Guild Wars 2: Obrażenia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Obrażenia

Obrażenia, kontrola, wsparcie - to właśnie ta trójca decyduje o tym, w jaki sposób przebiegają starcia w Guild Wars 2. Opanowanie każdego z nich pozwoli nam nie tylko na bezstresowe wypełnianie stawianych przed nami wyzwań, ale także na skuteczną walkę przeciwko innym graczom w trybach PvP i WvW.

 

Ogłuszony cel daleko nam nie ucieknie - kontrolowanie poczynań przeciwnika to podstawa w starciach PvP. - Obrażenia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Ogłuszony cel daleko nam nie ucieknie - kontrolowanie poczynań przeciwnika to podstawa w starciach PvP.

Zadawanie obrażeń (damage, DPS, damage per second) jest podstawową a zarazem najprostszą mechaniką obecną w prawie każdej grze MMO. W Guild Wars 2 nie jest inaczej - wszak wiadomo, że przeciwnik, który jest martwy nie może nam więcej zaszkodzić. Wszystkie dostępne w grze profesje mają możliwość bezpośredniego ranienia swoich przeciwników i każda z nich może bez problemu pełnić rolę tzw. damage dealera - postaci ukierunkowanej tylko i wyłącznie na zadawanie obrażeń. Istnieją oczywiście pewne różnice pomiędzy klasami: nekromanta zadaje obrażenia głównie poprzez używanie trucizn, elementalista może podpalać przeciwników zaś wojownik będzie ich wykrwawiał. Nie zmienia to jednak podstawowego założenia: jeśli chcemy aby nasz bohater specjalizował się w zabijaniu wrogów, możemy to śmiało uczynić niezależnie od obranej ścieżki.

W celu skuteczniejszego eliminowania naszych przeciwników musimy wiedzieć, co wpływa na zadawane obrażenia i jak możemy się przed nimi chronić. Następne akapity zostaną poświęcone tylko i wyłącznie temu zagadnieniu, lecz polecam przeczytać je każdemu: nawet gracze zajmujący się tylko i wyłącznie wsparciem towarzyszy bądź kontrolą pola walki muszą wiedzieć, w jaki sposób zwiększyć swoje szanse na przeżycie.

Pierwszą dostępną dla nas w grze metodą zadawania obrażeń jest bezpośrednia walka przy użyciu broni. Niezależnie czy gramy wojownikiem, inżynierem, złodziejem czy mesmerem - każdy wykonany przez nas atak będzie podlegał poniższym zasadom. Używając jednej z wielu umiejętności pochodzącej do trzymanej przez nas w rękach broni rozpoczynamy serię kalkulacji. Pierwszą z nich jest: czy nasz atak trafił przeciwnika? W większości wypadków cel znajdujący się poza naszym zasięgiem lub ukrywający się za przeszkodami terenowymi uniknie obrażeń. Oprócz tego używając uniku (dodge) w odpowiednim momencie, blokując atak (block - zdolność przypisana tarczy i niektórym broniom) bądź nakładając na agresora negatywny status blind (oślepienie) jesteśmy w stanie całkowicie ominąć atak przeciwnika.

Złe ustawienie postaci podczas walki może spowodować, że nasz atak nie trafi w cel. - Obrażenia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Złe ustawienie postaci podczas walki może spowodować, że nasz atak nie trafi w cel.

Gdy już uda nam się trafić naszego oponenta, nadchodzi czas na pytanie: jak duże szkody wyrządziliśmy przeciwnikowi? Znaczna większość wykonanych ataków zada normalne obrażenia: porównana zostanie statystyka attack ze współczynnikiem armor przeciwnika a efekt trafienia zostanie przedstawiony w postaci liczby. Jednak nawet w tym przypadku możemy ingerować w jakość naszych uderzeń. Obrażenia możemy zwiększać zarówno inwestując w critical chance i critical damage (trafienia krytyczne - powiązane ze współczynnikiem precision oraz bonusem fury) jak również nakładając na przeciwnika status vulnerability; zmniejszamy je zaś poprzez osłabienie wroga statusem weakness oraz osłonieniem sojuszników za pomocą umiejętności dających bonus protection. W przypadku złodzieja i łowcy możemy zwiększyć siłę niektórych umiejętności atakując oponenta od boku lub od tyłu - mechanizm ten nazywa się flankowaniem. Ostatnia metoda zmniejszająca otrzymywane obrażenia jest dostępna tylko dla postaci sterowanych przez komputer: atakując potwory, których poziom jest wyższy od naszego o przynajmniej siedem punktów, nasze ataki będą miały znacznie mniejszą skuteczność (efekt jest podobny do tego, jak przy statusie weakness).

Postać nastawiona na zadawanie obrażeń powinna zainwestować w trafienia krytyczne. - Obrażenia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Postać nastawiona na zadawanie obrażeń powinna zainwestować w trafienia krytyczne.

Drugą, równie ważną metodą zadawania obrażeń przeciwnikom jest używanie zaklęć nakładających na przeciwników odpowiednie statusy. Trucizna, podpalenie, wykrwawienie - mogą one być równie silne, a czasami nawet skuteczniejsze od zwykłych ataków. Poprzez inwestowanie w condition damage i condition duration jesteśmy w stanie zwiększać siłę oraz czas trwania tych efektów a tym samym zadawane przeciwnikowi obrażenia. Dodatkowo możemy je wzmocnić poprzez użycie kolejnego statusu: vulnerability. Oprócz tego istnieją dwie dodatkowe metody pozwalające na pośrednie ranienie przeciwników: confusion oraz retaliation. Pierwszy z nich jest statusem nakładanym na przeciwnika: każda wykonana przez niego akcja spowoduje, że otrzyma on obrażenia. Retaliation natomiast jest bonusem dawanym sojusznikom - atak na objętą nim postać spowoduje, że część obrażeń zostanie oddana atakującemu.

Nasz przeciwnik daleko nie ucieknie - za chwile wykrwawi się na śmierć. - Obrażenia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Nasz przeciwnik daleko nie ucieknie - za chwile wykrwawi się na śmierć.

Oprócz wyżej wymienionych sposobów zmniejszania otrzymywanych obrażeń istnieje jeszcze kilka metod pośrednich. Zazwyczaj polegają one na nakładaniu na przeciwnika statusów unieruchamiających go bądź spowalniających odnawianie się umiejętności - zamrożony oponent atakuje wolniej a tym samym wyrządza mniejsze szkody, zaś unieruchomiony nie jest w stanie dosięgnąć nas swoimi ciosami (zostaną one opisane w następnym dziale - kontrola). Również efekty pochodzące od statusów można osłabić bądź całkowicie zniwelować przy użyciu odpowiednich zdolności typu remove condition. Ostatnią i najsilniejszą metodą obrony jest użycie umiejętności dającej tymczasową niezniszczalność (invulnerability). Zdolności te są bardzo rzadkie i posiadają długo czas przygotowania, lecz pozwalają nam przez kilka sekund nie tracić punktów życia - są dzięki temu doskonałym wyborem, gdy znajdziemy się w potrzasku.

Poniżej znajduje się tabelka podsumowująca zarówno metody zmniejszania jak i zwiększania zadawanych obrażeń:

Zmniejszanie obrażeń

Zwiększanie obrażeń

Poruszanie się po polu walki (zasięg/przeszkody)

Flankowanie

Uniki

 

Blok

 

Statystyka armor

Statystyka Attack

Glancing hit (status weakness, przewaga 7+ poziomów)

Critical hit (bonus fury, odpowiednie współczynniki)

Bonus protection

Status vulnerability

Umiejętność typu remove condition

Status poison/burning/bleeding

Status invulnerability

 

Kontrola

Kontrola

Podobało się?

0

Guild Wars 2

28 sierpnia 2012

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2012-09-16
11:31

zanonimizowany759726 Junior

😜

Jestem zachwycony jak zrobiono poradnik , jest bardzo pomocny wielkie dzięki szczególnie dla map do zapełnienia jednej brakowało mi zaledwie misji

Komentarz: zanonimizowany759726
2012-09-25
08:23

HumanGhost Generał

HumanGhost

Poradnik fajny. Mam tylko jedną uwagę do działu Umiejętności. Zabrakło opisu "Channeling skills". Warto by to uzupełnić.

Komentarz: HumanGhost
2012-09-29
10:25

berial6 Legend

berial6

Może by tak mapkę świata?

Komentarz: berial6
2012-10-03
11:40

pg2 Centurion

Nie wspomniano o "zakonach" np order of vigil

Komentarz: pg2
2012-10-03
12:09

zanonimizowany23874 Legend

Zakony sa zwiazane jedynie z linia fabularna danej postaci i poza nia nie maja wiekszego wplywu na gre, stad ich opis nie ma zbytnio sensu.

Komentarz: zanonimizowany23874
2013-01-12
09:43

artorn Pretorianin

Cześć!
Mam parę pytań;p noobowatych (dopiero 3ci dzień w GW2 gram i proszę o rady).
1. Gram thiefem 9 poziom i mam problemy male z mobami koło 12 poziomu a jak są 2 to już hardcore;p. To norma:)?? Te z równym poziomem kładę jak się chce.
2. Używam głównie 2 dagerów a druga opcja to 2 rewolwery (zastanawiam się nad łukiem). Czy to dobra opcja??
3. Czy jeśli mam już wyuczone wszystkie 5 skili od broni (te po lewej) to one się jeszcze jakoś polepszają gdy ich używam czy razem z lvlem ich obrażenia się też zwiększają?? Pytam bo czasem mam wątpliwość czy przetestować inne opcje broni używanych a nie chcę żeby była później sytuacja, że moje obrażenia są słabe bo nie szlifowałem ich;p.
4. Czy na thiefie brać się za crafting?? Czy są jakieś inne opcje (lepsze) dla thiefa??
5. Czy w grze są jakieś buffki??? 7 lat z lineage 2 i próbuje szukać jakiś wspomagaczy:P
6. Wracając do thiefa to te umiejętności z "F1" są przydzielane losowo?? i nie mam wpływu jakie to będą??

pozdrawiam:)

Komentarz: artorn
2013-01-12
10:57

artorn Pretorianin

??? UP????

Komentarz: artorn
2014-02-16
21:46

zanonimizowany950831 Junior

👍

Nie sądziłem, że kupię u was abo ;) A jednak skłonił mnie ten poradnik. GW2 Jest tak obszerne, że trochę się gubie mam nadzieje, że poradnik mi pomoże.

Pozdrawiam! Dzięki za pracę

Komentarz: zanonimizowany950831
2014-05-01
17:15

Asura18 Junior

👍

Jak ktoś zaczyna grać to chętnie weźmiemy do gildii i pomożemy, piszcie na nick Alexander.3924

Komentarz: Asura18

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl