Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami
W Gloomwood dużo czasu spędzicie w inwentarzu – możecie podnosić, łączyć i wyrzucać przedmioty żeby zwalniać sloty. Z tej strony poradnika dowiecie się o zarządzaniu inwentarzem o ograniczonej pojemności oraz o osobnym oknie dziennika (Journal).
Aktualizacja:
Zarządzanie inwentarzem w grze Gloomwood może być problematyczne - walizka bohatera ma ograniczoną pojemność (liczbę slotów). Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak dodawać, łączyć i usuwać przedmioty z inwentarza. Oprócz tego dowiecie się jakie zastosowanie ma dziennik (Journal) i co można w nim znaleźć.
- Inwentarz - odblokowanie walizki bohatera
- Korzystanie z inwentarza i problem z limitowaną pojemnością
- Okno dziennika
Inwentarz - odblokowanie walizki bohatera

W momencie rozpoczęcia gry nie możecie jeszcze zajrzeć do inwentarza, ale niedługo po rozpoczęciu zmagań znajdziecie walizkę bohatera (Luggage Case). Zabranie jej odblokuje Wam możliwość korzystania z inwentarza:
- klawisz TAB otwiera główne okno inwentarza, tzn. to, w którym są sloty na przedmioty;
- klawisz SHIFT zmienia zakładkę inwentarza - przejdziecie do okna, w którym możecie umieszczać w slotach bronie i elementy ubioru (nakrycie głowy, oko, pierścień).
Uwaga - Do otwarcia walizki jest potrzebna wolna przestrzeń. Jeśli Wasz bohater nie chce otworzyć inwentarza (odgłos stękania), to obróćcie się lub ustawcie na otwartej przestrzeni.
Korzystanie z inwentarza i problem z limitowaną pojemnością


Każdy przedmiot w inwentarzu zajmuje od jednego do kilku slotów. Musicie mieć to na uwadze, bo pojemność walizki jest mocno ograniczona i po zapełnieniu jej nie można dodawać nowych przedmiotów.
Przedmioty może porządkować. Dostępna jest też opcja ich obracania - wciskajcie klawisze Q oraz E żeby obracać je o 90 stopni.

Niektóre przedmioty z inwentarza możecie ze sobą łączyć. Jest to najbardziej oczywiste dla amunicji do broni. Przykładowo:
- możecie przenieść amunicję do rewolweru, by go naładować (zamiast wciskania klawisza R w trakcie gry);
- możecie przenieść zdobyte pojedyncze naboje do pudełka z amunicją.

Każdy przedmiot z inwentarza ma swoje menu kontekstowe, które możecie wywołać. Możecie wtedy przykładowo obejrzeć przedmiot czy rozładować broń.
Wyrzucanie przedmiotów z inwentarza może odbywać się właśnie poprzez kontekstowe menu lub po prostu podnosząc przedmiot i przeciągając go poza walizkę.
Okno dziennika

Dziennik bohatera wywoływany jest klawiszem J. Ma on 4 główne zakładki:
- Status - Możecie sprawdzić stan zdrowia bohatera (fizyczny i psychiczny), a także dowiedzieć się o nałożonych dodatkowych efektach (statusach).
- Documents - Możecie przeglądać wszystkie znalezione notatki i dokumenty.
- Maps - Możecie przeglądać odnalezione mapy pokazujące np. rozkład pomieszczeń w głównym budynku wioski rybackiej.
- Keys - Możecie przeglądać zgromadzone klucze i dowiadywać się z ich opisów gdzie mogą zostać użyte.
0
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.