Heroes 3: Earth Magic

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Szkoła magii ziemi to mój osobisty faworyt. Pomijając najlepsze (znów według mnie) zaklęcie Implosion, to choćby taki unikatowy Town Portal czy Ressurection mogą nieźle namieszać. To jest szkoła gwarantująca całkiem przyzwoity start, a o zakończenie nauki sam już się Graczu musisz zatroszczyć.

Koszt: 5 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC ARROW

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 30 obrażeń

Dobry tylko jeśli posiadasz bohatera z dużą ilością Spell Power. W przeciwnym wypadku raczej bezużyteczny. Lepiej zamiast Magic Arrow zastosować jeden z czarów defensywnych.

Koszt: 5 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SHIELD

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: wskazana jednostka otrzymuje o 15% mniej obrażeń w walce wręcz

Advanced: wskazana jednostka otrzymuje o 30% mniej obrażeń w walce wręcz

Expert: wszystkie jednostki otrzymują o 30% mniej obrażeń w walce wręcz

Na poziomie expert bardzo przydatny. Zastosowanie go jeszcze przed pierwszym starciem zwiększa diametralnie twoje szanse na zwycięstwo.

Koszt: 6 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SLOW

Koszt: 6 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: obniża zasięg ruchu wrogiej jednostki o 25%

Advanced: obniża zasięg ruchu wrogiej jednostki o 50%

Expert: obniża zasięg ruchu wrogich jednostek o 50%

Kolejny ogromnie ważny czar. W połączeniu z Shield daje całkiem sopore możliwości defensywne. Do tego mozna użyć jakiś silny czar ofensywny i samą magią wyeliminujesz część armii przeciwnika.

Koszt: 5 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

STONE SKIN

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zwiększa obronę wskazanej jednostki o 3

Advanced: zwiększa obronę wskazanej jednostki o 6

Expert: zwiększa obronę wszystkich jednostek o 6

Raczej nie warto z niego korzystać. Nawet na wysokim poziomie wydaje się być mało skuteczny. Jednak jak to zwykle bywa - tonący chwyta się każdej deski, aby tylko przeżyć.

Koszt: 2 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VIEW EARTH

Koszt: 2 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: pokazuje gdzie na mapie znajdują się nie zebrane złoża

Advanced: pokazuje gdzie na mapie znajdują się nie zebrane złoża oraz wszystkie kopalnie

Expert: pokazuje całą mapę

Na poziomie expert pokaże ci całą mapę, co jest ogromnie ważne przy planowaniu ataku czy szukaniu wrogiej bazy. Do tego jeśli szukasz konkretnego artefaktu to masz problem z głowy.

Koszt: 10 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DEATH RIPPLE

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: wszystkie jednostki poza nieumarłymi otrzymują 5x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: wszystkie jednostki poza nieumarłymi otrzymują 5x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: wszystkie jednostki poza nieumarłymi otrzymują 5x Spell Power + 30 obrażeń

Kolejny mało przydatny czar. Nie wart nawet jednego spell pointa. Jak dla mnie - żenada.

Koszt: 8 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PROTECTION FROM EARTH

Koszt: 8 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zmniejsza rany zadane wskazanej jednostce przez magie ziemi o 30%

Advanced: zmniejsza rany zadane wskazanej jednostce przez magie ziemi o 50%

Expert: zmniejsza rany zadane wszystkim jednostkom przez magie ziemi o 50%

Chroni przed magią powietrza. Dobry w walce z herosem korzystającym właśnie tej szkoły. Jednak lepiej zastosować czar zwiększający morale lub szczęście (Luck) podopiecznych.

Koszt: 8 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

QUICKSAND

Koszt: 8 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: rozmieszcza ruchome piaski na 4 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie traci wszystkie punkty ruchu

Advanced: rozmieszcza miny na 6 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie traci wszystkie punkty ruchu

Expert: rozmieszcza miny na 8 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie traci wszystkie punkty ruchu

Jeśli brać pod uwagę taktyczne możliwości jakie daje czar, to można by pomyśleć, że jest po prostu świetny. Jednak jeśli zastanowimy się, jakie jest prawdopodobieństwo, iż wróg wejdzie na takie pole, to już nie jest tak pieknie.

Koszt: 4 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VISIONS

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie oraz ich chęć przyłączenia się, zasięg równy Spell Power (ale niemniej niż 3)

Advanced: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się oraz skład armii i statystyki bohatera, zasięg równy 2x Spell Power (ale niemniej niż 3)

Expert: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się, skład armii i statystyki bohatera oraz informacje o garnizonie we wrogich zamkach, zasięg równy 3x Spell Power

Kolejny informacyjny czar. Nic nowego, to samo co w innych szkołach magii.

Koszt: 15 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

ANIMATE DEATH

Koszt: 15 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: przywraca 50x Spell Power + 30 punktów życia nieumarłym jednostkom wskrzeszając je

Advanced: przywraca 50x Spell Power + 30 punktów życia wskazanym nieumarłym jednostkom wskrzeszając je

Expert: przywraca 50x Spell Power + 30 punktów życia wskazanym nieumarłym jednostkom wskrzeszając je

Czar działający tylko na jednostki nieumarłych. Ogromnie skuteczny. Jeśli używa go doskonale wyszkolony Nekromanta, to jest wtedy praktycznie nie do pokonania.

Koszt: 15 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

ANTI-MAGIC

Koszt: 15 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: uodparnia wskazaną jednostkę na czary z poziomów 1-3

Advanced: uodparnia wskazaną jednostkę na czary z poziomów 1-4

Expert: uodparnia wskazaną jednostkę na wszystkie czary

Bardzo silny czar. Niestety, działa tylko na pojedyńczą jednostkę, ale jesli chcemy ubezpiecznyć jakiegoś ważnego stwora, to nie pogardzimy żadną z możliwości - a ta, jesli chodzi o magię, jest jedną z lepszych.

Koszt: 2 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

EARTHQUAKE

Koszt: 2 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: niszczy 2 losowo wybrane miejsca w murze zamku

Advanced: niszczy 3 losowo wybrane miejsca w murze zamku

Expert: niszczy 4 losowo wybrane miejsca w murze zamku

Podczas oblężenia niezastąpiony. Dzięki niemu jednostki nie mogące sforsować muru szybko przedostaną się po jego zgliszczach na teren zamku.

Koszt: 12 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FORCE FIELD

Koszt: 12 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: stawia w wybranym miejscu zaporę o długości 2 pól

Advanced: stawia w wybranym miejscu zaporę o długości 3 pól

Expert: stawia w wybranym miejscu zaporę o długości 3 pól

Ogólnie używanie tego czaru to marnotrawienie punktów. Ale jeśli na mapie mamy jeszcze inne przeszkody, to ustawienie Force Field moze zablokować, przynajmniej częściowo, dojście do twoich podwładnych.

Koszt: 16 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

METEOR SHOWER

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: zadaje 25x Spell Power + 25 obrażeń wskazanej oraz otaczającym ją jednostkom

Advanced: zadaje 25x Spell Power + 50 obrażeń wskazanej oraz otaczającym ją jednostkom

Expert: zadaje 25x Spell Power + 100 obrażeń wskazanej oraz otaczającym ją jednostkom

Dobry przeciwko dużym zgrupowaniom jednostek. Na samotne cele proponuję Implosion - daje lepsze rezultaty.

Koszt: 20 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

RESURRECTION

Koszt: 20 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: odnawia 50x Spell Power + 40 punktów życia wskazanym jednostkom

Advanced: odnawia 50x Spell Power + 80 punktów życia wskazanym jednostkom

Expert: odnawia 50x Spell Power + 160 punktów życia wskazanym jednostkom

Jeden z czarów gwarantujących zwycięstwo. Podstawa dla potężnego herosa. Jeśli twój przeciwnik dysponuje Resurrection nawet z dużą przewagą liczebną możesz zacząć się bać.

Koszt: 20 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SORROW

Koszt: 20 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: obniża morale wskazanej wrogiej jednostki o 1

Advanced: obniża morale wskazanej wrogiej jednostki o 2

Expert: obniża morale wszystkich wrogich jednostek o 2

Używaj go tak często jak to tylko możliwe, szczególnie zaraz po rozpoczęciu bitwy, jako czar wstępny. Przeważy to znacznie szalę zwycięstwa.

Koszt: 16 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

TOWN PORTAL

Koszt: 16 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: teleportuje bohatera do najbliższego miasta

Advanced: teleportuje bohatera do wybranego miasta jeśli oczywiście nie ma w nim innego bohatera

Expert: teleportuje bohatera do wybranego miasta jeśli oczywiście nie ma w nim innego bohatera

Stosowany na mapie strategicznej przenosi cię do jednego z twoich miast. Może to nie raz uratować ci skórę, więc naucz się czaru tak szybko, jak to tylko możliwe.

Koszt: 30 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

IMPLOSION

Koszt: 30 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: zadaje wskazanej jednostce 75x Spell Power + 100 obrażeń

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 75x Spell Power + 200 obrażeń

Expert: zadaje wskazanej jednostce 75x Spell Power + 300 obrażeń

Mój faworyt. Zadaje największe obrażenia, szczególnie jeśli użyje go doświadczony bohater. Po prostu trzeba go mieć w swojej księdze. Jedynym mankamentem jest duża ilość pożeranych spell points'ów.

Koszt: 25 spell points - Earth Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SUMMON EARTH ELEMENTAL

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 2x Spell Power

Advanced: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 3x Spell Power

Expert: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 4x Spell Power

Stara zasada znów się tutaj sprawdzi. Kupą mości panowie. Niestety po wygranej (przegranej też) bitwie żywioły wracają skąd przyszły i nie można nimi więcej dowodzić aż do czasu przywołania nowych. Poza tym przywołanie żywiołaka jednego rodzaju zmuszą cię do korzystania podczas bitwy tylko z usług tegoż to rodzaju.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2004-04-04
15:58

zanonimizowany152046 Centurion

😃

Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...

Komentarz: zanonimizowany152046
2004-04-08
16:01

zanonimizowany160132 Junior

😱

niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3

Komentarz: zanonimizowany160132
2004-04-13
19:45

zanonimizowany113773 Centurion

mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki

Komentarz: zanonimizowany113773
2004-11-14
18:56

zanonimizowany201113 Junior

wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.

Komentarz: zanonimizowany201113
2005-12-24
14:44

zanonimizowany310224 Junior

dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać

Komentarz: zanonimizowany310224
2006-07-13
21:49

zanonimizowany217679 Junior

Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.

Komentarz: zanonimizowany217679
2007-05-22
07:30

zanonimizowany232687 Legionista

👎

Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...

Komentarz: zanonimizowany232687
2007-11-24
15:46

zanonimizowany506018 Junior

👍

Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p

Komentarz: zanonimizowany506018
2008-01-16
21:55

zanonimizowany525803 Junior

😍

Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje

Komentarz: zanonimizowany525803
2009-07-11
11:53

zanonimizowany652176 Junior

No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...

Komentarz: zanonimizowany652176

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl