Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
Aktualizacja:
VII. Narzędzia kreślarskie niezbędne do pracy z mapą. Z lewej strony widzimy kolejno ołówek do sporządzania notatek na mapie w postaci znaczników, linijkę, cyrkiel, kątomierze, kompasy i gumkę. Dzięki tym przedmiotom możliwe jest wytyczenie własnego kursu, kursu przeciwnika, czy też obliczenie kursu przechwycenia.

Procedura wyznaczania kursu przy pomocy Panelu Rozkazów.
Po zaznajomieniu się z mapą, jej właściwościami i zasadami wykorzystania przechodzimy do wykonania zadania opisanego w zakładce Cele Misji (Mission Objectives). W tym celu uruchamiamy w Panelu Rozkazów przycisk trzeci od lewej Wyznacz Kurs (Plot Course) i kursor zamienia się w symbol ekierki połączony elastyczną linią z okrętem Gracza. Klikając LPM wyznaczamy kolejne waypoint'y kursu, a całą operację kończymy na symbolu strefy w kształcie pomarańczowej pięcioramiennej gwiazdy. Kliknięcie PPM kończy operację wyznaczania kursu. W tym momencie domyślnie uruchomione zostaną silniki diesla i Telegraf Maszynowy zostanie ustawiony w pozycji "szybkość standardowa". W tym momencie zacznie podświetlać się element Panelu Sterowania Grą - Dziennik Kapitana (Captain's Log). Otwieramy go z w zakładce klikając LPM na ikonce, lub korzystając z klawisza M.

Na początek otrzymujemy zalecenia dotyczące przebiegu misji treningowej i wykonania jej poszczególnych elementów. W tym miejscu pozwolę sobie zamieścić pewną sugestię. Z uwagi na fakt, że misja ta jest nieograniczona czasowo proponuję wytyczyć trasę rejsu nieco dalszą z uwzględnieniem wyjścia w sektor o możliwie największej głębokości. Teraz możemy zająć się celami misji. Podstawowymi narzędziami będą znajdujące się w prawej dolnej części ekranu tarcze od lewej: Telegrafu Maszynowego, Kompasu i Głębokościomierza. Wcześniej opisałem ich działanie, przypomnę tylko, że wskazanie żądanych parametrów spowoduje natychmiastowe wykonanie rozkazów. Warto pamiętać także i o tym, jakie jednostki miary przyjęliśmy przystępując do gry - metryczne, czy też anglosaskie.
![]() Zaznajomienie z możliwościami peryskopu w trybie "bardziej przyjaznym" dla Gracza.
| ![]() Informacja dotycząca głębokości pod kilem okręty podwodnego należy do jednych z najbardziej istotnych w nawigacji i dowodzeniu okrętem podwodnym.
|
Wracamy do misji. Marsz w wynurzeniu ze zmiennymi prędkościami, zanurzenie połączone z korzystaniem z peryskopów nawigacyjnego i bojowego. Proponuję częste korzystanie z informacji o głębokości pod kilem okrętu podwodnego i maksymalne na ile to możliwe opanowanie trybów zanurzenia alarmowego kontynuowanego do głębokości maksymalnego dopuszczalnego zanurzenia. W trakcie tej operacji starajcie się zmieniać kurs, co w przyszłości będzie bardzo przydatne dla zmylenia pogoni. Zwrócić należy uwagę, że zanurzenie alarmowe odbywa się przy maksymalnej szybkości. Niestety pracujące silniki elektryczne pod pełnym obciążeniem wytwarzają wiele hałasu, co znakomicie ułatwia pracę jednostkom tropiącym, wobec czego należy wypracować następującą procedurę:
1. Wydanie komendy "Alarm Bojowy", a zaraz po niej kolejnej "Zanurzenie alarmowe"
2. Peryskopy równocześnie z wydanymi komendami zostają opuszczone.
3. Po osiągnięciu głębokości około 80 stóp zarządzamy "Ciszę na okręcie", zmniejszamy prędkość do "1/3" i wykonujemy kolejny zwrot cały czas kontynuując schodzenie do głębokości około 160 stóp.
4. Komenda "Maszyny stop" wieńczy dzieło. Jesteśmy bezpieczni, ale czujni cały czas odbierając meldunki o kontaktach z nasłuchu.
Znajdując się na tej głębokości możemy poćwiczyć pływanie na zmiennych głębokościach, oraz manewr "Wynurzenie alarmowe". Niejako przy okazji prześledźcie tempo wyczerpywania się akumulatorów napędzających silniki elektryczne. Cały czas ćwicząc udajemy się do wskazanego w rozkazie sektora i po jego osiągnięciu misja zostaje automatycznie zakończona. Na koniec dla porządku wspomnę, że klawisz S służy do zanurzenia okrętu, a klawisz P do wyjścia na głębokość peryskopową.
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Submarine School
- Akademia Broni Podwodnej | Submarine School w Silent Hunter 4
- Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Artillery Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Artillery Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2) | Submarine School
- Conwoy attack (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Conwoy attack (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Submarine School
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.