Gloomwood: Sterowanie na PC
Sterowanie w Gloomwood jest dość rozbudowane i dostępne są różne techniki skradania oraz używania broni. Na tej stronie poradnika znajdziecie kompletną listę klawiszy sterowania oraz informacje o wsparciu dla grania z użyciem kontrolera.
Aktualizacja:
W naszym poradniku do Gloomwood możecie znaleźć klawiszologię do wersji PC. Z opisu sterowania dowiecie się o wykorzystywanych klawiszach, a także o możliwości gry na padzie i dodatkowych ustawieniach z menu opcji.
Klawiszologia - PC
![]() | Poruszanie się |
![]() | Rozglądanie się |
![]() | Wychylenie się w lewo - jest to przydatne podczas skradania się |
![]() | Wychylenie się w prawo - jest to przydatne podczas skradania się |
![]() | Skok / Wspięcie się na wyższą półkę (przytrzymajcie klawisz) |
![]() | Kucanie |
![]() | Skradanie się |
![]() | Interakcja (np. podniesienie przedmiotu, użycie mechanizmu - muszą znajdować się na celowniku) |
![]() | Inwentarz - klawisz SHIFT pozwala przełączać się pomiędzy jego zakładkami |
![]() | Dziennik - możecie m.in. przeglądać zdobyte dokumenty, mapy oraz klucze |
![]() | Latarnia (Lantern) |
![]() | Przybliżenie obrazu |
![]() | Szybka zmiana broni |
![]() | Wybranie poprzedniej broni |
![]() | Schowanie broni (Holster) - pozwala to bohaterowi trochę szybciej poruszać się |
![]() | Przeładowanie broni (możecie też przytrzymać R i sprawdzić ile nabojów jest w magazynku) |
![]() | Zmiana rodzaju amunicji |
![]() | Podstawowy atak Pchnięcie w plecy (Backstab) - mając wybraną broń białą przytrzymajcie przycisk na kilka sekund |
![]() | Drugorzędny atak |
![]() | Broń 0 |
![]() | Broń 1 |
![]() | Broń 2 |
![]() | Broń 3 |
![]() | Broń 4 |
![]() | Broń 5 |
![]() | Broń 6 |
![]() | Broń 7 |
![]() | Broń 8 |
![]() | Broń 9 |
![]() | Screenshot |
Granie na padzie - czy jest możliwe?

Wersja gry Gloomwood z early access, która zadebiutowała 6 września 2022 roku, nie oferuje jeszcze wsparcia dla kontrolerów - zostanie ono dodane w przyszłości (wraz z jedną kolejnych aktualizacji lub dopiero na premierę pełnej wersji). Wymagane jest prowadzenie rozgrywki z użyciem klawiatury i myszy.
Dodatkowe ustawienia sterowania
Gloomwood oferuje 3 dodatkowe opcje sterowania:
- Sneak Mode - Możecie ustalić, jak ma działać przycisk skradania (SHIFT). Jego domyślny stan to HOLD - wymagane jest przytrzymywanie klawisza, by bohater cały czas wolniej szedł.
- Crouch Mode - Możecie ustalić, jak ma działać przycisk kucania (CTRL). Jego domyślny stan to TOGGLE - wystarczy tylko raz wcisnąć przycisk i bohater będzie poruszał się w przykucniętej pozycji do jego ponownego wciśnięcia.
- Automatically Unholster Weapons - Opcja ta pozwala na automatyczne wyjmowanie broni z inwentarza i domyślnie jest włączona (stan YES).
0
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Sterowanie na PC
- Gloomwood: Wymagania sprzętowe PC
- Gloomwood: Długość gry - czas trwania fabuły i zdobycia 100% sekretów
- Gloomwood: Polska wersja językowa
- Gloomwood: Thief i Gloomwood - główne podobieństwa oraz różnice
- Gloomwood: Early access - zawartość wersji z wczesnego dostępu
- Gloomwood: Ułatwienia dostępu
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.