Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Gameplay Settings (Ustawienia rozgrywki)

Ten ekran już znamy ... - Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Ten ekran już znamy ...
Gameplay Settings jasno określają warunki samej gry - Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Gameplay Settings jasno określają warunki samej gry.

Ekran ustawień gry oferuje szerokie możliwości wyznaczenia warunków rozgrywki. - Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Ekran ustawień gry oferuje szerokie możliwości wyznaczenia warunków rozgrywki.
Ustawienia rozgrywki dla Asów podwodnej wojny, czyli 100% realizmu - Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Ustawienia rozgrywki dla "Asów" podwodnej wojny, czyli 100% realizmu. Tylko dla rekinów - żarłaczy!

Ustawienia gry (Gameplay Settings) jasno określają warunki rozgrywki punktując poziom jej realizmu. Jest to czynnik bardzo ważny z kilku powodów. Poniżej dokładne objaśnienie parametrów rozgrywki (szczególnie ważne dla posiadaczy gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" w wersji angielskiej)

Ustawienia parametrów gry. - Gameplay Settings | Pierwsze kroki w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Ustawienia parametrów gry.

W oknie widocznym obok napisu "Gameplay Settings" jest możliwość automatycznego ustawienia poziomu rozgrywki na pułapie racjonalnym do umiejętności aktualnie posiadanych przez Gracza, czyli Low (niski), Medium (średni), High (wysoki), Realistic (pełny realizm) i Custom (ustawienia indywidualne, zwyczajowe). Ostatnia opcja pozwala na dokonanie ustawień przebiegu rozgrywki zgodnie z własnymi preferencjami i umiejętnościami. Sugeruję, aby na pierwszym etapie poznawania tego symulatora wyznaczyć sobie poziom rozgrywki dość niski z kilkoma bardziej zaawansowanymi możliwościami (przykładowo: konieczność wymiany powietrza w czasie patrolu na pokładzie okrętu). Wybrany zbyt wysoki stopień realizmu przez początkującego Gracza spowoduje, że na własne życzenie znajdzie się On w środku piekła z niewielkimi szansami na przeżycie, a dodatkowo z uwagi na niskie umiejętności nie będzie w stanie samodzielnie przeprowadzić ataku torpedowego, sensownie zarządzać paliwem i torpedami, że nie wspomnę o rzeczach tak banalnych jak powyżej wspomniane wietrzenie okrętu z nagromadzonego w czasie pobytu w zanurzeniu CO2. Stosunkowo "przyjazne", czyli niskie parametry realizmu pozwolą bez zbędnych stresów poznać wszystkie możliwości oferowane przez omawiany symulator.

Ustawiany parametr symulacji w języku angielskim

Ustawiany parametr symulacji w języku polskim

Znaczenie i punkty realizmu procentowo

Limited Batteries

Limit pojemności akumulatorów (baterii)

Pojemność akumulatorów zasilających silniki elektryczne okrętu jest ograniczona, co skraca czas marszu w zanurzeniu i wymusza konieczność ładowania - 7 % realizmu.

Limited compressed air

Limit sprężonego powietrza

Wynurzenie okrętu następować będzie w wyniku wypychania wody z zbiorników balastowych sprężonym powietrzem. Zużycie przedwczesne posiadanych zapasów uniemożliwi wynurzenie - 2 % realizmu.

Limited O2

Limit zawartość O2

W czasie marszu okrętu w zanurzeniu członkowie załogi oddychając zużywają tlen zawarty w powietrzu. Malejąca ilość tlenu w powietrzu i zastępowanie go przez CO2 % wpływa na 6 % efektywność poczynań załogi, a brak może doprowadzić do śmierci. Usuwanie nagromadzonego CO2 następuje w wyniku wietrzenia okrętu w wynurzeniu - 8 % realizmu.

Limited fuel

Limit ilości paliwa w zbiornikach okrętu

Określona ilość paliwa w zbiornikach wymusza konieczność racjonalnego nim zarządzania. W okolicach zużycia połowy zapasów czas najwyższy pomyśleć o powrocie do macierzystej bazy. Inaczej trzeba będzie pchać okręt do portu z całą załogą. Żartowałem. - 8 % realizmu.

Realistic repair time

Realistyczny czas dokonywanych napraw i remontów

Czas dokonywanych remontów i napraw okrętu podwodnego będzie zbliżony do realnego i znacząco się wydłuży - koniec z kilkusekundowymi naprawami. - 8 % realizmu.

Manual targeting system

Ręczny system namierzania

Ręczny system namierzania celu z pełnym wykorzystaniem Kalkulatora Torpedowego (TDC) i samodzielnym opracowaniem rozwiązania ogniowego. - 15 % realizmu

No map contact update

Brak aktualizacji mapy

Nie będą wizualizowane na mapie kontakty wykryte przy użyciu hydrofonu, natomiast otrzymywać będziemy meldunki radiowe o kontakcie - 12 % realizmu.

Realistic sensors

Realistyczna praca detektorów

Efektywność radaru i hydrofonu zostaje dopasowana do wartości realnych, czyli ulega zmniejszeniu - 6 % realizmu.

Dud torpedoes

Niewypały torped

Zgodnie z prawdą historyczną torpedy stosowane przez amerykańskiej okręty podwodne w pierwszym okresie kampanii na Pacyfiku cechowała spora zawodność. Usterkowość stopniowo była eliminowana, lecz nie udało się wyeliminować jej do końca - 7 % realizmu.

Realistic reload

Realistyczny czas ładowania torped

Czas ładowania torped do wyrzutni torpedowych ulega wydłużeniu zgodnie ze stanem faktycznym - 6 % realizmu.

No event camera

Brak widoku sytuacyjnego

Włączenie tej opcji likwiduje możliwość korzystania z widoku sytuacyjnego - 6 % realizmu.

No external view

Brak widoku zewnętrznego

Włączenie tej opcji likwiduje możliwość dostępu do widoku zewnętrznego - 8 % realizmu

No stabilize view

Brak stabilizacji widoku

Włączenie tej opcji spowoduje, że ruch okrętu, działanie fali na niego, oraz czynniki atmosferyczne znacząco utrudniać będą możliwość precyzyjnego celowania, czy obliczania odległości przy użyciu peryskopu - 7 % realizmu.

Measurement units

Jednostka miary

Wybór jednostki miary odległości

Metric / Imperial

Metryczny / Anglosaski (brytyjski)

Odległości w zależności od wyboru mierzone są w metrach, kilometrach, stopach, yardach, milach morskich

Display submarine's owner

Pokaż właściciela okrętu podwodnego

Opcja przewidziana w trybie multiplayer

Display torpedo's owner

Pokaż właściciela torpedy

Opcja przewidziana w trybie multipalyer

Uwaga:

Tabelę powyżej wypełniłem opisami z "natury". Ciekawa sprawa się pojawiła w trakcie tej pracy, gdyż ilość punktów procentowych nijak nie zamyka się w ilości pełnych 100 %. Mało tego. W instrukcji są wyszczególnione, jako element wpływający na poziom realizmu:

Realistic vulnerability

Realistyczna wytrzymałość kadłuba okrętu podwodnego - 5 % realizmu

Realistic ship sinking time

Realistyczny czas zatonięcia jednostek zaatakowanych - 2 % realizmu

No noise meter

Brak wskaźnika wykrycia okrętu - 2 % realizmu

No Weapon Officer Assistance

Brak asysty i pomocy Oficera Uzbrojenia - 6 % realizmu

 

Ciekawostka polega na tym, że nie ma dostępu do tych parametrów wyszczególnionych na ekranie, wobec czego odpada kwestia ich włączenia, lub wyłączenia, ale przyporządkowano do nich punkty realizmu. Proponuję za dobrą monetę przyjąć to, co jest widoczne na ekranie monitora i planować stopień trudności w oparciu o dostępne możliwości. Podobnych błędów jest jeszcze kilka niestety, jak chociażby niewidzialne i niedostępne opcje: "Brak wskaźnika wykrywalności" i "Brak pomocy oficera uzbrojenia", które wymienione są w instrukcji gry. Szkoda.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2013-09-06
22:08

Barry09 Junior

JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.

Komentarz: Barry09
2008-04-08
22:38

zanonimizowany458855 Chorąży

Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.

>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!

Komentarz: zanonimizowany458855
2008-01-31
11:34

ezheal Legionista

O ja pierdziu!

To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P

To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)

Komentarz: ezheal
2008-01-26
16:45

zanonimizowany469706 Legionista

👍

Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D

Komentarz: zanonimizowany469706
2007-06-10
12:15

Robi27 Legend

👍

sam poradnik - świetna robota

Komentarz: Robi27

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl