Stellaris: Przełomowe technologie
Aktualizacja:
W toku badań nad nowymi technologami w grze Stellaris spotkasz się z wariantami określanymi jako "rzadka technologia". W panelu będą charakterystycznie oznaczone kolorem fioletowym. Jeśli zauważysz możliwość tego typu to powinieneś niezwłocznie zlecić opracowywanie wyjątkowych technologii. Zazwyczaj nie mają one decydującego wpływu na rozwój imperium, ale w niewielu przypadkach ich opracowanie może być szczególnie ważne.
Pamiętaj, że rzadkie technologie zazwyczaj otwierają dostęp do kolejnych sekcji badań w poszczególnych dziedzinach, więc nie możesz ich ignorować. W zależności od tego jak bardzo opierasz pozycję swojego imperium na rozwoju technologicznym możesz z nich skorzystać natychmiast po wykryciu lub opracować pozostałe warianty, które okażą się bardziej przydatne w toku twojej rozgrywki.
Poniżej znajdziesz tabelę zawierającą wszystkie rzadkie technologie dostępne w grze.
Ikona | Nazwa / Dział | Korzyści |
![]() | Globalne przedsięwzięcie badawcze Fizyka | Edykt: Poznawanie gwiazd Budynek: Instytut badawczy |
![]() | Sieć czujników orbitalnych Fizyka | Moduł: Obserwatorium |
![]() | Destabilizator czujników kwantowych Fizyka | Komponent: Destabilizator czujników kwantowych |
? | Pola kondensatorowe Fizyka | Komponent: Pola kondensatorów |
![]() | Destylacja zra Fizyka | Moduł: Gildia nawigatorów Pokazuje zasób: Zro |
![]() | Mapowanie hiperlinii Fizyka | Funkcja: Mapowanie hiperlinii |
![]() | Zsynchronizowany system obronny Fizyka | Moduł: Zsynchronizowany system obronny |
![]() | Osłony planetarne Fizyka | Budynek: Generator osłon planetarnych |
![]() | Rozumne symulacje bojowe Fizyka | Komponent: Rozumna SI bojowa |
![]() | Objaw przeznaczenia Socjologia | Zasięg granic: +20% |
![]() | Wirtualne symulacje walk Socjologia | Budynek: Arena walk wirtualnych |
![]() | Selekcja rodów Socjologia | Polityka: Ulepszenie przywódcy - selekcja rodów |
![]() | Sterowanie ekspresją genów Socjologia | Punkty cech: +1 Dodatek: Ksenokawaleria |
![]() | Opanowanie pola morfogenetycznego Socjologia | Armia: Ksenomorfy |
![]() | Wzmacniacze pojemności Socjologia | Polityka: Ulepszenie przywódcy - Wzmacniacze umiejętności |
![]() | Oczyszczanie genomów nasion Socjologia | Armia: Genetyczni wojownicy |
![]() | Banki genów Socjologia | Dodatek: Klonowani komandosi |
![]() | Wzory syntetycznej myśli Socjologia | Koszt edyktu: -15% Koszt przesiedlenia: -10% |
? | Wola mocy Socjologia | Moduł: Orbitalny laser kontroli umysłu Dodatek: Oddział komisarzy |
![]() | Droidy Technika | Armia: Armia robotów Populacja: Droid |
![]() | Korpus inżynieryjny Technika | Koszt budowy stacji wojskowej: -15% Wytrzymałość stacji wojskowej: +25% |
![]() | Matryca osobowości syntetyka Technika | Polityka: Przywództwo - Androidy dopuszczone |
Technologie niebezpieczne
W grze dostępne są dwa rozwiązania technologiczne określone jako niebezpieczne. Są oznaczone czerwonym kolorem w panelu badań. Zamysł twórców odnosi się do możliwości zastosowania udostępnionych za pomocą technologii modyfikacji. Generalnie nie ma przeszkód w opracowaniu tych technologii i jak najbardziej powinieneś z nich korzystać. Nie musisz dopasowywać swojej polityki do wyników badań jeśli nie chcesz, ale może to być ciekawy eksperyment.
Świadoma AI
Ikona | Obszar | Korzyści |
![]() | Fizyka | Tempo badań: +10% |
Komentarz: Ciężko określić badanie jako niebezpieczne w oparciu o jego korzyści. Zwiększona szybkość prowadzenia badań może tylko ułatwić opracowanie kolejnych technologii. Niebezpieczeństwo wynika z faktu, że opracowanie tej technologii umożlwia badania mające na celu odkrycie sztucznych form inteligencji, które będą wykorzystywane do obsługi okrętów i zasiedlą sloty na planetach.
Syntetyki
Ikona | Obszar | Korzyści |
![]() | Technika | Armia: Androidy Populacja: Syntetyk Polityka: Sztuczna inteligencja - prawa obywatelskie |
Komentarz: W przypadku tej technologii faktycznie można mówić o niebezpieczeństwie. Z jednej strony użycie armii androidów może być bardzo pomocne we wczesnych etapach gry. Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki opracowaniu tej technologii jest możliwość w łączenia sztucznych form inteligencji do grona wyborców. W dalszej perspektywie istnieje możliwość, że spośród populacji syntetycznych zostanie wybrany władca imperium. Zastosowanie technologii może mieć znaczący wpływ na zadowolenie twojej rasy wiodącej i innych ras zamieszkujących imperium. Wszystko zależy od poszczególnego gatunku, ale raczej sztuczna inteligencja zasiadająca z sterami państwa nie będzie pozytywie postrzegana.
Komentarze czytelników
Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...
Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?
Normalnie z ekranu dyplomacji. Tylko muszą być spełnione dwa warunki. Nie może żaden z was być w trakcie innej wojny oraz nie możecie mieć truca.
Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?
Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.
Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?
Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.
Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.
Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?
Trzeba było użyć indoktrynacji (placówka obserwacyjna) w odpowiednim momencie, zamiast normalnych badań, to byś ich przejął i nie byłoby problemu.
wytłumaczy ktoś jak działają "wpływy" ?
"Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów."
nie prawda nie jest większy
usuwanie nie ma sensu
KRollMasta
Dałeś masę dobrych informacji na temat gry tylko jest jeden problem. Gry Paradoxu szybko się zmieniają. Za miesiąć znerfią torpedy, niewolnictwo, a poradnik pozostanie bez zmian, bo GOL nie aktualizuje poradników. Wystarczy zobaczyć na inne tego typu gry i GOLowe poradniki, jedyne co można z nich wyciągnąć to jakieś ogólne tipy, a wszystko związane z balansem zawsze jest już nieaktualne.
Niby tak (np. torpedy i niewolnictwo).
Ale same ogólne tipy (manualne robienie statków etc) jak najbardziej są ok.
Poza tym jestem pewny, że w co najmniej 30% odwiedzający ten poradnik mają grę zdobytą z zatoki piratów - więc nie muszą martwić się o autoupdate ;)
I znowu kłopot, sektor oddaje tylko 75% surowców 25% gdzieś przepada, o co tu chodzi, da sie aby oddawał 100% bo więcej nie mogę ustawić
Pamiętaj, że istotnym czynnikiem produkcji na planetach jest zadowolenie. Przy mojej aktualnej flocie 120k, przy założeniach, że mam +200 energii, to w jednej chwili może stać się tak, że na 2 planetach spadnie zadowolenie, plus czasem dochodzi do tego migracja i nagle mam -180 ;)
Na szczęście reagując odpowiednio szybko, szybko się pozbywasz problemu.
Dzięki za odpowiedz, ale z tymi technologiami to jakiś błąd bo przykładowo u mnie nie było tych technologi do planet i nie ma a silnik drugiego stopnia mam w roku 2332 dopiero, i nie mogłem się doczekać kiedy będzie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















