Heroes 3: Air Magic

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Szkoła magii wiatru należy do bardzo lubianej kategorii rzeczy, bez których nie należy wychodzić z zamku. Specyficzne czary, jak Fly czy Magic Mirror nie tylko doskonale spisują się podczas walki, ale także (to pierwsze) na mapie strategicznej. To właśnie dla czaru Fly nieraz zglębiałem tajniki tejże szkoły. Zapraszam teraz do zapoznania się z poszczególnymi czarami.

Koszt: 6 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

HASTE

Koszt: 6 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: podnosi szybkość wskazanej jednostki o 3 pola

Advanced: podnosi szybkość wskazanej jednostki o 5 pól

Expert: podnosi szybkość wybranych jednostek o 5 pól

Ciekawy czar, szczególnie przydatny jeśli twoja armia posiada ograniczenia w możliwości poruszania się po mapie taktycznej. Użycie daje oczywiście dodatkowe możliwości ataku.

Koszt: 5 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC ARROW

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 30 obrażeń

Dobry tylko jeśli posiadasz bohatera z dużą ilością Spell Power. W przeciwnym wypadku raczej bezużyteczny. Lepiej zamiast Magic Arrow zastosować jeden z czarów defensywnych.

Koszt: 2 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VIEW AIR

Koszt: 2 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami

Advanced: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami i herosami

Expert: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami, herosami i miastami

Ciekawy, ale raczej rzadko używany czar. Stosowanie tylko na mapie strategicznej.

Koszt: 4 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DISGUISE

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu

Advanced: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu a ich ilość wynosi 0

Expert: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu i ich ilość jest równa wszystkim możliwym do wykupienia w najdłużej posiadanym zamku

Daje możliwość oszukania swojego przeciwnka. Ja osobiście powątpiewam w skuteczność tego czaru w walce z komputerem, ale przeciwko żywemu wrogowi może się okazać bardzo przydatny.

Koszt: 10 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DISRUPTING RAY

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 3

Advanced: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 4

Expert: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 5

Tego zaklęcia także nie radzę za często stosować. Jedynie w ostateczności.

Koszt: 7 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FORTUNE

Koszt: 7 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zwiększa szczęście (Luck) wskazanej jednostki o 1

Advanced: zwiększa szczęście (Luck) wskazanej jednostki o 2

Expert: zwiększa szczęście (Luck) wszystkich jednostek o 2

Ale jeśli chodzi o ten czar to już co innego. Podstawa jeśli chcesz wygrać. Ogromnie pomocny na poziomie expert.

Koszt: 10 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

LIGHTNING BOLT

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 10

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 20

Expert: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 50

Ot taki sobie piorun. Silniejszy od Ice Bolt, więc warto zastanowić się nad tą wersją.

Koszt: 8 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PRECISION

Koszt: 8 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zwiększa atak na odległość wskazanej jednostki o 3

Advanced: zwiększa atak na odległość wskazanej jednostki o 5

Expert: zwiększa atak na odległość wszystkich jednostek o 5

Dobry jeśli twoja armia składa się głównie z jednostek miotających. W przeciwnym wypadku nawet się do niego nie zbliżaj.

Koszt: 12 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PROTECTION FROM AIR

Koszt: 12 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii powietrza o 30%

Advanced: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii powietrza o 50%

Expert: zmniejsza obrażenia wszystkim jednostkom od magii powietrza o 50%

Chroni przed magią powietrza. Dobry w walce z herosem korzystającym właśnie tej szkoły. Jednak lepiej zastosować czar zwiększający morale albo szczęście (luck).

Koszt: 4 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VISIONS

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie oraz ich chęć przyłączenia się, zasięg równy Spell Power (ale niemniej niż 3)

Advanced: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się oraz skład armii i statystyki bohatera, zasięg równy 2x Spell Power (ale niemniej niż 3)

Expert: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się, skład armii i statystyki bohatera oraz informacje o garnizonie we wrogich zamkach, zasięg równy 3x Spell Power

Jeszcze jeden z czarów do używania na mapie strategicznej. Jeśli nie jesteś pewny co do sił przeciwnika to ten czar przyjdzie ci z pomocą.

Koszt: 12 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

AIR SHIELD

Koszt: 12 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: wskazana jednostka otrzymuje o 25% obrażeń z ataków na odległość

Advanced: wskazana jednostka otrzymuje o 50% obrażeń z ataków na odległość

Expert: wszystkie jednostki otrzymuje o 50% obrażeń z ataków na odległość

Jeśli wróg ma w armii głównie jednostki miotające warto się nad tym czarem zastanowić. W przeciwnym wypadku po prostu sobie odpuść.

Koszt: 15 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DESTROY UNDEAD

Koszt: 15 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 50 obrażeń

Nie lubię tego czaru ze względu że działa tylko na nieumarłych. Lepiej skorzystać z czegoś na wszystko. To będzie po prostu dużo lepsze wyjście, a przy tym skuteczniejsze.

Koszt: 18 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

HYPNOTIZE

Koszt: 18 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +10

Advanced: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +20

Expert: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +50

Jeśli masz duży współczynnik Spell Power to warto się nad tym zaklęciem zastanowić. Jednak nie myśl sobie że dostaniesz pod swoją kontrolę Archanioły czy Diabły. Na nie po prostu nie będziesz mógł sobie pozwolić.

Koszt: 24 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

CHAIN LIGHTNING

Koszt: 24 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: uderza kolejno w cztery jednostki, pierwszej zadając 40x Spell Power + 25 obrażeń, a każdej następnej o 50% mniej

Advanced: uderza kolejno w cztery jednostki, pierwszej zadając 40x Spell Power + 50 obrażeń, a każdej następnej o 50% mniej

Expert: uderza kolejno w cztery jednostki zadając 40x Spell Power + 50 obrażeń

Bardzo (nie)miły czar. Z jego pomocą możesz szybko i boleśnie pozbawić swojego przeciwnika sporej ilości jednostek. Stosować jak najczęściej.

Koszt: 24 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

COUNTERSTRIKE

Koszt: 24 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: wybrana jednostka dostaje 1 dodatkowy kontratak

Advanced: wybrana jednostka dostaje 2 dodatkowe kontrataki

Expert: wybrana jednostka dostaje 2 dodatkowe kontrataki

Jeśli jesteś pewien przynajmniej na 80% że jeden z twoich oddziałów zostanie zaatakowany, a przy tym nie zginie to wykorzystaj ten właśnie czar.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DIMENSION DOOR

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 2 razy dziennie i za każdym razem traci się 3 punkty ruchu

Advanced: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 3 razy dziennie i za każdym razem traci się 3 punkty ruchu

Expert: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 4 razy dziennie i za każdym razem traci się 2 punkty ruchu

Niesamowicie przydatny czar. Po prostu kiedy będziesz w jego posiadaniu to jesteś królem. Do szczęścia będzie brakować tylko porządnej armii i ogromnego zaplecza finansowego.

Koszt: 20 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FLY

Koszt: 20 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: pozwala użyć 60% ruchu do latania nad przeszkodami

Advanced: pozwala użyć 80% ruchu do latania nad przeszkodami

Expert: pozwala użyć 100% ruchu do latania nad przeszkodami

Jeśli na twojej drodze pojawi się las (nawet krzyży:) to dzięki temu czarowi nie będzie to dla twojego herosa żaden problem. Po prostu go przefrunie.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC MIRROR

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: 20% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Advanced: 30% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Expert: 40% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Dobry w walce w przeciwnikiem dobrze wyszkolonym w posługiwaniu się magią. Zamiast straty jednostki będziesz miał możliwość ataku na wroga.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SUMMON AIR ELEMENTAL

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 2x Spell Power

Advanced: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 3x Spell Power

Expert: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 4x Spell Power

Im więcej wojska, tym lepiej. Niestety po wygranej (przegranej też) bitwie żywioły wracają skąd przyszły i nie można nimi więcej dowodzić aż do czasu przywołania nowych. Poza tym przywołanie żywiołaka jednego rodzaju zmuszą cię do korzystania podczas bitwy tylko z usług tegoż to rodzaju.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2009-07-11
11:53

zanonimizowany652176 Junior

No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...

Komentarz: zanonimizowany652176
2008-01-16
21:55

zanonimizowany525803 Junior

😍

Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje

Komentarz: zanonimizowany525803
2007-11-24
15:46

zanonimizowany506018 Junior

👍

Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p

Komentarz: zanonimizowany506018
2007-05-22
07:30

zanonimizowany232687 Legionista

👎

Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...

Komentarz: zanonimizowany232687
2006-07-13
21:49

zanonimizowany217679 Junior

Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.

Komentarz: zanonimizowany217679
2005-12-24
14:44

zanonimizowany310224 Junior

dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać

Komentarz: zanonimizowany310224
2004-11-14
18:56

zanonimizowany201113 Junior

wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.

Komentarz: zanonimizowany201113
2004-04-13
19:45

zanonimizowany113773 Centurion

mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki

Komentarz: zanonimizowany113773
2004-04-08
16:01

zanonimizowany160132 Junior

😱

niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3

Komentarz: zanonimizowany160132
2004-04-04
15:58

zanonimizowany152046 Centurion

😃

Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...

Komentarz: zanonimizowany152046
2002-03-15
17:55

zanonimizowany4076 Pretorianin

Moim skromnym zdaniem najlepszym zamkiem jest Stronghold a herosem Crag Hack. W pozniejszych etapach napotyka sie herosow z udzym defensem co w pelni rekompensuje jego zdolnosc Offense a poza tym mozna z niego zrobic niezlego maga: Epert - Air Magic, Expert - Earth Magic (dimension door i town portal wymiataja). W zamku tym bardzo szybko zaczynaja sie "mnozyc" Bahamuty a w calej grze nie ma od nic silniejszych stworow ( no moze poza kilkoma gatunkami smokow ). Dodac musze, ze zamek ten nie jest moim ulubionym. Jest nim Dungeon z Black Dragon i Minotaurami i z budynkiem Portal, ktory sciaga czerwone smoki az milo.

Komentarz: zanonimizowany4076
2002-03-08
12:49

zanonimizowany5872 Junior

😊

Ta gra jest super moj ulubiony amek to BASTION on wymiata przynajmiej dla mnie

Komentarz: zanonimizowany5872
2001-12-01
20:31

zanonimizowany1184 Generał

Elias --> Cieszy mnie, że dobrze się przy nim bawileś ;))

A tak na marginesie, to wkradło się do tego poradnika wiele błędów, co zostanie oczywiście poprawione.

Komentarz: zanonimizowany1184
2001-12-01
20:11

zanonimizowany3231 Junior

Usmialem sie przy niektorych tekstach w tym poradniku.

W kwestii miast to przynajmniej w teorii sa one w miare wyrownane (no moze poza Conflux, ktore jest rowniejsze), kazde ma jakies silne i slabe strony. A juz kwestia gustu, kto woli i potrafi jakim grac.

Ale protestuje zdecydowanie przeciwko przezywaniu mojego ulubionego bohatera, ktory nazywa sie Gelu. Gelu. Gelu, a nie zaden Geln.

Komentarz: zanonimizowany3231
2001-11-28
13:30

zanonimizowany2337 Pretorianin

ja te gre poprostu kocham! ja uwazam ze bastion jest jednym z najlepszych miast w tej grze a
zdecydowanie najslabsza jest nekropolia! (!moim zdaniem!)

a teraz najwazniejsze.hmm jak by zaczasc? ja mam poprostu bzika na klimacie z heroes!
na jeden plakat z scena bitwu moge patrzec 2 godziny! poruwnyje sobie kazda jednostkie,
mysle czebu akurat ta jest w armi pozytuwnej a ta czemu nie,ktora by wygrala jakies starcie.
chcialbym sie dowiedziec czy te fantazy z heroes ma jakas dobra strone w necie.

ps.niewiem czemu ale ja niepotrafie grac zadnym zamkiem z strony ciemnosci! poprostu mam jakas
blokade!

Komentarz: zanonimizowany2337
2001-11-25
16:05

Shadowmage Legend

Shadowmage

Jka ci tak zależy to ja podeślij pod [email protected]

Komentarz: Shadowmage
2001-11-25
13:52

zanonimizowany2969 Junior

LUDZIE!!!!!!!!!!!Dlaczego do cholery nie chcecie mojej swietnej [email protected] KONIECZNIE!!!!!!

Komentarz: zanonimizowany2969
2001-11-24
16:01

Shadowmage Legend

Shadowmage

Nie mam shadow of death. Szkoda było kasy na dodatek. Poprzestałem na armageddons blade. A conflux rzeczywiście wymiata.

Komentarz: Shadowmage
2001-11-24
14:47

zanonimizowany3082 Junior

😱

Licze zamiast Szkieletów mozna wskrzeszać dzieki Cloak of the Undead King. Jest to artefakt wieloczęściowy (ten akurat składamy z trzech słabszych) i jak wszystkie superartefakty, dostępny jest on w The Shadow of Death. Jednak Licze wskrzeszać będziemy tylko, gdy mamy Nekromacny na poziomie Expert (choc to akurat w grze Nekropolią jest wręcz obowiązkiem), jednak wtedy nic nas nie zatrzyma. Chociaż jeśli gramy z dodatkami, to sprawa i tak staje się prosta. Conflux z podwójnym w porównaniu do innych miast przyrostem Phoenixów, Żywiołakami Magii i świetnymi jednostkami strzelającymi (Storm Elementals, które są jednostkami drugiego poziomu, a kładą nawet teoretycznie silniejsze jednostki 3-lev) wymiata wszystko, co stanie mu na drodze. Jeśli mi nie wierzycie, zajrzyjcie do testów na mojej stronie HoMM3 (www.bekalog.prv.pl) - tam wszystko widać jak na dłoni. Widać też, że Bastion (Rampart) wcale do takich słabych miast, jak sugerowali niektórzy, nie należy...

PS: podziękowania dla Zodiaca za podziękowania dla mnie ;)))

Komentarz: zanonimizowany3082
2001-11-20
09:35

Shadowmage Legend

Shadowmage

W którym dodatku jest to możliwe? Bo ja się z tym nie spotkałem.

Komentarz: Shadowmage

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl