Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Navigation Training (Szkolenie w zakresie nawigacji)

Pierwszą z misji treningowych jest rejs opatrzony programem szkoleniowym z zakresu Nawigacji. Zaczynamy na pokładzie wynurzonego okrętu podwodnego, przy zatrzymanych silnikach stojącego w dryfie nieopodal oceanicznej wyspy. Udajemy się na pomost bojowy kiosku. Przez lornetkę widzimy przepływające statki.

Ekran wyboru misji treningowych w Akademii Broni Podwodnej. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Ekran wyboru misji treningowych w Akademii Broni Podwodnej.
Dziennik Kapitana - Captains Log. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Dziennik Kapitana - Captain's Log.

Otwieramy Dziennik Kapitana (Captain's Log). W zakładce pierwszej Cele Misji (Mission Objectives) zapoznajemy się z aktualnymi rozkazami. Zgodnie z nimi mamy osiągnąć okrętem podwodnym oznaczoną na mapie strefę. W zakładce z wiadomościami przychodzącymi i wychodzącymi na razie pusto, podobnie jak w dzienniku okrętowym, więc korzystając z chwili swobody zapoznamy się z ... mapą.

Mapa Nawigacyjna - widok ogólny. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Mapa Nawigacyjna - widok ogólny.

I. Mapa nawigacyjna wraz z przedstawionymi na niej informacjami jest jednym z najważniejszych dokumentów na pokładzie każdej jednostki pływającej, a w wypadku okrętu podwodnego jest dokumentem podstawowym. Zawiera informacje na temat obiektów geograficznych znajdujących się na obszarze opisanym przez Mapę nawigacyjną, a w szczególności: wysp, cieśnin, przesmyków, zatok, kanałów, półwyspów i przylądków. Ponadto opisane jest położenie latarń morskich, wielkości maksymalnych głębokości, oraz izobaty, czyli liniami oznaczone głębokości. Dodatkowo na mapie oznaczono położenie portów i baz morskich dzieląc je na cztery grupy:

1. Porty przeciwnika - tu mile widziane narobienie szkód w rozmiarach znacznych

2. Porty macierzyste i sprzymierzone - miejsce gdzie można dokonać niemal wszystkich czynności związanych z eksploatacja okrętu podwodnego (z wyjątkiem rekrutacji załogi)

3. Porty neutralne - miejsce, gdzie można uzupełnić zapasy paliwa, lecz nie wolno podejmować akcji bojowych.

4. Bazy morskie i bazy okrętów podwodnych - wszystko dla Kapitana i dzielnej Załogi!

Fragment mapy z ilustracją możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi kreślarskich przy Nawigacji. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Fragment mapy z ilustracją możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi kreślarskich przy Nawigacji.

II. Oprócz powyżej wymienionych informacji na mapie znajdziemy wiedzę na temat znajdujących się w pobliżu jednostek pływających oznaczonych następująco:

1. okręt wojenny - diament

2. okręt podwodny - kółko

3. statek handlowy - kwadrat

4. samolot - trójkąt

III. Kolor oznaczenia symbolu charakteryzuje jego przynależność. Poniżej znaczenie kolorów:

1. kolor czerwony - nieprzyjaciel, wróg

2. kolor niebieski - sojusznik, sprzymierzony

3. kolor zielony - jednostka neutralna

4. kolor szary - przynależność jednostki nieznana

5. kolor czarny - Gracz

 

IV. Kurs jednostki jest przedstawiony w postaci linii, której kierunek jest przeciwny do aktualnego kursu jednostki

 

V. Oznaczenie wielkości.

1. mały symbol oznacza jednostkę występującą pojedynczo

2. duży symbol oznacza konwój.

 

VI. Każdy cel dodatkowo określony jest informacjami dotyczącymi: przybliżonego kursu i szybkości, oraz czasu ostatniego kontaktu.

 

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2013-09-06
22:08

Barry09 Junior

JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.

Komentarz: Barry09
2008-04-08
22:38

zanonimizowany458855 Chorąży

Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.

>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!

Komentarz: zanonimizowany458855
2008-01-31
11:34

ezheal Legionista

O ja pierdziu!

To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P

To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)

Komentarz: ezheal
2008-01-26
16:45

zanonimizowany469706 Legionista

👍

Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D

Komentarz: zanonimizowany469706
2007-06-10
12:15

Robi27 Legend

👍

sam poradnik - świetna robota

Komentarz: Robi27

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl