Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu
Aktualizacja:
Torpedo Attack (Szkolenie w zakresie użycia broni torpedowej)
Celem tej misji będzie przyswojenie umiejętności przeprowadzania ataku torpedowego. Obiektem ataku będzie krążownik japoński. Nim jednak przejdziemy do realizacji celu głównego warto wiedzieć, że "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" oferuje dwie możliwości przeprowadzenia ataku torpedowego. Prostsza w trybie swobodnym, oraz złożona, bliska realizmowi w trybie zaawansowanym. Zasadnicza różnica polega na tym, iż w trybie zaawansowanym sami obsługiwać będziemy Manualny System Namierzania z Kalkulatorem Torpedowym na czele. Ponadto, każdy atak torpedowy składa się z pięciu elementów, które omówię dokładniej w części dotyczącej zaawansowanego trybu ataku torpedowego. W tej chwili nie jest to konieczne, gdyż jako pierwszy omówimy tryb swobodny ataku w trakcie misji szkoleniowej, gdzie znakomitą część czynności związanych z przeprowadzeniem ataku wykonają za nas podlegli marynarze. Nie przeszkodzi to jednak w przedstawieniu poszczególnych mechanizmów uczestniczących w trakcie realizacji ataku torpedowego.
TRYB SWOBODNY ATAKU TORPEDOWEGO W ZANURZENIU O.P.
Misję rozpoczynamy w zanurzeniu na głębokości peryskopowej. Maszyny okrętu podwodnego są zastopowane i stoi on w dryfie. Korzystając z Panelu Rozkazów, lub klawisza skrótu F4 przenosimy się na Stanowisko Peryskopów. Podnosimy peryskop bojowy korzystając z odpowiedniej ikony w Panelu Rozkazów, lub z klawiszy Page Up / Page Down (drugi z wymienionych klawiszy służy do opuszczania peryskopu). Pierwszym widokiem, który ujrzymy jest obraz nadlatującego japońskiego wodnopłata patrolowego. Nie zaszkodzi na krótko chwilę opuścić peryskop w dół na czas jego przelotu. Po chwili delikatnie podnosimy znowu peryskop nieco tylko ponad przelewające się fale. Chcąc uzyskać pełny przegląd sytuacji taktycznej możemy obrócić peryskop o pełne 360 stopni, aż do zlokalizowania potencjalnego przeciwnika. Dokonać tego możemy korzystając z klawiszy kierunkowych lewo/prawo, lub też korzystając z myszki. Klikając LPM w polu widzenia uzyskamy możliwość ustabilizowania widoku celu w czterech osiach - lewo, prawo, góra i dół. Jeeest! W tym momencie możemy dokonać zbliżenia widoku celu korzystając w tym celu z rolki myszki, lub klikając w klawisz Tab. Rozwijamy z lewej strony zakładkę nad Panelem Rozkazów, która jest w istocie Urządzeniem Utrzymania Pozycji (PK), a z prawej strony kolejną zakładkę znajdującą się nad Panelem Wyrzutni Torped. Jest to Narzędzie Danych Ataku. Pierwszy instrument w chwili rozwinięcia znajduje się w położeniu określonym Pozycja Dozoru (Position Keeper), na co wskazuje położenie suwaka w dolnej części tego panelu. U góry panelu w oknie odczytujemy klasę okrętu, lub statku handlowego. Poniżej widoczne są dane dotyczące dystansu dzielącego cel, a nasz okręt podwodny, oraz szybkości, z jaką ten cel się przemieszcza. Po przesunięciu suwaka w dół otrzymujemy dostęp do Ustawień Torped (Torpedo Settings). W tym panelu kolejno od góry mamy możliwość ustawienia szybkość biegu torpedy, sposób jej detonacji, kąt rozpiętości biegu torpedy i głębokość zanurzenia biegu torpedy.
![]() Cele misji i wejście Panelem Rozkazów do Stanowiska Peryskopów. | ![]() Podniesienie peryskopu w górę ( z wyczuciem proszę, z wyczuciem!)
|
![]() Intruz w powietrzu - peryskop w dół.
| ![]() Cel już w polu widzenia ...
|
![]() Wykorzystanie scrollem lub klawiszem Tab możliwości zbliżenia obrazu widocznego peryskopem . | ![]() Z lewej, ponad Panelem Rozkazów oznaczony kursorem znajduje się Urządzenie Utrzymania Pozycji (PK) w ustawieniu funkcji Pozycja Dozoru. |
![]() To same urządzenie po przesunięciu suwaka w dolnej części otwiera dostęp do Ustawień Torped. | ![]() Okrągła tarcza nad Panelem Wyrzutni Torped to urządzenie Narzędzi Danych Ataku w pozycji Dystans do celu. |
![]() Narzędzie Danych Ataku w pozycji Kąt Kursowy celu. | ![]() Narzędzie Danych Ataku w pozycji Prędkość. |
Narzędzie Danych Ataku w dolnej części pierścienia posiada trzy przyciski. Pierwszy określa odległość do celu, drugi jego kąt kursowy, natomiast trzeci dotyczy prędkości w węzłach rozwijanej przez przemieszczający się okręt lub statek. W trakcie misji w trybie swobodnym opisane oba urządzenia gromadzić będą dane przekazane tam przez podległych marynarzy i następnie przesłane do Kalkulatora Torpedowego, który przeliczy je bez naszego udziału ustalając koordynaty dla przeprowadzenia skutecznego ataku. Wynik tego przeliczenia zobaczymy w postaci trójkąta pojawiającego się na przecięciu linii siatki celownika w momencie umieszczenia ich na kadłubie okrętu lub statku handlowego w dowolnym jego miejscu. Znacznik ten występuje zależnie od wartości i jakości danych w trzech kolorach. Zielony kolor trójkąta oznacza efektywność danych i szanse na skuteczność ataku w stosunku do położenia wyrzutni torped na poziomie doskonałym. Żółty kolor znacznika określa parametry na poziomie dobry/przeciętny, a Czerwony kolor znacznika oznacza pozycję uniemożliwiającą jakikolwiek skuteczny atak. Dodać należy, iż trójkąt podstawą zwrócony ku górze oznacza, że wyznaczamy bieg torpedy po powierzchni, trójkąt zwrócony podstawą ku dołowi oznacza, iż bieg torpedy odbywał się będzie w zanurzeniu. Jest to okoliczność o kluczowym znaczeniu, gdyż załoga atakowanego okrętu widząc kilwatery biegnących torped zrobi absolutnie wszystko, aby tego ataku uniknąć, poprzez zwiększenie szybkości własnego okrętu i gwałtowne zmiany kursu, oraz ostrzelanie ich artylerią pokładową w celu ich zdetonowania przed uderzeniem w cel. Warto o tym pamiętać, gdyż atak może przerodzić się w polowanie na naszą własną skórę.
![]() Książka Rozpoznania i Identyfikacji | ![]() Cel Zidentyfikowany. Japoński krążownik klasy "Mogami"
|
Wracamy do kwestii zasadniczej. Widząc cel możemy w tym momencie przetrenować posługiwanie się Książką Rozpoznania i Identyfikacji. W tym celu klikamy na odpowiedniej ikonie i po chwili otwiera się nasza Księga Mądrości, wybieramy na stronie tytułowej kraj przynależności państwowej (Japonia), po czym porównując sylwetki po cechach charakterystycznych (ilość wież artylerii pokładowej, ilość pokładów i nadbudówek, ilość masztów, kształt dzioba i rufy, oraz inne cechy) identyfikujemy naszego "pacjenta". Po chwili mamy wynik. To krążownik japoński "Mogami". Klikamy opcję "Wyślij wysokość masztu do KT (Kalkulator Torpedowy) Te same dane wraz z odległością i szybkością wrogiego okrętu wojennego zobaczymy na "rozwiniętym" Urządzenie Utrzymywania Pozycji (PK). Pozostaje już tylko czekanie na atak. Otwieramy wrota wyrzutni i zatapiamy je w celu wyrównania ciśnienia korzystając z klawisza Q (jest to rozwiązanie jest opcjonalne, można z niego skorzystać lub też niekoniecznie). Samo odpalenie torped możemy przeprowadzić na dwa różne sposoby. Pierwszy polega na manualnym prowadzeniu peryskopu i w momencie, gdy znacznik celu zmieni kolor z żółtego na zielony, a to oznacza, że komputer dokonał wyznaczenia koordynat niezbędnych do przeprowadzenia skutecznego ataku dokonujemy odpalenia torped z zatopionych wyrzutni. Sposób drugi polega na kliknięciu przycisku oznaczonego literą S na Panelu Wyrzutni Torped. Przejdziemy wtedy w tryb automatycznego śledzenia celu i w momencie, gdy kursor zmieni kolor na zielony po osiągnięciu 30% długości kadłuba okrętu odpalamy torpedy z wyrzutni nr 1, 2, 3 i 4 w odstępach nieprzekraczających 3 sekund. W tym momencie możemy śledzić czas ataku na chronometrze.
![]() Cel w zasięgu. Prowadzenie celu ręczne.
| ![]() Śledzenie automatyczne klawiszem S. Cel wyśrodkowany i "zamknięty" (Locked) |
![]() Odpalenie torped przyciskiem Pal w Panelu Wyrzutni Torpedowych. | ![]() Torpedy w wodzie!
|
![]() Kilwatery torped znaczą tor biegu torped do celu ...
| ![]() Torpeda uderzyła w cel! Druga torpeda uderzyła w cel ...
|
![]() Potężna wyrwa z burcie świadczy o tym, że torpedy trafiły niemal w to samo miejsce.
| ![]() Potężna eksplozja rozerwała wrogi okręt wojenny na wysokości śródokręcia. To już nieodwracalny koniec.
|
"Torpedo impact", lub "Torpeda uderzyła w cel" to wiadomości, na które czekasz. Na "grubego zwierza, czyli krążownik zawsze używam salwy złożonej z czterech torped, co gwarantuje sukces, ( ale nie zawsze niestety, z uwagi na stosunkowo wysoką awaryjność amerykańskich torped). Po kolejnych trafieniach przez szkła peryskopu obserwujemy efekt naszych poczynań. Tonący okręt wojenny oznacza pozytywne ukończenie misji. Zadanie wykonane!
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Akademia Broni Podwodnej
- Silent Hunter 4: Navigation Training (1)
- Silent Hunter 4: Navigation Training (2)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (1)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (1)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (2)
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




















