Stellaris: Edykty imperialne
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Stellaris znajdziesz informacje na temat dostępnych edyktów imperialnych oraz ich znaczenia.
Rozporządzenia obejmujące swoim zasięgiem całe imperium. Ich koszt liczony jest we wpływach co miesiąc. Nie mają ustalonego czasu trwania i możesz je w każdym momencie wyłączyć. Służą przede wszystkim do uzyskiwania tymczasowych korzyści w sytuacji gdy poszczególne modyfikatory są ci szczególnie potrzebne przez pewien czas.

Po wypełnieniu zamierzonych celów najlepiej jest je wyłączyć, żeby zmniejszyć obciążenie budżetu pod kątem punktów wpływu. Musisz o tym pamiętać ponieważ będą biernie obciążały budżet przez cały czas a przy dłuższym czasie straty mogą przekroczyć uzyskane z ich tytułu korzyści.
- Blokada informacyjna
- Wspieranie swobody myślenia
- Poznawanie gwiazd
- Granty na badania techniczne
- Granty na badania socjologiczne
- Granty na badania fizyczne
Blokada informacyjna
Utrudnia przepływ informacji co ułatwia zachowanie tożsamości kulturowej.
Modyfikatory:
Rozbieżność etyk: -10%
Tempo badań: -5%
Uwagi: Edykt szczególnie przydatny gdy dochodzi do rozwarstwienia społecznego. Blokada informacyjna pozwala na zachowanie obecnego ustroju poprzez mniejsze odstępstwa populacji od etyk którymi legitymuje się panujący rząd imperium.
Wspieranie swobody myślenia
Edykt zachęcający do kwestionowania powszechnych etyk przy jednoczesnym wsparciu nowych technologii.
Modyfikatory:
Tempo badań: +10%
Rozbieżność etyk: +15%
Uwagi: Edykt szczególnie przydatny w sytuacji, gdy chcesz czasowo przyśpieszyć tempo prowadzonych badań jednocześnie ryzykując rozwarstwienie społeczeństwa. Zanim z niego skorzystasz najlepiej sprawdź jaka jest podstawowa wartość modyfikatora rozbieżności etyk. Jeśli kilka modyfikatorów się na siebie nałoży może dojść do rewolucji w krótkim czasie.
Poznawanie gwiazd
Edykt zachęcający populację imperium do dalszego badania galaktyki.
Modyfikatory:
Tempo badań: +25%
Szansa wykrycia anomalii: +10%
Uwagi: Edykt odnoszący się do statków badawczych służących do badania poszczególnych układów pod kątem surowców i planet do zamieszkania. Dzięki niemu mamy większą szansę na wykrycie anomalii w niezbadanych układach a sam proces badawczy trwa o wile szybciej. Żeby lepiej przeznaczyć fundusze zabezpieczone na ten edykt najlepiej przygotować kilka statków, które przez czas obowiązywania edyktu będą prowadziły badania w kilku układach jednocześnie.
Granty na badania techniczne
Edykt przyśpieszający pracę w obszarze badań technicznych.
Modyfikatory:
Tempo badań (technika) +30%
Tempo badań (socjologia) -10%
Tempo badań (fizyka) -10%
Uwagi: Edykt, który przyśpiesza rozwój badań w określonym obszarze kosztem pozostałych. Edykt przydatny podczas wprowadzania rzadkich technologii lub takich, których brak blokuje dalszy podbój galaktyki.
Granty na badania socjologiczne
Edykt przyśpieszający pracę w obszarze badań socjologicznych.
Modyfikatory:
Tempo badań (socjologia) +30%
Tempo badań (fizyka) -10%
Tempo badań (technika) -10%
Uwagi: Edykt, który przyśpiesza rozwój badań w określonym obszarze kosztem pozostałych. Edykt przydatny podczas wprowadzania rzadkich technologii lub takich, których brak blokuje dalszy podbój galaktyki.
Granty na badania fizyczne
Edykt przyśpieszający pracę w obszarze badań fizycznych.
Modyfikatory:
Tempo badań (fizyka) +30%
Tempo badań (technika) -10%
Tempo badań (socjologia) -10%
Uwagi: Edykt, który przyśpiesza rozwój badań w określonym obszarze kosztem pozostałych. Edykt przydatny podczas wprowadzania rzadkich technologii lub takich, których brak blokuje dalszy podbój galaktyki.
Komentarze czytelników
Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...
Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?
Normalnie z ekranu dyplomacji. Tylko muszą być spełnione dwa warunki. Nie może żaden z was być w trakcie innej wojny oraz nie możecie mieć truca.
Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?
Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.
Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?
Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.
Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.
Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?
Trzeba było użyć indoktrynacji (placówka obserwacyjna) w odpowiednim momencie, zamiast normalnych badań, to byś ich przejął i nie byłoby problemu.
wytłumaczy ktoś jak działają "wpływy" ?
"Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów."
nie prawda nie jest większy
usuwanie nie ma sensu
KRollMasta
Dałeś masę dobrych informacji na temat gry tylko jest jeden problem. Gry Paradoxu szybko się zmieniają. Za miesiąć znerfią torpedy, niewolnictwo, a poradnik pozostanie bez zmian, bo GOL nie aktualizuje poradników. Wystarczy zobaczyć na inne tego typu gry i GOLowe poradniki, jedyne co można z nich wyciągnąć to jakieś ogólne tipy, a wszystko związane z balansem zawsze jest już nieaktualne.
Niby tak (np. torpedy i niewolnictwo).
Ale same ogólne tipy (manualne robienie statków etc) jak najbardziej są ok.
Poza tym jestem pewny, że w co najmniej 30% odwiedzający ten poradnik mają grę zdobytą z zatoki piratów - więc nie muszą martwić się o autoupdate ;)
I znowu kłopot, sektor oddaje tylko 75% surowców 25% gdzieś przepada, o co tu chodzi, da sie aby oddawał 100% bo więcej nie mogę ustawić
Pamiętaj, że istotnym czynnikiem produkcji na planetach jest zadowolenie. Przy mojej aktualnej flocie 120k, przy założeniach, że mam +200 energii, to w jednej chwili może stać się tak, że na 2 planetach spadnie zadowolenie, plus czasem dochodzi do tego migracja i nagle mam -180 ;)
Na szczęście reagując odpowiednio szybko, szybko się pozbywasz problemu.
Dzięki za odpowiedz, ale z tymi technologiami to jakiś błąd bo przykładowo u mnie nie było tych technologi do planet i nie ma a silnik drugiego stopnia mam w roku 2332 dopiero, i nie mogłem się doczekać kiedy będzie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
