co z nim zrobić (np. quest Robot Parts). To, że Ty nie miałeś z tym problemów, nie oznacza przecież, że inni nie będą mieć (patrz komentarz użytkownika wkopi). Gracz hardcorowy poradzi sobie tak czy inaczej, podczas gdy casual i zwykły odbiorca - niekoniecznie.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że questy zajmują większość poradnika - kiedy patrzę na dokument na swoim dysku, to wynika z niego, że stanowią ok. 1/4 całości. Najwięcej miejsca poświęcono potworom i umiejętnościom - czyli elementom, które sprawiają graczom najwięcej kłopotów.

Co zaś do sugerowanych przez Ciebie dodatkowych elementów, które powinny znaleźć się w poradniku - być może nie zauważyłeś, ale większość z nich jest generowana losowo. Weźmy na przykład transmutacje - możliwe kombinacje zostały wyszczególnione w samej grze (u transmutatora trzeba najechać na poszczególne przepisy po lewej), ale cechy stworzonych obiektów pozostają przypadkowe. Nie ma tu żadnej prawidłowości - jeśli w to wątpisz, zajrzyj tutaj: http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=34537 .
Podobnie ma się sprawa z przedmiotami uzyskanymi w większości questów, losowym lootem z potworów (nie da się więc pisać o "farmieniu" konkretnych itemów, jak sugerujesz) oraz enchanterami (jedyna prawidłowość - broń dostaje zwykle bonusy do ataku, a pancerz całkowicie losowe).

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
11:36

aope Legend

1
aope
😱

Czytam sobie opisy umiejętności, polecane i odradzane skille dla berserkera i oczom nie wierze. Pozwole sobie skomentować kilka z nich i tylko dla tej klasy, bo jakbym miał skomentowac wszystkie "rekomendacje" autora, to musiałbym opisać wszystkie skille, a na to szkoda mi czasu. Do tego poradnik jest zwyczajnie źle przygotowany, właściwie kompletnie nieprzydatny. Opisy questów? Po co? Szkoda miejsca. Większą część tego poradnika powinny zająć opisy postaci, przydatne buildy w odniesieniu do odpowiednich poziomów trudności i trybu hardcore, opisy enchanterów, lista dostępnych transumatacji, gemów (tych normalnych, rzadkich i unikalnych), mechaniki, porady na wyższe poziomy trudności, porady i opis mapworks, opisy polecanego sprzętu wraz ze wskazówkami co do jego farmienia, zależności na linii skill-statystyki (ot, choćby odniesienie do różnic w skalowaniu przy inwestowaniu w siłę/focus dla berserka), porady co do strategii w wyzwaniach od zabitych "przezroczystych", gdzie jest cokolwiek o opcji reroll world, tak podstawowej w tego typu grze i wiele innych elementów, których tutaj zwyczajnie brak. Natomiast 90 proc. "poradnika" zajmują opisy questów, gdzie wszystko polega na przyjmij-zabij-oddaj i jest wskazane na mapie. Po co? Przecież to bez sensu, typowa, nikomu nieprzydatna zapchajdziura, sztuka dla samej sztuki. To nie jest rpg z rozbudowaną fabuła i wyborami moralnymi, to jest h'n's w którym chodzi o farmienie, zbieranie przedmiotów i odpowiednie buildy postaci. Przykre, że za coś takiego autor dostanie pieniądze, ponieważ to nie jest poradnik, a opisywanie oczywistych elementów, z którymi NIKT nie będzie miał problemów... No to skille...

Iceshield - to najbardziej podstawowy, jeden z najprzydatniejszych skilli dla berserkera. Odbija pociski, których w dalszej części gry jest prawdziwe zatrzęsienie (a te odbicia mogą zadawać obrażenia, można tak zbudowac postać i jest to wręcz wskazane). Autor wspomina, że berserk według niego powinien pozostawać w bliskim kontakcie z przeciwnikiem. Tym bardziej więc nie rozumiem, jak można było nazwać ten skill nieprzydatnym. Dzięki niemu można bez większych problemów zbliżyć się do absolutnie każdego, a po rozwinięciu do 3 poziomu nie są nam straszne w zasadzie żadne "miotane" ataki. Bez Iceshield granie choćby na elite hardcore kompletnie nie ma sensu. O jego mocy niech świadczy choćby 2 zadanie dżina, na które skarży się prawdziwe zatrzęsienie graczy, a które z Iceshield robi się banalnie przyjemne.

Wolf Shade - kolejny "nieprzydatny" skill. Tak bardzo nieprzydatny, że mój wilk jednym ugryzieniem leczy mi ponad 5k punktów życia i zadaje ponad 16k obrażeń. Po rozwinięciu, czas trwania tego skilla jest wydłużony do minuty, co w efekcie pozwala podróżować z wilkiem bez przerwy i daje ogromny bonus do obrażeń. Na wyższych poziomach trudności - bardzo wskazany. Pet nie zadaje większych obrażeń, a jego leczenie jest marne, bardzo marne. Nie wiem, jak w ogóle można było wysnuć wniosek "nie warto bo pet". Bez sensu.

Shadowbind - dobrze wykorzystany najpotężniejszym skillem w grze? Jak każdy inny, dobrze wykorzystany. IMO znacznie lepsze efekty daje choćby Howl (oczywiście niepolecany), który po rozwinięciu spowalnia przeciwników i ich ataki o prawie 40 proc., czyniąc z nich łatwy cel dla berserka (przeciwnik nie zdąży nawet zadać ciosu, idealny skill na czempionów i bossów) i sojuszników (i to jest bardzo istotne). Shadowblind traci nieco swój sens w dalszej fazie gry, gdy znajdujemy gemy, które po wrzuceniu w socket zadają 100 proc. obrażeń dla drugiego celu.

Wolfpack - nie autorze, to nie jest "stosunkowo" silna umiejętność. To jedna z podstawowych umiejętności na wyższych poziomach gry i obowiązek na hardcore. Dlaczego? Ponieważ w późniejszej fazie gry pojawiają się "macki", które rozkładają w zasadzie każdą postać jednym hitem i zastępy miotających wrogów (oczywiście iceshield przez autora nie jest polecany...) których trzeba szybko i z bezpiecznej odległości zwyczajnie ubić (i nie autorze, nie ma czasu na zbliżenie się do nich). Atak na odległość jest tutaj podstawową sprawą i to własnie zapewnia wolfpack. Dodatkowo rozwinięty atakuje kilka celów jednocześnie i - co cholernie istotne - "wilki" same wyszukują cel. Skoszenie kilku przeciwników jednocześnie nie jest problemem, a koszt many (marne bodaj 55 pkt. na 3 poziomie) w stosunku do obrażeń jest jednym z najatrakcyjniejszych przeliczników dla tej klasy.

Battle Standard - kolejny "omiń jak grasz sam". Nie autorze. Ten skill oprócz tego, że błyskawicznie regeneruje manę, to robi coś jeszcze - zapewnia bardzo wysoką odporność na powalenie, co w przypadku berserka jest kluczowe. Dla tej klasy jest to jeden z najlepszych, podstawowych wyborów. Swoją drogą widzę tutaj niezły paradoks. Polecasz granie na bliski kontakt, ale odradzasz skill, który umożliwi ten bliski kontakt z silniejszymi przeciwnikami i uniemożliwi odpychanie berserka. Paranoja.

Generalnie przestałem czytać. Wiadomo, każdy preferuje różne buildy, jednak po przeczytaniu "propozycji" autora (które są raczej propozycjami do szybkiej śmierci i to dla każdej postaci, nie tylko dla berserka) mam wrażenie, że grał on na normalnym poziomie trudności, a do tego nie "liznął" ani veterana, ani elite, ani tym bardziej trybu hardcore, bo inaczej nie radziłby tak źle. O trybach NG z plusami nawet nie wspominając. Nie bierzcie pod uwagę tych opisów skilli z poradnika, ponieważ gra na wyższych poziomach trudności okaże się dla was frustrującym festiwalem własnych śmierci.Do autora - poczytaj sobie o buildach na forum gry, choćby na tryb elite hardcore i odnieś to do swoich "rekomendacji". I pytanie na koniec - czy to jest finalna wersja poradnika?

Komentarz: aope

Witam, rozpoczynam przygode z torchlightem wlasnie(diablo 3 mnie rozczarowalo) gralem w jedynke i chcialbym zagrac berserkerem z tego co piszesz wydajesz sie byc mocno ogarniety, czy moglbys podzielic sie swoim buildem?

Komentarz: zanonimizowany1128162
2012-10-28
18:19

Kajdorf Konsul

Kajdorf

Można by też dorzucić do poradnika listę przedmiotów do tworzenia w transmuterze. Te standardowe to norma, ale te do odkrycia przydałyby się. ;)

Komentarz: Kajdorf
2012-10-02
23:17

zanonimizowany135955 Legionista

do Pana berial6,
ciesz się że, nie robią tego po przejściu całej gry tylko świerzo po przejściu każdego aktu.
do Pana raphus
Poradnik do tej gry jest wg mnie jak najbardziej wskazany, w tej grze nie zawsze wiadomo co do czego jest, są npc i gracz casualowy nie odrazu sie zorientuje do czego służy kazdy npc czy każdy przemdiot czy jak załączyć wszystkie questy poboczne które nie raz ukrywają się za kliknięciem danego przemdiotu w danej lokacji, a te questy sa wg mnie najlepsze bo jest satysfakcja z odkrycia ich i przejścia :). Z chęcią bym pomogł w pisaniu takiego poradnika :), ale ja jestem za skrupulatny do takiej roboty i pewnie bym się zameczył z tymi ukrytymi questami i chciałbym opisać je wszystkie :P

Komentarz: zanonimizowany135955
2012-10-02
19:37

Raphus Legionista

Poradnik do Torchlight 2:
Weź quest, idź we wskazane miejsce, wybij moby, zbierz loot, wróć do miasta, skończ quest ;) Mój jest chyba krótszy ;)

Komentarz: Raphus
2012-10-02
19:21

berial6 Legend

berial6

Już zaczyna mnie irytować wstawianie poradników w częściach.

Komentarz: berial6

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl