Heroes 3: Artefakty
Aktualizacja:
Artefakty to magiczne przedmioty znalezione podczas penetrowania pełnych magii i męstwa krain. Każdy artefakt ma z góry przypisane miejsce przy naszym herosie. I tak rękawicznki, za nic nie będą chciały "wejść" na nogi, a z miecza korzystać będzie można oczywiście tylko przy pomocy rak. Nic nadzwyczajnego, proste i logiczne zasady których nawet nie wypada tłumaczyć.
Większość arteaktów jest przydatna w szczególnych sytuacjach, np. gdy potrzebujemy gotówki (wystarczy znaleźć jeden z artefaktów produkujących złoto i problem zostanie przynajmniej częściowo rozwiązany) czy silnego herosa (przedmiot, najlepiej miecz, który zwiększy współczynnik Attack na pewno trochę poratuje sytuację).
Aby móc wypróbować jakiś artefakt trzeba go najpierw oczywiście zdobyć. No chyba że mamy jakieś parapsychiczne zdoloności. A można je dostać na kilka sposobów: odbijając z rąk potworów, kupując od jakiegoś sprzedawcy lub w odpowiednim sklepie czy w końcu po prostu znaleźć. Jednak, jak się zapewne domyślacie, te najsilniejsze są bardzo dobrze chronione (mówię o grze w kampanii, ponieważ na pojedynczych mapach to już zależy od inwencji twórcy). Poza wymienionymi poniżej artefaktami możemy znaleźć także Świętego Grala - trzeba najpierw odkryc puzzle, odwiedzając specjalne obeliski. Potem odnaleźć miejsce wskazane w puzzlach i zwyczajnie odkopać nasz skarb. Ów artefakt, zaniesiony do jakiegokolwiek miasta, pozwoli na wybudowanie w nim unikalnej struktury.
W dodatku Armageddon's Blade dochodzą jeszcze inne artefakty: Pudła Pandory (Pandora Box), w których możemy znaleźć jakieś surowce lub pieniądze albo też, w gorszym wypadku, trochę nieprzyjaźnie nastawionych smoków. Ponizej wymienię dostepne w grze artefakty, wraz z ich krótką charakterystyką.
| ARMOR OF WONDER +1 do wszystkich 4 primary skills |
| SANDALS OF THE SAINT +2 do wszystkich 4 primary skills |
| CELESTIAL NECKLACE OF BLISS +3 do wszystkich 4 primary skills |
| LION'S SHIELD OF COURAGE +4 do wszystkich 4 primary skills |
| SWORD OF JUDGEMENT +5 do wszystkich 4 primary skills |
| HELM OF HEAVENLY ENLIGHTENMENT +6 do wszystkich 4 primary skills |
| GLYPH OF GALLANTRY +1 morale |
| BADGE OF COURAGE +1 morale |
| CREST OF VALOR +1 morale |
| CARDS OF PROPHERCY +1 szczęście |
| LYBRID OF LUCK +1 szczęście |
| CLOWER OF FORTUNE +1 szczęście |
| STILL EYE OF THE DRAGON +1 szczęście i morale |
| PEDANT OF COURAGE +1 szczęście i morale |
| SPIRIT OF OPPRESSION Neguje wszystkie bonusy morale podczas walki. |
| HOURGLASS OF THE EVIL HOUR Neguje wszystkie bonusy szczęścia podczas walki. |
| QUIET EYE OF THE DRAGON + 1 do attack skill oraz defense skill |
| RED DRAGON FLAME TONGUE + 2 do attack skill oraz defense skill |
| DRAGON SCALE SHIELD + 3 do attack skill oraz defense skill |
| DRAGON SCALE ARMOR + 4 do attack skill oraz defense skill |
| DRAGONBONE GREAVES + 1 do spell power skill oraz knowledge skill |
| DRAGON WING TABARD + 2 do spell power skill oraz knowledge skill |
| NECKLACE OF DRAGONTEETH + 3 do spell power skill oraz knowledge skill |
| CROWN OF DRAGONTOOTH + 4 do spell power skill oraz knowledge skill |
| RING OF VITALITY Zwiększa zdrowie wszystkich jednostek o 1 |
| RING OF LIFE Zwiększa zdrowie wszystkich jednostek o 1 |
| VIAL OF LIFEBLOOD Zwiększa zdrowie wszystkich jednostek o 2 |
| COLLAR OF CONJURING Zwiększa czas działania wszystkich czarów o 1 |
| RING OF CONJURING Zwiększa czas działania wszystkich czarów o 2 |
| CAPE OF CONJURING Zwiększa czas działania wszystkich czarów o 3 |
| NECKLACE OF SWIFTNESS Zwiększa szybkość wszystkich jednostek podczas walki o 1 |
| RING OF THE WAYFARER Zwiększa szybkość wszystkich jednostek podczas walki o 2 |
| CAPE OF CELOCITY Zwiększa szybkość wszystkich jednostek podczas walki o 3 |
| STATEMAN'S MEDAL Zmniejsza koszt poddania się |
| DIPLOMAT'S RING Zmniejsza koszt poddania się |
| AMBASSADOR'S SASH Zmniejsza koszt poddania się |
| SHACKLES OF WAR Żadna ze stron nie może poddać się lub uciec podczas walki |
| GARNITURE OF INTERFERENCE +5% do oporności na magie |
| SURCOAT OF COUNTERPOISE +10% do oporności na magie |
| BOOTS OF POLARITY +15% do oporności na magie |
| ORB OF VULNERABILITY Neguje naturalna odporność na magię wszystkich stworów |
| GOLDEN BOW Jednostki mogą strzelać na każdą odległość i przez każdą przeszkodę bez strat |
| CENTAUR'S AXE +2 do attack skill |
| BLACKSHARD OF THE DEAD KNIGHT +3 do attack skill |
| GREATER'GNOLL'S FLAIL +4 do attack skill |
| OGRE'S CLUB OF HAVOC +5 do attack skill |
| SWORD OF HELLFIRE +6 do attack skill |
| TITAN'S GLADIUS +12 do attack skill, -3 do defense skill |
| SHIELD OF THE DWARVEN LORDS +2 do defense skill |
| SHIELD OF THE YAWNING DEAD +3 do defense skill |
| BUCKLER OF THE GNOLL KING +4 do defense skill |
| TARG OF THE RAMPAGING OGRE +5 do defense skill |
| SHIELD OF THE DAMNED +6 do defense skill |
| SENTINEL'S SHIELD +12 do defense skill, -3 do attack skill |
| BREASTPLATE OF PETRIFIED WOOD +1 do spell power skill |
| RIB CAGE +2 do spell power skill |
| SCALES OF THE GREATER BASILISK +3 do spell power skill |
| TUNIC OF THE CYCLOPS KING +4 do spell power skill |
| BREASTPLATE OF BRIMSTONE +5 do spell power skill |
| TITAN'S CUIRAS +10 do spell power skill, -2 do knowledge skill |
| HELM OF THE ALABASTER UNICORN +1 do knowledge skill |
| SKULL HELMET +2 do knowledge skill |
| HELM OF CHAOS +3 do knowledge skill |
| CROWN OF THE SUPREME MAGI +4 do knowledge skill |
| HELLSTORM HELMET +5 do knowledge skill |
| THUNDER HELMET +10 do knowledge skill, -2 spell power skill |
| ENDLESS PURSE OF GOLD Generuje 500 złota dziennie |
| ENDLESS BAG OF GOLD Generuje 750 złota dziennie |
| ENDLESS SACK OF GOLD Generuje 1000 złota dziennie |
| INEXHAUSTABLE CART OF WOOD Generuje 1 drewna (wood) dziennie |
| INEXHAUSTABLE CART OF ORE Generuje 1 rudy (ore) dziennie |
| EVERPOURING VIAL OF MERCURY Generuje 1 rtęci (mercury) dziennie |
| EVERFLOWING CRYSTAL CLOAK Generuje 1 kryształu (crystal) dziennie |
| EVERSMOKING RING OF SULFUR Generuje 1 siarki (sulfur) dziennie |
| RING OF INFINITE GEMS Generuje 1 klejnot (gem) dziennie |
| PEDANT OF DISPASSION Daje odporność na zaklęcie Berserk |
| PEDANT OF SECOND SIGHT Daje odporność na zaklęcie Blind |
| PEDANT OF HOLINESS Daje odporność na zaklęcie Curse |
| PEDANT OF LIFE Daje odporność na zaklęcie Death Ripple |
| PEDANT OF DEATH Daje odporność na zaklęcie Destroy Undead |
| PEDANT OF FREE WILL Daje odporność na zaklęcie Hypnotize |
| PEDANT OF NEGATIVITY Daje odporność na zaklęcie Lightning |
| PEDANT OF TOTAL RECALL Daje odporność na zaklęcie Forgetfulness |
| SPHERE OF PERMANENCE Daje odporność na zaklęcie Dispel Magic |
| RECANTER'S CLOAK Zapobiega rzucaniu zaklęć od 3-go poziomu wzwyż podczas walki |
| ORB OF INHIBITION Zapobiega rzucaniu zaklęć podczas walki |
| ORB OF THE FIRMAMENT Zwiększa obrażenia od magii powietrza o 50% |
| ORB OF SILT Zwiększa obrażenia od magii ziemi o 50% |
| ORB OF TEMPSTUOUS FIRE Zwiększa obrażenia od magii ognia o 50% |
| ORB OF DRIVING RAIN Zwiększa obrażenia od magii wody o 50% |
| SPELL SCROLL Umożliwia używanie zapisanego na niej czaru |
| TOME OF AIR MAGIC Udostępnia wszystkie zaklęcia z magii powietrza |
| TOME OF EARTH MAGIC Udostępnia wszystkie zaklęcia z magii ziemi |
| TOME OF FIRE MAGIC Udostępnia wszystkie zaklęcia z magii ognia |
| TOME OF WATER MAGIC Udostępnia wszystkie zaklęcia z magii wody |
| SPELLBINDER'S HAT Umożliwia rzucanie wszystkich czarów 5-go poziomu |
| AMULET OF THE UNDERTAKER +5% do necromancy skill |
| VAMPIRE'S COWL +10% do necromancy skill |
| DEAD MAN'S BOOTS +15% do necromancy skill |
| BIRD OF PERCEPTION +5% do eagle eye skill |
| STONIC WATCHMAN +10% do eagle eye skill |
| EMBLEM OF COGNIZANCE +15% do eagle eye skill |
| CHARM OF SPELL POINTS Przywraca 1 spell Power na dzień |
| TALISMAN OF SPELL POINTS Przywraca 2 spell Power na dzień |
| MYSTIC ORB OF SPELL POINTS Przywraca 3 spell Power na dzień |
| BOW OF ELVEN CHERRYWOOD +5% do archery skill |
| BOWSTRING OF THE UNICORN'S MANE +10% do archery skill |
| ANGEL FEATHER ARROWS +15% do archery skill |
| EQUESTRIAN'S GLOVES Zwiększa ilość punktów poruszania się po ziemi |
| BOOTS OF SPEED Zwiększa ilość punktów poruszania się po ziemi |
| NECKLACE OF OCEAN GUIDANCE Zwiększa ilość punktów poruszania się po wodzie |
| SEA CAPTAIN'S HAT Zwiększa ilość punktów poruszania się po wodzie, umożliwia przywołanie (summon) lub zniszczenia (destroy) łodzi oraz chroni przed wirami wodnymi |
| BOOTS OF LEVIATION Pozwala przechodzić przez zbiorniki wodne |
| ANGEL WINGS Pozwala na ominięcie każdej przeszkody umożliwiając latanie |
| SPECULUM +1 do zasięgu widzenia |
| SPYGLASS +1 do zasięgu widzenia |
| LEGS OF LEGION Używane przez herosa stacjonującego w zamku zwiększa przyrost jednostek 2-go poziomu o 5 na tydzień |
| LOINS OF LEGION Używane przez herosa stacjonującego w zamku zwiększa przyrost jednostek 3-go poziomu o 4 na tydzień |
| TORSO OF LEGION Używane przez herosa stacjonującego w zamku zwiększa przyrost jednostek 4-go poziomu o 3 na tydzień |
| ARMS OF LEGION Używane przez herosa stacjonującego w zamku zwiększa przyrost jednostek 5-go poziomu o 2 na tydzień |
| HEAD OF LEGION Używane przez herosa stacjonującego w zamku zwiększa przyrost jednostek 6-go poziomu o 1 na tydzień |
0
- Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry
- Heroes 3: Poradnik do gry
- Heroes 3: Czary
- Heroes 3: Fire Magic
- Heroes 3: Water Magic
- Heroes 3: Air Magic
- Heroes 3: Earth Magic
- Heroes 3: Artefakty
- Heroes 3: Umiejętności
- Heroes 3: Miasta
- Heroes 3: Miasta Rampart
- Heroes 3: Miasta Conflux
- Heroes 3: Miasta Fortress
- Heroes 3: Miasta Tower
- Heroes 3: Miasta Inferno
- Heroes 3: Miasta Dungeon
- Heroes 3: Miasta Necropolis
- Heroes 3: Miasta Stronghold
- Heroes 3: Miasta Castle
- Heroes 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany152046 Centurion
Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...
zanonimizowany160132 Junior
niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3
zanonimizowany113773 Centurion
mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki
zanonimizowany201113 Junior
wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.
zanonimizowany310224 Junior
dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać
zanonimizowany217679 Junior
Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.
zanonimizowany232687 Legionista
Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...
zanonimizowany506018 Junior
Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p
zanonimizowany525803 Junior
Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje
zanonimizowany652176 Junior
No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

























































































































