Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

1A. Podejście.

Walka podwodna ma wiele wspólnego z podchodami i polowaniem. Podstawową sprawą jest niezauważone podejście do celu, zajęcie dogodnej pozycji do ataku i oddanie skutecznych strzałów torpedami. W trakcie rozgrywki proponuję korzystanie z metrycznych jednostek miar (metr, kilometr, itd.), gdyż dzięki temu unikniemy żmudnego ich przeliczania. Optymalnym rozwiązaniem jest podejście w kierunku celu na odległość poniżej 1000 yardów (nieco poniżej 1000 metrów - dokładnie 914 metrów) kursem umożliwiającym wykonanie ataku bez konieczności przeprowadzania dodatkowych skomplikowanych zwrotów okrętu podwodnego.

Schemat idealnego podejścia do ataku torpedowego na okręt wojenny wroga. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Schemat idealnego podejścia do ataku torpedowego na okręt wojenny wroga.
Widok mapy taktycznej. Biały krzyżyk na sylwetce okrętu celu oznacza, że Urządzenie Utrzymania Pozycji jest uruchomione w trybie śledzenia. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Widok mapy taktycznej. Biały krzyżyk na sylwetce okrętu celu oznacza, że Urządzenie Utrzymania Pozycji jest uruchomione w trybie śledzenia.
Okręt podwodny na dobrej pozycji wyjściowej do przeprowadzenia ataku. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Okręt podwodny na dobrej pozycji wyjściowej do przeprowadzenia ataku.
Pozycja idealnie prostopadła - namiar 000, tylko, co z tego? Nie ma już czasu na dobieg torpedy. To błąd! - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Pozycja idealnie prostopadła - namiar 000, tylko, co z tego? Nie ma już czasu na dobieg torpedy. To błąd!

Idealnym rozwiązaniem jest wykonanie podejścia pod kątem 90° do linii kursu celu, który będzie przemieszczał się przed naszymi wyrzutniami torpedowymi w całej krasie prezentując się od dzioba po rufę. O ile nie zostaniemy zauważeni wrogi okręt poruszać się będzie z stałą prędkością i niezmiennym kursem, co ułatwi znacznie nasze zadanie. Położenie to dodatkowo skutkuje możliwością szybkiej zmiany pozycji pozwalającej na atak rufowymi wyrzutniami torpedowymi. Jednym słowem - w miarę możliwości starajcie się tak właśnie ustawić dowodzony przez siebie okręt podwodny w stosunku do przeciwnika. Pierwszym symptomem, że już nie jesteśmy "niewidzialni" będzie gwałtowne przyspieszenie wrogiego okrętu i częste zmiany jego kursu, czyli tzw. zygzakowanie.

Rada Praktyczna

W czasie końcowego podejścia na pozycję ataku starajcie się nie zwracać na siebie uwagi. Co można w tej sprawie zrobić? Zmniejszyć szybkość do 1/3, starać się utrzymać "główkę" Peryskopu bojowego najniżej jak to tylko możliwe nie "topiąc", a w chwili pojawienia się samolotu patrolowego opuścić go jak najszybciej, zatrzymując okręt rozkazem "Maszyny Stop". Dzięki tym działaniom zmniejszysz możliwość wykrycia, gdyż nie będzie widoczny kilwater zostawiany przez śruby okrętu podwodnego, a i maszt peryskopu nie będzie tworzył "ścieżki" rozcinającej fale. Dodatkowo możesz sobie przypomnieć, co wcześniej powiedziałem na temat wykorzystania w ataku możliwości "Zanurzenia alarmowego".

 

2A. Parametry ataku.

Do przeprowadzenia skutecznego ataku torpedowego niezbędne jest ustalenie parametrów jego wykonania w postaci:

a. odległość do celu

b. prędkość, z jaką porusza się cel

c. kąt kursowy

d. namiar na cel

Parametry powyżej wymienione uzyskamy korzystając z Peryskopu bojowego i jego oprzyrządowania w trakcie przygotowywania ataku w zanurzeniu, natomiast w trakcie walki w wynurzeniu pomocny będzie Torpedo Bearing Transmiter (TBT).

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2007-06-04
14:54

JOY Generał

JOY
😍

Szkoda że gierka ma tak gigantyczne wymagania :( bez 2 GB RAM to lepiej nie podchodzić a i procek trza by miec na poziomie 3 GHz (żadne semprony czy celki) koszmar. No i przy wychodzeniu z portu lepiej takiej operacji nie dawać w ręce kompowi bo nas wlepi zaraz na brzeg :C

Komentarz: JOY
2007-06-05
16:06

Szczep83 Pretorianin

Bzdura. 1gb wystracza w zupełności

Komentarz: Szczep83
2007-06-10
12:15

Robi27 Legend

👍

sam poradnik - świetna robota

Komentarz: Robi27
2008-01-26
16:45

zanonimizowany469706 Legionista

👍

Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D

Komentarz: zanonimizowany469706
2008-01-31
11:34

ezheal Legionista

O ja pierdziu!

To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P

To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)

Komentarz: ezheal
2008-04-08
22:38

zanonimizowany458855 Chorąży

Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.

>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!

Komentarz: zanonimizowany458855
2013-09-06
22:08

Barry09 Junior

JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.

Komentarz: Barry09

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl