Heroes 3: Czary
Aktualizacja:
Magiczne zaklęcia to bardzo ważny element świata Męstwa i Magii. Aby jednak móc się nimi sprawnie posługiwać, trzeba spełnić kilka podstawowych wymagań. Każdy heros (nieważne, jakiej jest klasy) musi mieć w inwentarzu Księgę Magii. To w niej są spisane wszystkie znane tylko jemu zaklęcia. Aby się ich natomiast nauczyć, może zrobić to korzystając z kilku sposobów zdobywania wiedzy: zaglądając do odpowiednich kapliczek (Shrines), w których mędrcy nauczą go czarów od 1-go do 3-go poziomu lub po rozbudowaniu w mieście Gildii Magów (Mage Guilds). To właśnie ostania opcja jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż pozwala na poznanie czarów najwyższych poziomów. Jednym ograniczeniem są w tym wypadku możliwości rozbudowy danego miasta (np. Stronghold ma gildię trzypoziomową) oraz umiejętność Wisdom bohatera. Nie można także zapomnieć o mających na czary ogromny wpływ - umiejętnościach podstawowych: Spell Power oraz Knowledge. Pierwsza stanowi o sile czarów, druga natomiast o ilości punktów magii (Spell points). Drugorzędna umiejętność posługiwania się magią danego rodzaju zwiększa efektywność znajdującego się w tej szkole zaklęcia. A owych szkół jest w sumie cztery: ognia (Fire), wody (Water), powietrza (Air) oraz ziemi (Earth). Nauczenie się umiejętności konkretnych rodzajów magii jest o tyle ważne, że już przy poziome Basic koszt rzucenia jakiegoś czaru spada o ilość punktów równą poziomowi danego czaru.
Każdy szanujący się bohater powinien władać chociażby podstawowymi trzema poziomami zaklęć. Dlaczego? Ponieważ to ogromnie przydaje się na polu bitwy. Przykładowo, jeśli przyjdzie nam zmierzyć się z przeciwnikiem doskonale wyszkolonym na 5-tym poziomie zaklęć, a my nie będziemy znać żadnego, to na 80% wygra z nami mając nawet o połowę mniej jednostek. A to za sprawą silnych czarów, dostępnych własnie na wyższym poziomie. Warto jeszcze zaznaczyć, że różne miasta posiadają specyficzne dla siebie czary, a co za tym idzie, są one mniej lub bardziej śmiercionośne. Najgroźniejsze posiada według mnie Necropolis - możliwość wskrzeszania poległych jednostek. Nie można pogardzić także pozostałymi - każde ma coś ciekawego do zaoferowania i tylko od upodobań gracza zależy, czy wybierze styl życia Nekromanty, Rycerza czy może władcy podziemi. I to jest właśnie najpiękniejsze, jednak tworzy zarazem bardzo dziwną sytuację - nie można na 100% być pewnym, które miasto jest lepsze. To zależy od wielu czynników, takich jak wielkość mapy, rodzaj miast przeciwnika, dostępne siły w postaci jednostek czy wreszcie własne upodobania. Mogę tylko przedstawić kilka własnych uwag i spostrzeżeń co do czarów dostępnych w tej wspaniałej grze. Reszta już należy do samego Gracza.
0
- Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry
- Heroes 3: Poradnik do gry
- Heroes 3: Czary
- Heroes 3: Fire Magic
- Heroes 3: Water Magic
- Heroes 3: Air Magic
- Heroes 3: Earth Magic
- Heroes 3: Artefakty
- Heroes 3: Umiejętności
- Heroes 3: Miasta
- Heroes 3: Miasta Rampart
- Heroes 3: Miasta Conflux
- Heroes 3: Miasta Fortress
- Heroes 3: Miasta Tower
- Heroes 3: Miasta Inferno
- Heroes 3: Miasta Dungeon
- Heroes 3: Miasta Necropolis
- Heroes 3: Miasta Stronghold
- Heroes 3: Miasta Castle
- Heroes 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany152046 Centurion
Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...
zanonimizowany160132 Junior
niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3
zanonimizowany113773 Centurion
mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki
zanonimizowany201113 Junior
wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.
zanonimizowany310224 Junior
dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać
zanonimizowany217679 Junior
Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.
zanonimizowany232687 Legionista
Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...
zanonimizowany506018 Junior
Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p
zanonimizowany525803 Junior
Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje
zanonimizowany652176 Junior
No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
