Gloomwood: Coast Cliffside (klif, latarnia morska) - solucja, opis przejścia
Coast Cliffside to trzeci poziom w grze Gloomwood. Nasza solucja opisuje główną ścieżkę biegnącą wzdłuż klifu. Dowiecie się jak dotrzeć do latarni morskiej, jak unikać wartowników, jak przejść przez tawernę i jak zdobyć strzelbę.
Aktualizacja:
Coast Cliffside to tytuł trzeciego etapu w Gloomwood i poniżej znajdziecie jego solucję. W opisie przejścia z naszego poradnika skupiliśmy się na opisaniu bezpiecznej przeprawy do latarni morskiej. Wyjaśniamy jak radzić sobie z przeciwnikami, jak odnajdywać unikalny loot (w tym strzelbę), jak odblokowywać skróty i jak poprawnie zbadać budynek obok latarni.
- Wyjście z kopalni
- Opcjonalny krok - odblokowanie skrótu do Croup's Fishery
- Dotarcie do tawerny Slaughtered Goat
- Dotarcie do latarni morskiej
- Zbadanie budynku obok latarni morskiej
- Dotarcie do dzielnicy handlowej
Wyjście z kopalni

Do lokacji Coast Cliffside dotrzecie po wyjściu z jaskiń, które badaliście w ramach etapu Coast Caves - opisaliśmy go na poprzedniej stronie solucji.
Od razu po wyjściu z kopalni znajdziecie nowy fonograf (Phonograph) - zapiszcie przy nim stan gry. Znajdziecie też klejnot Raw Gem (Small) oraz amunicję. Możecie zaliczyć zjazd lub zeskakiwać na niższe półki.
Opcjonalny krok - odblokowanie skrótu do Croup's Fishery

Dotrzecie do ścieżki biegnącej przy klifie. Lewa ścieżka prowadzi w stronę latarni morskiej (głównego celu podróży), ale warto zbadać najpierw prawą ścieżkę. Jest to ścieżka prowadząca w stronę barykady, którą musieliście ominąć przechodząc przez kopalnię.
W okolicy jest łódka z amunicją, a po prawej stronie znajdziecie małe wejście do jaskini (powyższy obrazek).

Gra załaduje ponownie obszar Croup's Fishery. Znajdziecie się w jaskini i możecie otworzyć bramkę od tej strony - odblokuje to nowy skrót. Możecie dotrzeć do studni, wspiąć się na linie i znaleźć się ponownie w chatce z drugim fonografem. Możecie używać tego przejścia na potrzeby powracania do odwiedzanych wcześniej obszarów.
W okolicy znajduje się też amunicja do pistoletu z tłumikiem (2 różne rodzaje).
Dotarcie do tawerny Slaughtered Goat

Powróćcie do lokacji Coast Cliffside i wybierzcie tym razem lewą ścieżkę. Musicie przypilnować się po dotarciu do domu mieszkalnego przy klifie z powyższego obrazka:
- Po piętrze chodzi 1 strażnik. Może on ustawiać się pryz okiennicach i dysponować dobrym polem widzenia. Unikajcie wtedy podróżowania po otwartej przestrzeni.
- Wokół budynku spotkacie co najmniej 2 wartowników. Jeden z nich patroluje okolicę i ma przy sobie klucz na piętro budynku - Coast Desolated House Key.

Jeżeli zdobyliście klucz, to możecie opcjonalnie zająć się zbadaniem całego budynku. Użyjcie klucza do odblokowania schodów na piętro i pozbądźcie się strażnika atakiem z zaskoczenia.
Możecie zbadać dokument, a także wdrapać się na dach i wskoczyć przez dziurę w niższym dachu (powyższy obrazek). W nowej części budynku są amunicja do rewolweru i zejście do piwnicy - znajdziecie tam złoto i amunicję do strzelby.

Na głównej ścieżce spotkacie 2 nowych wartowników i prowadzi ona do uszkodzonego mostu - wymagane jest znalezienie alternatywnej drogi do celu. Nie próbujcie wykonywać skoków, bo jest to za duża odległość. Jeśli chcecie możecie zaatakować wartowników - przy powalonym wozie znajdziecie skrzynkę z lekarstwem i złoto (sakiewkę ma też przy pasie jeden z wrogów).
Musicie wybrać dolną ścieżkę z powyższego obrazka. Uważajcie na przeciwnika z pochodnią, który pilnuje tego miejsca. Najlepiej wyruszyć za nim po tym jak odwróci się i zacznie oddalać.

Skręćcie przy najbliższej okazji w lewo i omińcie lub wyelimunujcie nowego strażnika z pochodnią (w okolicy jest cień, w którym możecie schować się).
W kolejnym obszarze musicie uważać na pułapki rozstawione na ziemi - przykładową pokazuje obrazek. Powoli przemieszczajcie się żeby na żadną z nich nie wpaść. Pułapki możecie rozbrajać wchodząc z nimi w interakcję.


Na swojej drodze napotkacie nowy budynek z co najmniej 3 przeciwnikami. Warto podjąć próbę dostania się do niego - ustawcie się z boku żeby zaskoczyć patrolującego przeciwnika lub zakradnijcie się do środka od piwnicy.
Na poddasze budynku prowadzi drabina i jest tam fonograf (Phonograph) - możecie w tym miejscu zapisać stan gry. Oprócz tego znajdziecie amunicję.

Tawerna jest na szczycie wzgórza i prowadzi tam zakręcana droga. Po drodze będziecie niestety napotykać kolejnych wartowników. Co najmniej jednego z nich możecie zabić strzelać w czerwoną beczkę, ale akcja ta zaalarmuje okolicę.
Podczas wspinaczki nie znajdziecie niestety dobrych kryjówek (schowanie się za wozem nie gwarantuje 100% ukrycia). Musicie czekać aż wrogowie, którzy są w ruchu wyruszą w przeciwną stronę. Ułatwi to zbliżenie się do nich i wykonanie pchnięć od tyłu.

Przed tawerną Slaughtered Goat stoi 2 wartowników - możecie podsłuchać ich rozmowy, ale nie trzeba ich atakować.
Zbadajcie lewy stół - znajdziecie na nim strzelbę (Shotgun) (wymaga ona 4 poziomych wolnych slotów w inwentarzu), amunicję, lekarstwo i klucz do piwnicy tawerny (Slaughtered Goat Cellar Key).

Wejście do piwnicy znajduje się na lewo od wartowników i pokazuje je dołączony obrazek. Znajdziecie w nim zmasakrowane zwłoki i dowiecie się, że jakiś potwór przebywa na piętrze. Zlokalizujcie nowe drzwi wyjściowe.
W pierwszej wersji Gloomwood z wczesnego dostępu (wrzesień 2022) tawerna nie jest jeszcze w 100% przygotowana. Nie możecie otworzyć drzwi wejściowych do budynku ani skorzystać z przejścia na główny poziom od strony piwnicy. Możecie jedynie rozejrzeć się po samej piwnicy i trzeba od razu wyruszyć dalej. Nie dowiecie się jaki potwór został tam uwięziony.
Dotarcie do latarni morskiej

Przejście w piwnicy tawerny prowadzi do nowych jaskiń. Idźcie główną ścieżką i zbadajcie lewą bramkę - dotrzecie do obszaru z fonografem, w którym możecie zachować swoje postępy.
W pobliżu fonografu znajdziecie amunicję do strzelby i naboje do pistoletu z tłumikiem. Możecie też opcjonalnie wyruszyć dalej w dół. Pojawia się tam okazja do opuszczenia liny. W małych kanałach znajdziecie złoto i amunicję do rewolweru.

Główne przejście jest na prawo od lokacji z fonografem. Podążajcie nową ścieżką wzdłuż klifu i spodziewajcie się napotkania nowego wartownika.
Dotrzecie do bramy, nad którą stoi strażnik. Ma on dobre pole widzenia, ale w okolicy do odnalezienia są butelki i możecie rzucić jedną z nich, by odwrócić jego uwagę. Pozwoli to Wam przejść dalej (samą bramę możecie później podnieść od drugiej strony).


Główna ścieżka doprowadzi Was do mniejszej zamkniętej bramy. Uważajcie na przeciwników z okolicznego obozowiska oraz z ruin budynku.
- Łatwiejszy wariant zakłada zeskoczenie na prawą ścieżkę przy klifie po to żeby ominąć blokadę (obrazek 1). Po drodze uważajcie na nowe pułapki - warto zaryzykować użycie latarni żeby je rozpoznać.
- Trudniejszy wariant zakłada wdrapanie się na wyższy poziom ruin. Musicie unikać/wyeliminować co najmniej 1 wroga oraz odszukać stół z kluczem do bramki (Cliff Wall Padlock) (obrazek 2). W pobliżu są też monety i amunicja.

W końcowej części przeprawy musicie przeskakiwać nad małymi przepaściami. Upewnijcie się, że poruszacie się z maksymalną prędkością i przytrzymujcie SPACJĘ, dzięki czemu bohater złapie się każdej nowej półki. Znajdziecie się u podstawy latarni morskiej.
Zbadanie budynku obok latarni morskiej

Zbadajcie budynek obok latarni. Jest w nim kolejny fonograf . Obok niego znajdziecie notatkę i zgodnie z jej treścią oprócz zapisania stanu gry wysłuchacie również nagrania.
Lewe drzwi prowadzą do latarni morskiej, ale niestety jej górny poziom jest odgrodzony kratami i po skorzystaniu z zakręcanych schodów dotrzecie do blokady.

Zajmijcie się zbadaniem piwnicy budynku, do której prowadzą schody. Znajdziecie tu notatkę z kodem do sejfu (415) z jaskini obok Croup's Fishery. Jeśli nie badaliście jeszcze tej jaskini (uwzględniliśmy ją w naszej solucji), to możecie skorzystać ze skrótu do wioski rybackiej opisanego na górze strony. W okolicy jest też lekarstwo.
Możecie znaleźć przełącznik oraz pomieszczenie z lustrem - zbliżenie się do niego załączy monolog.

Obejrzenie sceny z lustrem to koniec głównego wątku fabularnego dla wersji early access gry z września 2022 roku. Wyświetli się informacja o dotarciu do końca przygody.
Nie musicie wyłączać gry, bo możecie wybrać opcję kontynuowania eksploracji świata po to żeby np. odkryć pominięte wcześniej sekrety. Możecie też powracać do wszystkich fonografów i zapisywać w nich grę.
Dotarcie do dzielnicy handlowej

W piwnicy budynku znajduje się sekretny przełącznik - ukryto go za pokazanymi na obrazku książkami na jednej z półek.

Użycie przełącznika doprowadzi do przesunięcia całej szafki i odblokujecie dostęp do sekretnej windy. Możecie nią zjechać na dół.

Dzięki skorzystaniu z nowej ścieżki dotrzecie na tyły wielkiej bramy, którą wcześniej mijaliście od drugiej strony. Pamiętajcie, że na górnym poziomie stoi strażnik, tak więc trzeba skradać się. Możecie znaleźć przełącznik i podnieść bramę po to żeby odblokować nowy skrót.

Nowym celem podróży są bramy miasta prowadzące do dzielnicy handlowej (Market District). W pobliżu kręci się kilku strażników. Możecie ich omijać, odwracać ich uwagę (rzucanie butelkami) lub zabijać (co najmniej jednego z wrogów pozbędziecie się strzelając w czerwone beczki).
Wejście do miasta jest niedostępne w wersji z wczesnego dostępu (wrzesień '22). Możecie się jedynie rozejrzeć na zewnątrz wielkich murów. Znajdziecie m.in. skrzynkę z amunicją oraz dokument przyczepiony do głównej bramy z listą osób, które wsparły produkcję gry.
0
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.