Heroes 3: HD Edition: Chciwość
Aktualizacja:
Chciwość

Jak w większości "trzecich misji" kampanii, masz do wyboru zaimportowanie bohaterów z pierwszej, lub drugiej misji. Wybór tak naprawdę zależy od ciebie, jednak lepszym jest skorzystanie z pomocy bohaterów z pierwszej misji, gdyż łatwiej poruszają się oni po terenach bagiennych, a takich jest w tej misji pod dostatkiem. Trzecia misja wraca do starego scenariusza - by wygrać, musisz skopać wszystkim tyłki!
Misja jest stosunkowo prosta - musisz pokonać dwójkę wrogów. Jednym z nich jest gracz, który ma pod kontrolą miasta Zamku, a drugim jest albo gracz z miastami Cytadeli, albo Fortecy, w zależności od tego, których bohaterów wybrałeś na początku. Twoje miasta, jak i twojego przeciwnika rozrzucone są po rogach mapy, a czerwony gracz znajduje się pomiędzy wami - jednak by się do niego dostać, będziesz musiał (jak i twój oponent z przeciwległego rogu mapy) przebić się przez silną obronę w garnizonie, więc masz trochę czasu na spokojną rozbudowę zamku i eksplorację terenów wokół twoich miast.

Pamiętaj też, iż wróg będzie dysponował tymi bohaterami, którymi ukończyłeś poprzednią misję, a ich nie wybrałeś - możesz w ten sposób osłabić wroga, dając sobie niezłe fory. Jeśli postanowisz wybrać bohaterów z pierwszej misji, by ci towarzyszyli, przed ukończeniem drugiej misji usuń prawie wszystkich dodatkowych bohaterów, tak by został tylko jeden - jeśli zdecydujesz się wziąć ze sobą bohaterów z drugiej misji, zrób tak samo, tylko usuń bohaterów pod koniec 1 misji.
OD AUTORA: W grze jest w tym momencie (wersja bez aktualizacji) bug, który powoduje, iż niezależnie od wyboru gracza otrzyma on kontrolę nad bohaterami (i miastami) z drugiej misji, z miasta Twierdzy. Dlatego ten poradnik, przynajmniej na chwilę obecną, zakładał będzie właśnie taki wybór i styl rozgrywki.
Misja rozgrywa się na terenach bagnistych, więc warto jest wybrać bohaterów ze Znajdowaniem Drogi, bądź wybrać tą umiejętność przy awansowaniu na wyższy poziom - każdy poziom tej umiejętności zmniejsza karę za poruszanie się po trudnym terenie, a więc i bagnach.
Rozpocznij od wybudowania Rady Miasta we wszystkich trzech miastach, co zapewni większy dochód złota. Następnie rozwijaj jedynie główne miasto (to, które ma wybudowany fort - punkt S1 na mapie) - rozbudowa trzech miast Twierdzy na raz, jak można się przekonać w poprzedniej misji tej kampanii, wymaga kosmicznych ilości drewna i kamienia, czego ci w tym momencie brakuje. W tym tygodniu wybuduj:
- Dzień 1 - Rada Miasta
- Dzień 2 - Wilczy Wybieg
- Dzień 3 - Gniazdo na Urwisku
- Dzień 4 - Siedlisko Behemotów
- Dzień 5 - Cytadela
- Dzień 6 - Zamek
- Dzień 7 - Wieża Orków

Możesz także w drugim i trzecim dniu wybudować w dwóch pozostałych miastach Targowisko, a następnie Magazyn Zasobów - zapewni ci to 2 dodatkowe sztuki drewna i kamienia dziennie, co z pewnością się przyda. Pozostało ci teraz wyczyścić okolice twoich miast, wybudować wszystkie budynki (wraz z ulepszeniami) do jednostek w głównym mieście, a następnie zrekrutować je wszystkie. Dobrym momentem do wyjścia "z ukrycia" jest początek 4 tygodnia - będziesz już prawdopodobnie mieć dostęp do wszystkich jednostek, których powinno być już dość sporo. Wyszkol wszystkie i udaj się do dolnego garnizonu (punkt G1 na mapie).
Obrona garnizonu jest dość spora, ale nie powinno być z nią problemów. Gdy się przez nią przebijesz, udaj się czym prędzej na północ - czeka na ciebie tam pierwsze z trzech miast czerwonego gracza (punkt W1 na mapie). Gdy je zdobędziesz, udaj się na północny-zachód - najpierw trafisz na jedno miasto (punkt W2 na mapie), a kawałek dalej, również w tym kierunku, znajdziesz ostatni Zamek wroga (punkt W3). Jednocześnie przy owym Zamku jest portal w jedną stronę (punkt M1a na mapie) - teleportuje on w sam środek wrogiego terytorium (do punktu M1b na mapie)! Dlatego tak ważnym jest, by zająć teren środka mapy jak najszybciej, by wróg nie mógł cię nękać w ten sam sposób.
Jeśli masz jakieś jednostki do zrekrutowania, bądź udało ci się rozbudować inne miasto, wykup je i dostarcz do bohatera, którym przed momentem atakowałeś, a następnie przejdź przez portal. Trzy wrogie miasta znajdują się odpowiednio: na północny-zachód (punkt W4 na mapie), północny-wschód (W5) i południowy-zachód (W6) od twojej pozycji po wyjściu z portalu. Możesz przejąć je w dowolnej kolejności, jednak warto zacząć od tego, które jest na północny-zachód, potem udać się na wschód, by przejąć kolejne, a po wszystkim zająć ostatnie, na południowy-zachodzie. Po wykonaniu tego misja jak i kampania zostanie zakończona!
Komentarze czytelników
Mam ten sam problem, atakuje mnie od razu taką armią i nie mam pojęcia jak temu zaradzić.. dochodzi do 3 tygodnia a komp nie do obicia
Piękny poradnik. Początek robię dokładnie jak jest opisany. ALE. Co zrobić, gdy wróg wychodzi z podziemi na początku drugiego miesiąca z armią zaczerpnieta z garnizonu + to co wytworzył (10 czarnych smoków +40x chimer + 80 minotaurow + 110 złych oczu) i napiera na mój główny zamek, w którym mam w tym czasie 11archaniolow 10 czempionow, 40 gryfow 30 krzyżowcow? Krystian jest średniakiem i zna czary 2 poziomu.
Poradnik z 2015 roku, dzięki któremu przeszłam tą kampanię bez najmniejszego problemu. Dzięki jesteś zaje@isty ??. Gra z mojego dzieciństwa! ?Wróciłam do niej po latach i dzięki tobie przejdę w końcu te cholerne kampanię ????
Sugeruję dodanie informacji dotyczącej zasad przechodzenia bohaterów do następnej misji /ilu i jakie poziomy/.
Dodajcie poradnik jak wgrać wszystkie kampanie
Dlaczego do tej misji mam tylko 48% tekstu a w innych misjach (pordnikach do misji) nie O.o
Ludzie pomocy mam tak że gry wkładam płytę do stacji dysków wyskakuje mi to okienko z różnymi opcjami i gdy wybieram instaluj pisze "Nie można znaleźć Setup.exe. Zła płyta w napędzie. Proszę włożyć Prawidłowy dysk." i nie wiem co mam zrobić. Pls pomóżcie!
A widzisz, zapomniałem, że na trupy nie działa ten czar (choć może nie zwróciłem uwagi, bo po za tymi dwoma czarami działają na nieumarłych wszystkie, czy to negatywne, czy pozytywne czary - no po za zaklęciami umysłu - a sam dość mało gram Nekropolią) - dobrze, że zwróciłeś na to uwagę (czyli jednak KTOŚ czyta ten poradnik :P). ;) Jak nie zapomnę to wyślę to do poprawki, żeby nikt się nie naciął. ;)
Kuba, napisałeś że rycerzy grozy (z nekro) dobrze potraktować błogosławieństwem, ale oni są odporni zarówno na klątwy, jak i błogosławieństwa, bo to trup ;) Fajny ten poradnik tak poza tym
@genesis - a dokładniej? Rozegrałem teraz jeszcze raz początek tej misji i udało mi się wybudować Portal Chwały w 5 turze (a nie jak opisałem w poradniku w 4), przez co Wieża Gryfów poszła na początek 2 tygodnia. Wiele widać zależy od szczęścia - ile złota znajdziesz w skrzyniach, czy będzie to złoto czy artefakt, itd. Polecam nająć bohatera w Zamku i w Fortecy i oczyścić teren dookoła nich, gdyż obok obu znajdziesz kilka skrzyń ze złotem. Jeśli chcesz sobie dodatkowo zwiększyć szansę na to, że uda ci się wznieść Portal Chwały w 1 tygodniu, możesz nie rekrutować wojska w mieście i wysłać Christiana jedynie z tym co ma (+2 Archanioły) - powinien sobie on bez problemu dać radę z wrogimi jednostkami, a zaoszczędzisz w ten sposób kilka tysięcy sztuk złota.
dokładniej skąd mieć złoto na portal chwały w pierwszym tygodniu
Bitwa o Steadwick Kampania - Wyzwolenie
Skąd mieć środki na portal chwały w pierwszym tygodniu?
Achievementy to widze po byku, chyba tak na "odwal się" dali. Nie dosc, ze malo to jeszcze są proste.
@zbysow ponieważ, o ile mi wiadomo, poradnik do H3 który jest już na stronie zawiera jedynie informacje o czarach, artefaktach i pobieżne info o jednostkach w zamkach - nie ma tam opisu przejścia kampanii, dokładniejszych informacji o jednostkach, czy wytłumaczenia tego, jak mniej więcej działa gra. Chyba, że jest jeszcze na stronie jakiś poradnik, o którym nie mam pojęcia?
A nie mozna po prostu dac linka do starego poradnika HoMM3 ? W koncu nic a nic sie nie zmienilo.. Po co nowy-stary pisac?
Poradnik jest udany, dobra robota Kubuś! :)
To jest spowodowane tym, że trzecia część heroesow jest ogrywana od początku tego milenium wiec trudno żeby ktoś potrzebował poradnika :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
