Silent Hunter 4: Tryb Kariery

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Tryby rozgrywki dla pojedynczego Gracza

Pora na omówienie trybów rozgrywki dostępnych dla pojedynczego Gracza. Pierwszym i najbardziej złożonym z trybów gry jest kampania dynamiczna określona mianem Kariery. Autorzy "Silent Huntera 4: Wolves of the Pacific" urozmaicili przebieg kampanii pewną zależnością. Otóż jej bieg, a co za tym idzie długość zależy bezpośrednio od wyników uzyskiwanych w trakcie misji. Ilość i wyniki uzyskane w poszczególnych misjach przekładają się bezpośrednio na punkty Sławy (Renown), nie wiedzieć, czemu w grze zwanych Reputacją. Do kwestii związanych z owymi punktami i postępem morskiej Kariery niebawem powrócę. Przechodzimy do szczegółów rozgrywki.

I. Tryb Kariery.

Podstawowy ekran trybu Kariery został wyposażony w zakładki, w których ustawiamy parametry wyjściowe właściwe dla Kampanii, w której chcemy wziąć udział. W zakładce Kapitan "powołujemy do życia" naszego bohatera wpisując jego imię i nazwisko. W zakładce drugiej Kampania dokonujemy wyboru roku rozpoczęcia działań wojennych zaznaczając jedną z dostępnych dat - 1941, 1942, 1943 i 1944. Zakładka trzecia - Baza określa punkt startowy do Kampanii. W kolejnej zakładce Okręt Podwodny określamy klasę okrętu, na pokładzie, którego rozpoczniemy służbę. Zakładka Poziom trudności posłuży nam do określenia warunków, w jakich zmierzymy się z wrogiem. Ostatnia z zakładek dotyczy punktów Reputacji (Sławy - upieram się przy tym określeniu). Dostępna ich ilość w zakresie 1000, 2000 i 5000 decydować będzie, jakich "zakupów" (mustrowanie członków załogi, dodatkowe wyposażenie okrętu) dokonać będziemy mogli na starcie do Kampanii. Z układu ekranu i oferowanych przez ustawieniach widać wyraźnie, jakie możliwości i potencjał drzemią w tym trybie rozgrywki. Dodać należy, że znacząca część ustawień początkowych jest generowana losowo, wobec czego można spodziewać się różnego typu niespodzianek, o których nie wspomnę, aby nie psuć frajdy.

Ekran główny trybu Kariery - zakładka Kapitan - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Ekran główny trybu Kariery - zakładka Kapitan.

Zakładka Kampania - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zakładka Kampania.

Zakładka Baza - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zakładka Baza.

Zakładka Okręt podwodny - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zakładka Okręt podwodny.

Zakładka Poziom trudności - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zakładka Poziom trudności.

Zakładka Reputacja - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zakładka Reputacja.

Poniżej wymienię teraz stany początkowe dla kolejnych Kampanii.

Kampania 1941

Baza: Pearl Harbor

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar

Baza: Flota azjatycka

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S-18, Porpoise, Salman, Sargo

Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny

Reputacja: 1000, 2000, 5000.

Kampania 1942

Baza: Pearl Harbour

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S18, S 42

Baza: Flota azjatycka

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise. Salmon, Sargo, Tambor, Gar

Baza: Brisbane

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S-18, S-42

Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny

Reputacja: 1000, 2000, 5000

Kampania 1943

Baza: Pearl Harbour

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar, Gato

Baza: Flota azjatycka

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Salmon, Sargo, Tambor, Gar

Baza: Brisbane

Okręt podwodny: dostępne okręty podwodne: S-18, S-42, Porpoise, Gar, Gato, Salmon, Sargo.

Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny

Reputacja: 1000, 2000, 5000

Kampania 1944

Baza: Pearl Harbor

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar, Gato, Balao

Baza: Flota azjatycka

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Gar, Salman, Sargo, Tambor

Baza: Brisbane

Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Gar, Gato, Salmon, Sargo, Balao

Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny

Reputacja: 1000, 2000, 5000

Misje zawarte w poszczególnych kampaniach trybu Kariery znacząco będą różnić się od siebie. Otrzymywać je będziemy każdorazowo przed rozpoczęciem zadania z ComSubPac, czyli Dowództwa Broni Podwodnej Floty Pacyfiku. Od klasycznych patroli morskich w wyznaczonym sektorze z zadaniem zatapiania wszystkiego, co do wroga należy, poprzez misje zwiadowcze, przerzut agentów na tereny okupowane przez Japonię, dostarczanie sprzętu wojennego i aprowizacji, misje ratunkowe po uczestnictwo w szeroko zakrojonych operacjach morskich. Scenariusze każdej z misji zostały wzbogacone przez Autorów gry w wątki poboczne w postaci dodatkowych, questów, które co prawda nie są niezbędne do ukończenia części zasadniczej misji, ale ich wykonanie znacząco wspomaga nasze konto punktów Sławy (Reputacji z przeproszeniem), a i nasze starania zauważone zostaną w Dowództwie Floty. Niektóre z nich zostały zaprojektowane z bardzo cienką linią oddzielającą planowane ryzyko od brawury i szaleństwa. Cóż, Świat i tak należy głównie do odważnych.

Słów kilka o Sławie (Renown, czy jak kto woli Reputacji). Jest to wskaźnik określający nasz dorobek pochodzący z odbytych misji, oraz relacje z "Dyrekcją" Floty. Wykładnikiem Twojej bojowej wartości Graczu powinien być stały przyrost ilości właśnie tych punktów na koncie. Jak tego dokonać? Solidną, okraszoną sukcesami służbą. Zatopione okręty wojenne wroga, składający się ze statków handlowych tonaż mierzony w tysiącach ton posłany na dno celnymi torpedami, spektakularne akcje przeciwko przeważających siłom wroga, akcje ratunkowe i sumienne wypełnianie przydzielonych rozkazów to droga do SŁAWY właśnie. Uzyskane punkty wykorzystać będzie można przy mustrowaniu nowych członków załogi o poszukiwanych kwalifikacjach, czy zmodernizowanych elementów wyposażenia. Ponadto w nagrodę za uzyskane wyniki zyskamy możliwość awansowania podległych członków załogi, a sami posiadając wybitne osiągnięcia w morskiej służbie także możemy otrzymać awans. Awanse występują razem z odznaczeniami i medalami, które można otrzymywać samemu, jak i wnioskować o odznaczenie nimi marynarzy z naszego okrętu podwodnego. A ci z załogantów, którzy za wzorową służbę osiągną stopień bosmana zostaną dodatkowo przeszkoleni i otrzymają dodatkową specjalizację. Wyznaczając do przeszkolenia kandydata na specjalistę warto wziąć pod uwagę jego naturalne predyspozycje.

Wybór specjalizacji i kandydata do jej zdobycia musi być decyzją przemyślaną i uwzględniającą indywidualne predyspozycje, oraz naturalne zdolności przyszłego fachowca. - Tryb Kariery | Tryby rozgrywki w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Wybór specjalizacji i kandydata do jej zdobycia musi być decyzją przemyślaną i uwzględniającą indywidualne predyspozycje, oraz naturalne zdolności przyszłego "fachowca".

To była "jasna strona mocy". Jest też "ciemna", tak jak z reguły w "realu" bywa. Skutecznie spaprać można sobie ścieżkę Kariery takimi wyczynami, że przykładowo wymienię: zatopienie własnej lub alianckiej jednostki pływającej, czy też neutralnej, zestrzelenie własnego samolotu, uszkodzenie okrętu podwodnego, doprowadzenie do śmierci, lub ciężkiego zranienia podległych członków załogi, zatopienie własnej jednostki, że o innych możliwościach nie wspomnę. A wtedy? Żegnajcie zaszczyty, a krańcowych przypadkach możliwość poznania funkcjonariuszy MP (Military Police). Takie życie ....

Wątek ten zamknę spostrzeżeniem, że rozwój Kariery i Sławy powiązane są z poziomem Realizmu. Krótko mówiąc, im wyższy stopień realizmu rozgrywki tym wyższe także punkty Sławy zdobywane za wykonane zadania i zatopione jednostki na poziomie w sposób stopniowany coraz trudniejszym. Niski poziom realizmu jest rozrywką czysto rekreacyjną, ale i znaczących profitów nie przynosi. Wnioski z tego stwierdzenia pozostawiam do wyciągnięcia Tobie - Graczu. Znakomitą część prawdy o trybie Kariery poznasz sam biorąc udział w kolejnych kampaniach morskich.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2007-06-10
12:15

Robi27 Legend

👍

sam poradnik - świetna robota

Komentarz: Robi27
2008-01-26
16:45

zanonimizowany469706 Legionista

👍

Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D

Komentarz: zanonimizowany469706
2008-01-31
11:34

ezheal Legionista

O ja pierdziu!

To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P

To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)

Komentarz: ezheal
2008-04-08
22:38

zanonimizowany458855 Chorąży

Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.

>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!

Komentarz: zanonimizowany458855
2013-09-06
22:08

Barry09 Junior

JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.

Komentarz: Barry09

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl