Guild Wars 2: Umiejętności - broń
Aktualizacja:
Umiejętności - broń
Jak zostało to uprzednio wyjaśnione, każda klasa postaci posiada unikalne zdolności zależne od broni jaką w danej chwili posiada. Poniżej znajduje się lista ekwipunku dostępnego dla wszystkich postaci:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Axe | X, OH | X, OH | X | |||||
Dagger | X, OH | OH | X, OH | X, OH | ||||
Mace | X, OH | X | ||||||
Pistol | X, OH | X, OH | OH | |||||
Scepter | X | X | X | X | ||||
Sword | X | X, OH | X | X | X, OH | |||
Focus | OH | OH | OH | X | ||||
Shield | OH | OH | X | |||||
Torch | OH | OH | X | |||||
Warhorn | OH | OH | OH | |||||
Greatsword | X | X | X | X | ||||
Hammer | X | X | ||||||
Longbow | X | X | ||||||
Rifle | X | X | ||||||
Shortbow | X | X | ||||||
Staff | X | X | X | X | ||||
Harpoon | X | X | X | X | ||||
Spear | X | X | X | X | X | X | ||
Trident | X | X | X | X |
Legenda:
X - broń główna
OH - offhand (druga ręka)
Oprócz umiejętności pochodzących od wyżej wymienionego ekwipunku, niektóre postacie mają do dyspozycji dodatkowe zestawy zdolności ofensywnych. Przykładowo, inżynier może używać miotacza ognia lub granatów, zaś złodziej otrzymuje nowe ataki łącząc różne rodzaje broni głównej oraz oręża trzymanego w drugiej ręce. Dodatkowo Guild Wars 2 oferuje ogromną ilość tzw. environmental weapons - ekwipunku, który można podnieść z ziemi a następnie użyć w walce. Są to zarówno ogniste miecze, lodowe łuki, bazooki jak i broń improwizowana: rozbita butelka, deska czy też złamana gałąź. Do tej kategorii zaliczają się również różnorakie machiny oblężnicze takie jak trebusze, armaty czy wyrzutnie strzał. Podczas używania tego typu broni dostajemy do dyspozycji zupełnie nowy pasek umiejętności, lecz w przeciwieństwie do normalnego oręża nie musimy się uczyć bardziej zaawansowanych ataków - znamy je wszystkie od samego początku. Tego typu broń potrafi być znacznie silniejsza od podstawowej, ale często ma limit użyć i po wykonaniu kilkudziesięciu ataków rozpada się.
Chain skills
Niektóre ataki, tzw. chain skills, po użyciu odblokowują nam nową, zazwyczaj silniejszą umiejętność. W celu wykorzystania następnej zdolności musimy ponownie nacisnąć ten sam przycisk, który odpowiadał za poprzedni ruch. Przykładowo, wojownik używając miecza ma do dyspozycji atak impale, po użyciu którego rzuca on w przeciwnika trzymana bronią. Następnie w jego miejscu na pasku umiejętności pojawia się na pewien czas zdolność rip, która pozwala trafić ponownie tego samego wroga zadając mu większe obrażenia. Najważniejszą rzeczą, jaką trzeba zapamiętać w przypadku chain skills jest to, że jeśli chcemy wykorzystać je w pełni nie możemy przerwać ciągu ataków innym ruchem - musimy wykonać je w kolejności. Warto zawsze zakończyć całą serię przed wykorzystaniem innej zdolności, gdyż ostatnie uderzenie jest zazwyczaj o wiele silniejsze niż wszystkie składowe.

- Guild Wars 2 - poradnik
- Guild Wars 2: Poradnik do gry
- Guild Wars 2: Bohater i jego rozwój
- Guild Wars 2: Bohater i jego rozwój
- Guild Wars 2: Współczynniki główne
- Guild Wars 2: Współczynniki drugorzędne
- Guild Wars 2: Współczynniki zależne od profesji
- Guild Wars 2: Statystyki
- Guild Wars 2: Rozwój postaci
- Guild Wars 2: Skalowanie poziomu postaci; Cechy
- Guild Wars 2: Umiejętności
- Guild Wars 2: Umiejętności rasowe
- Guild Wars 2: Umiejętności - broń
- Guild Wars 2: Bohater i jego rozwój
- Guild Wars 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak ktoś zaczyna grać to chętnie weźmiemy do gildii i pomożemy, piszcie na nick Alexander.3924
Nie sądziłem, że kupię u was abo ;) A jednak skłonił mnie ten poradnik. GW2 Jest tak obszerne, że trochę się gubie mam nadzieje, że poradnik mi pomoże.
Pozdrawiam! Dzięki za pracę
Cześć!
Mam parę pytań;p noobowatych (dopiero 3ci dzień w GW2 gram i proszę o rady).
1. Gram thiefem 9 poziom i mam problemy male z mobami koło 12 poziomu a jak są 2 to już hardcore;p. To norma:)?? Te z równym poziomem kładę jak się chce.
2. Używam głównie 2 dagerów a druga opcja to 2 rewolwery (zastanawiam się nad łukiem). Czy to dobra opcja??
3. Czy jeśli mam już wyuczone wszystkie 5 skili od broni (te po lewej) to one się jeszcze jakoś polepszają gdy ich używam czy razem z lvlem ich obrażenia się też zwiększają?? Pytam bo czasem mam wątpliwość czy przetestować inne opcje broni używanych a nie chcę żeby była później sytuacja, że moje obrażenia są słabe bo nie szlifowałem ich;p.
4. Czy na thiefie brać się za crafting?? Czy są jakieś inne opcje (lepsze) dla thiefa??
5. Czy w grze są jakieś buffki??? 7 lat z lineage 2 i próbuje szukać jakiś wspomagaczy:P
6. Wracając do thiefa to te umiejętności z "F1" są przydzielane losowo?? i nie mam wpływu jakie to będą??
pozdrawiam:)
Zakony sa zwiazane jedynie z linia fabularna danej postaci i poza nia nie maja wiekszego wplywu na gre, stad ich opis nie ma zbytnio sensu.
Poradnik fajny. Mam tylko jedną uwagę do działu Umiejętności. Zabrakło opisu "Channeling skills". Warto by to uzupełnić.
Jestem zachwycony jak zrobiono poradnik , jest bardzo pomocny wielkie dzięki szczególnie dla map do zapełnienia jednej brakowało mi zaledwie misji
Ogarniasz@ No wybacz ale z tego wiki nie dowiesz się za dużo o 2 , bo generalnie GWWiki jest do 1 częsci , trzeba wpisać jeszcze 2 :)
@StoogeR Nie ma spotów, nie ma grindu, nie masz kogo dzielić po głowie bo nikt cie nie wkurza. Ktoś bije mobka raz go uderzysz dostajesz expa. Wiele razy szedłem robić skillpointa ktoś zaczął bić bossa raz go uderzyłem i mi zaliczyło.
Asmodeusz => Dzieki za info jeszcze raz. Jeszcze sie nie zdecydowalem ale chyba sie skusze w najblizszych dniach.
Jak ktos rozumie angielski (a skoro gra w GW2 powinien) to polecam 3 strony: Guildhead.com, GWDatabase, GWWiki. bez urazy dla pracy Asmodeusza, ale informacje tam zawierane sa juz duzo bardziej zaawansowanym stanie (np. cale mapy, wszystkie crafty, wiekszosc questow, linki do filmikow jak odkrywac Visty, buildy pve, pvp itd.) Poradnik spoko, tylko tempo ciut male moim zdaniem (tamte strony po prostu tworzy na raz kilkadziesiat(kilkaset) osob a nie jedna :P)
Czy to cale pvp (spvp i wvw)?
Z tego co widzialem to tak.
Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)?
Nope. ALE: mozna smialo "ekspic" na WvW. Tam tez sa potworki, miejsca do kopania, eventy (chociaz oparte o WvW - ochrona karawany, atak na zamek itp) za ktore dostaje sie XP. I mimo ze masz ten level 80 to pasek napelnia sie dla twojego naturalnego poziomu.
Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach?
yup
I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Tak. Na kazdym PvP wszystkie postaci maja level 80 (jak pisalem: glownie chodzi o to aby mialy tyle samo HP i jakies tam bazowe statsy). Roznica jest taka ze na sPvP (areny) nie mozna zyskac przewagi sprzetem czy traitami a na WvW da sie.
Asmodeusz => Dzieki za info. Skorzystam i zadam jeszcze pare pytan :) Czy to cale pvp (spvp i wvw)? Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)? Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach? I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Malo mmo gralem w zyciu (uwielbialem ultime, WoW mnie odrzucal), chetnie bym sobie pogral w cos dobrego. No nic, gra mi nie daje spokoju wiec bede musial kupic i przetestowac.
[1]
Ops, pomylilem chyba rzedy w tabelce jak pisalem.
[4]
W sPVP (structured PVP) chodzi o to, aby mozna bylo rozgrywac turnieje itp - stad sprzet jest standaryzowany. W WvW level 80 oznacza tylko wiecej hitpointow i ciut wieksze bazowe staty. Za wylevelowanie "naturalnego" 80 nadal zostaja ci traity, skille oraz sprzet, ktory uzbierales. Stad na WvW ktos kto ma lvl1 nie bedzie mial prawie nic, ktos kto ma lv powiedzmy 50 ma troche traitow i jakis tam ekwipunek a koles z lvl80 jest "wymaksowany". Jaka roznica? W walce powiedzmy 50 vs 50 zadna. W walce 5v5? Juz zauwazalna. W walce 1v1? Prawie na pewno ten, kto ma wyzszy naturalny level wygra.
Srednio mi sie podoba motyw ze sztucznym podbijaniem / obnizaniem poziomu postaci dla pvp/wvw czy przy wchodzeniu na niskolvlowy obszar. Byc moze sprawdza sie to rozwiazanie, ale w grze rpg (nawet mmo, albo zwlaszcza w mmo) chcialbym miec postac taka jaka sobie wygrindowalem. Nie, ze mi wejdzie jakis newb ze sztucznie podbitym lvlem i nawiaze ze mna walke (czy tam sytuacja odwrotna, tak czy siak nie podoba mi sie ten pomysl).
Wlasciwie to mialem sobie po gierke jutro podjechac, ale ten motyw z poziomam mnie odrzuca. Nie ma zadnej mozliwosc przetestowania gry przed zakupem? Bo wiem, ze triala nie ma zadnego.
Jeżeli ktoś szuka dobrego polskiego serwera to zapraszam na Blacktide
Jezeli chcemy wiedziec na jakiej znajdujemy sie mapie (overflow czy nie) wystarczy spojrzec na mape w prawym dolnym rogu i tam mamy napis overflow, badz go nie ma
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








