Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)
Aktualizacja:
1A. Podejście.
Walka podwodna ma wiele wspólnego z podchodami i polowaniem. Podstawową sprawą jest niezauważone podejście do celu, zajęcie dogodnej pozycji do ataku i oddanie skutecznych strzałów torpedami. W trakcie rozgrywki proponuję korzystanie z metrycznych jednostek miar (metr, kilometr, itd.), gdyż dzięki temu unikniemy żmudnego ich przeliczania. Optymalnym rozwiązaniem jest podejście w kierunku celu na odległość poniżej 1000 yardów (nieco poniżej 1000 metrów - dokładnie 914 metrów) kursem umożliwiającym wykonanie ataku bez konieczności przeprowadzania dodatkowych skomplikowanych zwrotów okrętu podwodnego.
![]() Schemat idealnego podejścia do ataku torpedowego na okręt wojenny wroga.
| ![]() Widok mapy taktycznej. Biały krzyżyk na sylwetce okrętu celu oznacza, że Urządzenie Utrzymania Pozycji jest uruchomione w trybie śledzenia.
|
![]() Okręt podwodny na dobrej pozycji wyjściowej do przeprowadzenia ataku.
| ![]() Pozycja idealnie prostopadła - namiar 000, tylko, co z tego? Nie ma już czasu na dobieg torpedy. To błąd!
|
Idealnym rozwiązaniem jest wykonanie podejścia pod kątem 90° do linii kursu celu, który będzie przemieszczał się przed naszymi wyrzutniami torpedowymi w całej krasie prezentując się od dzioba po rufę. O ile nie zostaniemy zauważeni wrogi okręt poruszać się będzie z stałą prędkością i niezmiennym kursem, co ułatwi znacznie nasze zadanie. Położenie to dodatkowo skutkuje możliwością szybkiej zmiany pozycji pozwalającej na atak rufowymi wyrzutniami torpedowymi. Jednym słowem - w miarę możliwości starajcie się tak właśnie ustawić dowodzony przez siebie okręt podwodny w stosunku do przeciwnika. Pierwszym symptomem, że już nie jesteśmy "niewidzialni" będzie gwałtowne przyspieszenie wrogiego okrętu i częste zmiany jego kursu, czyli tzw. zygzakowanie.
Rada Praktyczna
W czasie końcowego podejścia na pozycję ataku starajcie się nie zwracać na siebie uwagi. Co można w tej sprawie zrobić? Zmniejszyć szybkość do 1/3, starać się utrzymać "główkę" Peryskopu bojowego najniżej jak to tylko możliwe nie "topiąc", a w chwili pojawienia się samolotu patrolowego opuścić go jak najszybciej, zatrzymując okręt rozkazem "Maszyny Stop". Dzięki tym działaniom zmniejszysz możliwość wykrycia, gdyż nie będzie widoczny kilwater zostawiany przez śruby okrętu podwodnego, a i maszt peryskopu nie będzie tworzył "ścieżki" rozcinającej fale. Dodatkowo możesz sobie przypomnieć, co wcześniej powiedziałem na temat wykorzystania w ataku możliwości "Zanurzenia alarmowego".
2A. Parametry ataku.
Do przeprowadzenia skutecznego ataku torpedowego niezbędne jest ustalenie parametrów jego wykonania w postaci:
a. odległość do celu
b. prędkość, z jaką porusza się cel
c. kąt kursowy
d. namiar na cel
Parametry powyżej wymienione uzyskamy korzystając z Peryskopu bojowego i jego oprzyrządowania w trakcie przygotowywania ataku w zanurzeniu, natomiast w trakcie walki w wynurzeniu pomocny będzie Torpedo Bearing Transmiter (TBT).
0
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Akademia Broni Podwodnej
- Silent Hunter 4: Navigation Training (1)
- Silent Hunter 4: Navigation Training (2)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (1)
- Silent Hunter 4: Artillery Training (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1)
- Silent Hunter 4: Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (1)
- Silent Hunter 4: Conwoy attack (2)
- Silent Hunter 4: Submarine School
- Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JOY Generał
Szkoda że gierka ma tak gigantyczne wymagania :( bez 2 GB RAM to lepiej nie podchodzić a i procek trza by miec na poziomie 3 GHz (żadne semprony czy celki) koszmar. No i przy wychodzeniu z portu lepiej takiej operacji nie dawać w ręce kompowi bo nas wlepi zaraz na brzeg :C
zanonimizowany469706 Legionista
Robota faktycznie na 6+! Świetny manual dla laików jak i tych bardziej wymagających chcących odświeżyć swoją wiedzę :D
ezheal Legionista
O ja pierdziu!
To oni mieli taaki sprzet?
wynurzony (Gato) 201 wezlow, zanurzony 83 :D - pewnie to jakis wplyw technologi ufoludkow :P
To tak dla poprawienia humorku, generalnie poradnik ok. Dobra robota :)
zanonimizowany458855 Chorąży
Dzięki wielkie za pochlebne opinie. Dołożyłem wszelkich starań, aby materiał mi powierzony został solidnie opracowany.
>>>ezheal:-)!
Masz całkowitą RACJĘ! Zeżarło w procesie publikacji przecinki we właściwych miejscach, za co przepraszam w imieniu własnym i Gratuluję spostrzegawczości. Ufoludkowie z tą kwestią niewiele mieli wspólnego, jako, że wynik przeliczeniowy jest prawidłowy. Serdecznie Pozdrawiam Wszystkich Podwodnych Łowców!
Barry09 Junior
JOY nieprawda. Ja mam procesor 2 GHz i 1 GB ramu i działa bez żadnych, nawet najmniejszych lagów. Nie demoralizuj więc innych. Nie dla takich gości, którzy myślą że wszystkie gry z tak dobrą grafiką wymagają mocnego kompa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




