Zaklęcia w Heroes of Might & Magic III

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Zaklęcia potrafią odwrócić losy każdego starcia. - Zaklęcia w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry
Zaklęcia potrafią odwrócić losy każdego starcia.

Zaklęcia stanowią ważny mechanizm w grze - nawet pozornie najsłabsze potrafią odwrócić losy każdej batalii, przez co mile widziane są zarówno w arsenale zatwardziałego maga, jak i rycerza, który skupia się głównie na wzmacnianiu siły bojowej swoich jednostek. Zaklęcia dzielą się na cztery podstawowe "szkoły" : magia ognia, wody, ziemi i powietrza.

Na siłę zaklęć wpływ mają:

  • Umiejętności dodatkowe w posługiwaniu się poszczególnymi żywiołami magii;
  • Artefakty, które zwiększają umiejętność Mocy bohatera;
  • Umiejętność Mocy bohatera, która rośnie wraz z poziomami doświadzcenia;
  • Artefakty, które wpływają na moc poszczególnych żywiołów: Kula Żywiołu Ziemi, Kula Płonącego Ognia, Kula Sztormów i Kula Firmamentów;
  • Umiejętność dodatkowa bohatera, Talent Magiczny, która zwiększa obrażenia zadawane przez czary o 5/10/15%, zależnie od poziomu.

W kolejnych rozdziałach znajdziesz tabele przedstawiające wszystkie czary występujące w grze, wraz z ich efektywnością na poszczególnych poziomach znajomości danych szkół magii. Kilka czarów się powtarza - jest to efekt celowy, gdyż niektóre czary są "bezżywiołowe", przez co wpływają na nie wszystkie szkoły magii (lecz efekty się nie kumulują).

Obrażenia w tabelach przedstawione są w następujący sposób (na przykład): (Moc*10)+50. Oznacza to, że bohater o mocy równej 5 jest w stanie zadać 100 punktów obrażeń, bohater o mocy 7 120 punktów obrażeń i tak dalej. Wartość ta jest oczywiście powiększona przez przedmioty i umiejętności podane kilka akapitów wyżej - dokładną ilość obrażeń zadawanych przez czar można sprawdzić przytrzymując prawy przycisk myszy na wybranym zaklęciu.

Gdzie rzucać zaklęcia

Zaklęcia można rzucać w dwóch miejscach - podczas walki i na ekranie mapy przygody. W pierwszym przypadku gracz może rzucać jedynie ofensywne, bądź defensywne czary, które wpływają na jednostki (zadające obrażenia, zmieniające statystyki jednostek, itp.), a w przypadku mapy przygody można rzucać jedynie czary wspierające, które ułatwiają, bądź zmieniają eksplorację mapy. Do tych drugich zalicza się: Lot, Aura Artefaktów, Zasoby Ziemi, Ukrycie, Wizja, Wrota Wymiarów, Przywołanie Okrętu, Zniszczenie Okrętu, Spacer po wodzie, Miejski Portal. Reszta czarów wykorzystywana jest podczas walki.

By rzucić czar, należy wybrać go z księgi zaklęć (jeśli nie wiesz jak to zrobić, zaglądnij do rozdziału Interfejs) i wybrać cel ataku. Jeśli gracz posiada mistrzostwo w posługiwaniu się daną magią, czar, w zależności od jego rodzaju, zostanie rzucony na wszystkie cele sojusznicze, bądź wrogie.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-04
16:19

zanonimizowany1113578 Junior

Ludzie pomocy mam tak że gry wkładam płytę do stacji dysków wyskakuje mi to okienko z różnymi opcjami i gdy wybieram instaluj pisze "Nie można znaleźć Setup.exe. Zła płyta w napędzie. Proszę włożyć Prawidłowy dysk." i nie wiem co mam zrobić. Pls pomóżcie!

Komentarz: zanonimizowany1113578
2015-11-29
17:51

Surogacie Junior

Dlaczego do tej misji mam tylko 48% tekstu a w innych misjach (pordnikach do misji) nie O.o

Komentarz: Surogacie
2016-10-29
02:18

MeefMaster Junior

Dodajcie poradnik jak wgrać wszystkie kampanie

Komentarz: MeefMaster
2018-07-26
18:43

bistrobob Legionista

Sugeruję dodanie informacji dotyczącej zasad przechodzenia bohaterów do następnej misji /ilu i jakie poziomy/.

Komentarz: bistrobob
2021-10-31
22:12

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Zawsze jest miło jak ma się pod ręką jakieś pomoce.

Komentarz: Wilk1999
2021-11-23
01:23

Katerina Junior

😂

Poradnik z 2015 roku, dzięki któremu przeszłam tą kampanię bez najmniejszego problemu. Dzięki jesteś zaje@isty ??. Gra z mojego dzieciństwa! ?Wróciłam do niej po latach i dzięki tobie przejdę w końcu te cholerne kampanię ????

Komentarz: Katerina
2021-11-23
01:27

Katerina Junior

👍

Dobra robota!

Komentarz: Katerina
2023-11-17
10:24

Naray Junior

Piękny poradnik. Początek robię dokładnie jak jest opisany. ALE. Co zrobić, gdy wróg wychodzi z podziemi na początku drugiego miesiąca z armią zaczerpnieta z garnizonu + to co wytworzył (10 czarnych smoków +40x chimer + 80 minotaurow + 110 złych oczu) i napiera na mój główny zamek, w którym mam w tym czasie 11archaniolow 10 czempionow, 40 gryfow 30 krzyżowcow? Krystian jest średniakiem i zna czary 2 poziomu.

Komentarz: Naray
2024-03-19
08:12

PiotrekDH Junior

Dobra robota!

Komentarz: PiotrekDH
2024-04-17
17:20

Heroeeoesj62932 Junior

Mam ten sam problem, atakuje mnie od razu taką armią i nie mam pojęcia jak temu zaradzić.. dochodzi do 3 tygodnia a komp nie do obicia

Komentarz: Heroeeoesj62932

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl