Guild Wars 2: Bonusy i statusy
Aktualizacja:
Bonusy/statusy
Podobnie jak w innych grach RPG bądź MMO, tak samo w Guild Wars 2 możemy spotkać dziesiątki różnego rodzaju efektów, które mogą wpływać zarówno na postać gracza jak i jego przeciwników. Popularne buff oraz debuff noszą tutaj odpowiednio nazwę boon (bonus) oraz condition (status). W wielu przypadkach ponowne nałożenie tego samego efektu na postać zwiększy jego skuteczność (np. większe zadane obrażenia, większy bonus do siły) bądź przedłuży czas jego działania. Poniżej znajduje się lista najczęściej występujących w grze efektów wraz z opisem ich działania.
Boons
Są to bonusy, które zwiększają skuteczność naszego bohatera w walce lub zapewniają mu ochronę przed wrogimi atakami czy statusami. Możemy wydłużyć czas ich trwania zwiększając współczynnik boon duration.
Nazwa | Działanie |
![]() Aegis | Blokuje następny atak. |
![]() Fury | Zwiększa critical chance o 20%. Wielokrotność fury wydłuża czas działania. |
![]() Might | Zwiększa power i condition damage. Wielokrotność might powiększa jego skuteczność. |
![]() Protection | Zmniejsza obrażenia o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Regeneration | Regeneruje punkty życia na sekundę. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Retaliation | Część zadanych obrażeń zostaje oddana atakującemu. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Stability | Daje odporność na: knockdown, push, pull, launch, stun, daze, float, sink, fear. |
![]() Swiftness | Zwiększa szybkość postaci o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Vigor | Przyspiesza regenerację wytrzymałości. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Conditions
Są to negatywne efekty/statusy jakie możemy nakładać na przeciwnika; służą zadawaniu obrażeń bądź zmniejszaniu skuteczności wroga w walce. Możemy wydłużyć zarówno czas ich trwania jak i skuteczność zwiększając odpowiednio współczynnik: condition duration oraz condition damage.
Nazwa | Działanie |
![]() Bleeding | Zadaje obrażenia na sekundę. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
![]() Blind | Następny atak wykonany przez postać spudłuje. |
![]() Burning | Zadaje obrażenia na sekundę. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Chilled | Zmniejsza szybkość postaci i prędkość odnawiania się umiejętności o 66%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Confusion | Zadaje obrażenia ilekroć postać użyje jakiejkolwiek zdolności. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
![]() Crippled | Zmniejsza szybkość postaci o 50%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Fear | Zmusza postać do ucieczki od rzucającego zaklęcie. |
![]() Immobilized | Unieruchamia postać i nie pozwala jej wykonywać uników. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Poison | Zadaje obrażenia na sekundę. Zmniejsza skuteczność zaklęć leczących o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
![]() Vulnerability | Zwiększa otrzymywane obrażenia o 1%. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
![]() Weakness | Powoduje, że 50% ataków to glancing hit (zadają mniejsze obrażenia) oraz zmniejsza regenerację wytrzymałości o 50%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Kontrola
Efekty tego typu służą przemieszczaniu bądź wyłączaniu z walki przeciwnika. Część efektów tego typu zalicza się do dwóch powyższych grup; poniżej wymienione są jedynie te, które nie należą do żadnej z wcześniej wymienionych kategorii.
Nazwa | Działanie |
![]() Daze | Przerywa i uniemożliwia postaci używanie umiejętności. |
![]() Float | Umiejętność używana pod wodą. Unosi cel w kierunku powierzchni. |
![]() Knockdown | Przewraca cel przerywając i uniemożliwiając mu używanie umiejętności. |
![]() Launch | Przerywa używanie umiejętności i wyrzuca cel w powietrze. |
Pull | Przyciąga cel do rzucającego zaklęcie jednocześnie przerywając używaną przez wroga umiejętność. |
![]() Push | Odpycha cel od rzucającego zaklęcie jednocześnie przerywając używaną przez wroga umiejętność. |
![]() Sink | Umiejętność używana pod wodą. Cel opada w kierunku dna. |
![]() Stun | Przerywa i uniemożliwia postaci używanie umiejętności oraz unieruchamia ją. |
Komentarze czytelników
Jak ktoś zaczyna grać to chętnie weźmiemy do gildii i pomożemy, piszcie na nick Alexander.3924
Nie sądziłem, że kupię u was abo ;) A jednak skłonił mnie ten poradnik. GW2 Jest tak obszerne, że trochę się gubie mam nadzieje, że poradnik mi pomoże.
Pozdrawiam! Dzięki za pracę
Cześć!
Mam parę pytań;p noobowatych (dopiero 3ci dzień w GW2 gram i proszę o rady).
1. Gram thiefem 9 poziom i mam problemy male z mobami koło 12 poziomu a jak są 2 to już hardcore;p. To norma:)?? Te z równym poziomem kładę jak się chce.
2. Używam głównie 2 dagerów a druga opcja to 2 rewolwery (zastanawiam się nad łukiem). Czy to dobra opcja??
3. Czy jeśli mam już wyuczone wszystkie 5 skili od broni (te po lewej) to one się jeszcze jakoś polepszają gdy ich używam czy razem z lvlem ich obrażenia się też zwiększają?? Pytam bo czasem mam wątpliwość czy przetestować inne opcje broni używanych a nie chcę żeby była później sytuacja, że moje obrażenia są słabe bo nie szlifowałem ich;p.
4. Czy na thiefie brać się za crafting?? Czy są jakieś inne opcje (lepsze) dla thiefa??
5. Czy w grze są jakieś buffki??? 7 lat z lineage 2 i próbuje szukać jakiś wspomagaczy:P
6. Wracając do thiefa to te umiejętności z "F1" są przydzielane losowo?? i nie mam wpływu jakie to będą??
pozdrawiam:)
Zakony sa zwiazane jedynie z linia fabularna danej postaci i poza nia nie maja wiekszego wplywu na gre, stad ich opis nie ma zbytnio sensu.
Poradnik fajny. Mam tylko jedną uwagę do działu Umiejętności. Zabrakło opisu "Channeling skills". Warto by to uzupełnić.
Jestem zachwycony jak zrobiono poradnik , jest bardzo pomocny wielkie dzięki szczególnie dla map do zapełnienia jednej brakowało mi zaledwie misji
Ogarniasz@ No wybacz ale z tego wiki nie dowiesz się za dużo o 2 , bo generalnie GWWiki jest do 1 częsci , trzeba wpisać jeszcze 2 :)
@StoogeR Nie ma spotów, nie ma grindu, nie masz kogo dzielić po głowie bo nikt cie nie wkurza. Ktoś bije mobka raz go uderzysz dostajesz expa. Wiele razy szedłem robić skillpointa ktoś zaczął bić bossa raz go uderzyłem i mi zaliczyło.
Asmodeusz => Dzieki za info jeszcze raz. Jeszcze sie nie zdecydowalem ale chyba sie skusze w najblizszych dniach.
Jak ktos rozumie angielski (a skoro gra w GW2 powinien) to polecam 3 strony: Guildhead.com, GWDatabase, GWWiki. bez urazy dla pracy Asmodeusza, ale informacje tam zawierane sa juz duzo bardziej zaawansowanym stanie (np. cale mapy, wszystkie crafty, wiekszosc questow, linki do filmikow jak odkrywac Visty, buildy pve, pvp itd.) Poradnik spoko, tylko tempo ciut male moim zdaniem (tamte strony po prostu tworzy na raz kilkadziesiat(kilkaset) osob a nie jedna :P)
Czy to cale pvp (spvp i wvw)?
Z tego co widzialem to tak.
Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)?
Nope. ALE: mozna smialo "ekspic" na WvW. Tam tez sa potworki, miejsca do kopania, eventy (chociaz oparte o WvW - ochrona karawany, atak na zamek itp) za ktore dostaje sie XP. I mimo ze masz ten level 80 to pasek napelnia sie dla twojego naturalnego poziomu.
Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach?
yup
I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Tak. Na kazdym PvP wszystkie postaci maja level 80 (jak pisalem: glownie chodzi o to aby mialy tyle samo HP i jakies tam bazowe statsy). Roznica jest taka ze na sPvP (areny) nie mozna zyskac przewagi sprzetem czy traitami a na WvW da sie.
Asmodeusz => Dzieki za info. Skorzystam i zadam jeszcze pare pytan :) Czy to cale pvp (spvp i wvw)? Nie mozna np podczas expienia (przykladowo expie sobie ale jakis koles mi na nerwy dziala wiec chialbym go zdzielic w leb)? Czy nawet na 1v1 trzeba latac po jakichs arenach? I jak wtedy z lvlem, obie postaci sa podciagane na lvl 80?
Malo mmo gralem w zyciu (uwielbialem ultime, WoW mnie odrzucal), chetnie bym sobie pogral w cos dobrego. No nic, gra mi nie daje spokoju wiec bede musial kupic i przetestowac.
[1]
Ops, pomylilem chyba rzedy w tabelce jak pisalem.
[4]
W sPVP (structured PVP) chodzi o to, aby mozna bylo rozgrywac turnieje itp - stad sprzet jest standaryzowany. W WvW level 80 oznacza tylko wiecej hitpointow i ciut wieksze bazowe staty. Za wylevelowanie "naturalnego" 80 nadal zostaja ci traity, skille oraz sprzet, ktory uzbierales. Stad na WvW ktos kto ma lvl1 nie bedzie mial prawie nic, ktos kto ma lv powiedzmy 50 ma troche traitow i jakis tam ekwipunek a koles z lvl80 jest "wymaksowany". Jaka roznica? W walce powiedzmy 50 vs 50 zadna. W walce 5v5? Juz zauwazalna. W walce 1v1? Prawie na pewno ten, kto ma wyzszy naturalny level wygra.
Srednio mi sie podoba motyw ze sztucznym podbijaniem / obnizaniem poziomu postaci dla pvp/wvw czy przy wchodzeniu na niskolvlowy obszar. Byc moze sprawdza sie to rozwiazanie, ale w grze rpg (nawet mmo, albo zwlaszcza w mmo) chcialbym miec postac taka jaka sobie wygrindowalem. Nie, ze mi wejdzie jakis newb ze sztucznie podbitym lvlem i nawiaze ze mna walke (czy tam sytuacja odwrotna, tak czy siak nie podoba mi sie ten pomysl).
Wlasciwie to mialem sobie po gierke jutro podjechac, ale ten motyw z poziomam mnie odrzuca. Nie ma zadnej mozliwosc przetestowania gry przed zakupem? Bo wiem, ze triala nie ma zadnego.
Jeżeli ktoś szuka dobrego polskiego serwera to zapraszam na Blacktide
Jezeli chcemy wiedziec na jakiej znajdujemy sie mapie (overflow czy nie) wystarczy spojrzec na mape w prawym dolnym rogu i tam mamy napis overflow, badz go nie ma
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



























