Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W toku badań nad nowymi technologami w grze Stellaris spotkasz się z wariantami określanymi jako "rzadka technologia". W panelu będą charakterystycznie oznaczone kolorem fioletowym. Jeśli zauważysz możliwość tego typu to powinieneś niezwłocznie zlecić opracowywanie wyjątkowych technologii. Zazwyczaj nie mają one decydującego wpływu na rozwój imperium, ale w niewielu przypadkach ich opracowanie może być szczególnie ważne.

Pamiętaj, że rzadkie technologie zazwyczaj otwierają dostęp do kolejnych sekcji badań w poszczególnych dziedzinach, więc nie możesz ich ignorować. W zależności od tego jak bardzo opierasz pozycję swojego imperium na rozwoju technologicznym możesz z nich skorzystać natychmiast po wykryciu lub opracować pozostałe warianty, które okażą się bardziej przydatne w toku twojej rozgrywki.

Poniżej znajdziesz tabelę zawierającą wszystkie rzadkie technologie dostępne w grze.

Ikona

Nazwa / Dział

Korzyści

Globalne przedsięwzięcie badawcze - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Globalne przedsięwzięcie badawcze

Fizyka

Edykt: Poznawanie gwiazd

Budynek: Instytut badawczy

Sieć czujników orbitalnych - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Sieć czujników orbitalnych

Fizyka

Moduł:

Obserwatorium

Destabilizator czujników kwantowych - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Destabilizator czujników kwantowych

Fizyka

Komponent:

Destabilizator czujników kwantowych

?

Pola kondensatorowe

Fizyka

Komponent:

Pola kondensatorów

Destylacja zra - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Destylacja zra

Fizyka

Moduł: Gildia nawigatorów

Pokazuje zasób: Zro

Mapowanie hiperlinii - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Mapowanie hiperlinii

Fizyka

Funkcja:

Mapowanie hiperlinii

Zsynchronizowany system obronny - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zsynchronizowany system obronny

Fizyka

Moduł:

Zsynchronizowany system obronny

Osłony planetarne - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Osłony planetarne

Fizyka

Budynek:

Generator osłon planetarnych

Rozumne symulacje bojowe - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Rozumne symulacje bojowe

Fizyka

Komponent:

Rozumna SI bojowa

Objaw przeznaczenia - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Objaw przeznaczenia

Socjologia

Zasięg granic: +20%

Wirtualne symulacje walk - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Wirtualne symulacje walk

Socjologia

Budynek:

Arena walk wirtualnych

Selekcja rodów - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Selekcja rodów

Socjologia

Polityka:

Ulepszenie przywódcy - selekcja rodów

Sterowanie ekspresją genów - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Sterowanie ekspresją genów

Socjologia

Punkty cech: +1

Dodatek: Ksenokawaleria

Opanowanie pola morfogenetycznego - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Opanowanie pola morfogenetycznego

Socjologia

Armia:

Ksenomorfy

Wzmacniacze pojemności - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Wzmacniacze pojemności

Socjologia

Polityka:

Ulepszenie przywódcy - Wzmacniacze umiejętności

Oczyszczanie genomów nasion - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Oczyszczanie genomów nasion

Socjologia

Armia:

Genetyczni wojownicy

Banki genów - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Banki genów

Socjologia

Dodatek:

Klonowani komandosi

Wzory syntetycznej myśli - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Wzory syntetycznej myśli

Socjologia

Koszt edyktu: -15%

Koszt przesiedlenia: -10%

?

Wola mocy

Socjologia

Moduł: Orbitalny laser kontroli umysłu

Dodatek: Oddział komisarzy

Droidy - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Droidy

Technika

Armia: Armia robotów

Populacja: Droid

Korpus inżynieryjny - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Korpus inżynieryjny

Technika

Koszt budowy stacji wojskowej: -15%

Wytrzymałość stacji wojskowej: +25%

Matryca osobowości syntetyka - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Matryca osobowości syntetyka

Technika

Polityka:

Przywództwo - Androidy dopuszczone

Technologie niebezpieczne

W grze dostępne są dwa rozwiązania technologiczne określone jako niebezpieczne. Są oznaczone czerwonym kolorem w panelu badań. Zamysł twórców odnosi się do możliwości zastosowania udostępnionych za pomocą technologii modyfikacji. Generalnie nie ma przeszkód w opracowaniu tych technologii i jak najbardziej powinieneś z nich korzystać. Nie musisz dopasowywać swojej polityki do wyników badań jeśli nie chcesz, ale może to być ciekawy eksperyment.

Świadoma AI

Ikona

Obszar

Korzyści

Fizyka - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fizyka

Tempo badań: +10%

Komentarz: Ciężko określić badanie jako niebezpieczne w oparciu o jego korzyści. Zwiększona szybkość prowadzenia badań może tylko ułatwić opracowanie kolejnych technologii. Niebezpieczeństwo wynika z faktu, że opracowanie tej technologii umożlwia badania mające na celu odkrycie sztucznych form inteligencji, które będą wykorzystywane do obsługi okrętów i zasiedlą sloty na planetach.

Syntetyki

Ikona

Obszar

Korzyści

Technika - Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Technika

Armia: Androidy

Populacja: Syntetyk

Polityka: Sztuczna inteligencja - prawa obywatelskie

Komentarz: W przypadku tej technologii faktycznie można mówić o niebezpieczeństwie. Z jednej strony użycie armii androidów może być bardzo pomocne we wczesnych etapach gry. Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki opracowaniu tej technologii jest możliwość w łączenia sztucznych form inteligencji do grona wyborców. W dalszej perspektywie istnieje możliwość, że spośród populacji syntetycznych zostanie wybrany władca imperium. Zastosowanie technologii może mieć znaczący wpływ na zadowolenie twojej rasy wiodącej i innych ras zamieszkujących imperium. Wszystko zależy od poszczególnego gatunku, ale raczej sztuczna inteligencja zasiadająca z sterami państwa nie będzie pozytywie postrzegana.

Podobało się?

0

Stellaris

9 maja 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-01-08
23:15

majama Chorąży

Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?

Komentarz: majama
2018-01-11
23:14

majama Chorąży

Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.

Komentarz: majama
2018-06-05
12:48

kRz222 Legionista

Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.

Komentarz: kRz222
2018-06-05
13:22

gro_oby Senator

Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?

Komentarz: gro_oby
2018-06-05
15:14

Ragn'or Senator

Ragn'or

Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.

Komentarz: Ragn'or
2021-01-02
13:30

silacz Junior

Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?

Komentarz: silacz
2021-11-21
20:32

markus181818 Junior

Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?

Komentarz: markus181818
2021-12-25
20:39

markus181818 Junior

Co znaczy truck ?

Komentarz: markus181818
2023-01-29
19:15

Hagetaka Generał

Hagetaka

Należałoby aktualizować te poradniki.

Komentarz: Hagetaka
2024-11-08
13:51

RayuCadera Junior

Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...

Komentarz: RayuCadera

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl