Silent Hunter 4: Interfejs gry
Aktualizacja:
Interfejs gry, czyli jak to wszystko działa
Elementem budzących stan przerażenia u potencjalnych użytkowników wszelkich symulatorów jest obsługujący je interfejs gry. Niesłusznie. Dawno już skończył się czas "zamotanych" programów, które traktowały użytkownika niczym wroga. Interfejs gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" jest przyjazny wobec użytkownika. Poznasz go Graczu krok po kroku. Zaczynamy!

Oto powyżej w całej okazałości interfejs symulatora okrętu podwodnego "Sileni Hunter 4: Wolves of the Pacific" - ekran podstawowy. Na pierwszy rzut oka widać, że składa się on z kilku sekcji, które odpowiadają za obsługę poszczególnych elementów okrętu. U samej góry ilustracji widoczne jest okno "Panelu Komunikacji", w którym przeczytamy treść meldunków nadchodzących drogą radiową z zewnątrz (w czasie marszu w wynurzeniu), meldunki dotyczące sytuacji na powierzchni (nasłuch), oraz raporty dotyczące aktualnej sytuacji w poszczególnych przedziałach bojowych, które w grze zostały nazwane stanowiskami. Okno "Panelu Komunikacji" posiada suwak, którym możemy ustawić zależnie od własnych preferencji kolor jego tła od czerni do przezroczystości, oraz dwa małe okienka. Jedno z nich oznaczone skrzyżowanymi dwustronnymi strzałkami pozwala na przemieszczanie po ekranie monitora "Panelu Komunikacji", natomiast zaznaczenie drugiego okienka powoduje, że "Panel" zostaje "zafiksowany" w jednym miejscu. Warto umieścić okno "Panelu Komunikacji" w miejscu przemyślanym, tak, aby w późniejszej rozgrywce po prostu nie przeszkadzało przysłaniając ważne elementy ekranu.
Poniżej, pod ilustracją widzimy pięć sekcji kolejno opisanych i odpowiadających za:
1. Sekcja "1" - przyciskiem oznaczonym kłódką możemy ukryć, lub stale prezentować elementy Panelu Rozkazów
2. Sekcja "Panel Rozkazów" - odpowiada za wydawanie rozkazów podległej załodze okrętu znajdującej się na stanowiskach okrętowych.
3. Sekcja "Aktualny stan okrętu" - zawiera cztery wskaźniki ilustrujące aktualny stan posiadanego paliwa w zbiornikach okrętu, poziom naładowania akumulatorów, ilość sprężonego powietrza, oraz stan poziomu zawartości CO2 w powietrzu okrętu przebywającego w zanurzeniu.
4. Sekcja "Panel Szybkiego Sterowania" - zawiera wskaźniki Telegrafu Maszynowego, Kompasu o Głębokościomierza.
5. Sekcja "PSG" - skrót oznacza Panel Sterowania Grą. Sekcja zawiera kolejno od góry przycisk "pauza", zegar pokładowy, ekran opuszczenia rozgrywki, Dziennik Kapitana (Captain's Log), oraz przyciski (-) i (+) panelu kompresji czasu.
Pora przystąpić do omówienia poszczególnych elementów aparatury okrętowej.
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Aparatura pokładowa
- Silent Hunter 4: Interfejs gry
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Command Room
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Navigation Map
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Periscope
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Bridge
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Deck Gun
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - AA Gun
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Sonar
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Radar
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Sub Management (1)
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Sub Management (2)
- Silent Hunter 4: Sekcja 2 - Panel Rozkazów - Camera
- Silent Hunter 4: Sekcja 3 - Aktualny stan O.P.
- Silent Hunter 4: Sekcja 4 - Panel Szybkiego Sterowania
- Silent Hunter 4: Sekcja 5 - Panel Sterowania Grą (PSG)
- Silent Hunter 4: Aparatura pokładowa
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JOY Generał
Szkoda że gierka ma tak gigantyczne wymagania :( bez 2 GB RAM to lepiej nie podchodzić a i procek trza by miec na poziomie 3 GHz (żadne semprony czy celki) koszmar. No i przy wychodzeniu z portu lepiej takiej operacji nie dawać w ręce kompowi bo nas wlepi zaraz na brzeg :C
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
