Heroes 3: Fire Magic

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Szkoła magii ognia (Fire Magic) posiada kilka przydatnych czarów ofensywnych - oślepiających lub osłabiających wrogie jednostki. Jednak to nie wszystko, gdyż czar tak silny, jak Armageddon nie zdarza się w innych szkołach za często. Sacrifice również nie może pozostać w cieniu. Chcecie więcej? OK, więc przedstawię wszystkie czary ze szkoły ognia po kolei.

Koszt: 5 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

BLOODLUST

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: dodaje 3 do ataku wskazanej jednostki

Advanced: dodaje 6 do ataku wskazanej jednostki

Expert: dodaje 6 do ataku wszystkich jednostek

Raczej mało przydatny. Warto stosować tylko w ostateczności (za mało spell points na inne czary lub po prostu nieznanie innych zaklęć).

Koszt: 6 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

CURSE

Koszt: 6 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: wskazana jednostka przeciwnika zadaje minimalne obrażenia

Advanced: wskazana jednostka zadaje 80% minimalnych obrażeń - 1

Expert: wszystkie jednostki zadają 80% minimalnych obrażeń -1

Na poziomie expert jest świetny. Jedynym mankamentem jest odporność dużej ilośći stworów na Curse, ale i tak warto go użyć. Polecam skorzystać z niego już na początku bitwy, przed rozpoczęciem regularnego ataku.

Koszt: 5 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC ARROW

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power +10 obrażeń

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power +20 obrażeń

Expert: zadaje wszystkim jednostkom 10x Spell Power +30 obrażeń

Dobry tylko jeśli posiadasz bohatera z dużą ilością Spell Power. W przeciwnym wypadku raczej bezużyteczny. Lepiej zamiast Magic Arrow zastosować jeden z czarów defensywnych.

Koszt: 5 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PROTECTION FROM FIRE

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii ognia o 30%

Advanced: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii ognia o 50%

Expert: zmniejsza obrażenia wszystkim jednostkom od magii ognia o 50%

Dobry w walce przeciwko bohaterowi korzystającemu z magii ognia, jednak jego defensywne działanie przydaje się raczej w sytucaji, kiedy prowadzi się sporą amię - inaczej to i tak będzie ciężko kogokolwiek uratować.

Koszt: 10 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

BLIND

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, a po uderzeniu kontratakuje zadając o 50% mniej obrażeń

Advanced: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, a po uderzeniu kontratakuje zadając o 75% mniej obrażeń

Expert: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, ale po uderzeniu nie kontratakuje

Świetny czar, jedynie odporność większości stworów uniemożliwia ciągłe jego stosowanie. Po prostu potraktowanie przeciwnika Blind'em jeszcze przed rozpoczęciem natarcia uśpi jego jednostki, przez co będą tracić tury.

Koszt: 8 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FIRE WALL

Koszt: 8 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +10 obrażeń

Advanced: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +20 obrażeń

Expert: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +50 obrażeń

Raczej mało przydatna. Może okazać się skuteczna jeśli chcesz zagrodzić dostęp do jednej ze swoich jednostek.

Koszt: 4 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VISIONS

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie oraz ich chęć przyłączenia się, zasięg równy Spell Power (ale niemniej niż 3)

Advanced: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się oraz skład armii i statystyki bohatera, zasięg równy 2x Spell Power (ale niemniej niż 3)

Expert: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się, skład armii i statystyki bohatera oraz informacje o garnizonie we wrogich zamkach, zasięg równy 3x Spell Power

Czar stosowany podczas przebywania na mapie strategicznej. Warto go używać, szczególnie jeśli dysponuje nim bohater o niskim poziomie doświadczenia oraz niewielką armią, a nie jesteś pewny, czy warto takim herosem atakować.

Koszt: 15 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FIREBALL

Koszt: 15 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 15 obrażeń

Advanced: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 30 obrażeń

Expert: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 60 obrażeń

Bardzo efektowny i przydatny czar. Dzięki możliwości rażenia jednostek znajdujacych się w bliskiej odległości od miejsca wybuchu kuli ognia. Można z pomocą tego czaru szybko zmniejszyć ilość stojących blisko siebie wrogich jednostek, jednak tylko tych słabszych. Silniejsze albo są odporne, albo za silne, aby bardziej im zagrozić.

Koszt: 18 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

LAND MINE

Koszt: 18 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: rozmieszcza miny na 4 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +25

Advanced: rozmieszcza miny na 6 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +50

Expert: rozmieszcza miny na 8 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +100

Przydatne podczas walki ze słabym przeciwnikiem. Jeśli natomiast nasz wróg jest liczny i do tego dobrze przygotowany, to ustawianie min wydaje się być bezcelowe. Lepiej skorzystać z czarów ofensywnych.

Koszt: 12 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MISFORTUNE

Koszt: 12 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: obniża szczęście (Luck) wskazanej wrogiej jednostki o 1

Advanced: obniża szczęście (Luck) wskazanej wrogiej jednostki o 2

Expert: obniża szczęście (Luck) wrogich jednostek o 2

Kolejny świetny czar. Zastosowanie go zaraz na początku starcia może przechylić i to dość mocno szalę zwycięstwa na twoją stronę. Ale sam czar nie pomoże - silna armia i odpowiednie rozegranie potyczki to oczywiście podstawa wygranej.

Koszt: 24 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

ARMAGEDDON

Koszt: 24 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +30 obrażeń

Advanced: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +60 obrażeń

Expert: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +120 obrażeń

Jeśli armia przeciwnika składa się z silnie rozgrupowanych jednostek to ten czar może okazać się iście zbawienny. Warto zaznaczyć że twoje jednostki też oberwią, więc może to być broń obusieczna. Dlatego trzeba uważać, aby nie dokonać na sobie samobójstwa.

Koszt: 20 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

BERSERK

Koszt: 20 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: cel atakuje najbliższą jednostkę, bez względu na przynależność w odległości 1 pola

Advanced: cel atakuje najbliższą jednostkę, bez względu na przynależność w odległości 7 pól

Expert: cel atakuje najbliższą jednostkę, bez względu na przynależność w odległości 19 pól

Bardzo dobry czar. Jeśli wroga jednostka nie jest na niego odporna, to po zaaplikowaniu Berserka może uderzyć swojego kompana. A potem zraniony fizycznie i pewnie psychicznie także kompan będzie chciał się zemścić.

Koszt: 16 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FIRE SHIELD

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: tarcza oddaje 20% obrażeń atakującemu

Advanced: tarcza oddaje 25% obrażeń atakującemu

Expert: tarcza oddaje 30% obrażeń atakującemu

Możesz użyć czaru, ale dopiro kiedy masz go na wysokim poziomie. Po prostu nie będzie się to wcześniej opłacać. Ja osobiście wolę potraktować przeciwnika czarem ofensywnym, zanim ten zdąży się zbliżyć.

Koszt: 16 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FRENZY

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: punkty obrony przechodzą na punkty ataku

Advanced: 150 % punktów obrony przechodzi na punkty ataku

Expert: 200% punktów obrony przechodzi na punkty ataku

Na wysokim poziomie może ogromnie pomóc. Warto pamiętać że taka jednostka po uderzeniu swojego celu jest ogromnie narażona, gdyż jej obrona znacznie spadnie.

Koszt: 16 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

INFERNO

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: zadaje obrażenia 10x Spell Power + 20 jednostkom w odległości 2 pól od cel (oraz sam cel)

Advanced: zadaje obrażenia 10x Spell Power + 40 jednostkom w odległości 2 pól od cel (oraz sam cel)

Expert: zadaje obrażenia 10x Spell Power + 80 jednostkom w odległości 2 pól od cel (oraz sam cel)

Silniejsza niż Fireball. Ogromnie skuteczna. Pozywższe statystyki mówią chyba same za siebie.

Koszt: 16 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SLAYER

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: podnosi atak (Attack) wskazanej jednostki o 8 przeciwko: Hydras, Behemots i Dragons

Advanced: podnosi atak (Attack) wskazanej jednostki o 8 przeciwko: Hydras, Behemots, Dragons, Angels i Devils

Expert: podnosi atak (Attack) wskazanej jednostki o 8 przeciwko: Hydras, Behemots, Dragons, Angels, Devils i Titans

Mało przydatny. Lepiej zastosować którykolwiek z pozostałych czarów. Po prostu szkoda dla tego czaru zachodu.

Koszt: 25 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SACRIFICE

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: poświęcenie jednego odzdizału na rzecz odrodzenia innego innego, przy czym ilość przywróconych HP wynosi: liczba HP poświęcanej jednostki + Spell Power + 3 x ilość poświęconych jednostek

Advanced: poświęcenie jednego odzdizału na rzecz odrodzenia innego innego, przy czym ilość przywróconych HP wynosi: liczba HP poświęcanej jednostki + Spell Power + 6 x ilość poświęconych jednostek

Expert: poświęcenie jednego odzdizału na rzecz odrodzenia innego innego, przy czym ilość przywróconych HP wynosi: liczba HP poświęcanej jednostki + Spell Power + 10 x ilość poświęconych jednostek

Umiejętne stosowanie tego zaklęcia może przybliżyć cię do wygranej, nawet jeśli poniesiesz ogromne straty. Dlatego warto zabierać na pole bitwy nawet najsłabsze jednostki - a nóż się przydadzą, choćby na ofiarę.

Koszt: 25 spell points - Fire Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SUMMON FIRE ELEMENTAL

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: przywołuje żywiołaki ognia w ilości 2x Spell Power

Advanced: przywołuje żywiołaki ognia w ilości 3x Spell Power

Expert: przywołuje żywiołaki ognia w ilości 4x Spell Power

Im więcej wojska, tym lepiej. Niestety po wygranej (przegranej też) bitwie żywioły wracają skąd przyszły i nie można nimi więcej dowodzić aż do czasu przywołania nowych. Poza tym przywołanie żywiołaka jednego rodzaju zmuszą cię do korzystania podczas bitwy tylko z usług tegoż to rodzaju.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-04-04
15:58

zanonimizowany152046 Centurion

😃

Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...

Komentarz: zanonimizowany152046
2004-04-08
16:01

zanonimizowany160132 Junior

😱

niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3

Komentarz: zanonimizowany160132
2004-04-13
19:45

zanonimizowany113773 Centurion

mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki

Komentarz: zanonimizowany113773
2004-11-14
18:56

zanonimizowany201113 Junior

wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.

Komentarz: zanonimizowany201113
2005-12-24
14:44

zanonimizowany310224 Junior

dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać

Komentarz: zanonimizowany310224
2006-07-13
21:49

zanonimizowany217679 Junior

Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.

Komentarz: zanonimizowany217679
2007-05-22
07:30

zanonimizowany232687 Legionista

👎

Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...

Komentarz: zanonimizowany232687
2007-11-24
15:46

zanonimizowany506018 Junior

👍

Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p

Komentarz: zanonimizowany506018
2008-01-16
21:55

zanonimizowany525803 Junior

😍

Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje

Komentarz: zanonimizowany525803
2009-07-11
11:53

zanonimizowany652176 Junior

No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...

Komentarz: zanonimizowany652176

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl