Kontrola w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
Aktualizacja:
Kontrola
Obok obrażeń jest to druga najważniejsza mechanika wykorzystywana podczas starć w Guild Wars 2. Kontrola nad przebiegiem potyczki polega na manipulowaniu położeniem jak i obrażeniami zadawanymi przez przeciwnika jak również czasowym wyłączaniu go z walki. Efekty tego typu nakładane są na przeciwnika za pomocą odpowiednich umiejętności, przy czym im silniejszy jest rezultat tym rzadziej możemy użyć daną zdolność i tym krócej trwa jej efekt.

Metody kontroli przeciwnika możemy podzielić na kilka typów, zależnie od sposobu w jaki wpływamy na niego. Pierwszym i najczęściej stosowanym jest kontrolowanie ruchu. Znajdują się tutaj zarówno statusy takie jak cripple czy immobilize, które spowalniają albo zupełnie zatrzymują przeciwnika w miejscu, lecz nie wpływają na jego zdolność do ataku, sink i float, które zmieniają jego położenie podczas starć w wodzie, wards blokujące przejścia oraz pośrednio umiejętności obszarowe - rzucając dużą ilość zaklęć zadających obrażenia bądź wykorzystując maszyny oblężnicze możemy zmusić przeciwnika do opuszczenia danego terenu.
Drugim typem jest kontrolowanie obrażeń zadawanych przez przeciwnika. Blind, chilled, weakness, daze zmniejszają skuteczność bądź częstotliwość wrogich ataków, confusion i retaliation zmuszają go do decyzji: czy warto tracić punkty życia aby zranić mojego oponenta? Dodatkowo zdolności takie jak np. shield of absorption są w stanie blokować lub odbijać ataki.
Niektóre silniejsze zdolności pozwalają kontrolować jednocześnie ruch i obrażenia zadawane przez przeciwnika. Należą do nich: fear zmuszający wroga do ucieczki, push, launch i pull przerywające używane umiejętności i zmieniające położenie nieprzyjaciela oraz knockdown i stun, które ogłuszają go (mogą być jednak zniwelowane przy użyciu zdolności typu break from stun).

Ostatnim typem wpływania na przebieg walki jest kontrolowanie leczenia/aktywnej obrony przeciwnika. Status poison nie tylko zatruwa wroga, ale zmniejsza też skuteczność skierowanych na niego zaklęć leczących, zaś status weakness spowalnia regenerację paska wytrzymałości, tym samym utrudniając przeciwnikowi wykonywanie uników.
Oprócz tego istnieje jeszcze kontrola aggro (agresji przeciwników sterowanych przez komputer) wykorzystywana w starciach PvE. Polega ona na tymczasowym skupianiu na sobie uwagi wrogów przez jednego gracza, dając czas jego sojusznikom na bezstresową walkę. Ze względu na brak bardzo silnych zaklęć leczących w Guild Wars 2, osoby kontrolujące w ten sposób poczynania przeciwników muszą często zmieniać się między sobą, aby mieć czas na uleczenie się do pełna.
0
- Guild Wars 2 - poradnik
- Guild Wars 2 - poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Eksploracja świata w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Walka w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Obrażenia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Kontrola w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Wsparcie, ataki łączone w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Bonusy i statusy w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Podziemia w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki
- Podstawy rozgrywki
- Guild Wars 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany759726 Junior
Jestem zachwycony jak zrobiono poradnik , jest bardzo pomocny wielkie dzięki szczególnie dla map do zapełnienia jednej brakowało mi zaledwie misji
HumanGhost Generał
Poradnik fajny. Mam tylko jedną uwagę do działu Umiejętności. Zabrakło opisu "Channeling skills". Warto by to uzupełnić.
zanonimizowany23874 Legend
Zakony sa zwiazane jedynie z linia fabularna danej postaci i poza nia nie maja wiekszego wplywu na gre, stad ich opis nie ma zbytnio sensu.
artorn Pretorianin
Cześć!
Mam parę pytań;p noobowatych (dopiero 3ci dzień w GW2 gram i proszę o rady).
1. Gram thiefem 9 poziom i mam problemy male z mobami koło 12 poziomu a jak są 2 to już hardcore;p. To norma:)?? Te z równym poziomem kładę jak się chce.
2. Używam głównie 2 dagerów a druga opcja to 2 rewolwery (zastanawiam się nad łukiem). Czy to dobra opcja??
3. Czy jeśli mam już wyuczone wszystkie 5 skili od broni (te po lewej) to one się jeszcze jakoś polepszają gdy ich używam czy razem z lvlem ich obrażenia się też zwiększają?? Pytam bo czasem mam wątpliwość czy przetestować inne opcje broni używanych a nie chcę żeby była później sytuacja, że moje obrażenia są słabe bo nie szlifowałem ich;p.
4. Czy na thiefie brać się za crafting?? Czy są jakieś inne opcje (lepsze) dla thiefa??
5. Czy w grze są jakieś buffki??? 7 lat z lineage 2 i próbuje szukać jakiś wspomagaczy:P
6. Wracając do thiefa to te umiejętności z "F1" są przydzielane losowo?? i nie mam wpływu jakie to będą??
pozdrawiam:)
zanonimizowany950831 Junior
Nie sądziłem, że kupię u was abo ;) A jednak skłonił mnie ten poradnik. GW2 Jest tak obszerne, że trochę się gubie mam nadzieje, że poradnik mi pomoże.
Pozdrawiam! Dzięki za pracę
Asura18 Junior
Jak ktoś zaczyna grać to chętnie weźmiemy do gildii i pomożemy, piszcie na nick Alexander.3924
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
