Gloomwood: Sterowanie na PC
Sterowanie w Gloomwood jest dość rozbudowane i dostępne są różne techniki skradania oraz używania broni. Na tej stronie poradnika znajdziecie kompletną listę klawiszy sterowania oraz informacje o wsparciu dla grania z użyciem kontrolera.
Aktualizacja:
W naszym poradniku do Gloomwood możecie znaleźć klawiszologię do wersji PC. Z opisu sterowania dowiecie się o wykorzystywanych klawiszach, a także o możliwości gry na padzie i dodatkowych ustawieniach z menu opcji.
Klawiszologia - PC
![]() | Poruszanie się |
![]() | Rozglądanie się |
![]() | Wychylenie się w lewo - jest to przydatne podczas skradania się |
![]() | Wychylenie się w prawo - jest to przydatne podczas skradania się |
![]() | Skok / Wspięcie się na wyższą półkę (przytrzymajcie klawisz) |
![]() | Kucanie |
![]() | Skradanie się |
![]() | Interakcja (np. podniesienie przedmiotu, użycie mechanizmu - muszą znajdować się na celowniku) |
![]() | Inwentarz - klawisz SHIFT pozwala przełączać się pomiędzy jego zakładkami |
![]() | Dziennik - możecie m.in. przeglądać zdobyte dokumenty, mapy oraz klucze |
![]() | Latarnia (Lantern) |
![]() | Przybliżenie obrazu |
![]() | Szybka zmiana broni |
![]() | Wybranie poprzedniej broni |
![]() | Schowanie broni (Holster) - pozwala to bohaterowi trochę szybciej poruszać się |
![]() | Przeładowanie broni (możecie też przytrzymać R i sprawdzić ile nabojów jest w magazynku) |
![]() | Zmiana rodzaju amunicji |
![]() | Podstawowy atak Pchnięcie w plecy (Backstab) - mając wybraną broń białą przytrzymajcie przycisk na kilka sekund |
![]() | Drugorzędny atak |
![]() | Broń 0 |
![]() | Broń 1 |
![]() | Broń 2 |
![]() | Broń 3 |
![]() | Broń 4 |
![]() | Broń 5 |
![]() | Broń 6 |
![]() | Broń 7 |
![]() | Broń 8 |
![]() | Broń 9 |
![]() | Screenshot |
Granie na padzie - czy jest możliwe?

Wersja gry Gloomwood z early access, która zadebiutowała 6 września 2022 roku, nie oferuje jeszcze wsparcia dla kontrolerów - zostanie ono dodane w przyszłości (wraz z jedną kolejnych aktualizacji lub dopiero na premierę pełnej wersji). Wymagane jest prowadzenie rozgrywki z użyciem klawiatury i myszy.
Dodatkowe ustawienia sterowania
Gloomwood oferuje 3 dodatkowe opcje sterowania:
- Sneak Mode - Możecie ustalić, jak ma działać przycisk skradania (SHIFT). Jego domyślny stan to HOLD - wymagane jest przytrzymywanie klawisza, by bohater cały czas wolniej szedł.
- Crouch Mode - Możecie ustalić, jak ma działać przycisk kucania (CTRL). Jego domyślny stan to TOGGLE - wystarczy tylko raz wcisnąć przycisk i bohater będzie poruszał się w przykucniętej pozycji do jego ponownego wciśnięcia.
- Automatically Unholster Weapons - Opcja ta pozwala na automatyczne wyjmowanie broni z inwentarza i domyślnie jest włączona (stan YES).
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Sterowanie na PC
- Gloomwood: Wymagania sprzętowe PC
- Gloomwood: Długość gry - czas trwania fabuły i zdobycia 100% sekretów
- Gloomwood: Polska wersja językowa
- Gloomwood: Thief i Gloomwood - główne podobieństwa oraz różnice
- Gloomwood: Early access - zawartość wersji z wczesnego dostępu
- Gloomwood: Ułatwienia dostępu
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






























