Stellaris: Flota wprowadzenie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Większość czasu gry będziesz musiał poświęcić w Stellaris na wszelkie aspekty związane z gospodarką i odpowiednim zarządzaniem swoim imperium. Nadejdzie jednak czas, gdy z twojej inicjatywy lub poprzez jeden z sojuszy zostaniesz wciągnięty do wojny. Musisz być zawsze przygotowany na wojnę i nieustannie zwiększać limit floty i ją modernizować. Z pomocą przychodzi nasz poradnik.

Z jednej strony zwiększanie limitu floty jest kosztowne dla twojego budżetu i podnosi koszty związane z innymi imperialnymi działaniami. Żeby utrzymać dużą flotę będziesz musiał poświęcić część zysków z sektorów jedynie na wydatki związane z okrętami.

Pamiętaj, że każda planeta zwiększa limit maksymalnej liczby jednostek, a przy rozbudowaniu kosmoportu na wyższe poziomy ten limit będzie się sukcesywnie zwiększał. Ważne jest, że każda jednostka ma własny tonaż, która określa udział w maksymalnej liczbie jednostek. Statki cywilne i stacje obronne nie są wliczane do wskaźnika i możesz wyprodukować ich tyle ile masz ochotę jednak zwróć uwagę, że każda z tych jednostek ma swój koszt utrzymania. W przypadku statków cywilnych nie będzie to duży wydatek, ale dobrze zaopatrzona forteca odciśnie swoje piętno na twojej "kieszeni". W przypadku jednostek bojowych sytuacja wygląda następująco: Korweta - 1; Niszczyciel - 2; Krążownik - 3; Pancernik - 4. Oznacza to, że po wyprodukowaniu kilku pancerników we wczesnym etapie gry możesz całkowicie wyczerpać limit jednostek.

Niezależnie od wielkości jednostki zawsze nad nią zobaczysz powyższy panel - Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Niezależnie od wielkości jednostki zawsze nad nią zobaczysz powyższy panel. Widoczna jest na nim przynależność oddziału do konkretnej frakcji, jego rola i wartość bojowa. Wartość bojowa nie opisuje zadawanych obrażeń w określonym odcinku czasu tylko wartość komponentów użytych do wyprodukowania jednostki. Za ich pomocą określana jest siła bojowa. Im droższe komponenty, tym droższe i lepiej wyposażone sekcje, które mogą zmieścić większe typy uzbrojenia. Wartość bojowa nie określa jednoznacznie obrażeń, ale jest wymierną liczbą dla oceny szans pomiędzy oddziałami. Jeśli twoje jednostki zostały wyprodukowane z tańszych komponentów to nie jesteś na straconej pozycji. Niejednokrotnie mniejsza wartość bojowa pozwala na wygraną o ile okręty są skonstruowane z rozmysłem.

Nie możesz pozwalać żeby komputer automatycznie rozdzielał komponenty i tworzył projekty. Ważne jest, żeby użycie każdego elementu było przemyślane a jednostki nazwane tak, żebyś zawsze miał świadomość jaką rolę sprawuje konkretny oddział w twojej flocie. Pamiętaj, że każdy projekt statku możesz nazwać zgodnie z przeznaczeniem jednostki co ułatwi ci zadanie podczas konstruowania jednostek w kosmoporcie.

Co jakiś czas przejrzyj projekty i sprawdź czy nie wynalazłeś lepszych komponentów, które mogą podmienić starsze wyposażenie w taki sposób, żeby jednostka nie utraciła swojej unikatowości. Nigdy nie będziesz miał za mało czasu, żeby wykonać niezbędne zmiany, zawsze możesz skorzystać z aktywnej pauzy i nanieść poprawki. W pierwszych minutach gry możesz korzystać z pierwotnych projektów, ale z drugiej strony na tym etapie rozgrywki raczej nie masz co liczyć na agresję ze strony przeciwnika więc wszystko zależy jak szybko chcesz sprawdzić okręty w bitwie.

Walki toczą się w czasie rzeczywistym. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz skorzystać z możliwości ucieczki z pola bitwy. Ucieczka będzie dostępna dopiero po chwili od momentu rozpoczęcia bitwy ale czasami lepiej jest wycofać się z układu niż stracić flotę. Za pośrednictwem panelu oddziału możesz obserwować przebieg bitwy podobnie jak w przypadku inwazji lądowej.

Jednostki są skonfigurowane w taki sposób, że rzadko mogą skupiać się na dwóch oddziałach jednocześnie, więc czasami większe szanse masz jeśli podzielisz floty i pozwolisz, żeby przeciwnik skupił się na jednej podczas gdy ty będziesz zadawał mu obrażenia z pomocą drugiego oddziału, który zostanie nietknięty. Warto korzystać z ucieczki w przypadku zniszczenia deflektorów. Osłony regenerują się dosyć szybko więc masz dużą szansę na udany rewanż jeśli odczekasz chwilę i z posiłkami ruszysz na wroga. W przypadku gry Stellaris typowa walka na wyniszczenie bez kontrolowania stanu okrętów nie daje dobrego rezultatu.

Istotnym elementem jest też planowanie działań w czasie. Jeśli twoja flota podzielona jest na kilka oddziałów zawierających różne jednostki to czas kiedy cały oddział będzie w zasięgu swojego uzbrojenia może działać na twoją niekorzyść. Najlepiej rozdzielać jednostki w taki sposób, żeby w oddziałach były jednostki tego samego typu. Jeśli masz w oddziale korwety i pancerniki to prawdopodobnie po wydaniu rozkazu korwety wylecą na wroga i zostaną zniszczone zanim pancerniki znajdą się w pobliżu przeciwnika. Rozdzielaj flotę i wydawaj rozkazy w zależności od prędkości jaką mogą osiągać jednostki. Ważne jest jeszcze odpowiednie korzystanie z komputerów pokładowych, ale ten temat zostanie omówiony w dalszej części rozdziału.

Stellaris

9 maja 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-11-08
13:51

RayuCadera Junior

Fakt poradnik mocno nieaktualny. Dla nowego gracza mało przydatny...

Komentarz: RayuCadera
2023-01-29
19:15

Hagetaka Generał

Hagetaka

Należałoby aktualizować te poradniki.

Komentarz: Hagetaka
2021-12-25
20:39

markus181818 Junior

Co znaczy truck ?

Komentarz: markus181818
2021-11-21
20:32

markus181818 Junior

Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak wypowiedzieć wojnę suwerenowi ?

Komentarz: markus181818
2021-11-22
08:59

elathir Legend

elathir

Normalnie z ekranu dyplomacji. Tylko muszą być spełnione dwa warunki. Nie może żaden z was być w trakcie innej wojny oraz nie możecie mieć truca.

Komentarz: elathir
2021-01-02
13:30

silacz Junior

Robię umowę migracyjną i nic się nie zmienia!!! Pomoże ktoś?

Komentarz: silacz
2018-06-05
15:14

Ragn'or Senator

Ragn'or

Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.

Komentarz: Ragn'or
2018-06-05
13:22

gro_oby Senator

Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?

Komentarz: gro_oby
2018-06-05
12:48

kRz222 Legionista

-1

Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.

Komentarz: kRz222
2018-01-11
23:14

majama Chorąży

Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.

Komentarz: majama
2018-01-08
23:15

majama Chorąży

Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?

Komentarz: majama
2018-06-05
14:59

Ragn'or Senator

Ragn'or

Trzeba było użyć indoktrynacji (placówka obserwacyjna) w odpowiednim momencie, zamiast normalnych badań, to byś ich przejął i nie byłoby problemu.

Komentarz: Ragn'or
2016-12-14
07:55

zanonimizowany888702 Centurion

wytłumaczy ktoś jak działają "wpływy" ?

Komentarz: zanonimizowany888702
2016-09-19
22:48

deringeR Junior

"Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów."

nie prawda nie jest większy
usuwanie nie ma sensu

Komentarz: deringeR
2016-05-22
14:18

Bezi2598 Legend

Bezi2598

KRollMasta
Dałeś masę dobrych informacji na temat gry tylko jest jeden problem. Gry Paradoxu szybko się zmieniają. Za miesiąć znerfią torpedy, niewolnictwo, a poradnik pozostanie bez zmian, bo GOL nie aktualizuje poradników. Wystarczy zobaczyć na inne tego typu gry i GOLowe poradniki, jedyne co można z nich wyciągnąć to jakieś ogólne tipy, a wszystko związane z balansem zawsze jest już nieaktualne.

Komentarz: Bezi2598
2016-05-22
16:04

KRollMasta Chorąży

KRollMasta

Niby tak (np. torpedy i niewolnictwo).
Ale same ogólne tipy (manualne robienie statków etc) jak najbardziej są ok.
Poza tym jestem pewny, że w co najmniej 30% odwiedzający ten poradnik mają grę zdobytą z zatoki piratów - więc nie muszą martwić się o autoupdate ;)

Komentarz: KRollMasta
2016-05-22
05:00

KORTEZO Junior

I znowu kłopot, sektor oddaje tylko 75% surowców 25% gdzieś przepada, o co tu chodzi, da sie aby oddawał 100% bo więcej nie mogę ustawić

Komentarz: KORTEZO
2016-05-22
14:13

vargvinter Junior

1
vargvinter

Wydaje mi się, że sektor musi się też z czegoś utrzymywać.

Komentarz: vargvinter
2016-05-22
16:02

KRollMasta Chorąży

KRollMasta

Pamiętaj, że istotnym czynnikiem produkcji na planetach jest zadowolenie. Przy mojej aktualnej flocie 120k, przy założeniach, że mam +200 energii, to w jednej chwili może stać się tak, że na 2 planetach spadnie zadowolenie, plus czasem dochodzi do tego migracja i nagle mam -180 ;)
Na szczęście reagując odpowiednio szybko, szybko się pozbywasz problemu.

Komentarz: KRollMasta
2016-05-22
04:45

KORTEZO Junior

😃

Dzięki za odpowiedz, ale z tymi technologiami to jakiś błąd bo przykładowo u mnie nie było tych technologi do planet i nie ma a silnik drugiego stopnia mam w roku 2332 dopiero, i nie mogłem się doczekać kiedy będzie.

Komentarz: KORTEZO

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl