Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę?
Gloomwood zawiera bronie dystansowe – rewolwer, strzelbę czy pistolet z tłumikiem. Ta strona poradnika podpowiada jak wejść w posiadanie nowych odmian broni palnej. Dowiecie się też o broniach przeciwników.
Aktualizacja:
W Gloomwood możecie używać broni, w tym różnych wariantów broni palnej - sześciostrzałowego rewolweru, strzelby czy pistoletu z zamontowanym tłumikiem. Na tej stronie poradnika znajdziecie instrukcje gdzie odnajdywać poszczególne odmiany broni. Wyjaśniamy też czy gra pozwala używać broni przeciwników, np. ich karabinów.
W przypadku każdej broni upewnijcie się, że macie wolne miejsce w inwentarzu na nią. Jeśli bohater zacznie "stękać", to może to być znak, że inwentarz jest przepełniony. Postarajcie się zwolnić kilka slotów w linii prostej. Im większa broń (np. strzelba), tym więcej jest wymaganych wolnych slotów.
- Rewolwer (Revolver) - sposób 1
- Rewolwer (Revolver) - sposób 2
- Pistolet z tłumikiem (Undertaker Pistol with a Silencer)
- Strzelba (Shotgun)
- Bronie przeciwników - czy można używać?
Rewolwer (Revolver) - sposób 1

Rewolwer możecie znaleźć w więcej niż jednym miejscu. Każdy z odnalezionych rewolwerów będzie identyczny.
Pierwszy rewolwer możecie znaleźć w początkowej części pierwszego etapu Croup's Fishery. Musicie zacząć od zaliczenia zagadki z uruchomienia windy, dzięki czemu dotrzecie na piętro Factory Floor głównego budynku wioski rybackiej.
Podczas eksploracji nowego piętra znajdźcie nieczynny szyb windy z powyższego obrazka. Użyjcie broni białej do zniszczenia desek.

W szybie windy rozwieszony jest łańcuch - możecie do niego doskoczyć się i go złapać. Wdrapcie się po łańcuchu do biura na wyższym piętrze (Accounting Office).

W biurze jest sejf z powyższego obrazka - użyjcie kombinacji 363, którą można było odczytać po zgaszeniu światła w pomieszczeniu.

W sejfie znajdziecie m.in. rewolwer oraz naboje.
Rewolwer (Revolver) - sposób 2

Drugi rewolwer znajduje się w bardziej oczywisty sposób, w końcowej fazie przeprawy przez Croup's Fishery. Dotrzecie do chatki sąsiadującej z kopalnią.

Najprostszy sposób otwarcia chatki to znalezienie klucza leżącego na drewnie obok niej. Musicie przekraść się lub wyeliminować strażnika wewnątrz chatki.

Rewolwer leży na stole obok drugiego fonografu.
Pistolet z tłumikiem (Undertaker Pistol with a Silencer)

To dobrze ukryta broń do zdobycia w etapie Croup's Fishery. Musicie rozpocząć od wydostania się z głównego budynku. Po tym jak znajdziecie się przy wodzie przejdźcie się po kładkach. Z głównym budynkiem sąsiaduje jaskinia z powyższego obrazka - wskoczcie do wody i dopłyńcie do niej.

W małej pieczarze znajdziecie sejf pokazany na obrazku. Kombinacja do sejfu to 415. Kod ten "legalnie" można poznać dopiero znacznie później, odnajdując notatkę pod latarnią morską w etapie Coast Cliffside. Dzięki wprowadzeniu gotowej kombinacji możecie od razu korzystać z pistoletu w etapie Croup's Fishery.

Pistolet z tłumikiem składowany jest w sejfie. Warto zaznaczyć, że broń ta może używać różnych typów amunicji, np. standardowej (Slug) i zapalającej (Incendiary). Klawisz C służy do zmiany rodzaju używanej amunicji.
Strzelba (Shotgun)

Strzelbę możecie pozyskać podczas rozgrywania etapu Coast Cliffside. Jedna z głównych ścieżek używanych w tym poziomie doprowadzi Was do tawerny Slaughtered Goat, przed którą stoi 2 przeciwników.

Strzelba leży na stole na lewo od tawerny. W tym samym miejscu odnajduje się też klucz do jej piwnicy. Strzelba jest automatycznie składana i wymaga 4 wolnych slotów w inwentarzu.
Bronie przeciwników - czy można używać?

Niektórzy z napotykanych przeciwników również polegają na broni palnej. Mogą to być np. niebezpieczne karabiny Hutsmans' Rifle.

Gra pozwala zabrać broń palną upuszczoną przez pokonanych wrogów i dodać ją do inwentarza, ale nie możecie jej sami użyć. Po zapoznaniu się z jej opisem dowiecie się, że została przystosowana do zdeformowanych ciał wrogów i jest niedostępna dla protagonisty.
0
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
- Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę?
- Gloomwood: Walka - czy jest obowiązkowa, ścieżka pacyfisty
- Gloomwood: Źródła światła - czy można gasić pochodnie i lampy?
- Gloomwood: Kod 0451 z immersive simów - czy można wprowadzić?
- Gloomwood: Poprzednie lokacje - czy można powracać, skróty, backtracking
- Gloomwood: Leczenie - jak odzyskać punkty zdrowia (Health)?
- Gloomwood: Amunicja do rewolweru, pistoletu, strzelby - jak zdobywać?
- Gloomwood: Obracanie przedmiotów w inwentarzu - jak aktywować akcję?
- Gloomwood: Rzut przedmiotem - jak wykonać akcję?
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.