Guild Wars 2: Materiały - surowce
Aktualizacja:
Materiały - surowce
Zanim zaczniemy jakąkolwiek produkcję przedmiotów musimy zgromadzić odpowiednie składniki. W Guild Wars 2 najlepiej stosować się do jednej, podanej wcześniej zasady: zbieramy wszystkie surowce, jakie napotkamy podczas wędrówki. Nigdy nie wiadomo, kiedy zapragniemy zmienić profesję i aktualnie bezużyteczne materiały staną się nam potrzebne. Nawet, jeśli nie planujemy zająć się produkcją nowych przedmiotów, nadmiar składników możemy sprzedać innym graczom poprzez Trading Post albo wymienić za komponenty, które aktualnie potrzebujemy.

Pierwszą i najłatwiejszą metodą zdobywania materiałów jest własnoręczne zebranie ich z istniejących na mapie punktów. Do tego celu potrzebne nam będą oczywiście odpowiednie narzędzia, które możemy kupić praktycznie u każdego handlarza w grze. Po wykonaniu kilku misji lub zabiciu kilku potworów powinniśmy mieć wystarczająco pieniędzy na zakup miedzianego sierpa (copper harvesting sickle), kilofa (copper mining pick) i siekiery (copper logging axe), co pozwoli nam zbierać materiały w początkowych lokacjach. W tym celu wystarczy założyć odpowiedni przedmiot (w ekwipunku mamy wyznaczone miejsce na każdy z nich) a następnie podejść do odpowiedniego punktu i nacisnąć klawisz F. Nasza postać automatycznie zbierze jeden lub więcej składników. W przypadku bogatych złóż rud metali (rich metal vein) możliwe jest powtórzenie akcji w celu uzyskania większej ilości materiałów.

Zależnie od punktu, w jakim zamierzamy zbierać surowce, wykorzystamy inne narzędzia. Każde z nich ma ograniczoną ilość razy jaką można je użyć, stąd też warto nosić ze sobą zapasowy zestaw, na wypadek gdyby aktualnie używany skończył się.
Ikona na mapie | Potrzebne narzędzia | Liczba użyć | Otrzymane składniki |
![]() | ![]() Mining pick
| 100 | Rudy metali, kamienie szlachetne |
![]() | ![]() Logging axe
| 100 | Drewno |
![]() | ![]() Harvesting sickle
| 50 | Rośliny (ingredient) |
Oprócz tego warto wiedzieć, że dostępne dla nas narzędzia mają różne poziomy: im jest on wyższy, tym rzadsze składniki możemy zdobywać za ich pomocą. Jednakże używanie droższych przedmiotów na punktach niższego poziomu nie daje nam żadnych korzyści, stąd powinniśmy oszczędzać je na szczególną okazję. Rodzaj narzędzi, otrzymane dzięki nim surowce oraz potrzebne do wykonania sztabek bryłki (dostępne u handlarzy w mieście) zostały zebrane w poniższej tabeli:
Poziom | Narzędzia | Ruda metalu (Ore) | Bryłka (Lump) | Sztabka (Ingot) | Kłoda (Log) | Deska (Plank) |
1 | Copper | ![]() Copper
| ![]() Tin
| ![]() Copper
![]() Bronze
| ![]() Green
| ![]() Green
|
2 | Iron | ![]() Iron
![]() Silver
| ![]() Iron
![]() Silver
| ![]() Soft
| ![]() Soft
| |
3 | Steel | ![]() Gold
| ![]() Coal
| ![]() Steel
![]() Gold
| ![]() Seasoned
| ![]() Seasoned
|
4 | Darksteel | ![]() Platinum
| ![]() Primordium
| ![]() Platinum
![]() Darksteel
| ![]() Hard
| ![]() Hard
|
5 | Mithril | ![]() Mithril
| ![]() Mithril
| ![]() Elder
| ![]() Elder
| |
6 | Orichalcum | ![]() Orichalcum
| ![]() Orichalcum
| ![]() Ancient
| ![]() Ancient
|
Musimy też zapamiętać, że wydobywając rudę metalu czasami otrzymamy kamienie szlachetne potrzebne złotnikowi. Niestety otrzymany składnik jest w pewnym stopniu losowy, stąd, jak wspomniałem wcześniej, powinniśmy zbierać wszystkie składniki jakie napotkamy.

- Guild Wars 2 - poradnik
- Guild Wars 2: Poradnik do gry
- Guild Wars 2: Crafting
- Guild Wars 2: Crafting - podstawy
- Guild Wars 2: Materiały - surowce
- Guild Wars 2: Materiały - rośliny
- Guild Wars 2: Materiały - rozkładanie przedmiotów
- Guild Wars 2: Materiały zdobyte po walce
- Guild Wars 2: Zarządzanie materiałami w ekwipunku
- Guild Wars 2: Produkcja, doświadczenie
- Guild Wars 2: Profesje
- Guild Wars 2: Mistyczna kuźnia
- Guild Wars 2: Broń Legendarna
- Guild Wars 2: Broń egzotyczna-prekursor
- Guild Wars 2: Crafting
- Guild Wars 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak ktoś zaczyna grać to chętnie weźmiemy do gildii i pomożemy, piszcie na nick Alexander.3924
Nie sądziłem, że kupię u was abo ;) A jednak skłonił mnie ten poradnik. GW2 Jest tak obszerne, że trochę się gubie mam nadzieje, że poradnik mi pomoże.
Pozdrawiam! Dzięki za pracę
Cześć!
Mam parę pytań;p noobowatych (dopiero 3ci dzień w GW2 gram i proszę o rady).
1. Gram thiefem 9 poziom i mam problemy male z mobami koło 12 poziomu a jak są 2 to już hardcore;p. To norma:)?? Te z równym poziomem kładę jak się chce.
2. Używam głównie 2 dagerów a druga opcja to 2 rewolwery (zastanawiam się nad łukiem). Czy to dobra opcja??
3. Czy jeśli mam już wyuczone wszystkie 5 skili od broni (te po lewej) to one się jeszcze jakoś polepszają gdy ich używam czy razem z lvlem ich obrażenia się też zwiększają?? Pytam bo czasem mam wątpliwość czy przetestować inne opcje broni używanych a nie chcę żeby była później sytuacja, że moje obrażenia są słabe bo nie szlifowałem ich;p.
4. Czy na thiefie brać się za crafting?? Czy są jakieś inne opcje (lepsze) dla thiefa??
5. Czy w grze są jakieś buffki??? 7 lat z lineage 2 i próbuje szukać jakiś wspomagaczy:P
6. Wracając do thiefa to te umiejętności z "F1" są przydzielane losowo?? i nie mam wpływu jakie to będą??
pozdrawiam:)
Zakony sa zwiazane jedynie z linia fabularna danej postaci i poza nia nie maja wiekszego wplywu na gre, stad ich opis nie ma zbytnio sensu.
Poradnik fajny. Mam tylko jedną uwagę do działu Umiejętności. Zabrakło opisu "Channeling skills". Warto by to uzupełnić.
Jestem zachwycony jak zrobiono poradnik , jest bardzo pomocny wielkie dzięki szczególnie dla map do zapełnienia jednej brakowało mi zaledwie misji
Ogarniasz@ No wybacz ale z tego wiki nie dowiesz się za dużo o 2 , bo generalnie GWWiki jest do 1 częsci , trzeba wpisać jeszcze 2 :)
@StoogeR Nie ma spotów, nie ma grindu, nie masz kogo dzielić po głowie bo nikt cie nie wkurza. Ktoś bije mobka raz go uderzysz dostajesz expa. Wiele razy szedłem robić skillpointa ktoś zaczął bić bossa raz go uderzyłem i mi zaliczyło.
Asmodeusz => Dzieki za info jeszcze raz. Jeszcze sie nie zdecydowalem ale chyba sie skusze w najblizszych dniach.
Jak ktos rozumie angielski (a skoro gra w GW2 powinien) to polecam 3 strony: Guildhead.com, GWDatabase, GWWiki. bez urazy dla pracy Asmodeusza, ale informacje tam zawierane sa juz duzo bardziej zaawansowanym stanie (np. cale mapy, wszystkie crafty, wiekszosc questow, linki do filmikow jak odkrywac Visty, buildy pve, pvp itd.) Poradnik spoko, tylko tempo ciut male moim zdaniem (tamte strony po prostu tworzy na raz kilkadziesiat(kilkaset) osob a nie jedna :P)
Czy to cale pvp (spvp i wvw)?
Z tego co widzialem to tak.
Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)?
Nope. ALE: mozna smialo "ekspic" na WvW. Tam tez sa potworki, miejsca do kopania, eventy (chociaz oparte o WvW - ochrona karawany, atak na zamek itp) za ktore dostaje sie XP. I mimo ze masz ten level 80 to pasek napelnia sie dla twojego naturalnego poziomu.
Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach?
yup
I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Tak. Na kazdym PvP wszystkie postaci maja level 80 (jak pisalem: glownie chodzi o to aby mialy tyle samo HP i jakies tam bazowe statsy). Roznica jest taka ze na sPvP (areny) nie mozna zyskac przewagi sprzetem czy traitami a na WvW da sie.
Asmodeusz => Dzieki za info. Skorzystam i zadam jeszcze pare pytan :) Czy to cale pvp (spvp i wvw)? Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)? Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach? I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Malo mmo gralem w zyciu (uwielbialem ultime, WoW mnie odrzucal), chetnie bym sobie pogral w cos dobrego. No nic, gra mi nie daje spokoju wiec bede musial kupic i przetestowac.
[1]
Ops, pomylilem chyba rzedy w tabelce jak pisalem.
[4]
W sPVP (structured PVP) chodzi o to, aby mozna bylo rozgrywac turnieje itp - stad sprzet jest standaryzowany. W WvW level 80 oznacza tylko wiecej hitpointow i ciut wieksze bazowe staty. Za wylevelowanie "naturalnego" 80 nadal zostaja ci traity, skille oraz sprzet, ktory uzbierales. Stad na WvW ktos kto ma lvl1 nie bedzie mial prawie nic, ktos kto ma lv powiedzmy 50 ma troche traitow i jakis tam ekwipunek a koles z lvl80 jest "wymaksowany". Jaka roznica? W walce powiedzmy 50 vs 50 zadna. W walce 5v5? Juz zauwazalna. W walce 1v1? Prawie na pewno ten, kto ma wyzszy naturalny level wygra.
Srednio mi sie podoba motyw ze sztucznym podbijaniem / obnizaniem poziomu postaci dla pvp/wvw czy przy wchodzeniu na niskolvlowy obszar. Byc moze sprawdza sie to rozwiazanie, ale w grze rpg (nawet mmo, albo zwlaszcza w mmo) chcialbym miec postac taka jaka sobie wygrindowalem. Nie, ze mi wejdzie jakis newb ze sztucznie podbitym lvlem i nawiaze ze mna walke (czy tam sytuacja odwrotna, tak czy siak nie podoba mi sie ten pomysl).
Wlasciwie to mialem sobie po gierke jutro podjechac, ale ten motyw z poziomam mnie odrzuca. Nie ma zadnej mozliwosc przetestowania gry przed zakupem? Bo wiem, ze triala nie ma zadnego.
Jeżeli ktoś szuka dobrego polskiego serwera to zapraszam na Blacktide
Jezeli chcemy wiedziec na jakiej znajdujemy sie mapie (overflow czy nie) wystarczy spojrzec na mape w prawym dolnym rogu i tam mamy napis overflow, badz go nie ma
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






































