Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)
Aktualizacja:
Pierwszy etap pomiaru mamy za sobą. Dane z Stadimeteru zostały przesłane do Kalkulatora Torpedowego (KT). Praktycznie wszystkie czynności na etapie poznawania tej funkcji wykonaliśmy w czasie zatrzymania czasu. Jest to bardzo istotne, gdyż w czasie dynamicznej akcji bojowej bardzo potrzebna będzie wprawa w posługiwaniu się to umiejętnością. Niemniej ważną sprawą jest dokładność pomiaru dokonywanego Stadimeterem , szczególnie w trakcie drugiego pomiaru, do którego teraz przechodzimy. Brak precyzji zemści się natychmiast w postaci fałszywego wyniku odczytu, co z kolei przeniesie się na ostateczny wynik wyliczeń prędkości.
![]() W oknie Range (Zasięg/Odległość) pojawia się wartość pierwszego pomiaru, a czas jest odliczany przez stoper. | ![]() O ile tylko okoliczności na to pozwalają, dla uproszczenia proponuję przyjąć stały parametr okresu pomiarowego - ja przyjąłem pomiar 60-cio sekundowy, co czyni łatwiejszymi dalsze obliczenia.
|
![]() Minął przyjęty okres pomiarowy - stoper zatrzymany.
| ![]() Zatrzymujemy bieg czasu klawiszem (-) w Panelu Sterowania Grą, lub klawiszem Num(-). |
![]() Powtarzamy pomiar odległości przy wykorzystaniu Stadimeteru. Klikamy zakładkę Odległość (oznaczona ikonką fragmentu podziałki). | ![]() Otwieramy zakładką Stadimeter dostęp do niego i ... |
![]() ... podobnie do poprzedniego pomiaru zdublowany obraz okrętu wojennego umieszczamy go jego linią wodną na szczycie najwyższego masztu obrazu nieruchomego.
| ![]() Uruchamiamy bieg czasu klawiszem (-) w Panelu Sterowania Grą, lub klawiszem Num(-).
|
![]() Równo z uruchomieniem biegu czasu uzyskany wynik pomiaru przesyłamy do Kalkulatora Torpedowego (KT) klikając w zakładkę Prześlij prędkość do KT. | ![]() W oknie Range (Zasięg/Odległość) Urządzenia Utrzymania Pozycji (PK) pojawia się najnowszy wynik pomiaru. Po raz kolejny zatrzymujemy czas w Panelu Sterowania Gry. |
Czas biegnącej rozgrywki został zatrzymany. Czas na wyliczenie prędkości wrogiego okrętu podwodnego. Jak to zrobić? Bardzo prosto, w szkolny niemal sposób. Od pierwszego wyniku pomiaru odległości 1449 metrów (wybrałem metryczny układ miar) odejmujemy wynik drugiego pomiaru odległości 1267 metrów. Otrzymany wynik to 182 metry pokonane przez okręt wojenny w ciągu 60 sekund, co daje nam prędkość w przybliżeniu 10,9 km/h. Przeliczamy uzyskany wynik na prędkość wyrażaną w węzłach i w ten sposób ustalamy, że wrogi krążownik porusza się z szybkością 6 węzłów.
Podpowiedź dla leniwców pospolitych
Uniknąć można przeliczania km/h na węzły odwiedzając stronę internetową opatrzoną adresem: http://www.convertworld.com/pl/predkosc/Kilometry+na+godzin%C4%99.html - tu dokonacie przeliczeń bez zbędnego stresu i zdenerwowania.
![]() Wskazujemy kursorem zakładkę Prędkość i klikamy LPM. | ![]() Przytrzymujemy LPM i obracamy tarczę wskaźnika prędkości w lewo ustawiając wyliczoną prędkość 6 węzłów na wysokości znacznika.
|
![]() Zaznaczoną prędkość przesyłamy do Kalkulatora Torpedowego (KT) klikając LPM w czerwoną zakładkę Narzędzia Danych Ataku - Prześlij prędkość do KT | ![]() Prędkość po przekazaniu do KT ukazuje się w odpowiednim oknie Speed - Urządzenia Utrzymania Pozycji (PK). |
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Akademia Broni Podwodnej
- Silent Hunter 4: Navigation Training (1)
- Silent Hunter 4: Navigation Training (2)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (1)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (1)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (2)
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JOY Generał
Szkoda że gierka ma tak gigantyczne wymagania :( bez 2 GB RAM to lepiej nie podchodzić a i procek trza by miec na poziomie 3 GHz (żadne semprony czy celki) koszmar. No i przy wychodzeniu z portu lepiej takiej operacji nie dawać w ręce kompowi bo nas wlepi zaraz na brzeg :C
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














