Heroes 3: HD Edition: Zaklęcia wprowadzenie
Aktualizacja:

Zaklęcia stanowią ważny mechanizm w grze - nawet pozornie najsłabsze potrafią odwrócić losy każdej batalii, przez co mile widziane są zarówno w arsenale zatwardziałego maga, jak i rycerza, który skupia się głównie na wzmacnianiu siły bojowej swoich jednostek. Zaklęcia dzielą się na cztery podstawowe "szkoły" : magia ognia, wody, ziemi i powietrza.
Na siłę zaklęć wpływ mają:
- Umiejętności dodatkowe w posługiwaniu się poszczególnymi żywiołami magii;
- Artefakty, które zwiększają umiejętność Mocy bohatera;
- Umiejętność Mocy bohatera, która rośnie wraz z poziomami doświadzcenia;
- Artefakty, które wpływają na moc poszczególnych żywiołów: Kula Żywiołu Ziemi, Kula Płonącego Ognia, Kula Sztormów i Kula Firmamentów;
- Umiejętność dodatkowa bohatera, Talent Magiczny, która zwiększa obrażenia zadawane przez czary o 5/10/15%, zależnie od poziomu.
W kolejnych rozdziałach znajdziesz tabele przedstawiające wszystkie czary występujące w grze, wraz z ich efektywnością na poszczególnych poziomach znajomości danych szkół magii. Kilka czarów się powtarza - jest to efekt celowy, gdyż niektóre czary są "bezżywiołowe", przez co wpływają na nie wszystkie szkoły magii (lecz efekty się nie kumulują).
Obrażenia w tabelach przedstawione są w następujący sposób (na przykład): (Moc*10)+50. Oznacza to, że bohater o mocy równej 5 jest w stanie zadać 100 punktów obrażeń, bohater o mocy 7 120 punktów obrażeń i tak dalej. Wartość ta jest oczywiście powiększona przez przedmioty i umiejętności podane kilka akapitów wyżej - dokładną ilość obrażeń zadawanych przez czar można sprawdzić przytrzymując prawy przycisk myszy na wybranym zaklęciu.
Gdzie rzucać zaklęcia
Zaklęcia można rzucać w dwóch miejscach - podczas walki i na ekranie mapy przygody. W pierwszym przypadku gracz może rzucać jedynie ofensywne, bądź defensywne czary, które wpływają na jednostki (zadające obrażenia, zmieniające statystyki jednostek, itp.), a w przypadku mapy przygody można rzucać jedynie czary wspierające, które ułatwiają, bądź zmieniają eksplorację mapy. Do tych drugich zalicza się: Lot, Aura Artefaktów, Zasoby Ziemi, Ukrycie, Wizja, Wrota Wymiarów, Przywołanie Okrętu, Zniszczenie Okrętu, Spacer po wodzie, Miejski Portal. Reszta czarów wykorzystywana jest podczas walki.
By rzucić czar, należy wybrać go z księgi zaklęć (jeśli nie wiesz jak to zrobić, zaglądnij do rozdziału Interfejs) i wybrać cel ataku. Jeśli gracz posiada mistrzostwo w posługiwaniu się daną magią, czar, w zależności od jego rodzaju, zostanie rzucony na wszystkie cele sojusznicze, bądź wrogie.
Komentarze czytelników
Mam ten sam problem, atakuje mnie od razu taką armią i nie mam pojęcia jak temu zaradzić.. dochodzi do 3 tygodnia a komp nie do obicia
Piękny poradnik. Początek robię dokładnie jak jest opisany. ALE. Co zrobić, gdy wróg wychodzi z podziemi na początku drugiego miesiąca z armią zaczerpnieta z garnizonu + to co wytworzył (10 czarnych smoków +40x chimer + 80 minotaurow + 110 złych oczu) i napiera na mój główny zamek, w którym mam w tym czasie 11archaniolow 10 czempionow, 40 gryfow 30 krzyżowcow? Krystian jest średniakiem i zna czary 2 poziomu.
Poradnik z 2015 roku, dzięki któremu przeszłam tą kampanię bez najmniejszego problemu. Dzięki jesteś zaje@isty ??. Gra z mojego dzieciństwa! ?Wróciłam do niej po latach i dzięki tobie przejdę w końcu te cholerne kampanię ????
Sugeruję dodanie informacji dotyczącej zasad przechodzenia bohaterów do następnej misji /ilu i jakie poziomy/.
Dodajcie poradnik jak wgrać wszystkie kampanie
Dlaczego do tej misji mam tylko 48% tekstu a w innych misjach (pordnikach do misji) nie O.o
Ludzie pomocy mam tak że gry wkładam płytę do stacji dysków wyskakuje mi to okienko z różnymi opcjami i gdy wybieram instaluj pisze "Nie można znaleźć Setup.exe. Zła płyta w napędzie. Proszę włożyć Prawidłowy dysk." i nie wiem co mam zrobić. Pls pomóżcie!
A widzisz, zapomniałem, że na trupy nie działa ten czar (choć może nie zwróciłem uwagi, bo po za tymi dwoma czarami działają na nieumarłych wszystkie, czy to negatywne, czy pozytywne czary - no po za zaklęciami umysłu - a sam dość mało gram Nekropolią) - dobrze, że zwróciłeś na to uwagę (czyli jednak KTOŚ czyta ten poradnik :P). ;) Jak nie zapomnę to wyślę to do poprawki, żeby nikt się nie naciął. ;)
Kuba, napisałeś że rycerzy grozy (z nekro) dobrze potraktować błogosławieństwem, ale oni są odporni zarówno na klątwy, jak i błogosławieństwa, bo to trup ;) Fajny ten poradnik tak poza tym
@genesis - a dokładniej? Rozegrałem teraz jeszcze raz początek tej misji i udało mi się wybudować Portal Chwały w 5 turze (a nie jak opisałem w poradniku w 4), przez co Wieża Gryfów poszła na początek 2 tygodnia. Wiele widać zależy od szczęścia - ile złota znajdziesz w skrzyniach, czy będzie to złoto czy artefakt, itd. Polecam nająć bohatera w Zamku i w Fortecy i oczyścić teren dookoła nich, gdyż obok obu znajdziesz kilka skrzyń ze złotem. Jeśli chcesz sobie dodatkowo zwiększyć szansę na to, że uda ci się wznieść Portal Chwały w 1 tygodniu, możesz nie rekrutować wojska w mieście i wysłać Christiana jedynie z tym co ma (+2 Archanioły) - powinien sobie on bez problemu dać radę z wrogimi jednostkami, a zaoszczędzisz w ten sposób kilka tysięcy sztuk złota.
dokładniej skąd mieć złoto na portal chwały w pierwszym tygodniu
Bitwa o Steadwick Kampania - Wyzwolenie
Skąd mieć środki na portal chwały w pierwszym tygodniu?
Achievementy to widze po byku, chyba tak na "odwal się" dali. Nie dosc, ze malo to jeszcze są proste.
@zbysow ponieważ, o ile mi wiadomo, poradnik do H3 który jest już na stronie zawiera jedynie informacje o czarach, artefaktach i pobieżne info o jednostkach w zamkach - nie ma tam opisu przejścia kampanii, dokładniejszych informacji o jednostkach, czy wytłumaczenia tego, jak mniej więcej działa gra. Chyba, że jest jeszcze na stronie jakiś poradnik, o którym nie mam pojęcia?
A nie mozna po prostu dac linka do starego poradnika HoMM3 ? W koncu nic a nic sie nie zmienilo.. Po co nowy-stary pisac?
Poradnik jest udany, dobra robota Kubuś! :)
To jest spowodowane tym, że trzecia część heroesow jest ogrywana od początku tego milenium wiec trudno żeby ktoś potrzebował poradnika :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
