Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory

Zabierz świetlistą kulę żywiołów ( - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Zabierz świetlistą kulę żywiołów (???) z aparatury. Sadja zadziała nią na kamienną twarz po prawej i zdobędzie w ten sposób ducha kruszcu. Maszeruj do głównej hali (w prawo), a stamtąd do biblioteki (schody po prawej).

Przejdź do czytelni i potraktuj kulą żywiołów ( - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Przejdź do czytelni i potraktuj kulą żywiołów (???) regał z wypadającymi z niego co chwilę książkami. Tym samym pozyskasz ducha lodu. Uważnie obadaj wszystkie runy na drewnianym łuku pomiędzy regałami - Ariarchos powie, jaki symbolizują żywioł (ognia, powietrza, lodu, wody, kruszcu i ziemi). Zejdź do biblioteki - w ekwipunku wetknij rubin do lampy generującej ciemność, odwróci on jej działanie i zyskasz niezwykle jasno świecącą lampę. Postaw ją na symbolu dłoni na witrażu w posadzce biblioteki (w zbliżeniu). Opuść bibliotekę i z głównej hali maszeruj do podziemnego jeziora (po prawej).

Użyj kuli żywiołów ( - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Użyj kuli żywiołów (???) na jeziorze - Sadja zdobędzie ducha wody. Zauważ też, że światło z lampy przenika przez witraż w suficie i oświetla ornament. Przyjrzyj się mu - to fragment pieczęci, której część masz na rysunku w ekwipunku. Oczywiście porównaj rysunek z ornamentem, po czym dotknij tego ostatniego.

Sadja znajdzie się w jednej z trzech komór, o których wspominał Ariarchos - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Sadja znajdzie się w jednej z trzech komór, o których wspominał Ariarchos. Usiądź na stołku w centrum pomieszczenia - dziewczyna automatycznie założy maskę. W ekwipunku pojawią się trzy wiadome zaklęcia. Zadziałaj czarem aktywującym na pieczęć w ścianie za Sadją - nic z tego. Potraktuj więc czarem petryfikującym kilka znajdujących się tu roślinek (cztery), a pieczęć na ścianie uaktywni się. Zadziałaj na nią czarem aktywującym raz jeszcze.

Po wszystkim wróć do głównej hali (w prawo), stamtąd przejdź do hali smoków (na wprost), z której udaj się do sali obrad (wejście u podnóża posągu pierwszego smoka po prawej).

Tu zlokalizuj pieczęć na filarze po prawej - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Tu zlokalizuj pieczęć na filarze po prawej. Dotknij jej, a Sadja trafi do drugiej komory. Usiądź na stołku i stosownym czarem aktywuj pieczęć na ścianie za dziewczyną.

Po powrocie do sali potraktuj kulą żywiołów (???) latarnię po lewej. Sadja zdobędzie ducha ognia. Opuść salę obrad przez okno po lewej i drogą powietrzną udaj się na dach.

Tam zagadnij pracującą przy grządkach adeptkę, która wspomni o ucinającym sobie właśnie drzemkę duchu ziemi - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Tam zagadnij pracującą przy grządkach adeptkę, która wspomni o ucinającym sobie właśnie drzemkę duchu ziemi. Oczywiście użyj świetlistej kuli na jednej z grządek (którejkolwiek), a pozyskasz rzeczonego ducha. Za skompletowanie wszystkich duchów otrzymasz dwudzieste czwarte osiągnięcie.

Teraz spójrz w dół, w głąb więzienia księcia - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Teraz spójrz w dół, w głąb więzienia księcia. Po lewej znajduje się tu kamienna płaskorzeźba przedstawiająca siedem sześciokątów. Jak widzisz, duch powietrza jest już na swoim miejscu, a Ty musisz w odpowiednich polach (zewnętrznych) ulokować pozostałe. Podpowiedź stanowi kolejność run w czytelni (ogień, powietrze, lód, woda, kruszec, ziemia), a także wzór na stole w sali obrad.

Reasumując: zaczynając od pola nad duchem powietrza i idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ulokuj kolejno: ducha lodu (1), ducha wody (2), ducha kruszcu (3), ducha ziemi (4) i ducha ognia (5) (rozwiązanie zagadki na fotce powyżej) - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Reasumując: zaczynając od pola nad duchem powietrza i idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ulokuj kolejno: ducha lodu (1), ducha wody (2), ducha kruszcu (3), ducha ziemi (4) i ducha ognia (5) (rozwiązanie zagadki na fotce powyżej). Następnie dotknij pieczęci w centrum płaskorzeźby. Sadja znajdzie się w trzeciej komorze - tradycyjnie usiądź na stołku i aktywuj pieczęć za dziewczyną stosownym czarem.

Po scence rozmowy Gerona z Brydą oraz Sadji z magiczną laską dziewczyna wyląduje w jakimś skalistym miejscu z monolitem.

Tu możesz zdobyć kolejne osiągnięcie (dwudzieste piąte), jeśli najpierw obadasz skałę po lewej - zaznaczam, że nie wyświetli się w tym miejscu żaden hotspot po wciśnięciu spacji, tylko trzeba przeprowadzić klasyczne polowanie na piksele - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Tu możesz zdobyć kolejne osiągnięcie (dwudzieste piąte), jeśli najpierw obadasz skałę po lewej - zaznaczam, że nie wyświetli się w tym miejscu żaden hotspot po wciśnięciu spacji, tylko trzeba przeprowadzić klasyczne polowanie na piksele. Kliknij zatem skałę w punkcie widocznym na fotce, a otworzysz przejście do Jaskiń Porażki, które oczywiście odwiedź.

Po ich opuszczeniu (w prawo) dotknij monolitu w centrum skalistego obszaru, a następnie pieczęci, która pojawi się na podłożu. Obwiąż monolit posiadaną liną i opuść się w głąb rozpadliny.

Znalazłszy się w ogrodzie, siądź na kamieniu - Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory | Rozdział V - Memoria - poradnik do gry

Znalazłszy się w ogrodzie, siądź na kamieniu. Po wszystkim przesuń kursor myszki na poruszające się liście u góry po lewej, u dołu po lewej i u góry po prawej.

Kiedy Sadja powróci na powierzchnię, w rozmowie z młodą dziewczyną wybierz: "Czego się boisz?", "Zabij mnie", "Odkryć kłamstwo", "Nie potrafisz mnie zabić".

Za ukończenie piątego rozdziału otrzymasz dwudzieste szóste osiągnięcie.

Podobało się?

0

Memoria

30 sierpnia 2013

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl