Heroes 3: HD Edition: Atak i Obrona
Aktualizacja:
Atak i Obrona

Współczynnik ataku to, obok obrony, jeden z dwóch składników, który wpływa na obrażenia zadawane przez stwory bohatera jednostkom przeciwnika. W momencie rozpoczęcia walki, atak bohatera dodawany jest do ataku wszystkich stworów. Przytrzymując prawy przycisk myszy na stworze możesz podejrzeć jego kartę, na której znajdziesz, między innymi, wartość współczynnika ataku - wartość przed nawiasem to "normalny" atak stwora, a ta w nawiasie to powiększona przez współczynnik ataku bohatera.
Zasada działania ataku jest prosta - za każdy jeden punkt ataku jednostki atakującej przewyższający punkty obrony jednostki broniącej się, jednostka ta zada 5% dodatkowych obrażeń. Jeśli, na przykład, atakujący posiada 15 ataku, a jednostka broniąca się 11 obrony, obrażenia zostaną zwiększone o 20%, gdyż jest między tymi wartościami 4 punkty różnicy. Maksymalny wzrost obrażeń może wynosić 300% (60 punktów różnicy między atakiem i obroną).
Obrona działa w podobny sposób - za każdy punkt obrony jednostki, która jest atakowana, przewyższający punkty ataku jednostki atakującej, otrzyma ona 2.5% obrażeń mniej. Ponownie, jeśli atakujący posiada 11 ataku, a obrońca 15 obrony, otrzyma on 10% mniej obrażeń, z uwagi na 4-punktową różnicę między tymi statystykami. Obrona może zmniejszyć otrzymane obrażenia maksymalnie o 30% (12 punktów obrony).
Na zwiększenie ataku i obrony bohatera wpływ mają dwie rzeczy : poziomy doświadczenia i noszone przez niego artefakty. Wraz z każdym poziomem doświadczenia, istnieje szansa, iż bohater otrzyma dodatkowy punkt ataku lub obrony (losowany spośród ataku, obrony, mocy i wiedzy). Naturalnie, niektórzy bohaterowie mają większą szansę na to, by przy nowym poziomie doświadczenia dostać punkt do ataku, czy obrony - o szczegółach poczytasz niżej, w rozdziale "Rodzaje bohaterów". Jeśli chodzi o rodzaje artefaktów, które dodają punkty do ataku i/lub obrony, znajdziesz je w rozdziale "Artefakty".
Oprócz ataku i obrony pochodzącej bezpośrednio od bohatera, współczynnik ten u stworów zwiększają także zaklęcia:
Czar | P. Podstawowy | P. Zaawansowany | P. Mistrzowski |
Żądza Krwi | +3 ataku | +6 ataku | +6 ataku dla wszystkich sojuszniczych stworów |
Szał | 100% obrony zamienione w atak | 150% obrony zamienione w atak | 200% obrony zamienione w atak |
Pogromca | +8 ataku przeciwko Smokom, Hydrom, Behemotom | +8 ataku przeciwko Aniołom i Diabłom | +8 ataku przeciwko Tytanom |
Psalm Mocy | +2 do ataku, obrony i szybkości | +4 do ataku, obrony i szybkości | +4 do ataku, obrony i szybkości wszystkich sojuszniczych stworów |
Precyzja | +3 ataku (tylko strzelcy) | +6 ataku (tylko strzelcy) | +6 ataku dla wszystkich strzelców |
Osłabienie | -3 ataku | -6 ataku | -6 ataku dla wszystkich wrogich stworów |
Tarcza | +3 obrony | +6 obrony | +6 obrony dla wszystkich sojuszniczych stworów |
Kamienna Skóra | 15% mniej obrażeń w walce wręcz | 30% mniej obrażeń w walce wręcz | 30% mniej obrażeń w walce wręcz dla wszystkich sojuszniczych stworów |
Tarcza Powietrza | 25% obrażeń mniej od ataków dystansowych | 50% obrażeń mniej od ataków dystansowych | 50% obrażeń mniej od ataków dystansowych dla wszystkich sojuszniczych stworów |
Komentarze czytelników
Mam ten sam problem, atakuje mnie od razu taką armią i nie mam pojęcia jak temu zaradzić.. dochodzi do 3 tygodnia a komp nie do obicia
Piękny poradnik. Początek robię dokładnie jak jest opisany. ALE. Co zrobić, gdy wróg wychodzi z podziemi na początku drugiego miesiąca z armią zaczerpnieta z garnizonu + to co wytworzył (10 czarnych smoków +40x chimer + 80 minotaurow + 110 złych oczu) i napiera na mój główny zamek, w którym mam w tym czasie 11archaniolow 10 czempionow, 40 gryfow 30 krzyżowcow? Krystian jest średniakiem i zna czary 2 poziomu.
Poradnik z 2015 roku, dzięki któremu przeszłam tą kampanię bez najmniejszego problemu. Dzięki jesteś zaje@isty ??. Gra z mojego dzieciństwa! ?Wróciłam do niej po latach i dzięki tobie przejdę w końcu te cholerne kampanię ????
Sugeruję dodanie informacji dotyczącej zasad przechodzenia bohaterów do następnej misji /ilu i jakie poziomy/.
Dodajcie poradnik jak wgrać wszystkie kampanie
Dlaczego do tej misji mam tylko 48% tekstu a w innych misjach (pordnikach do misji) nie O.o
Ludzie pomocy mam tak że gry wkładam płytę do stacji dysków wyskakuje mi to okienko z różnymi opcjami i gdy wybieram instaluj pisze "Nie można znaleźć Setup.exe. Zła płyta w napędzie. Proszę włożyć Prawidłowy dysk." i nie wiem co mam zrobić. Pls pomóżcie!
A widzisz, zapomniałem, że na trupy nie działa ten czar (choć może nie zwróciłem uwagi, bo po za tymi dwoma czarami działają na nieumarłych wszystkie, czy to negatywne, czy pozytywne czary - no po za zaklęciami umysłu - a sam dość mało gram Nekropolią) - dobrze, że zwróciłeś na to uwagę (czyli jednak KTOŚ czyta ten poradnik :P). ;) Jak nie zapomnę to wyślę to do poprawki, żeby nikt się nie naciął. ;)
Kuba, napisałeś że rycerzy grozy (z nekro) dobrze potraktować błogosławieństwem, ale oni są odporni zarówno na klątwy, jak i błogosławieństwa, bo to trup ;) Fajny ten poradnik tak poza tym
@genesis - a dokładniej? Rozegrałem teraz jeszcze raz początek tej misji i udało mi się wybudować Portal Chwały w 5 turze (a nie jak opisałem w poradniku w 4), przez co Wieża Gryfów poszła na początek 2 tygodnia. Wiele widać zależy od szczęścia - ile złota znajdziesz w skrzyniach, czy będzie to złoto czy artefakt, itd. Polecam nająć bohatera w Zamku i w Fortecy i oczyścić teren dookoła nich, gdyż obok obu znajdziesz kilka skrzyń ze złotem. Jeśli chcesz sobie dodatkowo zwiększyć szansę na to, że uda ci się wznieść Portal Chwały w 1 tygodniu, możesz nie rekrutować wojska w mieście i wysłać Christiana jedynie z tym co ma (+2 Archanioły) - powinien sobie on bez problemu dać radę z wrogimi jednostkami, a zaoszczędzisz w ten sposób kilka tysięcy sztuk złota.
dokładniej skąd mieć złoto na portal chwały w pierwszym tygodniu
Bitwa o Steadwick Kampania - Wyzwolenie
Skąd mieć środki na portal chwały w pierwszym tygodniu?
Achievementy to widze po byku, chyba tak na "odwal się" dali. Nie dosc, ze malo to jeszcze są proste.
@zbysow ponieważ, o ile mi wiadomo, poradnik do H3 który jest już na stronie zawiera jedynie informacje o czarach, artefaktach i pobieżne info o jednostkach w zamkach - nie ma tam opisu przejścia kampanii, dokładniejszych informacji o jednostkach, czy wytłumaczenia tego, jak mniej więcej działa gra. Chyba, że jest jeszcze na stronie jakiś poradnik, o którym nie mam pojęcia?
A nie mozna po prostu dac linka do starego poradnika HoMM3 ? W koncu nic a nic sie nie zmienilo.. Po co nowy-stary pisac?
Poradnik jest udany, dobra robota Kubuś! :)
To jest spowodowane tym, że trzecia część heroesow jest ogrywana od początku tego milenium wiec trudno żeby ktoś potrzebował poradnika :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
