Stellaris: Projektant okrętów
Aktualizacja:
Stellaris oferuje rozbudowany system projektowania jednostki w oparciu o dostępne sekcje okrętu i wynalezione uzbrojenie. Z tego panelu musisz bardzo często korzystać, żeby twoje jednostki zachowały przydatność na polu bitwy i żeby przeciwnik nie miał łatwego zadania w starciu z tobą.
Panel projektowy możesz uruchomić za pośrednictwem głównego interfejsu lub naciskając F4 na klawiaturze.

Po uruchomieniu zakładki zobaczysz powyższy widok. Po lewej stronie panelu będą dostępne istniejące projekty, które możesz zmodyfikować. W tej chwili nie ma żadnego dostępnego projektu więc należ stworzyć własny. Lewa strona panelu przedstawia statystyki jednostki, które będą ulegać zmianom wraz z wykorzystaniem poszczególnych komponentów. Wybierz zaznaczony na obrazku przycisk, który umożliwi ci stworzenie autorskiego projektu jednostki. Zobaczysz dodatkowy panel z listą z którego będziesz mógł wybrać jednostkę, która cię interesuje.

Wraz z wyborem jednostki środkowe pole panelu zmieni się w część interaktywną i pojawią się na niej dostępne sloty sekcji dla jednostki. Wybierz jedną z sekcji za pośrednictwem zaznaczonego na obrazku przycisku [1]. Po wybraniu slotu na ekranie pojawią się dostępne sekcje dla danego slotu.[2] Ilość i rodzaj sekcji uzależniony jest od typu okrętu i miejsca w którym znajduje się slot. Więcej na ten temat znajdziesz w dalszej cześć rozdziału.

Wybór slotu daje ci możliwość osadzenia na okręcie wybranego przez ciebie wyposażenia. Możesz zapełnić wszystkie dostępne sloty, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał sekcji ale możesz też pozostawić je puste żeby zmniejszyć koszt jednostki i jej obciążenie energetyczne. Kliknij na dowolnym gnieździe na broń [1]. Po lewej stronie pojawi się lista dostępnych broni [2] z której możesz wybrać interesujące cię komponenty. Każda wynaleziona broń będzie tutaj dostępna. Zwróć uwagę jakimi rozmiarami dysponuje określony rodzaj broni i dopasuj ją do rozmiarów gniazda. Nie musisz wybierać konkretnego rozmiaru, broń dopasuje statystyki do gniazda w którym będzie osadzona. Jeśli broń dysponuje rozmiarem innym niż gniazdo to nie będziesz mógł jej użyć. Kliknij na wybraną broń i kliknij na slocie żeby go wyposażyć.

Po osadzeniu broni możesz zauważyć, że moc układów wyrażona jest za pomocą liczby ujemnej. Twoim następnym zadaniem jest wyposażenie okrętu w taką ilość reaktorów żeby liczba wynosiła 0 lub była dodatnia. W przeciwnym wypadku przycisk umożliwiający zapis projektu nie będzie aktywny.
Wybór wyposażenia pomocniczego odbywa się na tej samej zasadzie co wybór uzbrojenia. Wystarczy, że klikniesz w gniazdo pomocnicze a po lewej stronie panelu pojawi się lista dostępnych komponentów.

Po uzupełnieniu panelu pomocniczego masz możliwość wyboru dodatkowych elementów wyposażenia takich jak napęd, silniki manewrowe, komputer pokładowy czy radar. W większości przypadków wykorzystuj najnowsze technologicznie komponenty, aczkolwiek ważny jest wybór komputera pokładowego. To od niego zależy jak będzie się zachowywała jednostka kiedy spotka statek przeciwnika w układzie.

Ukończony projekt musisz odpowiednio nazwać i zapisać. W panelu masz dostępne pole tekstowe i pod nim specjalny przycisk oznaczony na zdjęciu [1]. Zapisany projekt będzie widoczny w kreatorze okrętów [2] i będziesz mógł wybudować go w kosmoporcie [3].
Pamiętaj, że sekcje też pobierają moc, więc mocy reaktora nie możesz obliczać na podstawie ilości broni w gniazdach ale zawsze będziesz musiał osiągać liczbę dodatnią. Wymusi to korzystanie z reaktorów w większych slotach więc wartość obronna jednostki będzie niższa.
Komentarze czytelników
Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...
Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?
Normalnie z ekranu dyplomacji. Tylko muszą być spełnione dwa warunki. Nie może żaden z was być w trakcie innej wojny oraz nie możecie mieć truca.
Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?
Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.
Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?
Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.
Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.
Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?
Trzeba było użyć indoktrynacji (placówka obserwacyjna) w odpowiednim momencie, zamiast normalnych badań, to byś ich przejął i nie byłoby problemu.
wytłumaczy ktoś jak działają "wpływy" ?
"Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów."
nie prawda nie jest większy
usuwanie nie ma sensu
KRollMasta
Dałeś masę dobrych informacji na temat gry tylko jest jeden problem. Gry Paradoxu szybko się zmieniają. Za miesiąć znerfią torpedy, niewolnictwo, a poradnik pozostanie bez zmian, bo GOL nie aktualizuje poradników. Wystarczy zobaczyć na inne tego typu gry i GOLowe poradniki, jedyne co można z nich wyciągnąć to jakieś ogólne tipy, a wszystko związane z balansem zawsze jest już nieaktualne.
Niby tak (np. torpedy i niewolnictwo).
Ale same ogólne tipy (manualne robienie statków etc) jak najbardziej są ok.
Poza tym jestem pewny, że w co najmniej 30% odwiedzający ten poradnik mają grę zdobytą z zatoki piratów - więc nie muszą martwić się o autoupdate ;)
I znowu kłopot, sektor oddaje tylko 75% surowców 25% gdzieś przepada, o co tu chodzi, da sie aby oddawał 100% bo więcej nie mogę ustawić
Pamiętaj, że istotnym czynnikiem produkcji na planetach jest zadowolenie. Przy mojej aktualnej flocie 120k, przy założeniach, że mam +200 energii, to w jednej chwili może stać się tak, że na 2 planetach spadnie zadowolenie, plus czasem dochodzi do tego migracja i nagle mam -180 ;)
Na szczęście reagując odpowiednio szybko, szybko się pozbywasz problemu.
Dzięki za odpowiedz, ale z tymi technologiami to jakiś błąd bo przykładowo u mnie nie było tych technologi do planet i nie ma a silnik drugiego stopnia mam w roku 2332 dopiero, i nie mogłem się doczekać kiedy będzie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
