Wyposażenie | Flota w Stellaris

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższej części poradnika do gry Stellaris znajdziesz szczegółowe wyposażenie pomocnicze, które możesz zainstalować na każdej z jednostek. Wyposażenie to jest podstawą do uruchomienia dowolnej jednostki więc jest niezbędne.

W zależności od potrzeb i stylu gry możesz skorzystać z pancerza, osłon i reaktorów. Reaktory będą stałym elementem każdego okrętu i będą niezbędne do osiągnięcia równowagi pomiędzy uzbrojeniem a zasilaniem na okręcie.

Pomocnicze

Pancerze

Nanokompozytowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 2

Pancerz: 1

Średnia

Koszt: 4

Pancerz: 2

Duża

Koszt: 8

Pancerz: 4

Metaloceramiczny pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 4

Pancerz: 2

Średnia

Koszt: 8

Pancerz: 4

Duża

Koszt: 16

Pancerz: 8

Plastalowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 6

Pancerz: 3

Średnia

Koszt: 12

Pancerz: 6

Duża

Koszt: 24

Pancerz: 12

Durstalowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 8

Pancerz: 4

Średnia

Koszt: 16

Pancerz: 8

Duża

Koszt: 32

Pancerz: 16

Neutroniowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 10

Pancerz: 5

Średnia

Koszt: 20

Pancerz: 10

Duża

Koszt: 40

Pancerz: 20

Komentarz: Najważniejszą cechą pancerza jest fakt, że możesz korzystać z nieograniczonej ilości ponieważ nie obciąża okrętu energetycznie. Pamiętaj, że pancerz zwiększa redukcję obrażeń zadawanych przez wrogie jednostki. W większości jednostek warto zamontować najmocniejsze jednostki opancerzenia co lekko podnosi jej koszt, ale dzięki temu ma większą szansę w starciach z wrogiem.

Deflektory

Deflektory

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Punkty osłon: +25

Regeneracja osłon: +1,2

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Punkty osłon: +50

Regeneracja osłon: +2,4

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,6

Ulepszone deflektory

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Punkty osłon: +50

Regeneracja osłon: +1,8

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,2

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty osłon: +200

Regeneracja osłon: +4,6

Osłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Punkty osłon: +75

Regeneracja osłon: +2,4

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Punkty osłon: +150

Regeneracja osłon: +4,0

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Punkty osłon: +300

Regeneracja osłon: +5,6

Zaawansowane osłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,0

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Punkty osłon: +200

Regeneracja osłon: +4,8

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Punkty osłon: +400

Regeneracja osłon: +6,6

Hiperosłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Punkty osłon: +125

Regeneracja osłon: +3,6

Średnia

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty osłon: +250

Regeneracja osłon: +5,6

Duża

Zużycie energii: 60

Koszt: 60

Punkty osłon: +500

Regeneracja osłon: +7,6

Kondensator osłon

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Regeneracja osłon: +5

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Regeneracja osłon: +10

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Regeneracja osłon: +15

Komentarz: Deflektory są bardzo użyteczne z punktu widzenia każdej jednostki. Jeśli przeciwnik nie korzysta z wyposażenia zdolnego przebijać się przez osłony, to zajmie mu trochę czasu zanim zniszczy je do tego stopnia żeby uderzać na kadłub. Najlepiej działają z dodatkowym kondensatorem, który przyśpiesza ich czas regeneracji. Pamiętaj, żeby nie polegać jedynie na osłonach ale komponować je z pancerzem dla lepszego efektu.

Reaktory

Ikona

Mały

Średni

Duży

Reaktor jądrowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor jądrowy

Produkcja energii:10

Koszt: 5

Reaktor jądrowy

Produkcja energii: 20

Koszt: 10

Reaktor jądrowy

Produkcja energii: 40

Koszt: 20

Reaktor fuzyjny - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 15

Koszt: 10

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 30

Koszt: 20

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 60

Koszt: 40

Reaktor zimnej fuzji - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 20

Koszt: 15

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 40

Koszt: 30

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 80

Koszt: 60

Reaktor antymaterii - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 25

Koszt: 20

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 50

Koszt: 40

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 100

Koszt: 80

Reaktor punktu zerowego - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 30

Koszt: 25

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 60

Koszt: 50

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 120

Koszt: 100

Komentarz: W tym przypadku spraw jest prosta. W miarę rozwoju technologi będziesz korzystał z silniejszych jednostek co pozwoli na oszczędzenie kilku slotów i zapełnienie ich dodatkowymi komponentami obronnymi. Zawsze równoważ bilans energetyczny ale nie staraj się wytworzyć nadwyżki zasilania ponieważ nie uzyskasz z niego żadnych korzyści. Najsilniejsze reaktory są dosyć drogie, ale przy większych instalacjach dają dużo energii. W toku rozgrywki jeśli dojdziesz do reaktorów punktu zerowego to już powinno być cię stać na jego zastosowanie.

Dodatki

Każdy statek poza wyposażeniem związanym z poszczególnymi sekcjami ma do dyspozycji dodatkowe wyposażenie, które pozwala lepiej doprecyzować charakter jednostki i wzmocnić jej przydatność na każdym etapie gry.

Wykrywanie

Ikony

Nazwa

Statystyki

System Radarowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

System Radarowy

Koszt: 5

Zasięg czujników: 20

 

Czujniki grawitacyjne

Koszt: 10

Zasięg czujników: 25

Czujniki podprzestrzenne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Czujniki podprzestrzenne

Koszt: 10

Zasięg czujników: 30

Czujniki tachniowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Czujniki tachniowe

Koszt: 5

Zasięg czujników: 20

Komentarz: Czujniki pozwalają na wykrycie jednostek, które znajdują się w tym samym układzie. Informacja przekazywana jest do komputera pokładowego i w zależności od jego nastawienia statek wzmacnia swoje wartości obronne lub podąża w kierunku wroga.

Napęd zakrzywiający

Ikony

Poziom

Statystyki

I - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

I

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

II - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

II

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

III - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

III

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Komentarz: Standardowy napęd, jeden z wielu dostępnych w toku gry. W zależności od zaawansowania technologicznego pozwala na szybsze przemieszczanie się pomiędzy układami.

Silniki manewrowe

Ikony

Nazwa

Statystyki

Chemiczne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Chemiczne

Szansa uniku: +10

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Jonowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Jonowe

Szybkość podświetlna: +10%

Szansa uniku: +20

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Plazmowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Plazmowe

Szybkość podświetlna: +20%

Szansa uniku: +30

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Impulsowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Impulsowe

Szybkość podświetlna: +30%

Szansa uniku: +40

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Komentarz: Silniki manewrowe mają specyficzne właściwości. Dzięki nim okręty mogą wykonywać manewry, które umożliwiają na unikanie obrażeń. W zależności od stopnia zaawansowania premia jest coraz większa i dochodzi nawet do 40%. W połączeniu z komputerem pokładowym można osiągnąć naprawdę duże premie, które pozwalają dłużej pozostać jednostkom na polu bitwy.

Komputery pokładowe

Ikony

Nazwa

Statystyki

Agresywny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Agresywny komputer

Koszt: 1

Szybkostrzelność: +10%

Uszkodzenia broni: +10%

Obronny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Obronny komputer

Koszt: 3

Punkty wytrzymałości: +10%

Szansa udanego uniku: +10

Zaawansowany agresywny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zaawansowany agresywny komputer

Koszt: 1

Szybkostrzelność: +20%

Uszkodzenia broni: +20%

Zaawansowany obronny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zaawansowany obronny komputer

Koszt: 1

Punkty wytrzymałości: +20%

Szansa udanego uniku: +20

Świadomy komputer bojowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Świadomy komputer bojowy

Szybkostrzelność: +20%

Uszkodzenia broni: +20%

Szansa udanego uniku: +15

Komentarz: W zależności od typu komputera możesz uzyskać różne korzyści. Mimo wykrycia wszystkich dostępnych typów komputera nie warto ograniczać się do korzystania jedynie z modułu świadomego. Pozostałe instalacje zapewniają rozmaite korzyści. Wszystko zależy od twojego stylu gry. Jeśli będziesz chciał używać mniejszych jednostek walczących zaczepnie to powinieneś się skupić na modułach obronnych, które zwiększą szansę na uniki. Jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem obrażeń możesz wybrać komputer agresywny, ale pamiętaj, że jednostki tego typu muszą być lepiej opancerzone i dysponować silniejszymi osłonami.

Dodatki

Ikony

Nazwa

Statystyki

Chmura nanobotów - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Chmura nanobotów

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura obronna - Wsparcie

Wpływ na sojusznicze jednostki:

Regeneracja kadłuba w ciągu miesiąca: +5%

Pola kondensatorów - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Pola kondensatorów

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura obronna - Wsparcie

Wpływ na sojusznicze jednostki:

Regeneracja osłon w ciągu miesiąca: +20%

Zagłuszacz osłon - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zagłuszacz osłon

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Inhibitor

Wpływ na wrogie jednostki:

Punkty wytrzymałości osłon: -25%

Regeneracja osłon w ciągu miesiąca: -5%

Destabilizator kwantowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Destabilizator kwantowy

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Inhibitor

Wpływ na wrogie jednostki:

Szybkostrzelność: -15%

Sidła podprzestrzenne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Sidła podprzestrzenne

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Sidła

Wpływ na wrogie jednostki:

Czas ładowania skoku: +400%

Szybkość podświetlna: -50%

Odnawianie awaryjnego skoku nadprzestrzennego: +100%

Miny zbliżeniowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Miny zbliżeniowe

Tylko Forteca, Stacja Obronna i Platforma obronna

Aura ofensywna - Pola minowe

Wpływ na wrogie jednostki:

20% szans codziennie na odniesienie 5-15 uszkodzeń ignorujących 75% pancerza

Min nie można uniknąć.

Komentarz: Dodatkowe komponenty nadają właściwy charakter jednostki. Warto mieszać dostępne rozwiązania w granicach jednej floty, żeby wywołać rozmaite efekty na wrogich jednostkach. Wszystko zależy od floty z którą masz zamiar konkurować.

Zwróć uwagę na moduły obronne, które biernie podnoszą statystyki osłon bądź regenerują kadłub. Jeśli nie zadbałeś odpowiednio o jeden z aspektów obronnych to aury ofensywne mogą być bardzo pomocne.

Na sporą uwagę zasługują aury ofensywne. Dzięki nim masz możliwość pozbawianie przeciwnika podstawowej linii obrony lub możesz osłabić skuteczność jego broni. Ważną aurą jest ta, która pozwala na uwięzienie przeciwnika na krótki czas w układzie. W jej przypadku najlepiej zastosować ją na małych i szybkich okrętach, które mają szansę zbliżyć się do przeciwnika na tyle szybko, żeby aura zadziałała odpowiednio.

Pola minowe mają zastosowanie jedynie w stacjach obronnych i fortecach. Dzięki nim możesz łatwo zneutralizować lotnictwo i mniejsze okręty, które będą dokonywać zniszczeń w obszarze twojej stacji. Ważne jest to, że jeśli algorytm losowy wykaże obrażenia, to wroga jednostka nie będzie mogła ich uniknąć nawet jeśli posiada duży współczynnik uniku. Obrażenia może nie są znaczne, ale dzięki redukcji pancerza o 75% przeciwnik na pewno odczuje obecność min w granicach fortecy.

Podobało się?

0

Stellaris

9 maja 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-01-08
23:15

majama Chorąży

Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?

Komentarz: majama
2018-01-11
23:14

majama Chorąży

Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.

Komentarz: majama
2018-06-05
12:48

kRz222 Legionista

Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.

Komentarz: kRz222
2018-06-05
13:22

gro_oby Senator

Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?

Komentarz: gro_oby
2018-06-05
15:14

Ragn'or Senator

Ragn'or

Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.

Komentarz: Ragn'or
2021-01-02
13:30

silacz Junior

Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?

Komentarz: silacz
2021-11-21
20:32

markus181818 Junior

Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?

Komentarz: markus181818
2021-12-25
20:39

markus181818 Junior

Co znaczy truck ?

Komentarz: markus181818
2023-01-29
19:15

Hagetaka Generał

Hagetaka

Należałoby aktualizować te poradniki.

Komentarz: Hagetaka
2024-11-08
13:51

RayuCadera Junior

Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...

Komentarz: RayuCadera

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl