Zaklęcia w Heroes of Might & Magic III
Aktualizacja:

Zaklęcia stanowią ważny mechanizm w grze - nawet pozornie najsłabsze potrafią odwrócić losy każdej batalii, przez co mile widziane są zarówno w arsenale zatwardziałego maga, jak i rycerza, który skupia się głównie na wzmacnianiu siły bojowej swoich jednostek. Zaklęcia dzielą się na cztery podstawowe "szkoły" : magia ognia, wody, ziemi i powietrza.
Na siłę zaklęć wpływ mają:
- Umiejętności dodatkowe w posługiwaniu się poszczególnymi żywiołami magii;
- Artefakty, które zwiększają umiejętność Mocy bohatera;
- Umiejętność Mocy bohatera, która rośnie wraz z poziomami doświadzcenia;
- Artefakty, które wpływają na moc poszczególnych żywiołów: Kula Żywiołu Ziemi, Kula Płonącego Ognia, Kula Sztormów i Kula Firmamentów;
- Umiejętność dodatkowa bohatera, Talent Magiczny, która zwiększa obrażenia zadawane przez czary o 5/10/15%, zależnie od poziomu.
W kolejnych rozdziałach znajdziesz tabele przedstawiające wszystkie czary występujące w grze, wraz z ich efektywnością na poszczególnych poziomach znajomości danych szkół magii. Kilka czarów się powtarza - jest to efekt celowy, gdyż niektóre czary są "bezżywiołowe", przez co wpływają na nie wszystkie szkoły magii (lecz efekty się nie kumulują).
Obrażenia w tabelach przedstawione są w następujący sposób (na przykład): (Moc*10)+50. Oznacza to, że bohater o mocy równej 5 jest w stanie zadać 100 punktów obrażeń, bohater o mocy 7 120 punktów obrażeń i tak dalej. Wartość ta jest oczywiście powiększona przez przedmioty i umiejętności podane kilka akapitów wyżej - dokładną ilość obrażeń zadawanych przez czar można sprawdzić przytrzymując prawy przycisk myszy na wybranym zaklęciu.
Gdzie rzucać zaklęcia
Zaklęcia można rzucać w dwóch miejscach - podczas walki i na ekranie mapy przygody. W pierwszym przypadku gracz może rzucać jedynie ofensywne, bądź defensywne czary, które wpływają na jednostki (zadające obrażenia, zmieniające statystyki jednostek, itp.), a w przypadku mapy przygody można rzucać jedynie czary wspierające, które ułatwiają, bądź zmieniają eksplorację mapy. Do tych drugich zalicza się: Lot, Aura Artefaktów, Zasoby Ziemi, Ukrycie, Wizja, Wrota Wymiarów, Przywołanie Okrętu, Zniszczenie Okrętu, Spacer po wodzie, Miejski Portal. Reszta czarów wykorzystywana jest podczas walki.
By rzucić czar, należy wybrać go z księgi zaklęć (jeśli nie wiesz jak to zrobić, zaglądnij do rozdziału Interfejs) i wybrać cel ataku. Jeśli gracz posiada mistrzostwo w posługiwaniu się daną magią, czar, w zależności od jego rodzaju, zostanie rzucony na wszystkie cele sojusznicze, bądź wrogie.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1113578 Junior
Ludzie pomocy mam tak że gry wkładam płytę do stacji dysków wyskakuje mi to okienko z różnymi opcjami i gdy wybieram instaluj pisze "Nie można znaleźć Setup.exe. Zła płyta w napędzie. Proszę włożyć Prawidłowy dysk." i nie wiem co mam zrobić. Pls pomóżcie!
Surogacie Junior
Dlaczego do tej misji mam tylko 48% tekstu a w innych misjach (pordnikach do misji) nie O.o
MeefMaster Junior
Dodajcie poradnik jak wgrać wszystkie kampanie
bistrobob Legionista
Sugeruję dodanie informacji dotyczącej zasad przechodzenia bohaterów do następnej misji /ilu i jakie poziomy/.
Wilk1999 Generał
Zawsze jest miło jak ma się pod ręką jakieś pomoce.
Katerina Junior
Poradnik z 2015 roku, dzięki któremu przeszłam tą kampanię bez najmniejszego problemu. Dzięki jesteś zaje@isty ??. Gra z mojego dzieciństwa! ?Wróciłam do niej po latach i dzięki tobie przejdę w końcu te cholerne kampanię ????
Naray Junior
Piękny poradnik. Początek robię dokładnie jak jest opisany. ALE. Co zrobić, gdy wróg wychodzi z podziemi na początku drugiego miesiąca z armią zaczerpnieta z garnizonu + to co wytworzył (10 czarnych smoków +40x chimer + 80 minotaurow + 110 złych oczu) i napiera na mój główny zamek, w którym mam w tym czasie 11archaniolow 10 czempionow, 40 gryfow 30 krzyżowcow? Krystian jest średniakiem i zna czary 2 poziomu.
Heroeeoesj62932 Junior
Mam ten sam problem, atakuje mnie od razu taką armią i nie mam pojęcia jak temu zaradzić.. dochodzi do 3 tygodnia a komp nie do obicia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
