Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7) | Submarine School
Aktualizacja:
4A. Wybór wyrzutni torpedowych.
Nasz cel - japoński okręt wojenny leniwie płynie po wyznaczonym kursie, a jego Dowódca nie domyśla się nawet, że już zastawiono na niego sidła. Dane dotyczące parametrów ataku zostały zebrane i umieszczone w Kalkulatorze Torpedowym (KT), a my nadzorujemy bieg wypadków poprzedzających bezpośredni atak. Została do wykonania ostatnia rzecz, a mianowicie wybór wyrzutni torpedowych i wykonanie procedur odpalenia torped. Nim do tych zagadnień przejdę dwie kwestie wymagają wyjaśnienia.
![]() Elementy toru biegu torpedy po odpaleniu.
| ![]() Kąty żyroskopu dla dziobowych i rufowych wyrzutni torpedowych.
|
Kwestia pierwsza i zasadnicza. Odpalona torpeda po opuszczeniu wyrzutni porusza się po linii prostej, po czym w trakcie swojego marszu wykonuje jeden zwrot, by znaleźć się na kursie wyliczonym i wyznaczonym przez Kalkulator Torpedowy (KT). Kąt tego zwrotu zwany jest kątem żyroskopu, a jego wartość zależy od parametrów zebranych i przekazanych poprzez Narzędzie Danych Ataku do KT. Niezbędne dane do wyliczenia kąta żyroskopu to: namiar, odległość i prędkość celu, oraz kąt kursowy. Ilustracja powyżej przedstawia bieg torpedy z uwzględnionym zwrotem o kąt żyroskopu, wynikającym z położenia wzajemnego okrętu podwodnego i celu. Kwestia druga wynikająca z pierwszej. Praktyka w warunkach bojowych pokazała, że optymalnym rozwiązaniem w trakcie walki jest takie ustawienie swojego okrętu podwodnego w trakcie podejścia do celu, aby kąt żyroskopowy miał jak najmniejszą wartość, a co za tym idzie torpeda wykonywała zwrot o jak najmniejszą wartość kątową. Unikniemy dzięki temu takich niespodzianek jak niewielka zmiana kursu torpedy wynikająca chociażby ze stanu morza (wysoka fala i pływy raczej nie pomagają), kończąca się haniebnym pudłem ku radości ocalałej w ten sposób wrogiej ekipy. Wartość kąta żyroskopu może wynosić +/- 135°. Ograniczenie zwrotu w trakcie pokonywania kąta żyroskopu torpedy i jej szybkie wejście na kurs kolizyjny z celem gwarantuje sukces w przeciwieństwie "strzału za pleców" pod niewiarygodnie rozwartym kątem.
Z opisanego powyżej stanu rzeczy wynikają okoliczności determinujące wybór wyrzutni torpedowej, z której powinno nastąpić odpalenie torped. Do wyboru mamy wyrzutnie dziobowe i rufowe, tak, więc już w trakcie podejścia warto podjąć decyzję o kierunku ataku, oraz rozważyć ewentualną zmianę położenia okrętu podwodnego, aby nie tracąc czasu koniecznego do załadunku nowej torpedy kontynuować atak przy użyciu dostępnych innych wyrzutni. Już w trakcie podejścia na kierunek ataku należy podjąć decyzję, co do typu torped, które użyjemy przeciwko wrogiemu statkowi lub okrętowi wojennemu. Podejmowanie takich decyzji "za pięć dwunasta" mija się z celem, gdyż załadunek jest czynnością czasochłonną. Błędnie podjęta decyzja w tej materii może zakończyć się fatalnie, gdyż znajdując się na pozycji do ataku nie oddamy strzału, ponieważ akurat w tym czasie marynarze będą zajęci zamianą torped i stan wyrzutni torpedowych wykluczał będzie możliwość ich użycia. Wyrzutnie wybrane i .... I teraz czas na moją sugestię związaną z użytkowaniem wyrzutni torpedowych. Otóż, po wybraniu wyrzutni torpedowych potrzebny jest czas na otwarcie ich wrót, aby zalać je wodą i wyrównać ciśnienia. O ile w grę wchodzi odpalenie pojedynczej torpedy to sprawa przedstawia się prosto. Klawiszem Q otwieramy wrota wyrzutni i po wszystkim.
![]() Wrota wyrzutni torped nr 1 zostały otwarte, wyrzutnia została zatopione.
| ![]() Torpeda w wodzie!
|
![]() Wrota wyrzutni torped nr 2 zostały otwarte, wyrzutnia została zatopiona.
| ![]() Torpeda z wyrzutni torpedowej nr 2 - odpalona!
|
![]() Każdorazowo należy wskazać właściwą wyrzutnię torpedową przeznaczoną do zatopienia przez odpaleniem torpedy.
| ![]() Wskazana została wyrzutnia rufowa do zatopienia. Naciskamy klawisz Q i ... |
![]() Wrota rufowej wyrzutni torped zostały otwarte i została ona zatopiona.
| ![]() Odpalenie torpedy z wskazanej wyrzutni kończy procedury ataku.
|
Nieco inaczej sprawy mają się przy odpaleniu kilku torped w salwie. Otóż przed przeprowadzeniem ataku należy zatopić wszystkie wyrzutnie torped, które naszym zdaniem w tym ataku będą uczestniczyły, aby nie marnować czasu oczekiwaniem na możliwość oddania strzału. Jak to zrobić? Każdorazowo należy wskazać właściwą wyrzutnię torped i następnie ją zatopić klawiszem Q. Wyrzutnie torped zalane i znowu pojawia się wątpliwość. Ile torped przeznaczyć na atakowany cel? Zrozumiałym jest, że ta kwestia zależy od kilku czynników. Wielkości atakowanego celu, grubości blach poszycia kadłuba wraz z dodatkowo montowanym opancerzeniem i jego budowy - kadłub podzielony w części poniżej linii wodnej na sektory zabezpieczone grodziami wodoszczelnymi, no i ewentualnym trafieniem w rejon szczególnie wrażliwy (składy amunicji, maszynownia). Mając na uwadze regulamin ComSubPac, czyli Dowództwa Broni Podwodnej Rejonu Pacyfiku zastosuj się Graczu do jego wytycznych według poniżej widocznej tabeli dotyczącej parametrów ataku torpedowego na wybrane cele.
Cel | Trafienia torpedami | Wymagana liczba torped do zatopienia celu. 50% trafień przy rozpiętości | Zalecana liczba torped przy rozpiętości ataku |
Pancernik | 7 | 14 | 10 |
Lotniskowiec | 5 | 10 | 10 |
Lotniskowiec eskorty | 3 | 6 | 6 |
Ciężki krążownik | 3 | 6 | 6 |
Lekki krążownik, statek handlowy, baza samolotów | 2 | 4 | 3 do 4 |
Niszczyciel | 1 | 2 | 3 |
Okręt Podwodny | 1 | 2 | 3 |
5A. Atak.
Zrealizowane zostały wszystkie elementy ataku torpedowego. Podejście pod cel w sposób niezauważony dla przeciwnika wykonane. Dane zebrane i przekazane do Kalkulatora Torpedowego, wyrzutnie torpedowe zatopione, obsługa ich czeka na komendę odpalenia torped. O czy pamiętać należy na chwil kilka przed atakiem? Małe przypomnienie:
- podejdź jak najbliżej celu (najlepiej poniżej 1000 yardów), jednocześnie pamiętając, że torpedy muszą mieć czas na uzbrojenie, wobec czego strzał z 200 yardów nikłe ma szanse powodzenia.
- w trakcie podejścia postaraj się zając jak najbardziej dla siebie korzystną pozycję, aby kąt kursowy wartością swoją był najbardziej zbliżony do 90°.
- przygotuj właściwy typ torped i o ile taka możliwość istnieje zaprogramuj je na maksymalnie szybki bieg, co zwiększ szanse trafienia, a atakowanemu redukuje możliwości uniku do zera.
- pamiętaj o zatopieniu wyrzutni torpedowych przed rozpoczęciem ataku.
- oddając salwę pamiętaj o interwale czasowym pomiędzy kolejnymi odpaleniami torped, aby salwa torped podążyła tam, gdzie zaplanowałeś.
To wszystko, co powinieneś wiedzieć przystępując do ataku torpedowego w trybie zaawansowanym. Mam nadzieję, że niczego istotnego nie przeoczyłem. Nadszedł czas na sprawdzenie tej wiedzy w warunkach pola walki.
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Submarine School
- Akademia Broni Podwodnej | Submarine School w Silent Hunter 4
- Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Artillery Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Artillery Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu | Submarine School w Silent Hunter 4
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School
- Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2) | Submarine School
- Conwoy attack (1) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Conwoy attack (2) | Submarine School w Silent Hunter 4
- Submarine School
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.