Silent Hunter 4: Tryb Kariery
Aktualizacja:
Tryby rozgrywki dla pojedynczego Gracza
Pora na omówienie trybów rozgrywki dostępnych dla pojedynczego Gracza. Pierwszym i najbardziej złożonym z trybów gry jest kampania dynamiczna określona mianem Kariery. Autorzy "Silent Huntera 4: Wolves of the Pacific" urozmaicili przebieg kampanii pewną zależnością. Otóż jej bieg, a co za tym idzie długość zależy bezpośrednio od wyników uzyskiwanych w trakcie misji. Ilość i wyniki uzyskane w poszczególnych misjach przekładają się bezpośrednio na punkty Sławy (Renown), nie wiedzieć, czemu w grze zwanych Reputacją. Do kwestii związanych z owymi punktami i postępem morskiej Kariery niebawem powrócę. Przechodzimy do szczegółów rozgrywki.
I. Tryb Kariery.
Podstawowy ekran trybu Kariery został wyposażony w zakładki, w których ustawiamy parametry wyjściowe właściwe dla Kampanii, w której chcemy wziąć udział. W zakładce Kapitan "powołujemy do życia" naszego bohatera wpisując jego imię i nazwisko. W zakładce drugiej Kampania dokonujemy wyboru roku rozpoczęcia działań wojennych zaznaczając jedną z dostępnych dat - 1941, 1942, 1943 i 1944. Zakładka trzecia - Baza określa punkt startowy do Kampanii. W kolejnej zakładce Okręt Podwodny określamy klasę okrętu, na pokładzie, którego rozpoczniemy służbę. Zakładka Poziom trudności posłuży nam do określenia warunków, w jakich zmierzymy się z wrogiem. Ostatnia z zakładek dotyczy punktów Reputacji (Sławy - upieram się przy tym określeniu). Dostępna ich ilość w zakresie 1000, 2000 i 5000 decydować będzie, jakich "zakupów" (mustrowanie członków załogi, dodatkowe wyposażenie okrętu) dokonać będziemy mogli na starcie do Kampanii. Z układu ekranu i oferowanych przez ustawieniach widać wyraźnie, jakie możliwości i potencjał drzemią w tym trybie rozgrywki. Dodać należy, że znacząca część ustawień początkowych jest generowana losowo, wobec czego można spodziewać się różnego typu niespodzianek, o których nie wspomnę, aby nie psuć frajdy.
![]() Ekran główny trybu Kariery - zakładka Kapitan. | ![]() Zakładka Kampania. |
![]() Zakładka Baza. | ![]() Zakładka Okręt podwodny. |
![]() Zakładka Poziom trudności. | ![]() Zakładka Reputacja. |
Poniżej wymienię teraz stany początkowe dla kolejnych Kampanii.
Kampania 1941
Baza: Pearl Harbor
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar
Baza: Flota azjatycka
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S-18, Porpoise, Salman, Sargo
Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny
Reputacja: 1000, 2000, 5000.
Kampania 1942
Baza: Pearl Harbour
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S18, S 42
Baza: Flota azjatycka
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise. Salmon, Sargo, Tambor, Gar
Baza: Brisbane
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: S-18, S-42
Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny
Reputacja: 1000, 2000, 5000
Kampania 1943
Baza: Pearl Harbour
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar, Gato
Baza: Flota azjatycka
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Salmon, Sargo, Tambor, Gar
Baza: Brisbane
Okręt podwodny: dostępne okręty podwodne: S-18, S-42, Porpoise, Gar, Gato, Salmon, Sargo.
Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny
Reputacja: 1000, 2000, 5000
Kampania 1944
Baza: Pearl Harbor
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Tambor, Gar, Gato, Balao
Baza: Flota azjatycka
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Gar, Salman, Sargo, Tambor
Baza: Brisbane
Okręt podwodny: dostępne klasy okrętów podwodnych: Porpoise, Gar, Gato, Salmon, Sargo, Balao
Poziom trudności: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny
Reputacja: 1000, 2000, 5000
Misje zawarte w poszczególnych kampaniach trybu Kariery znacząco będą różnić się od siebie. Otrzymywać je będziemy każdorazowo przed rozpoczęciem zadania z ComSubPac, czyli Dowództwa Broni Podwodnej Floty Pacyfiku. Od klasycznych patroli morskich w wyznaczonym sektorze z zadaniem zatapiania wszystkiego, co do wroga należy, poprzez misje zwiadowcze, przerzut agentów na tereny okupowane przez Japonię, dostarczanie sprzętu wojennego i aprowizacji, misje ratunkowe po uczestnictwo w szeroko zakrojonych operacjach morskich. Scenariusze każdej z misji zostały wzbogacone przez Autorów gry w wątki poboczne w postaci dodatkowych, questów, które co prawda nie są niezbędne do ukończenia części zasadniczej misji, ale ich wykonanie znacząco wspomaga nasze konto punktów Sławy (Reputacji z przeproszeniem), a i nasze starania zauważone zostaną w Dowództwie Floty. Niektóre z nich zostały zaprojektowane z bardzo cienką linią oddzielającą planowane ryzyko od brawury i szaleństwa. Cóż, Świat i tak należy głównie do odważnych.
Słów kilka o Sławie (Renown, czy jak kto woli Reputacji). Jest to wskaźnik określający nasz dorobek pochodzący z odbytych misji, oraz relacje z "Dyrekcją" Floty. Wykładnikiem Twojej bojowej wartości Graczu powinien być stały przyrost ilości właśnie tych punktów na koncie. Jak tego dokonać? Solidną, okraszoną sukcesami służbą. Zatopione okręty wojenne wroga, składający się ze statków handlowych tonaż mierzony w tysiącach ton posłany na dno celnymi torpedami, spektakularne akcje przeciwko przeważających siłom wroga, akcje ratunkowe i sumienne wypełnianie przydzielonych rozkazów to droga do SŁAWY właśnie. Uzyskane punkty wykorzystać będzie można przy mustrowaniu nowych członków załogi o poszukiwanych kwalifikacjach, czy zmodernizowanych elementów wyposażenia. Ponadto w nagrodę za uzyskane wyniki zyskamy możliwość awansowania podległych członków załogi, a sami posiadając wybitne osiągnięcia w morskiej służbie także możemy otrzymać awans. Awanse występują razem z odznaczeniami i medalami, które można otrzymywać samemu, jak i wnioskować o odznaczenie nimi marynarzy z naszego okrętu podwodnego. A ci z załogantów, którzy za wzorową służbę osiągną stopień bosmana zostaną dodatkowo przeszkoleni i otrzymają dodatkową specjalizację. Wyznaczając do przeszkolenia kandydata na specjalistę warto wziąć pod uwagę jego naturalne predyspozycje.

To była "jasna strona mocy". Jest też "ciemna", tak jak z reguły w "realu" bywa. Skutecznie spaprać można sobie ścieżkę Kariery takimi wyczynami, że przykładowo wymienię: zatopienie własnej lub alianckiej jednostki pływającej, czy też neutralnej, zestrzelenie własnego samolotu, uszkodzenie okrętu podwodnego, doprowadzenie do śmierci, lub ciężkiego zranienia podległych członków załogi, zatopienie własnej jednostki, że o innych możliwościach nie wspomnę. A wtedy? Żegnajcie zaszczyty, a krańcowych przypadkach możliwość poznania funkcjonariuszy MP (Military Police). Takie życie ....
Wątek ten zamknę spostrzeżeniem, że rozwój Kariery i Sławy powiązane są z poziomem Realizmu. Krótko mówiąc, im wyższy stopień realizmu rozgrywki tym wyższe także punkty Sławy zdobywane za wykonane zadania i zatopione jednostki na poziomie w sposób stopniowany coraz trudniejszym. Niski poziom realizmu jest rozrywką czysto rekreacyjną, ale i znaczących profitów nie przynosi. Wnioski z tego stwierdzenia pozostawiam do wyciągnięcia Tobie - Graczu. Znakomitą część prawdy o trybie Kariery poznasz sam biorąc udział w kolejnych kampaniach morskich.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






